Szkolenia - konferencje - stacjonarnie - online
 
  • email
  • ESAL@ESALSZKOLENIA.PL
 
  • telefony
  • 71 3339350   531 618854  |  531 618855

Wszystkie Szkolenia

harmonogram szkoleń otwartych i konferencji

Bilans i Podatki 2025 - przygotowanie do bilansowego i podatkowego zamknięcia roku 2025 i zmiany na 2026 rok

Basen-zewnetrzny
Kategoria
Wisła, hotel Gołębiewski / 23-26.09.2025
Termin
23 wrzesień - 26 wrzesień
Telefon
E-mail
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
kod:
4618
prowadzący:
Łukasz Chłond, Zdzisław Modzelewski, Arkadiusz Lenarcik
Czas trwania:
21 godzin lekcyjnych

Informacje organizacyjne


Kiedy i gdzie
  • od: 23 września (kolacja)
  • do: 26 września (obiad)
  • Wisła, hotel Gołębiewski, Al. Ks. Bp. Bursche 3
Cenny netto
  • 1 osoba: 3530 zł + VAT/od os.
  • 2-4 os.: 3430 zł + VAT/od os.
  • więcej osób - dod. rabat
  • pełne wyżywienie
Więcej info
  • Masz pytania zadzwoń
  • 71 3339350 / 531 618854
  • lub napisz:
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dostosowujemy się do Państwa potrzeb:
  • możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania i w pojedynczych dniach.
  • istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
  • pokój jednoosobowy za dopłatą
  • masz indywidualną prośbę? Zadzwoń do nas postaramy się spełnić Państwa życzenia

Wisła, hotel Gołębiewski Tropicana SPA ****      ... Kliknij by zobaczyć hotel ↓


Wrocław, ul. Boczna 12

Hotel Gołębiewski położony jest na stoku Bukowej (713 m.npm.), na prawym brzegu Wisły, która niedaleko posiada swoje źródła. Wyjątkowy klimat, lokalizacja w górach Beskidu Śląskiego, różnorodność atrakcji (między innymi Park Wodny Tropikana), wspaniała atmosfera hotelu sprawią, iż wypoczynek w naszym hotelu będzie miły i niezapomniany. Naszych Gości zapraszamy do Restauracji Zielonej (330 miejsc w godzinach od 14.00 do 23.00), Restauracji Czerwonej (350 miejsc, śniadania w godzinach 7.00-11.00, obiady w godzinach 13.30-16.00, kolacja 18.30-21.00, wyśmienity bufet szwedzki). Restauracji Staropolskiej ze stylowym wystrojem z kominkiem (180 miejsc) oraz Klubu Nocnego (530 miejsc), Kawiarni Patio, Gabinetu Odnowy Biologicznej. Centrum rekreacyjne SPA TROPICANA: baseny z zimna i ciepłą wodą, z „falą”, hydromasażem, jacuzzi, kąpiele solankowe, bicze wodne, grota solna, tężnie, sauna parowa i sauny suche, aromatyczne, komora śnieżna – bezpłatnie dla uczestników szkolenia.


BEZPŁATNE KORZYSTANIE Z ATRAKCJI HOTELOWYCH DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA:

  • relaks w kompleksie basenów wewnętrzny kryty i zewnętrzny z podgrzewaną wodą,
  • jacuzzi, kompleks saun, siłownia,
  • Klub Nocny.

strona hotelu Gołębiewski

taras lato jaccuzpokoj.jpgPatio
basenpatiotaras lato jaccuz
Widok z gory zimataras zima jaccuzsala_konfer.jpg

    Zapraszamy 

Serdecznie zapraszamy na 3 dniowe szkolenie:

Bilans i Podatki 2025 - przygotowanie do bilansowego i podatkowego zamknięcia roku 2025 i zmiany na 2026 rok

Nasi eksperci omówią praktyczne kwestie związane z zamknięciami roku 2025 w podatkach i rachunkowości oraz zmiany w przepisach podatkowych i rachunkowych na 2026 rok.

