Szkolenia - konferencje - stacjonarnie - online
 
  • email
  • ESAL@ESALSZKOLENIA.PL
 
  • telefony
  • 71 3339350   531 618854  |  531 618855

Konferencje Wyjazdowe

Wisła, Polanica Zdrój, Zakopane, Kołobrzeg i inne

Bilans 2024 - podatkowe i bilansowe zamknięcie roku 2024 oraz zmiany na 2025 rok

Akcja-Bilans-2023-w-hotelu-Mercure
Kategoria
Akcja Bilans / 26-28.11.2024 / Wrocław, hotel MERCURE - konferencja
Termin
26 listopad - 28 listopad
kod:
4485
prowadzący:
Aleksander Gniłka, Zdzisław Modzelewski, Arkadiusz Lenarcik


Informacje organizacyjne 3-dniowej konferencji

 

Kiedy i gdzie
  • start: 9.30
  • zakończenie: 15.30
  • Wrocław, hotel MERCURE / pl. Dominikański 1 (obok galerii handlowej)
  • ONLINE -cała Polska
Cenny netto
  • 1 osoba: 2030 zł + VAT/od os.
  • 2. i kolejne osoby płacą:
    1880 zł + VAT/od os.
  • online: 1580 + VAT/od os.
Więcej info
  • Masz pytania zadzwoń
  • 71 3339350 / 531 618854
  • lub napisz:
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

koszty pobytu w hotelu w trakcie konferencji ..... szczegóły ↓

 

pokój 1-osobowy
  • cena za 1 nocleg: 480 zł
  • cena za 3 noclegi: 1440 zł
  • koszt kolacji w hotelu: 90 zł
  • szkolenie + 3 noclegi w pokoju 1-os.+ 3 kolacje: 3740 zł + VAT
pokój 2-osobowy
  • cena za pokój 2-os.: 540 zł
  • cena za 3 noclegi w pokoju 2-os.: 810 zł za osobę / 1620 zł za pokój
  • koszt kolacji w hotelu: 90 zł
  • szkolenie + 3 noclegi w pokoju 2-os.+ 3 kolacje: 2960 zł + VAT
Więcej info
  • Masz pytania zadzwoń
  • 71 3339350 / 531 618854
  • lub napisz:
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Zainteresowanych zakwaterowaniem prosimy o kontakt z biurem ESAL - tel. 71 3339350, mobile: 531 618 854, 531 618 855


UWAGA: programy poszczególnych dni będą modyfikowane. 

26 listopad:

 Podatki dochodowe CIT i PIT - zamknięcie roku 2024 oraz zmiany na 2025 rok

 

  Program:  

