Bilans 2024 - podatkowe i bilansowe zamknięcie roku 2024 oraz zmiany na 2025 rok
Informacje organizacyjne 3-dniowej konferencji
Kiedy i gdzie
|
|
|
Cenny netto
|
|
|
Więcej info
|
|
|
koszty pobytu w hotelu w trakcie konferencji ..... szczegóły ↓
Zainteresowanych zakwaterowaniem prosimy o kontakt z biurem ESAL - tel. 71 3339350, mobile: 531 618 854, 531 618 855 |
26 listopad:
Podatki dochodowe CIT i PIT - zamknięcie roku 2024 oraz zmiany na 2025 rok, JPK_CIT, podatek minimalny
Program:
- Podatki dochodowe CIT i PIT w 2024 roku
- nowe limity podatkowe w 2024 r. dotyczące małego podatnika, możliwości opłacania CIT wg stawki obniżonej w wysokości 9%,
- podatek minimalny przychodowy od 2024 r. (kogo ma dotyczyć, podstawa i wysokość opodatkowania),
- preferencyjna amortyzacja budynków i budowli na wybranych obszarach Polski od 2024 r.,
- dotacje, subwencje, dofinansowania oraz ich wpływ na podatki dochodowe z uwzględnieniem zmian począwszy od 2024 r.
- zmiany w zakresie amortyzacji nieruchomości mieszkalnych od 2023 r.,
- zmiany terminów w temacie cen transferowych,
- księgi i ewidencje: JPK_CIT - nowa forma obowiązków podatkowych od 2025?
- zmiany w zakresie ulgi na złe długi od 2023 r. a rozliczanych w 2024 r.,
- nowe limity transakcji gotówkowych z przedsiębiorcami oraz nowość w zakresie limitów transakcji gotówkowych z konsumentami od 2024r?
- zmiany dotyczące podatku u źródła (WHT) (dotyczące min. wydłużenia terminów na składanie oświadczeń, terminów złożenia oświadczeń następczych w 2024 r.,
- świadczenia w związku z wojną w Ukrainie a podatki dochodowe w 2024 r.,
- podatek od przerzucanych dochodów oraz zmiany w podatku od przerzucanych dochodów od 2023 r.,
- zmiany zasad zaliczania do kosztów podatkowych od 2023 r. składek na ubezpieczenia społeczne pracowników,
- regulacje podatkowe związane z fundacją rodzinną (fundator, beneficjenci, przychody i stawki podatkowe)
- zmiany w zakresie kosztów finansowania dłużnego (zmieniony limit wydatków tzw. kosztów finansowania dłużnego możliwy do zaliczenia w kup) z uwzględnieniem zmian od 2023r
- zmiany regulacji podatkowych odnoszących się do estońskiego CIT od 2023 r. oraz inne zagadnienia dotyczące tej formy opodatkowania,
- ryczałt samochodowy dla pracowników – zmiana zasad ustalania nieodpłatnego świadczenia,
- praca zdalna (ekwiwalenty i ryczałty z tego tytułu) a podatek dochodowy od osób fizycznych,
- świadczenia otrzymywane przez beneficjentów fundacji rodzinnej a podatek dochodowy od osób fizycznych (zwolnienie, opodatkowanie różnymi stawkami PIT),
- zapłata przez pracodawcę zaległych składek ZUS,
- wyjazdy i imprezy integracyjne inne nieodpłatne świadczenia,
- umowy zlecenia z cudzoziemcami,
- świadczenia z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, zmiany w limitach zwolnień podatkowych od 2024 r.
- Inne wybrane zagadnienia w podatkach dochodowych min.:
- koszty podatkowe (zasady podziału kosztów, warunek zaliczenia do kosztów podatkowych, wyłączenia z kosztów, płatności w niewłaściwej formie a koszty podatkowe),
- koszty bezpośrednie oraz koszty pośrednie – moment poniesienia kosztu oraz korekta kosztów,
- koszty podatkowe związane ze środkami trwałymi i wartościami niematerialnymi i prawne – amortyzacja (remont i modernizacja oraz inne).