Uwaga: programy szkolenia ulegną zmianie wraz z postępem prac Sejmu RP nowelizujące przepisy podatkowe i rachunkowe.


 

dzień 1: Bilans 2025 – Podatkowe zamknięcie roku 2025 i zmiany w podatkach dochodowych na 2026 rok

 

  Program:  

  1. Podatki dochodowe
    1. Przychód podatkowy
      1. Należności wyłączone z pojęcia przychodu podatkowego
      2. Kary umowne, odszkodowania a przychody
      3. Moment rozpoznania przychodu, przychody rozliczane na przełomie roku (wystawienie faktury, wykonanie usługi, protokoły zdawczo-odbiorcze, rozliczenia okresowe)
      4. Otrzymanie należności a powstanie przychodu – zaliczki, przedpłaty, należności o charakterze definitywnym i niedefinitywnym
      5. Przychody z nieodpłatnych świadczeń (np. poręczenia, służebności, korzystanie z cudzego majątku bez odpłatności)
      6. Korekta przychodu – moment ujęcia.

    2. Koszty uzyskania przychodu
      1. Powiązanie kosztów z przychodami, koszty bezpośrednie i pośrednie – definicja, przykłady
      2. Moment poniesienia kosztu w ustawach podatkowych oraz orzecznictwie
      3. Korekta kosztu uzyskania przychodu – moment ujęcia
      4. Rozliczanie kosztów w czasie
      5. Amortyzacja podatkowa środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych – najnowsze interpretacje i orzecznictwo
      6. Wydatki nie stanowiące kosztu uzyskania przychodu – omówienie najważniejszych przykładów z art. 16 ustawy o CIT
      7. Koszty używania samochodów w firmie – aktualne interpretacje i orzecznictwo
      8. Kary umowne i odszkodowania a koszty uzyskania przychodu
      9. Kradzieże/niedobory a KUP
      10. Reklama i reprezentacja – praktyczne przykłady ujęcia w kosztach wydatków na działalność promocyjną (np. imprezy świąteczne, noworoczne, prezenty dla kontrahentów).

    3. Minimalny podatek dochodowy od osób prawnych – koniec zwolnienia i powrót zmodyfikowanych regulacji w rozliczeniu za 2024 r.
      • kogo dotyczy podatek minimalny?
      • katalog podmiotów wyłączonych z opodatkowania podatkiem minimalnym
      • sposób ustalenia dochodu/straty na gruncie przepisów o podatku minimalnym
      • podstawa opodatkowania oraz odliczenia
      • raportowanie, zapłata, odliczenie podatku minimalnego od CIT należnego w kolejnych latach podatkowych.

    4. Kasowy PIT – nowość od 2025 r.
      • warunki wyboru i korzystania z kasowej metody rozliczenia przychodów
      • wyłączenia ze stosowania kasowej metody rozliczenia przychodów
      • kasowe rozliczenie kosztów uzyskania przychodu
      • kasowy PIT a ryczałt od przychodów ewidencjonowanych
      • obowiązki sprawozdawcze i ewidencyjne podatnika, który wybrał kasowy PIT
      • przepisy przejściowe na przełomie lat w przypadku wyboru/rezygnacji z kasowego PIT.

    5. JPK_CIT – czym jest i od kiedy muszą go wdrożyć poszczególni podatnicy?
      • JPK CIT, czyli struktury JPK_KR_PD oraz JPK_ŚT_KR: ich budowa i charakterystyczne elementy
      • wdrożenie JPK CIT w systemach księgowych dla największych podatników CIT od 1.01.2025 r.
      • wdrożenie JPK CIT w systemach księgowych od 2026 i 2027 roku dla pozostałych grup podatników CIT i PIT.