  1. Podatki dochodowe CIT i PIT w 2024 roku
    • nowe limity podatkowe w 2024r dotyczące małego podatnika, możliwości opłacania CIT wg stawki obniżonej w wysokości 9%,
    • podatek minimalny przychodowy od 2024 r. (kogo ma dotyczyć, podstawa i wysokość opodatkowania),
    • preferencyjna amortyzacja budynków i budowli na wybranych obszarach Polski od 2024 r.,
    • dotacje, subwencje, dofinansowania oraz ich wpływ na podatki dochodowe z uwzględnieniem zmian począwszy od 2024 r.
    • zmiany w zakresie amortyzacji nieruchomości mieszkalnych od  2023 r.,
    • zmiany terminów w temacie cen transferowych,
    • księgi i ewidencje: JPK_CIT - nowa forma obowiązków podatkowych od 2025?
    • zmiany w zakresie ulgi na złe długi od 2023 r. a rozliczanych w 2024 r.,
    • nowe limity transakcji gotówkowych z przedsiębiorcami oraz nowość w zakresie limitów transakcji gotówkowych z konsumentami od 2024r?
    • zmiany dotyczące podatku u źródła (WHT) (dotyczące min. wydłużenia terminów na składanie oświadczeń, terminów złożenia oświadczeń następczych w 2024 r.,
    • świadczenia w związku z wojną w Ukrainie a podatki dochodowe w 2024 r.,
    • podatek od przerzucanych dochodów oraz zmiany w podatku od przerzucanych dochodów od 2023 r.,
    • zmiany zasad zaliczania do kosztów  podatkowych od 2023 r. składek na ubezpieczenia społeczne pracowników,
    • regulacje podatkowe związane z fundacją rodzinną (fundator, beneficjenci, przychody i stawki podatkowe)
    • zmiany w zakresie kosztów finansowania dłużnego (zmieniony limit wydatków tzw. kosztów finansowania dłużnego możliwy do zaliczenia w kup) z uwzględnieniem zmian od 2023r
    • zmiany regulacji podatkowych odnoszących się do estońskiego CIT od 2023 r. oraz inne zagadnienia dotyczące tej formy opodatkowania,
    • ryczałt samochodowy dla pracowników – zmiana zasad ustalania nieodpłatnego świadczenia,
    • praca zdalna (ekwiwalenty i ryczałty z tego tytułu) a podatek dochodowy  od osób fizycznych,
    • świadczenia otrzymywane przez beneficjentów fundacji rodzinnej a podatek dochodowy od osób fizycznych (zwolnienie, opodatkowanie różnymi stawkami PIT),
    • zapłata przez pracodawcę zaległych składek ZUS,
    • wyjazdy i imprezy integracyjne inne nieodpłatne świadczenia,
    • umowy zlecenia z cudzoziemcami,
    • świadczenia z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, zmiany w limitach zwolnień podatkowych od 2024 r.

  2. Inne wybrane zagadnienia w podatkach dochodowych min.:
    • koszty podatkowe (zasady podziału kosztów, warunek  zaliczenia do kosztów podatkowych, wyłączenia z kosztów, płatności w niewłaściwej formie a koszty podatkowe),
    • koszty bezpośrednie oraz koszty pośrednie – moment poniesienia kosztu oraz korekta kosztów,
    • koszty podatkowe związane ze środkami trwałymi i wartościami niematerialnymi i prawne – amortyzacja (remont i modernizacja oraz inne).
    • płatności gotówkowe oraz płatności na rachunki niezgłoszone w rejestrze VAT + płatności bez split payment’u – jako wydatki wyłączone z kosztów podatkowych,
    • wybrane zagadnienia dotyczące kosztów uzyskania przychodów m.in.:
      • kary umowne i odszkodowania,
      • wydatki marketingowe, promocyjne, reklamowe, reprezentacyjne, sponsoring,
      • podatek u źródła jako koszt podatkowy,
      • świadczenia na rzecz pracowników a koszty podatkowe,
      • hipotetyczne koszty związane z kapitałami własnymi,
    • samochody osobowe a koszty podatkowe,
    • wyłączenie z kosztów podatkowych m.in. – amortyzacja budynków i  lokali mieszkalnych, wydatki reprezentacyjne, składki na ubezpieczenia społeczne, wydatki związane z radą nadzorczą, sponsoring niewłaściwy, ubezpieczenie OC członków zarządu, składki członkowskie.

  3. Odpowiedzi na pytania uczestników, dyskusja.

prowadzący: Aleksander Gniłka ......... więcej ∇
Awatar mLicencjonowany Doradca podatkowy (nr wpisu 11512), absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach podatków dochodowych od osób prawnych i fizycznych, ubezpieczeń społecznych i problematyce cen transferowych. Wcześniej pracownik międzynarodowej firmy doradczej oraz szef działu podatku dochodowego od osób prawnych w spółce doradztwa podatkowego. Autor kilkudziesięciu publikacji z tematyki prawa podatkowego (Grupa wydawnicza Infor, Wydawnictwo Presscom, Rzeczpospolita) oraz autor i współautor kilku pozycji książkowych. Wykładowca na studiach podyplomowych. „Doradca Podatkowy” w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu oraz „Kadry i Płace” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Wieloletni wykładowca prawa podatkowego w Polsce. Stały współpracownik naszej firmy.


