Bilans i Podatki 2025 - podatkowe i bilansowe zamknięcie roku 2025, zmiany na 2026 rok (Wrocław)
Informacje organizacyjne 3-dniowej konferencji
|
Kiedy i gdzie
|
|
|
|
|
Cenny netto
|
|
|
|
|
Więcej info
|
|
|
|
koszty pobytu w hotelu w trakcie konferencji ..... szczegóły ↓
Zainteresowanych zakwaterowaniem prosimy o kontakt z biurem ESAL - tel. 71 3339350, mobile: 531 618 854, 531 618 855 |
||||||||||||
Hotelu Mercure - Centrum**** zlokalizowany jest w samym centrum Wrocławia, obok Starego Miasta i wrocławskiego Rynku. Mieści się w jednym kompleksie wraz z centrum handlowym Galer
ia Dominikańska oraz z dogodnym połączeniem z Dworcem Głównym PKP i innymi częściami Wrocławia. Tutaj jest blisko do najczęściej odwiedzanych części Wrocławia: Rynek, Stare Miasto, Ostrów Tumski, Panorama Racławicka oraz dworców kolejowy i autobusowy.
Posiada dogodne połączenie tramwajowe z ZOO i Halą Stulecia, a niedaleko znajdziemy muzeum architektoniczne i narodowe. Centrum Wrocławia, a więc bezpośredni dostęp do szerokiej bazy gastronomicznej i rozrywkowej.
Hotel w ostatnim czasie przeszedł gruntowny remont w części hotelowej i gastronomicznej i prezentuje najwyższy poziom w swojej klasie
Dojazd z Dworca Głównego PKP i Dworca Autobusowego - tramwajami 8, 9 lub 11.
Zainteresowanych zakwaterowaniem prosimy o kontakt z biurem ESAL - tel. 71 3339350, mobile: 531 618 854, 531 618 856
Zapraszamy
Serdecznie zapraszamy na 3 dniowe szkolenie w wersji online, transmisja na żywo z hotelu Mercure Wrocław-Centrum:
Bilans i Podatki 2025 - podatkowe i bilansowe zamknięcia roku 2025 i zmiany na 2026 rok
Nasi eksperci omówią praktyczne kwestie związane z zamknięciami roku 2025 w podatkach i rachunkowości oraz zmiany w przepisach podatkowych i rachunkowych na 2026 rok.
Uwaga: programy szkolenia ulegną zmianie wraz z postępem prac Sejmu RP nowelizujące przepisy podatkowe i rachunkowe.
dzień 1: Podatkowe zamknięcie roku 2025 i zmiany w podatkach dochodowych na 2026 rok
Program:
- Podatki dochodowe w 2025 roku.
- minimalny podatek dochodowy/przychodowy (kogo dotyczy, podstawa i wysokość opodatkowania) a globalny podatek minimalny w 2025 r.,
- księgi i ewidencje – nowa forma obowiązków podatkowych od 2025 (JPK_KR_PD, JKP_ST_PD),
- dotacje, subwencje, dofinansowania oraz ich wpływ na podatki dochodowe,
- amortyzacja środków trwałych (wartości początkowe, metody amortyzacji, wyłączenia z amortyzacji),
- podmioty powiązane w podatkach dochodowych (obowiązki oraz terminy),
- ulga na złe długi a zaliczenie w koszty nieściągalnych wierzytelności,
- najistotniejsze zagadnienia związane z podatkiem u źródła (WHT) (płatności podlegające opodatkowaniu, zwolnienia, preferencje z UPO, klauzula 2 ml zł i inne) z uwzględnieniem objaśnień podatkowych z 3 lipca 2025 r. dotyczących beneficjentów rzeczywistych,
- regulacje podatkowe związane z fundacją rodzinną (fundator, beneficjenci, przychody i stawki podatkowe) oraz zmiany na 2026r. (minimalny okres posiadania aktywów, najem krótkoterminowy oraz inne),
- koszty finansowania dłużnego a koszty podatkowe związane z kapitałami własnymi (hipotetyczne odsetki) ze wskazaniem rozbieżności w podejściu do liczenia wysokości hipotetycznych odsetek,
- wybrane regulacje podatkowe odnoszące się do estońskiego CIT oraz inne zagadnienia dotyczące tej formy opodatkowania,
- wyjazdy i imprezy integracyjne inne nieodpłatne świadczenia, zwolnienia z opodatkowania,
- przychody z działalności gospodarczych – formy opodatkowania (plusy i minusy wyboru danej formy opodatkowania),
- przychody podatkowe (metoda memoriałowa, kasowa, zasady i wyłączenia),
- PIT kasowy od 2025r. (kogo dotyczy, warunki brzegowe, wyłączenia),
- Spółki osobowe a podatki dochodowe w 2025/2026r.