  2. Dyskusja, odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

prowadzący: Łukasz Chłond     ..... więcej ↓

Polakowski mLicencjonowany doradca podatkowy, doświadczenie zdobywał w czołowych spółkach świadczących usługi doradztwa podatkowego (również z tzw. Wielkiej Czwórki), przechodząc całą ścieżkę kariery począwszy od konsultanta aż po partnera w spółce doradztwa podatkowego, a w ostatnim czasie zarządzał europejskim działem podatków pośrednich w dużej firmie z branży FMCG; doradzał średnim i dużym przedsiębiorstwom w rozwiązywaniu problemów z zakresu podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób prawnych, międzynarodowych aspektach opodatkowania (zarządzanie podatkami w łańcuchach dostaw, podatek u źródła); doświadczony trener, współpracuje z liderami polskiego rynku szkoleń podatkowych, prowadził szkolenia zamknięte dla największych międzynarodowych i polskich firm; autor licznych publikacji w prasie codziennej („Rzeczpospolita”) oraz stały współpracownik miesięcznika "Rachunkowość".


 

dzień 2: Bilans 2025 – Podatek VAT w 2025 roku - zmiany, bieżące rozliczenia i KSeF

 

  Program:  

  1. Przekazania na cele osobiste, darowizny i inne nieodpłatne świadczenia, w tym np. wyjaśnienie:
    1. w których przypadkach można zastosować stawkę 0% od darowizn na cele związane z pomocą osobom poszkodowanym powodzią a w których nie pomimo spełnienia warunków z rozp. MF;
    2. w jakich sytuacjach można a w jakich nie można odliczyć VAT naliczonego od darowanych towarów;
    3. czy każde nieodpłatne świadczenie (istotne kwotowo) musi podlegać opodatkowaniu VAT, jeśli podatnik odliczył VAT naliczony?

  2. Nieoczywiste przypadki „sprzedaży” w VAT, w tym np.:
    1. odszkodowania – w jakich sytuacjach powinny być z VAT, a w jakich są poza VAT?
    2. zwrot kosztów a refakturowanie;
    3. refakturowanie a świadczenia kompleksowe;
    4. wykonawstwo zastępcze – refakturowane czy nie?
    5. najem z VAT albo bez VAT;

  3. Obowiązek podatkowy – kiedy powstaje?
    1. czy usługa jest wykonana w momencie rozpoczęcia czy w momencie zakończenia?
    2. okresy rozliczeniowe – w jakich przypadkach są możliwe?
    3. czy przelew z opisem zaliczka musi rodzić obowiązek podatkowy?
    4. zaliczka w WNT oraz w dostawie, od której VAT rozlicza nabywca?

  4. Podstawa opodatkowania:
    1. „dopłaty” uzyskiwane przez podatnika, które nie wchodzą do podstawy opodatkowania, ale „zabierają” prawo do odliczenia?
    2. jaka stawka VAT na refakturę kosztów kurierskich?
    3. rozliczenie korekt in minus/ in plus w PLN i w walutach;

  5. Dostawa nieruchomości i zwolnienie z VAT:
    1. kiedy zwolnienie a kiedy opodatkowanie VAT;
    2. w jakich przypadkach można wybrać opodatkowanie VAT, a w których nie da się tego wybrać?
    3. błędne opodatkowanie VAT rodzi problem nie tylko dla nabywcy;
    4. zwolnienie z VAT a kwestia odliczenia VAT naliczonego;

  6. Problemy i wątpliwości związane z odliczaniem VAT, w tym:
    1. w jakich przypadkach podatnik nie może odliczyć VAT?
    2. czy na pewno nie mogę odliczyć VAT w przypadku wykonawstwa zastępczego?
    3. faktura z błędem a prawo do odliczenia – które błędy nie pozwalają a które pozwalają na odliczenie?
    4. odliczanie „wsteczne”, w tym przez podatników niezarejestrowanych na VAT;
    5. przedawnienie prawa do odliczenia – 5 lat w kraju i 5 lat z zagranicy to nie te same 5 lat;