27 listopad:

 Podatek VAT w 2024 roku oraz zmiany na 2025 r. 

  Program:  

  1. Zmiany w 2024 r., w tym:
    • zmiany stawek VAT w 2024 r. (usługi kosmetyczne oraz żywność),
    • stosowanie stawek VAT na przełomie nowych i starych regulacji,
    • zmiana terminu wprowadzenia obowiązkowego KSeF oraz najważniejsze zmiany w obowiązkowym KSeF,
    • opłaty za opakowania plastikowe od 1 stycznia 2024 r. a VAT,
    • obowiązki dostawców usług płatniczych od 1 stycznia 2024 r. i dlaczego jest to ważne dla pozostałych podatników,
    • wdrożenie dyrektywy DAC7 i obowiązek raportowania określonych danych przez platformy sprzedażowe.

  2. Problemy i wątpliwości związane z odliczaniem VAT naliczonego lub z błędnie wystawionymi lub rozliczonymi fakturami – co ma znaczenie i na co należy uważać:
    • w jakich przypadkach przepisy o VAT wprost zabraniają odliczania VAT naliczonego (art. 88 ustawy o VAT),
    • zapłata bez MPP, pomimo istnienia takiego obowiązku,
    • zapłata na rachunek bankowy spoza Białej listy,
    • faktura wystawiona do paragonu, na którym nie widniej numer NIP nabywcy,
    • faktura bez numeru NIP nabywcy,
    • faktura z błędnie wykazaną kwotą VAT,
    • faktura z błędnym kursem waluty i tym samym błędną kwotą VAT,
    • faktura z zawyżoną stawką VAT,
    • faktura otrzymana przez osobę, która nie jest zarejestrowana na potrzeby VAT,
    • faktura otrzymana poza KSeF (pomimo istnienia takiego obowiązku),
    • odliczanie VAT od zakupów dla pracowników i kontrahentów (prezenty, imprezy integracyjne itp.), świadczenia darmowe lub częściowo odpłatne,
    • odliczanie z faktury zapłaconej po 90–ciu dniach od upływu terminu płatności (ulga na „złe długi”),
    • przeznaczenie nieruchomości (po jakimś czasie od nabycia, używania) do działalności zwolnionej,
    • odliczanie VAT z faktury wystawionej wcześniej niż 60 dni przed transakcją lub przed otrzymaniem zaliczki.

  3. Uporządkowanie zasad wykazywania i korygowania podatku VAT:
    • korekty biznesowe in minus typu: rabaty, zwroty towarów, zwroty opodatkowanych i zafakturowanych zaliczek,
    • pomyłki na wystawionych fakturach i korekty in minus,
    • korekty biznesowe i pomyłki korygowane in plus,
    • właściwe kursy walut w przypadku zmiany podstawy opodatkowania,
    • faktura wystawiona na niewłaściwy podmiot,
    • dodatkowe opłaty wchodzące do podstawy opodatkowania – jedna cena czy odrębne pozycje na fakturze, nowa (odrębna) faktura czy faktura korygująca? 

  4. Nieoczywiste przypadki sprzedaży w VAT, w tym:
    • odszkodowania a VAT?
    • zwrot kosztów – kiedy z VAT a kiedy bez VAT?
    • zwrot podatku od nieruchomości – z VAT?
    • zwrot równowartości zagubionego, zniszczonego mienia,
    • kaucja przy najmie, zadatek przy rezerwacji hotelu,
    • odszkodowanie za nieodebrany towar,
    • zwrot kosztów firmie leasingowej,
    • otrzymana płatność a obowiązek jej opodatkowania i zafakturowania (np. jako zaliczka). 

