Szkolenia - konferencje - stacjonarnie - online
 
  • email
  • ESAL@ESALSZKOLENIA.PL
 
  • telefony
  • 71 3339350   531 618854  |  531 618855

Wszystkie Szkolenia

harmonogram szkoleń otwartych i konferencji

Bilans i Podatki 2025 - podatkowe i bilansowe zamknięcie roku 2025, zmiany na 2026 rok (Wrocław)

Akcja-Bilans-2023-w-hotelu-Mercure
Kategoria
Wrocław, hotel Mercure Wrocław-Centrum / 25-27.11.2025 (3 dni)
Termin
25 listopad - 27 listopad
Telefon
E-mail
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
kod:
4628
prowadzący:
Aleksander Gniłka, Zdzisław Modzelewski, Arkadiusz Lenarcik
Czas trwania:
21 godzin lekcyjnych


Informacje organizacyjne 3-dniowej konferencji

 

Kiedy i gdzie
  • start: 9.30
  • zakończenie: 15.30
  • Wrocław, hotel MERCURE / pl. Dominikański 1 (obok galerii handlowej)
  • ONLINE -cała Polska
Cenny netto
  • 1 osoba: 2090 zł + VAT/od os.
  • 2. i kolejne osoby płacą:
    1940 zł + VAT/od os.
  • online: 1680 + VAT/od os.
  • można skorzystać z noclegów i kolacji w hotelu poniżej* lub zadzwoń, napisz
Więcej info
  • Masz pytania zadzwoń
  • 71 3339350 / 531 618854
  • lub napisz:
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

* koszty pobytu w hotelu w trakcie konferencji ..... Kliknij aby zobaczyć szczegóły ↓

koszty pobytu w hotelu w trakcie konferencji ..... szczegóły ↓

 

pokój 1-osobowy
  • cena za 1 nocleg: 450 zł
  • cena za 3 noclegi: 1350 zł
  • koszt kolacji w hotelu: 90 zł
  • szkolenie + 3 noclegi w pokoju 1-os.+ 3 kolacje: 3710 zł + VAT
  • można zamówić dowolną ilość noclegów (2 lub 1 nocleg)
pokój 2-osobowy
  • cena za pokój 2-os.: 490 zł
  • cena za 3 noclegi w pokoju 2-os.: 1470 zł za pokój (2 osoby)
  • koszt kolacji w hotelu: 90 zł
  • szkolenie + 3 noclegi w pokoju 2-os.+ 3 kolacje: 2945 zł + VAT (przy 2 osobach zgłoszonych)
Więcej info
  • Masz pytania zadzwoń
  • 71 3339350 / 531 618854
  • lub napisz:
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Zainteresowanych zakwaterowaniem prosimy o kontakt z biurem ESAL - tel. 71 3339350, mobile: 531 618 854, 531 618 855

 

hotel MERCURE - Centrum Wrocław, pl. Dominikański 1 ..... Kliknij aby zobaczyć szczegóły ↓

Wrocław, hotel MERCURE pl.Dominikański 1Hotelu Mercure - Centrum**** zlokalizowany jest w samym centrum Wrocławia, obok Starego Miasta i wrocławskiego Rynku. Mieści się w jednym kompleksie wraz z centrum handlowym GalerPanorama_restauracja.jpgia Dominikańska oraz z dogodnym połączeniem z Dworcem Głównym PKP i innymi częściami Wrocławia. Tutaj jest blisko do najczęściej odwiedzanych części Wrocławia: Rynek, Stare Miasto, Ostrów Tumski, Panorama Racławicka oraz dworców kolejowy i autobusowy.
Posiada dogodne połączenie tramwajowe z ZOO i Halą Stulecia, a niedaleko znajdziemy muzeum architektoniczne i narodowe. Centrum Wrocławia, a więc bezpośredni dostęp do szerokiej bazy gastronomicznej i rozrywkowej.
Hotel w ostatnim czasie przeszedł gruntowny remont w części hotelowej i gastronomicznej i prezentuje najwyższy poziom w swojej klasie
Dojazd z Dworca Głównego PKP i Dworca Autobusowego - tramwajami 8, 9 lub 11.Panorama_sala_konferencyjna.jpg


Zainteresowanych zakwaterowaniem prosimy o kontakt z biurem ESAL - tel. 71 3339350, mobile: 531 618 854, 531 618 856

 

Panorama zewnatrz


    Zapraszamy 

Serdecznie zapraszamy na 3 dniowe szkolenie w wersji online, transmisja na żywo z hotelu Mercure Wrocław-Centrum:

Bilans i Podatki 2025 - podatkowe i bilansowe zamknięcia roku 2025 i zmiany na 2026 rok

Nasi eksperci omówią praktyczne kwestie związane z zamknięciami roku 2025 w podatkach i rachunkowości oraz zmiany w przepisach podatkowych i rachunkowych na 2026 rok.