  7. Inne problemy związane z VAT:
    1. faktury wystawione za wcześnie albo za późno – czy to jest problem?
    2. faktury błędnie wystawione – czy można wystawić korektę do 0?
    3. korekta do 0 i nowa faktura dla tego samego odbiorcy – czy tu jest jakieś ryzyko?
    4. anulowanie faktury – jak to zrobić i jak wykazać w JPK_VAT?
    5. transakcje łańcuchowe ciągle problematyczne, szczególnie w ramach nabyć;
    6. błędne opodatkowanie oznacza błędne rozliczenie VAT;
    7. WDT i eksport towarów – kto ma prawo do stawki 0%;
    8. eksport towarów – dokumenty na 0%;
    9. faktura wystawiona nielegalnie przez pracownika – kto odpowiada?

  8. Należyta staranność:
    1. nie wiadomo co to jest, ale coraz częściej musi być dochowywana;
    2. także w nadzorze nad pracownikami;
    3. a prawo do odliczenia;
    4. a problem stawki 0% w eksporcie, mimo posiadania IE-599;
    5. a problem stawki 0% w WDT, mimo posiadania wymaganych dokumentów przewozowych;

  9. Zmiany na 2025 rok:
    1. procedura SME
    2. zmiany w obliczaniu limitu dla zwolnienia ze względu na obrót do 200 tys. zł (tzw. zwolnienia podmiotowego),
    3. modyfikacja zasad określania kraju opodatkowania w przypadku usług wstępu na imprezy (np. edukacyjne) – jeżeli obecność na nich jest wirtualna (usługi B2B),
    4. zmiana zasad określania kraju opodatkowania dla wykonywanych wirtualnie usług związanych z działalnością kulturalną, artystyczną, sportową, naukową, edukacyjną, rozrywkową lub podobną – jeżeli klient nie jest podatnikiem (usługi B2C),
    5. zmiany w procedurze marży dotyczącej dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków,
    6. zwolnienia z kas fiskalnych.

  10. Najnowsze orzeczenia TSUE, NSA, WSA i interpretacje KIS.
  11. Pytania i odpowiedzi, dyskusja.

prowadzący: Zdzisław Modzelewski ......... więcej ∇
Awatar mPrawnik, licencjonowany doradca podatkowy, partner w spółce doradztwa podatkowego, doświadczony wykładowca i praktyk, od wielu lat specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, występował jako ekspert komisji sejmowej w dziedzinie podatku VAT. Autor licznych artykułów o tematyce podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w międzynarodowych spółkach zajmujących się doradztwem podatkowym, obecnie jest partnerem w kancelarii GWW. W swojej praktyce zawodowej zajmował się zarówno bieżącym doradztwem podatkowym obejmującym m.in. opracowywanie opinii i analiz, w tym optymalizacji podatkowych, przeprowadzanie audytów podatkowych, jak również pomocą klientom w przygotowywaniu pism procesowych oraz reprezentacją klientów w postępowaniach podatkowych i przed sądem administracyjnym. Poprowadził ponad tysiąc szkoleń dla służb księgowych, osób zarządzających oraz pracowników aparatu skarbowego i samorządów. Jest współautorem m.in. 3 komentarzy podatkowych: „Ustawa o VAT. Komentarz” - wydanych w 2001r., 2003r. i 2006r. oraz innych publikacji dotyczących podatku VAT. Stały współpracownik firmy ESAL Sp.z o.o.


 

dzień 3: Bilans 2025 – sprawozdania finansowe i zmiany w rachunkowości na 2026 rok

 

  Program:  

  1. Wprowadzenie
  2. Zamknięcie roku obrotowego – z uwzględnieniem zmian w ustawie o rachunkowości w 2025 roku
    1. Jednostki objęte postanowieniami ustawy w pełnym i niepełnym zakresie ze szczególnym uwzględnieniem:
      1. podniesienia progów dotyczących prowadzenia ksiąg rachunkowych,
      2. nowych zasad stosowania niektórych uproszczeń.
    2. Harmonogram prac - kluczowe daty dla rocznego sprawozdania finansowego,
    3. Elektroniczna forma sprawozdania finansowego
    4. Badanie rocznego sprawozdania finansowego – zmiany od roku 2025
    5. Zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego,
    6. Publikacja rocznego sprawozdania finansowego - KRS
    7. Przechowywanie rocznego sprawozdania finansowego,
    8. Odpowiedzialność za roczne sprawozdanie finansowe .
    9. Dodatkowe dane w księgach rachunkowych przekazywanych w ramach JPK_CIT i JPK_KR.