  5. Wybrane problemy w rozliczaniu VAT:
    • dostawa samochodów i nieruchomości a korekta VAT naliczonego – w jaki sposób należy dokonać korekty VAT naliczonego?
    • usługi transportowe – kiedy są elementem podstawy opodatkowania a kiedy nie?
    • transakcje łańcuchowe, czyli na co zwrócić uwagę jeżeli w przypadku dostawy do krajów UE lub z krajów UE występują 3 (lub więcej) podmioty?
    • refakturowanie a VAT – odrębne świadczenie lub element kalkulacyjny świadczenia podstawowego,
    • jak rozliczyć fakturę przy refakturowaniu mediów, gdy okaże się, że jest ona wystawiana po wielu miesiącach od zakończenia okresu rozliczeniowego?
    • najem nieruchomości a stawki VAT,
    • korekta faktury do „0zł” i wystawienie nowej faktury dla tego samego kontrahenta – czy tu występuje ryzyko,
    • brak wystawcy faktury na Białej liście a prawo do odliczenia?
    •  jakie dokumenty uprawniają do zastosowania stawki 0% przy eksporcie towarów?
    • zwolnienie z opodatkowania dostawy nieruchomości (grunty, budynki, budowle) jako zasada czy wyjątek? Kiedy należy zwracać na to uwagę?
    • odliczenie podatku naliczonego przy imporcie usług i WNT, w tym poprzez korektę deklaracji,
    • czy otrzymanie duplikatu faktury „odnawia” prawo do odliczenia?
    • odliczanie VAT z „pustych faktur” – faktura „pełna” też może być „pusta”, konsekwencje nie tylko podatkowe (KKS i KK),
    • czy można wystawić fakturę końcową (rozliczeniową), gdy całość należności została zafakturowana fakturami zaliczkowymi?
    • brak kodu GTU na JPK_VAT – jakie konsekwencje może ponieść podatnik?

  6. Najnowsze orzeczenia TSUE, NSA, WSA i interpretacje KIS
  7. Pytania i odpowiedzi, dyskusja

prowadzący: Zdzisław Modzelewski ......... więcej ∇
Awatar mPrawnik, licencjonowany doradca podatkowy, partner w spółce doradztwa podatkowego, doświadczony wykładowca i praktyk, od wielu lat specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, występował jako ekspert komisji sejmowej w dziedzinie podatku VAT. Autor licznych artykułów o tematyce podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w międzynarodowych spółkach zajmujących się doradztwem podatkowym, obecnie jest partnerem w kancelarii GWW. W swojej praktyce zawodowej zajmował się zarówno bieżącym doradztwem podatkowym obejmującym m.in. opracowywanie opinii i analiz, w tym optymalizacji podatkowych, przeprowadzanie audytów podatkowych, jak również pomocą klientom w przygotowywaniu pism procesowych oraz reprezentacją klientów w postępowaniach podatkowych i przed sądem administracyjnym. Poprowadził ponad tysiąc szkoleń dla służb księgowych, osób zarządzających oraz pracowników aparatu skarbowego i samorządów. Jest współautorem m.in. 3 komentarzy podatkowych: „Ustawa o VAT. Komentarz” - wydanych w 2001r., 2003r. i 2006r. oraz innych publikacji dotyczących podatku VAT. Stały współpracownik firmy ESAL Sp.z o.o.


28 listopad:

 Bilans 2024 - sprawozdania finansowe za 2024 rok i zmiany na 2025 oraz leasing i środki trwałe

  Program:  

  1. Wprowadzenie
  2. Zamknięcie roku obrotowego – z uwzględnieniem zmian w ustawie o rachunkowości w latach 2021 - 2024.
    1. Jednostki objęte postanowieniami ustawy w pełnym i niepełnym zakresie,
    2. Składniki i reguły sporządzania rocznego sprawozdania finansowego,
    3. Harmonogram prac - kluczowe daty dla rocznego sprawozdania finansowego,
    4. Elektroniczna forma sprawozdania finansowego – XML oraz XBRL
    5. Badanie rocznego sprawozdania finansowego,
    6. Zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego,
    7. Publikacja rocznego sprawozdania finansowego po zmianach w KRS
    8. Przechowywanie rocznego sprawozdania finansowego,
    9. Odpowiedzialność za roczne sprawozdanie finansowe .
    10. Podpis elektroniczny pod sprawozdaniem finansowym po ostatnich zmianach