Uwaga: programy szkolenia ulegną zmianie wraz z postępem prac Sejmu RP nowelizujące przepisy podatkowe i rachunkowe.


 

dzień 1:  Podatkowe zamknięcie roku 2025 i zmiany w podatkach dochodowych na 2026 rok 

 

  Program:  

  1. Podatki dochodowe w 2025 roku.
    • minimalny podatek dochodowy/przychodowy (kogo dotyczy, podstawa i wysokość opodatkowania) a globalny podatek minimalny w 2025 r.,
    • księgi i ewidencje – nowa forma obowiązków podatkowych od 2025 (JPK_KR_PD, JKP_ST_PD),
    • dotacje, subwencje, dofinansowania oraz ich wpływ na podatki dochodowe,
    • amortyzacja środków trwałych (wartości początkowe, metody amortyzacji, wyłączenia z amortyzacji),
    • podmioty powiązane w podatkach dochodowych (obowiązki oraz terminy),
    • ulga na złe długi a zaliczenie w koszty nieściągalnych wierzytelności,
    • najistotniejsze zagadnienia związane z podatkiem u źródła (WHT) (płatności podlegające opodatkowaniu, zwolnienia, preferencje z UPO, klauzula 2 ml zł i inne) z uwzględnieniem objaśnień podatkowych z 3 lipca 2025 r. dotyczących beneficjentów rzeczywistych,
    • regulacje podatkowe związane z fundacją rodzinną (fundator, beneficjenci, przychody i stawki podatkowe) oraz zmiany na 2026r. (minimalny okres posiadania aktywów, najem krótkoterminowy oraz inne),
    • koszty finansowania dłużnego a koszty podatkowe związane z kapitałami własnymi (hipotetyczne odsetki) ze wskazaniem rozbieżności w podejściu do liczenia wysokości hipotetycznych odsetek,
    • wybrane regulacje podatkowe odnoszące się do estońskiego CIT oraz inne zagadnienia dotyczące tej formy opodatkowania,
    • wyjazdy i imprezy integracyjne inne nieodpłatne świadczenia, zwolnienia z opodatkowania,
    • przychody z działalności gospodarczych – formy opodatkowania (plusy i minusy wyboru danej formy opodatkowania),
    • przychody podatkowe (metoda memoriałowa, kasowa, zasady i wyłączenia),
    • PIT kasowy od 2025r. (kogo dotyczy, warunki brzegowe, wyłączenia),
    • Spółki osobowe a podatki dochodowe w 2025/2026r.

  2. Inne wybrane zagadnienia w podatkach dochodowych min.:
    • koszty podatkowe (zasady podziału kosztów, warunek  zaliczenia do kosztów podatkowych, wyłączenia z kosztów, płatności w niewłaściwej formie a koszty podatkowe),
    • koszty bezpośrednie oraz koszty pośrednie – moment poniesienia kosztu oraz korekta kosztów,
    • koszty podatkowe związane ze środkami trwałymi i wartościami niematerialnymi i prawne – amortyzacja (remont i modernizacja oraz inne).
    • płatności gotówkowe oraz płatności na rachunki niezgłoszone w rejestrze VAT + płatności bez split payment’u – jako wydatki wyłączone z kosztów podatkowych,
    • wybrane zagadnienia dotyczące kosztów uzyskania przychodów m.in.:
      • kary umowne i odszkodowania,
      • wydatki marketingowe, promocyjne, reklamowe, reprezentacyjne, sponsoring,
      • podatek u źródła jako koszt podatkowy,
      • świadczenia na rzecz pracowników a koszty podatkowe,
    • samochody osobowe a koszty podatkowe z uwzględnieniem zmian od 2026r.,
    • wyłączenie z kosztów podatkowych m.in. wydatki reprezentacyjne, składki na ubezpieczenia społeczne, wydatki związane z radą nadzorczą, sponsoring niewłaściwy, składki członkowskie.
    • korekta kosztów i przychodów podatkowych (moment ujęcia i sposób udokumentowania),
    • obowiązki informacyjne dotyczące podatników (m.in. dokumentacje cen transferowych, informacje o realizowanej strategii podatkowej, CIT-ST i inne).