- płatności gotówkowe oraz płatności na rachunki niezgłoszone w rejestrze VAT + płatności bez split payment’u – jako wydatki wyłączone z kosztów podatkowych,
- wybrane zagadnienia dotyczące kosztów uzyskania przychodów m.in.:
- kary umowne i odszkodowania,
- wydatki marketingowe, promocyjne, reklamowe, reprezentacyjne, sponsoring,
- podatek u źródła jako koszt podatkowy,
- świadczenia na rzecz pracowników a koszty podatkowe,
- hipotetyczne koszty związane z kapitałami własnymi,
- samochody osobowe a koszty podatkowe,
- wyłączenie z kosztów podatkowych m.in. – amortyzacja budynków i lokali mieszkalnych, wydatki reprezentacyjne, składki na ubezpieczenia społeczne, wydatki związane z radą nadzorczą, sponsoring niewłaściwy, ubezpieczenie OC członków zarządu, składki członkowskie.
- Odpowiedzi na pytania uczestników, dyskusja.
27 listopad:
Podatek VAT w 2024 roku oraz zmiany na 2025 r.
Program:
- Przekazania na cele osobiste, darowizny i inne nieodpłatne świadczenia, w tym np. wyjaśnienie:
- w których przypadkach można zastosować stawkę 0% od darowizn na cele związane z pomocą osobom poszkodowanym powodzią a w których nie pomimo spełnienia warunków z rozp. MF;
- w jakich sytuacjach można a w jakich nie można odliczyć VAT naliczonego od darowanych towarów;
- czy każde nieodpłatne świadczenie (istotne kwotowo) musi podlegać opodatkowaniu VAT, jeśli podatnik odliczył VAT naliczony?
- Nieoczywiste przypadki „sprzedaży” w VAT, w tym np.:
- odszkodowania – w jakich sytuacjach powinny być z VAT, a w jakich są poza VAT?
- zwrot kosztów a refakturowanie;
- refakturowanie a świadczenia kompleksowe;
- wykonawstwo zastępcze – refakturowane czy nie?
- najem z VAT albo bez VAT;
- Obowiązek podatkowy – kiedy powstaje?
- czy usługa jest wykonana w momencie rozpoczęcia czy w momencie zakończenia?
- okresy rozliczeniowe – w jakich przypadkach są możliwe?
- czy przelew z opisem zaliczka musi rodzić obowiązek podatkowy?
- zaliczka w WNT oraz w dostawie, od której VAT rozlicza nabywca?
- Podstawa opodatkowania:
- „dopłaty” uzyskiwane przez podatnika, które nie wchodzą do podstawy opodatkowania, ale „zabierają” prawo do odliczenia?
- jaka stawka VAT na refakturę kosztów kurierskich?
- rozliczenie korekt in minus/ in plus w PLN i w walutach;
- Dostawa nieruchomości i zwolnienie z VAT:
- kiedy zwolnienie a kiedy opodatkowanie VAT;
- w jakich przypadkach można wybrać opodatkowanie VAT, a w których nie da się tego wybrać?
- błędne opodatkowanie VAT rodzi problem nie tylko dla nabywcy;
- zwolnienie z VAT a kwestia odliczenia VAT naliczonego;
- Problemy i wątpliwości związane z odliczaniem VAT, w tym:
- w jakich przypadkach podatnik nie może odliczyć VAT?
- czy na pewno nie mogę odliczyć VAT w przypadku wykonawstwa zastępczego?
- faktura z błędem a prawo do odliczenia – które błędy nie pozwalają a które pozwalają na odliczenie?
- odliczanie „wsteczne”, w tym przez podatników niezarejestrowanych na VAT;
- przedawnienie prawa do odliczenia – 5 lat w kraju i 5 lat z zagranicy to nie te same 5 lat;
- Inne problemy związane z VAT:
- faktury wystawione za wcześnie albo za późno – czy to jest problem?
- faktury błędnie wystawione – czy można wystawić korektę do 0?
- korekta do 0 i nowa faktura dla tego samego odbiorcy – czy tu jest jakieś ryzyko?
- anulowanie faktury – jak to zrobić i jak wykazać w JPK_VAT?
- transakcje łańcuchowe ciągle problematyczne, szczególnie w ramach nabyć;
- błędne opodatkowanie oznacza błędne rozliczenie VAT;
- WDT i eksport towarów – kto ma prawo do stawki 0%;
- eksport towarów – dokumenty na 0%;
- faktura wystawiona nielegalnie przez pracownika – kto odpowiada?