  3.  Sprawozdanie finansowe za 2024 rok - struktura oraz elementy sprawozdania finansowego
    1. Wprowadzenie
      1. Założenie kontynuacji działalności w obecnych czasach.
        • Wpływ wojny w Ukrainie
        • Wpływ COVID-19
        • Wpływ rosnącej inflacji na sytuację finansową jednostki
      2. Ujawnianie wydarzeń po dniu bilansowym
      3. Wartości szacunkowe ujmowane w sprawozdaniu za 2023 rok
      4. Wpływ niepewności na ujawnienia w sprawozdaniu finansowym
    2. Bilans
      1. Struktura bilansu
      2. Zasady wyceny
      3. Układ bilansu na tle regulacji MSSF / MSR
      4. Wpływ pandemii na wycenę aktywów – ryzyko utraty wartości
    3. Rachunek zysków i strat
      1. Struktura rachunku zysków i strat
      2. Wariant porównawczy a kalkulacyjny
      3. Ujmowanie przychodów a zasada współmierności
      4. Pozostałe przychody oraz koszty operacyjne
      5. Przychody oraz koszty finansowe
    4. Rachunek przepływów pieniężnych
      1. Struktura
      2. Obowiązek sporządzania
      3. Metoda pośrednia oraz bezpośrednia
      4. Rodzaje przepływów pieniężnych
      5. Analiza rachunku przepływów pieniężnych jako źródło informacji na temat kondycji finansowej jednostki
      6. Wykorzystanie cash flow do diagnozy stanu rozwoju przedsiębiorstwa w kontekście macierzy BCG
      7. Identyfikacja ryzyka zagrożenia kontynuacji działalności
    5. Zestawienie zmian w kapitale własnym
    6. Dodatkowe informacje i objaśnienia

  4. Inwentaryzacja
    1. Terminy przeprowadzenia
    2. Metody inwentaryzacji
      1. Spis z natury
      2. Potwierdzenie sald
      3. Weryfikacja dokumentów
    3. Rozliczenia inwentaryzacji
    4. Wycena

  5. Podatek odroczony w sprawozdaniu finansowym
    1. Przyczyny wykazywania podatku odroczonego
    2. Regulacje ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych na tle regulacji bilansowych
    3. Zasada ostrożnej wyceny
    4. Różnice trwałe oraz przejściowe w podatku odroczonym
    5. Metoda wynikowa oraz bilansowa ustalania podatku odroczonego
      1. Wartość podatkowa aktywów
      2. Wartość podatkowa zobowiązań
      3. Case study – przykłady ustalania podatku odroczonego
    6. Prezentacja podatku odroczonego w sprawozdaniu finansowym

  6. Środki trwałe w ujęciu rachunkowym oraz podatkowym:
    1. Wycena wartości bilansowej oraz podatkowej środków trwałych:
      1. Cena nabycia oraz koszt wytworzenia
      2. Środki trwałe w budowie
      3. Ewidencja podatkowa oraz bilansowa środków trwałych
      4. Nabycie środków trwałych niskocennych
      5. Przyjęcie środka trwałego do użytkowania
      6. Nakłady ponoszone po dacie przyjęcia środka trwałego
      7. Remonty
      8. Modernizacje oraz ulepszenia w aspekcie prawa podatkowego oraz bilansowego
      9. Ujęcie kosztów finansowania zewnętrznego – odsetki od kredytu inwestycyjnego
      10. Odłączenie części składowej środka trwałego
    2. Amortyzacja środków trwałych
      1. Tabela amortyzacyjna podatkowa oraz bilansowa
      2. Zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych i ich wpływ na optymalizację obciążeń podatkowych
      3. Okres użyteczności ekonomicznej środków trwałych
      4. Metody amortyzacji
      5. Weryfikacja okresu użyteczności
      6. Stawka amortyzacyjna a okres użytkowania
      7. Wpływ przyjętych rozwiązań w zakresie amortyzacji na podatek odroczony
      8. Zakończenie okresu amortyzacji
      9. Likwidacja środka trwałego.