  3.  Sprawozdanie finansowe za 2025 rok - struktura oraz elementy sprawozdania finansowego
    1. Wprowadzenie - weryfikacja i udokumentowanie założenia kontynuacji działalności zgodnie z Krajowym Standardem Rachunkowości nr 14
    2. Bilans
      1. Struktura bilansu
      2. Zasady wyceny
    3. Rachunek zysków i strat
      1. Struktura rachunku zysków i strat
      2. Wariant porównawczy a kalkulacyjny
      3. Zmiana zasad ustalania wyniku działalności operacyjnej
    4. Rachunek przepływów pieniężnych
    5. Zestawienie zmian w kapitale własnym
    6. Dodatkowe informacje i objaśnienia.

  4. Inwentaryzacja
    1. Terminy przeprowadzenia
    2. Metody inwentaryzacji
      1. Spis z natury
      2. Potwierdzenie sald
      3. Weryfikacja dokumentów
    3. Rozliczenia inwentaryzacji.

  5. Środki trwałe w ujęciu rachunkowym oraz podatkowym:
    1. Wycena wartości bilansowej oraz podatkowej środków trwałych:
      1. Cena nabycia oraz koszt wytworzenia
      2. Środki trwałe w budowie
      3. Ewidencja podatkowa oraz bilansowa środków trwałych
      4. Nabycie środków trwałych niskocennych
      5. Przyjęcie środka trwałego do użytkowania
      6. Nakłady ponoszone po dacie przyjęcia środka trwałego
      7. Remonty
      8. Modernizacje oraz ulepszenia w aspekcie prawa podatkowego oraz bilansowego
      9. Ujęcie kosztów finansowania zewnętrznego – odsetki od kredytu inwestycyjnego
      10. Odłączenie części składowej środka trwałego
    2. Amortyzacja środków trwałych
      1. Tabela amortyzacyjna podatkowa oraz bilansowa
      2. Zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych i ich wpływ na optymalizację obciążeń podatkowych
      3. Okres użyteczności ekonomicznej środków trwałych
      4. Metody amortyzacji
      5. Weryfikacja okresu użyteczności
      6. Stawka amortyzacyjna a okres użytkowania
      7. Wpływ przyjętych rozwiązań w zakresie amortyzacji na podatek odroczony
      8. Zakończenie okresu amortyzacji
      9. Likwidacja środka trwałego.

  6. Leasing w Polsce na tle regulacji Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (Krajowy Standard Rachunkowości nr 5 na tle MSSF 16 Leasing)
    1. Podstawowe definicje
    2. Leasing finansowy oraz operacyjny – różnice
    3. Aspekty prawa podatkowego
    4. Kierunki zmian regulacji międzynarodowych na przykładzie polskich spółek giełdowych
    5. Podział raty leasingowej na część kapitałową oraz odsetkową
    6. Amortyzacja środków trwałych w leasingu
    7. Prezentacja i ujawnianie informacji w sprawozdaniu finansowym
    8. Case study – przykłady.

  7. Dyskusja i zakończenie.

prowadzący: Arkadiusz Lenarcik - Biegły Rewident ......... więcej ∇
Dominik BielBiegły rewident, Dyrektor Departamentu Audytu. Karierę zawodową rozpoczął w dziale audytu ogólnopolskiej firmy audytorskiej gdzie był przede wszystkim odpowiedzialny za całość prac związanych z badaniem sprawozdań finansowych. Posiada doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych zgodnie z Ustawą o Rachunkowości jak i Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości (MSR/MSSF), ale także w realizacji zleceń z zakresu wyceny przedsiębiorstw. Brał udział w sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych. Autor artykułów oraz wykładowca zagadnień z zakresu rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy ESAL.