- Należyta staranność:
- nie wiadomo co to jest, ale coraz częściej musi być dochowywana;
- także w nadzorze nad pracownikami;
- a prawo do odliczenia;
- a problem stawki 0% w eksporcie, mimo posiadania IE-599;
- a problem stawki 0% w WDT, mimo posiadania wymaganych dokumentów przewozowych;
- Zmiany na 2025 rok:
- procedura SME
- zmiany w obliczaniu limitu dla zwolnienia ze względu na obrót do 200 tys. zł (tzw. zwolnienia podmiotowego),
- modyfikacja zasad określania kraju opodatkowania w przypadku usług wstępu na imprezy (np. edukacyjne) – jeżeli obecność na nich jest wirtualna (usługi B2B),
- zmiana zasad określania kraju opodatkowania dla wykonywanych wirtualnie usług związanych z działalnością kulturalną, artystyczną, sportową, naukową, edukacyjną, rozrywkową lub podobną – jeżeli klient nie jest podatnikiem (usługi B2C),
- zmiany w procedurze marży dotyczącej dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków,
- zwolnienia z kas fiskalnych.
- Najnowsze orzeczenia TSUE, NSA, WSA i interpretacje KIS.
- Pytania i odpowiedzi, dyskusja.
28 listopad:
Bilans 2024 - sprawozdania finansowe za 2024 rok i zmiany na 2025, JPK_KR oraz leasing i środki trwałe
Program:
- Wprowadzenie
- Zamknięcie roku obrotowego – z uwzględnieniem zmian w ustawie o rachunkowości w latach 2021 - 2024.
- Jednostki objęte postanowieniami ustawy w pełnym i niepełnym zakresie,
- Składniki i reguły sporządzania rocznego sprawozdania finansowego,
- Harmonogram prac - kluczowe daty dla rocznego sprawozdania finansowego,
- Elektroniczna forma sprawozdania finansowego – XML oraz XBRL
- Badanie rocznego sprawozdania finansowego,
- Zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego,
- Publikacja rocznego sprawozdania finansowego po zmianach w KRS
- Przechowywanie rocznego sprawozdania finansowego,
- Odpowiedzialność za roczne sprawozdanie finansowe .
- Podpis elektroniczny pod sprawozdaniem finansowym po ostatnich zmianach
- Dodatkowe dane w księgach rachunkowych przekazywanych w ramach JPK_CIT i JPK_KR
- Sprawozdanie finansowe za 2024 rok - struktura oraz elementy sprawozdania finansowego
- Wprowadzenie
- Założenie kontynuacji działalności w obecnych czasach.
- Wpływ wojny w Ukrainie
- Wpływ COVID-19
- Wpływ rosnącej inflacji na sytuację finansową jednostki
- Ujawnianie wydarzeń po dniu bilansowym
- Wartości szacunkowe ujmowane w sprawozdaniu za 2023 rok
- Wpływ niepewności na ujawnienia w sprawozdaniu finansowym
- Założenie kontynuacji działalności w obecnych czasach.
- Bilans
- Struktura bilansu
- Zasady wyceny
- Układ bilansu na tle regulacji MSSF / MSR
- Wpływ pandemii na wycenę aktywów – ryzyko utraty wartości
- Rachunek zysków i strat
- Struktura rachunku zysków i strat
- Wariant porównawczy a kalkulacyjny
- Ujmowanie przychodów a zasada współmierności
- Pozostałe przychody oraz koszty operacyjne
- Przychody oraz koszty finansowe
- Rachunek przepływów pieniężnych
- Struktura
- Obowiązek sporządzania
- Metoda pośrednia oraz bezpośrednia
- Rodzaje przepływów pieniężnych
- Analiza rachunku przepływów pieniężnych jako źródło informacji na temat kondycji finansowej jednostki
- Wykorzystanie cash flow do diagnozy stanu rozwoju przedsiębiorstwa w kontekście macierzy BCG
- Identyfikacja ryzyka zagrożenia kontynuacji działalności
- Zestawienie zmian w kapitale własnym
- Dodatkowe informacje i objaśnienia
- Wprowadzenie
- Inwentaryzacja
- Terminy przeprowadzenia
- Metody inwentaryzacji
- Spis z natury
- Potwierdzenie sald
- Weryfikacja dokumentów
- Rozliczenia inwentaryzacji
- Wycena
- Podatek odroczony w sprawozdaniu finansowym
- Przyczyny wykazywania podatku odroczonego