  3. Odpowiedzi na pytania uczestników, dyskusja.

prowadzący: Aleksander Gniłka ......... więcej ∇
Awatar mLicencjonowany Doradca podatkowy (nr wpisu 11512), absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach podatków dochodowych od osób prawnych i fizycznych, ubezpieczeń społecznych i problematyce cen transferowych. Wcześniej pracownik międzynarodowej firmy doradczej oraz szef działu podatku dochodowego od osób prawnych w spółce doradztwa podatkowego. Autor kilkudziesięciu publikacji z tematyki prawa podatkowego (Grupa wydawnicza Infor, Wydawnictwo Presscom, Rzeczpospolita) oraz autor i współautor kilku pozycji książkowych. Wykładowca na studiach podyplomowych. „Doradca Podatkowy” w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu oraz „Kadry i Płace” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Wieloletni wykładowca prawa podatkowego w Polsce. Stały współpracownik naszej firmy.


 

dzień 2: Podatek VAT w 2025 roku - zmiany 2025/26, bieżące rozliczenia i KSeF


  Program:  

  1. Zmiany w 2025 r.
    1. Procedura SME, czyli zwolnienie podmiotowe dla polskich podmiotów w innych krajach UE i zagranicznych podmiotów w Polsce;
    2. Zmiany w regułach miejsca opodatkowania usług;
    3. Kasy fiskalne – nowe rozporządzenie;
    4. Zmiana stawek VAT;
    5. Przedłużenie obowiązku stosowania odwrotnego obciążenia;
    6. Zmiany związane z systemem kaucyjnym;
    7. Zmiany w zakresie składania i korek deklaracji;

  2. Zmiany na 2026 r.
    1. Zwiększenie limitu zwolnienia podmiotowego do 240 k PLN;
  3. Wprowadzenie obowiązkowego KSeF (2026 r.)
    1. Terminy wdrożenia obowiązkowego KSeF;
    2. Podmioty zobowiązane do stosowania KSeF;
    3. Wyłączenia z KSeF (dokumenty, które nie muszą lub nie mogą znaleźć się w KSeF);
    4. Okresy przejściowe;
    5. Zasady wystawiania faktur ustrukturyzowanych w modelu obligatoryjnym;
    6. Tryby awaryjne i offline;
    7. Schema faktury ustrukturyzowanej;
    8. Uprawnienia do korzystania z KSeF i zarzadzanie tymi uprawnieniami;
    9. Uwierzytelnianie się w KSeF;
    10.  Nabycia w KSeF;

  4. Wprowadzenie obowiązku wykazywania numeru KSeF na przelewach oraz wejście w życie sankcji związanych z nieprawidłowościami w KSeF (2027 r.)
  5. Wybrane orzeczenia TSUE/NSA/WSA oraz interpretacje indywidualne/WIS (2025 r.)
  6. Pytania i odpowiedzi, dyskusja

prowadzący: Zdzisław Modzelewski ......... więcej ∇
Awatar mPrawnik, licencjonowany doradca podatkowy, partner w spółce doradztwa podatkowego, doświadczony wykładowca i praktyk, od wielu lat specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, występował jako ekspert komisji sejmowej w dziedzinie podatku VAT. Autor licznych artykułów o tematyce podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w międzynarodowych spółkach zajmujących się doradztwem podatkowym, obecnie jest partnerem w kancelarii GWW. W swojej praktyce zawodowej zajmował się zarówno bieżącym doradztwem podatkowym obejmującym m.in. opracowywanie opinii i analiz, w tym optymalizacji podatkowych, przeprowadzanie audytów podatkowych, jak również pomocą klientom w przygotowywaniu pism procesowych oraz reprezentacją klientów w postępowaniach podatkowych i przed sądem administracyjnym. Poprowadził ponad tysiąc szkoleń dla służb księgowych, osób zarządzających oraz pracowników aparatu skarbowego i samorządów. Jest współautorem m.in. 3 komentarzy podatkowych: „Ustawa o VAT. Komentarz” - wydanych w 2001r., 2003r. i 2006r. oraz innych publikacji dotyczących podatku VAT. Stały współpracownik firmy ESAL Sp.z o.o.