- Inne wybrane zagadnienia w podatkach dochodowych min.:
- koszty podatkowe (zasady podziału kosztów, warunek zaliczenia do kosztów podatkowych, wyłączenia z kosztów, płatności w niewłaściwej formie a koszty podatkowe),
- koszty bezpośrednie oraz koszty pośrednie – moment poniesienia kosztu oraz korekta kosztów,
- koszty podatkowe związane ze środkami trwałymi i wartościami niematerialnymi i prawne – amortyzacja (remont i modernizacja oraz inne).
- płatności gotówkowe oraz płatności na rachunki niezgłoszone w rejestrze VAT + płatności bez split payment’u – jako wydatki wyłączone z kosztów podatkowych,
- wybrane zagadnienia dotyczące kosztów uzyskania przychodów m.in.:
- kary umowne i odszkodowania,
- wydatki marketingowe, promocyjne, reklamowe, reprezentacyjne, sponsoring,
- podatek u źródła jako koszt podatkowy,
- świadczenia na rzecz pracowników a koszty podatkowe,
- samochody osobowe a koszty podatkowe z uwzględnieniem zmian od 2026r.,
- wyłączenie z kosztów podatkowych m.in. wydatki reprezentacyjne, składki na ubezpieczenia społeczne, wydatki związane z radą nadzorczą, sponsoring niewłaściwy, składki członkowskie.
- korekta kosztów i przychodów podatkowych (moment ujęcia i sposób udokumentowania),
- obowiązki informacyjne dotyczące podatników (m.in. dokumentacje cen transferowych, informacje o realizowanej strategii podatkowej, CIT-ST i inne).
- Odpowiedzi na pytania uczestników, dyskusja.
Licencjonowany Doradca podatkowy (nr wpisu 11512), absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach podatków dochodowych od osób prawnych i fizycznych, ubezpieczeń społecznych i problematyce cen transferowych. Wcześniej pracownik międzynarodowej firmy doradczej oraz szef działu podatku dochodowego od osób prawnych w spółce doradztwa podatkowego. Autor kilkudziesięciu publikacji z tematyki prawa podatkowego (Grupa wydawnicza Infor, Wydawnictwo Presscom, Rzeczpospolita) oraz autor i współautor kilku pozycji książkowych. Wykładowca na studiach podyplomowych. „Doradca Podatkowy” w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu oraz „Kadry i Płace” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Wieloletni wykładowca prawa podatkowego w Polsce. Stały współpracownik naszej firmy.
dzień 2: Podatek VAT w 2025 roku - zmiany 2025/26, bieżące rozliczenia i KSeF
Program:
- Zmiany w 2025 r.
- Procedura SME, czyli zwolnienie podmiotowe dla polskich podmiotów w innych krajach UE i zagranicznych podmiotów w Polsce;
- Zmiany w regułach miejsca opodatkowania usług;
- Kasy fiskalne – nowe rozporządzenie;
- Zmiana stawek VAT;
- Przedłużenie obowiązku stosowania odwrotnego obciążenia;
- Zmiany związane z systemem kaucyjnym;
- Zmiany w zakresie składania i korek deklaracji;
- Zmiany na 2026 r.
- Zwiększenie limitu zwolnienia podmiotowego do 240 k PLN;
- Wprowadzenie obowiązkowego KSeF (2026 r.)
- Terminy wdrożenia obowiązkowego KSeF;
- Podmioty zobowiązane do stosowania KSeF;
- Wyłączenia z KSeF (dokumenty, które nie muszą lub nie mogą znaleźć się w KSeF);
- Okresy przejściowe;
- Zasady wystawiania faktur ustrukturyzowanych w modelu obligatoryjnym;
- Tryby awaryjne i offline;
- Schema faktury ustrukturyzowanej;
- Uprawnienia do korzystania z KSeF i zarzadzanie tymi uprawnieniami;
- Uwierzytelnianie się w KSeF;
- Nabycia w KSeF;
- Wprowadzenie obowiązku wykazywania numeru KSeF na przelewach oraz wejście w życie sankcji związanych z nieprawidłowościami w KSeF (2027 r.)