- Regulacje ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych na tle regulacji bilansowych
- Zasada ostrożnej wyceny
- Różnice trwałe oraz przejściowe w podatku odroczonym
- Metoda wynikowa oraz bilansowa ustalania podatku odroczonego
- Wartość podatkowa aktywów
- Wartość podatkowa zobowiązań
- Case study – przykłady ustalania podatku odroczonego
- Prezentacja podatku odroczonego w sprawozdaniu finansowym
- Środki trwałe w ujęciu rachunkowym oraz podatkowym:
- Wycena wartości bilansowej oraz podatkowej środków trwałych:
- Cena nabycia oraz koszt wytworzenia
- Środki trwałe w budowie
- Ewidencja podatkowa oraz bilansowa środków trwałych
- Nabycie środków trwałych niskocennych
- Przyjęcie środka trwałego do użytkowania
- Nakłady ponoszone po dacie przyjęcia środka trwałego
- Remonty
- Modernizacje oraz ulepszenia w aspekcie prawa podatkowego oraz bilansowego
- Ujęcie kosztów finansowania zewnętrznego – odsetki od kredytu inwestycyjnego
- Odłączenie części składowej środka trwałego
- Amortyzacja środków trwałych
- Tabela amortyzacyjna podatkowa oraz bilansowa
- Zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych i ich wpływ na optymalizację obciążeń podatkowych
- Okres użyteczności ekonomicznej środków trwałych
- Metody amortyzacji
- Weryfikacja okresu użyteczności
- Stawka amortyzacyjna a okres użytkowania
- Wpływ przyjętych rozwiązań w zakresie amortyzacji na podatek odroczony
- Zakończenie okresu amortyzacji
- Likwidacja środka trwałego.
- Wycena wartości bilansowej oraz podatkowej środków trwałych:
- Leasing w Polsce na tle regulacji Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (Krajowy Standard Rachunkowości nr 5 na tle MSSF 16 Leasing)
- Podstawowe definicje
- Leasing finansowy oraz operacyjny – różnice
- Aspekty prawa podatkowego
- Kierunki zmian regulacji międzynarodowych na przykładzie polskich spółek giełdowych
- Podział raty leasingowej na część kapitałową oraz odsetkową
- Amortyzacja środków trwałych w leasingu
- Prezentacja i ujawnianie informacji w sprawozdaniu finansowym
- Case study – przykłady
- Dyskusja i zakończenie.
Hotelu Mercure - Centrum**** zlokalizowany jest w samym centrum Wrocławia, obok Starego Miasta i wrocławskiego Rynku. Mieści się w jednym kompleksie wraz z centrum handlowym Galeria Dominikańska oraz z dogodnym połączeniem z Dworcem Głównym PKP i innymi częściami Wrocławia. Tutaj jest blisko do najczęściej odwiedzanych części Wrocławia: Rynek, Stare Miasto, Ostrów Tumski, Panorama Racławicka oraz dworców kolejowy i autobusowy.
Posiada dogodne połączenie tramwajowe z ZOO i Halą Stulecia, a niedaleko znajdziemy muzeum architektoniczne i narodowe. Centrum Wrocławia, a więc bezpośredni dostęp do szerokiej bazy gastronomicznej i rozrywkowej.
Hotel w ostatnim czasie przeszedł gruntowny remont w części hotelowej i gastronomicznej i prezentuje najwyższy poziom w swojej klasie
Dojazd z Dworca Głównego PKP i Dworca Autobusowego - tramwajami 8, 9 lub 11.
Zainteresowanych zakwaterowaniem prosimy o kontakt z biurem ESAL - tel. 71 3339350, mobile: 531 618 854, 531 618 856
-
- 3 wykłady,
- materiały szkoleniowe,
- przerwy kawowe,
- lunch podczas szkolenia,
- teczka konferencyjna z materiałami szkoleniowymi, długopisem i notatnikiem,
w wersji z noclegami - opcja dodatkowa
- 3 noclegi w pokojach 2-osobowych z łazienkami
- kolacja w dniu przyjazdu i w pierwszym dniu szkolenia,
- korzystanie z udogodnień w hotelu.
Pokój jednoosobowy: dopłata do zakwaterowania w pokoju 1-osobowego.
Informacje dotyczące hotelu oraz szczegółowy program szkolenia i plan zajęć prześlemy po otrzymaniu zgłoszenia na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkoleni.
DLA STAŁYCH KLIENTÓW I WIĘKSZEJ ILOŚCI OSÓB RABATY !!!