 

dzień 3: Bilans 2025 – sprawozdania finansowe i zmiany w rachunkowości na 2026 rok

 

  Program:  

  1. Wprowadzenie
  2. Zamknięcie roku obrotowego – z uwzględnieniem zmian w ustawie o rachunkowości w 2025 roku
    1. Jednostki objęte postanowieniami ustawy w pełnym i niepełnym zakresie ze szczególnym uwzględnieniem:
      1. podniesienia progów dotyczących prowadzenia ksiąg rachunkowych,
      2. nowych zasad stosowania niektórych uproszczeń.
    2. Harmonogram prac - kluczowe daty dla rocznego sprawozdania finansowego,
    3. Elektroniczna forma sprawozdania finansowego
    4. Badanie rocznego sprawozdania finansowego – zmiany od roku 2025
    5. Zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego,
    6. Publikacja rocznego sprawozdania finansowego - KRS
    7. Przechowywanie rocznego sprawozdania finansowego,
    8. Odpowiedzialność za roczne sprawozdanie finansowe .
    9. Dodatkowe dane w księgach rachunkowych przekazywanych w ramach JPK_CIT i JPK_KR.

  3.  Sprawozdanie finansowe za 2025 rok - struktura oraz elementy sprawozdania finansowego
    1. Wprowadzenie - weryfikacja i udokumentowanie założenia kontynuacji działalności zgodnie z Krajowym Standardem Rachunkowości nr 14
    2. Bilans
      1. Struktura bilansu
      2. Zasady wyceny
    3. Rachunek zysków i strat
      1. Struktura rachunku zysków i strat
      2. Wariant porównawczy a kalkulacyjny
      3. Zmiana zasad ustalania wyniku działalności operacyjnej
    4. Rachunek przepływów pieniężnych
    5. Zestawienie zmian w kapitale własnym
    6. Dodatkowe informacje i objaśnienia.

  4. Inwentaryzacja
    1. Terminy przeprowadzenia
    2. Metody inwentaryzacji
      1. Spis z natury
      2. Potwierdzenie sald
      3. Weryfikacja dokumentów
    3. Rozliczenia inwentaryzacji.

  5. Środki trwałe w ujęciu rachunkowym oraz podatkowym:
    1. Wycena wartości bilansowej oraz podatkowej środków trwałych:
      1. Cena nabycia oraz koszt wytworzenia
      2. Środki trwałe w budowie
      3. Ewidencja podatkowa oraz bilansowa środków trwałych
      4. Nabycie środków trwałych niskocennych
      5. Przyjęcie środka trwałego do użytkowania
      6. Nakłady ponoszone po dacie przyjęcia środka trwałego
      7. Remonty
      8. Modernizacje oraz ulepszenia w aspekcie prawa podatkowego oraz bilansowego
      9. Ujęcie kosztów finansowania zewnętrznego – odsetki od kredytu inwestycyjnego
      10. Odłączenie części składowej środka trwałego
    2. Amortyzacja środków trwałych
      1. Tabela amortyzacyjna podatkowa oraz bilansowa
      2. Zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych i ich wpływ na optymalizację obciążeń podatkowych
      3. Okres użyteczności ekonomicznej środków trwałych
      4. Metody amortyzacji
      5. Weryfikacja okresu użyteczności
      6. Stawka amortyzacyjna a okres użytkowania
      7. Wpływ przyjętych rozwiązań w zakresie amortyzacji na podatek odroczony
      8. Zakończenie okresu amortyzacji
      9. Likwidacja środka trwałego.