- Wybrane orzeczenia TSUE/NSA/WSA oraz interpretacje indywidualne/WIS (2025 r.)
- Pytania i odpowiedzi, dyskusja
Prawnik, licencjonowany doradca podatkowy, partner w spółce doradztwa podatkowego, doświadczony wykładowca i praktyk, od wielu lat specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, występował jako ekspert komisji sejmowej w dziedzinie podatku VAT. Autor licznych artykułów o tematyce podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w międzynarodowych spółkach zajmujących się doradztwem podatkowym, obecnie jest partnerem w kancelarii GWW. W swojej praktyce zawodowej zajmował się zarówno bieżącym doradztwem podatkowym obejmującym m.in. opracowywanie opinii i analiz, w tym optymalizacji podatkowych, przeprowadzanie audytów podatkowych, jak również pomocą klientom w przygotowywaniu pism procesowych oraz reprezentacją klientów w postępowaniach podatkowych i przed sądem administracyjnym. Poprowadził ponad tysiąc szkoleń dla służb księgowych, osób zarządzających oraz pracowników aparatu skarbowego i samorządów. Jest współautorem m.in. 3 komentarzy podatkowych: „Ustawa o VAT. Komentarz” - wydanych w 2001r., 2003r. i 2006r. oraz innych publikacji dotyczących podatku VAT. Stały współpracownik firmy ESAL Sp.z o.o.
dzień 3: Bilans 2025 – sprawozdania finansowe i zmiany w rachunkowości na 2026 rok
Program:
- Wprowadzenie
- Zamknięcie roku obrotowego – z uwzględnieniem zmian w ustawie o rachunkowości w 2025 roku
- Jednostki objęte postanowieniami ustawy w pełnym i niepełnym zakresie ze szczególnym uwzględnieniem:
- podniesienia progów dotyczących prowadzenia ksiąg rachunkowych,
- nowych zasad stosowania niektórych uproszczeń.
- Harmonogram prac - kluczowe daty dla rocznego sprawozdania finansowego,
- Elektroniczna forma sprawozdania finansowego
- Badanie rocznego sprawozdania finansowego – zmiany od roku 2025
- Zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego,
- Publikacja rocznego sprawozdania finansowego - KRS
- Przechowywanie rocznego sprawozdania finansowego,
- Odpowiedzialność za roczne sprawozdanie finansowe .
- Dodatkowe dane w księgach rachunkowych przekazywanych w ramach JPK_CIT i JPK_KR.
- Jednostki objęte postanowieniami ustawy w pełnym i niepełnym zakresie ze szczególnym uwzględnieniem:
- Sprawozdanie finansowe za 2025 rok - struktura oraz elementy sprawozdania finansowego
- Wprowadzenie - weryfikacja i udokumentowanie założenia kontynuacji działalności zgodnie z Krajowym Standardem Rachunkowości nr 14
- Bilans
- Struktura bilansu
- Zasady wyceny
- Rachunek zysków i strat
- Struktura rachunku zysków i strat
- Wariant porównawczy a kalkulacyjny
- Zmiana zasad ustalania wyniku działalności operacyjnej
- Rachunek przepływów pieniężnych
- Zestawienie zmian w kapitale własnym
- Dodatkowe informacje i objaśnienia.
- Inwentaryzacja
- Terminy przeprowadzenia
- Metody inwentaryzacji
- Spis z natury
- Potwierdzenie sald
- Weryfikacja dokumentów
- Rozliczenia inwentaryzacji.