Wisła, hotel Gołębiewski Tropicana SPA ****      ... Kliknij by zobaczyć hotel ↓

Wrocław, ul. Boczna 12

Hotel Gołębiewski położony jest na stoku Bukowej (713 m.npm.), na prawym brzegu Wisły, która niedaleko posiada swoje źródła. Wyjątkowy klimat, lokalizacja w górach Beskidu Śląskiego, różnorodność atrakcji (między innymi Park Wodny Tropikana), wspaniała atmosfera hotelu sprawią, iż wypoczynek w naszym hotelu będzie miły i niezapomniany. Naszych Gości zapraszamy do Restauracji Zielonej (330 miejsc w godzinach od 14.00 do 23.00), Restauracji Czerwonej (350 miejsc, śniadania w godzinach 7.00-11.00, obiady w godzinach 13.30-16.00, kolacja 18.30-21.00, wyśmienity bufet szwedzki). Restauracji Staropolskiej ze stylowym wystrojem z kominkiem (180 miejsc) oraz Klubu Nocnego (530 miejsc), Kawiarni Patio, Gabinetu Odnowy Biologicznej. Centrum rekreacyjne SPA TROPICANA: baseny z zimna i ciepłą wodą, z „falą”, hydromasażem, jacuzzi, kąpiele solankowe, bicze wodne, grota solna, tężnie, sauna parowa i sauny suche, aromatyczne, komora śnieżna – bezpłatnie dla uczestników szkolenia.

BEZPŁATNE KORZYSTANIE Z ATRAKCJI HOTELOWYCH DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA:

  • relaks w kompleksie basenów wewnętrzny kryty i zewnętrzny z podgrzewaną wodą,
  • jacuzzi, kompleks saun, siłownia,
  • Klub Nocny.
  • Uwaga: możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania
  • Uwaga: istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
  • Dla zainteresowanych możliwość wykupienia dodatkowo pakietu kosmetycznego SPA (np. w kwocie 150 zł).

strona hotelu Gołębiewski

taras lato jaccuzpokoj.jpgPatio
basenpatiotaras lato jaccuz
Widok z gory zimataras zima jaccuzsala_konfer.jpg

cena 3-dniowego szkolenia zawiera: ..... szczegóły ∇

  • 3 wykłady
  • materiały szkoleniowe,
  • 3 noclegi w pokojach 2-osobowych z łazienkami,
  • pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu odjazdu,
  • teczka konferencyjna z materiałami szkoleniowymi, długopisem i notatnikiem,

oraz

  • korzystanie z centrum SPA w hotelu.

Pokój jednoosobowy: dopłata do zakwaterowania w pokoju 1osobowego.
Informacje dotyczące hotelu oraz szczegółowy program szkolenia i plan zajęć prześlemy po otrzymaniu zgłoszenia na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia.

DLA STAŁYCH KLIENTÓW I WIĘKSZEJ ILOŚCI OSÓB RABATY !!!

 
 

Terminy

Okres: Od 23 wrzesień do 26 wrzesień

O nas

Pierwsze szkolenia, pod szyldem ESAL przeprowadziliśmy w 1993 r.

Już od ponad 31 lat, wytrwale i z pasją organizujemy wysokiej jakości szkolenia. Nasza oferta obejmuje szkolenia stacjonarne, hybrydowe, online, konferencje tematyczne, małe, średnie i duże oraz szkolenia wewnętrzne.

Tu jesteśmy

50-502 Wrocław, ul. Boczna 12

+48 71 333 93 50
+48 531 61 88 54
+48 531 61 88 55

esal@esalszkolenia.pl
pon.-piąt. g.:7.30-15.30