  6. Leasing w Polsce na tle regulacji Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (Krajowy Standard Rachunkowości nr 5 na tle MSSF 16 Leasing)
    1. Podstawowe definicje
    2. Leasing finansowy oraz operacyjny – różnice
    3. Aspekty prawa podatkowego
    4. Kierunki zmian regulacji międzynarodowych na przykładzie polskich spółek giełdowych
    5. Podział raty leasingowej na część kapitałową oraz odsetkową
    6. Amortyzacja środków trwałych w leasingu
    7. Prezentacja i ujawnianie informacji w sprawozdaniu finansowym
    8. Case study – przykłady.

  7. Dyskusja i zakończenie.

prowadzący: Arkadiusz Lenarcik - Biegły Rewident ......... więcej ∇
Dominik BielBiegły rewident, Dyrektor Departamentu Audytu. Karierę zawodową rozpoczął w dziale audytu ogólnopolskiej firmy audytorskiej gdzie był przede wszystkim odpowiedzialny za całość prac związanych z badaniem sprawozdań finansowych. Posiada doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych zgodnie z Ustawą o Rachunkowości jak i Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości (MSR/MSSF), ale także w realizacji zleceń z zakresu wyceny przedsiębiorstw. Brał udział w sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych. Autor artykułów oraz wykładowca zagadnień z zakresu rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy ESAL.



hotel MERCURE - Centrum Wrocław, pl. Dominikański 1 ..... Kliknij aby zobaczyć szczegóły ↓

Wrocław, hotel MERCURE pl.Dominikański 1Hotelu Mercure - Centrum**** zlokalizowany jest w samym centrum Wrocławia, obok Starego Miasta i wrocławskiego Rynku. Mieści się w jednym kompleksie wraz z centrum handlowym GalerPanorama_restauracja.jpgia Dominikańska oraz z dogodnym połączeniem z Dworcem Głównym PKP i innymi częściami Wrocławia. Tutaj jest blisko do najczęściej odwiedzanych części Wrocławia: Rynek, Stare Miasto, Ostrów Tumski, Panorama Racławicka oraz dworców kolejowy i autobusowy.
Posiada dogodne połączenie tramwajowe z ZOO i Halą Stulecia, a niedaleko znajdziemy muzeum architektoniczne i narodowe. Centrum Wrocławia, a więc bezpośredni dostęp do szerokiej bazy gastronomicznej i rozrywkowej.
Hotel w ostatnim czasie przeszedł gruntowny remont w części hotelowej i gastronomicznej i prezentuje najwyższy poziom w swojej klasie
Dojazd z Dworca Głównego PKP i Dworca Autobusowego - tramwajami 8, 9 lub 11.Panorama_sala_konferencyjna.jpg


Zainteresowanych zakwaterowaniem prosimy o kontakt z biurem ESAL - tel. 71 3339350, mobile: 531 618 854, 531 618 856

cena 3-dniowego szkolenia w hotelu zawiera: ... kliknij po więcej informacji ↓

    • 3 wykłady,
    • materiały szkoleniowe,
    • przerwy kawowe,
    • lunch podczas szkolenia,
    • teczka konferencyjna z materiałami szkoleniowymi, długopisem i notatnikiem,

    w wersji z noclegami - opcja dodatkowa

    • 3 noclegi w pokojach 2-osobowych z łazienkami
    • kolacja w dniu przyjazdu i w pierwszym dniu szkolenia,
    • korzystanie z udogodnień w hotelu.


    Pokój jednoosobowy: dopłata do zakwaterowania w pokoju 1-osobowego.
    Informacje dotyczące hotelu oraz szczegółowy program szkolenia i plan zajęć prześlemy po otrzymaniu zgłoszenia na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkoleni.

    DLA STAŁYCH KLIENTÓW I WIĘKSZEJ ILOŚCI OSÓB RABATY !!!


 
 

Terminy

Okres: Od 25 listopad do 27 listopad

O nas

Pierwsze szkolenia, pod szyldem ESAL przeprowadziliśmy w 1993 r.

Już od ponad 31 lat, wytrwale i z pasją organizujemy wysokiej jakości szkolenia. Nasza oferta obejmuje szkolenia stacjonarne, hybrydowe, online, konferencje tematyczne, małe, średnie i duże oraz szkolenia wewnętrzne.

Tu jesteśmy

50-502 Wrocław, ul. Boczna 12

+48 71 333 93 50
+48 531 61 88 54
+48 531 61 88 55

esal@esalszkolenia.pl
pon.-piąt. g.: 7.30-15.30