- Środki trwałe w ujęciu rachunkowym oraz podatkowym:
- Wycena wartości bilansowej oraz podatkowej środków trwałych:
- Cena nabycia oraz koszt wytworzenia
- Środki trwałe w budowie
- Ewidencja podatkowa oraz bilansowa środków trwałych
- Nabycie środków trwałych niskocennych
- Przyjęcie środka trwałego do użytkowania
- Nakłady ponoszone po dacie przyjęcia środka trwałego
- Remonty
- Modernizacje oraz ulepszenia w aspekcie prawa podatkowego oraz bilansowego
- Ujęcie kosztów finansowania zewnętrznego – odsetki od kredytu inwestycyjnego
- Odłączenie części składowej środka trwałego
- Amortyzacja środków trwałych
- Tabela amortyzacyjna podatkowa oraz bilansowa
- Zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych i ich wpływ na optymalizację obciążeń podatkowych
- Okres użyteczności ekonomicznej środków trwałych
- Metody amortyzacji
- Weryfikacja okresu użyteczności
- Stawka amortyzacyjna a okres użytkowania
- Wpływ przyjętych rozwiązań w zakresie amortyzacji na podatek odroczony
- Zakończenie okresu amortyzacji
- Likwidacja środka trwałego.
- Wycena wartości bilansowej oraz podatkowej środków trwałych:
- Leasing w Polsce na tle regulacji Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (Krajowy Standard Rachunkowości nr 5 na tle MSSF 16 Leasing)
- Podstawowe definicje
- Leasing finansowy oraz operacyjny – różnice
- Aspekty prawa podatkowego
- Kierunki zmian regulacji międzynarodowych na przykładzie polskich spółek giełdowych
- Podział raty leasingowej na część kapitałową oraz odsetkową
- Amortyzacja środków trwałych w leasingu
- Prezentacja i ujawnianie informacji w sprawozdaniu finansowym
- Case study – przykłady.
- Dyskusja i zakończenie.
Biegły rewident, Dyrektor Departamentu Audytu. Karierę zawodową rozpoczął w dziale audytu ogólnopolskiej firmy audytorskiej gdzie był przede wszystkim odpowiedzialny za całość prac związanych z badaniem sprawozdań finansowych. Posiada doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych zgodnie z Ustawą o Rachunkowości jak i Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości (MSR/MSSF), ale także w realizacji zleceń z zakresu wyceny przedsiębiorstw. Brał udział w sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych. Autor artykułów oraz wykładowca zagadnień z zakresu rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy ESAL.
Hotelu Mercure - Centrum**** zlokalizowany jest w samym centrum Wrocławia, obok Starego Miasta i wrocławskiego Rynku. Mieści się w jednym kompleksie wraz z centrum handlowym Galer
ia Dominikańska oraz z dogodnym połączeniem z Dworcem Głównym PKP i innymi częściami Wrocławia. Tutaj jest blisko do najczęściej odwiedzanych części Wrocławia: Rynek, Stare Miasto, Ostrów Tumski, Panorama Racławicka oraz dworców kolejowy i autobusowy.
Posiada dogodne połączenie tramwajowe z ZOO i Halą Stulecia, a niedaleko znajdziemy muzeum architektoniczne i narodowe. Centrum Wrocławia, a więc bezpośredni dostęp do szerokiej bazy gastronomicznej i rozrywkowej.
Hotel w ostatnim czasie przeszedł gruntowny remont w części hotelowej i gastronomicznej i prezentuje najwyższy poziom w swojej klasie
Dojazd z Dworca Głównego PKP i Dworca Autobusowego - tramwajami 8, 9 lub 11.
Zainteresowanych zakwaterowaniem prosimy o kontakt z biurem ESAL - tel. 71 3339350, mobile: 531 618 854, 531 618 856
-
- 3 wykłady,
- materiały szkoleniowe,
- przerwy kawowe,
- lunch podczas szkolenia,
- teczka konferencyjna z materiałami szkoleniowymi, długopisem i notatnikiem,
w wersji z noclegami - opcja dodatkowa
- 3 noclegi w pokojach 2-osobowych z łazienkami
- kolacja w dniu przyjazdu i w pierwszym dniu szkolenia,
- korzystanie z udogodnień w hotelu.
Pokój jednoosobowy: dopłata do zakwaterowania w pokoju 1-osobowego.
Informacje dotyczące hotelu oraz szczegółowy program szkolenia i plan zajęć prześlemy po otrzymaniu zgłoszenia na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkoleni.
DLA STAŁYCH KLIENTÓW I WIĘKSZEJ ILOŚCI OSÓB RABATY !!!