  7. Leasing w Polsce na tle regulacji Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (Krajowy Standard Rachunkowości nr 5 na tle MSSF 16 Leasing)
    1. Podstawowe definicje
    2. Leasing finansowy oraz operacyjny – różnice
    3. Aspekty prawa podatkowego
    4. Kierunki zmian regulacji międzynarodowych na przykładzie polskich spółek giełdowych
    5. Podział raty leasingowej na część kapitałową oraz odsetkową
    6. Amortyzacja środków trwałych w leasingu
    7. Prezentacja i ujawnianie informacji w sprawozdaniu finansowym
    8. Case study – przykłady

  8. Dyskusja i zakończenie.

prowadzący: Arkadiusz Lenarcik ......... więcej ∇
Dominik BielBiegły rewident, Dyrektor Departamentu Audytu. Karierę zawodową rozpoczął w dziale audytu ogólnopolskiej firmy audytorskiej gdzie był przede wszystkim odpowiedzialny za całość prac związanych z badaniem sprawozdań finansowych. Posiada doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych zgodnie z Ustawą o Rachunkowości jak i Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości (MSR/MSSF), ale także w realizacji zleceń z zakresu wyceny przedsiębiorstw. Brał udział w sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych. Autor artykułów oraz wykładowca zagadnień z zakresu rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy ESAL.


hotel MERCURE - Centrum Wrocław, pl. Dominikański 1 ..... Kliknij aby zobaczyć szczegóły ↓

Wrocław, hotel MERCURE pl.Dominikański 1Hotelu Mercure - Centrum**** zlokalizowany jest w samym centrum Wrocławia, obok Starego Miasta i wrocławskiego Rynku. Mieści się w jednym kompleksie wraz z centrum handlowym GalerPanorama_restauracja.jpgia Dominikańska oraz z dogodnym połączeniem z Dworcem Głównym PKP i innymi częściami Wrocławia. Tutaj jest blisko do najczęściej odwiedzanych części Wrocławia: Rynek, Stare Miasto, Ostrów Tumski, Panorama Racławicka oraz dworców kolejowy i autobusowy.
Posiada dogodne połączenie tramwajowe z ZOO i Halą Stulecia, a niedaleko znajdziemy muzeum architektoniczne i narodowe. Centrum Wrocławia, a więc bezpośredni dostęp do szerokiej bazy gastronomicznej i rozrywkowej.
Hotel w ostatnim czasie przeszedł gruntowny remont w części hotelowej i gastronomicznej i prezentuje najwyższy poziom w swojej klasie
Dojazd z Dworca Głównego PKP i Dworca Autobusowego - tramwajami 8, 9 lub 11.Panorama_sala_konferencyjna.jpg


Zainteresowanych zakwaterowaniem prosimy o kontakt z biurem ESAL - tel. 71 3339350, mobile: 531 618 854, 531 618 856

cena 3-dniowego szkolenia w hotelu zawiera: ... kliknij po więcej informacji ↓

    • 3 wykłady,
    • materiały szkoleniowe,
    • przerwy kawowe,
    • lunch podczas szkolenia,
    • teczka konferencyjna z materiałami szkoleniowymi, długopisem i notatnikiem,

    w wersji z noclegami - opcja dodatkowa

    • 3 noclegi w pokojach 2-osobowych z łazienkami
    • kolacja w dniu przyjazdu i w pierwszym dniu szkolenia,
    • korzystanie z udogodnień w hotelu.


    Pokój jednoosobowy: dopłata do zakwaterowania w pokoju 1-osobowego.
    Informacje dotyczące hotelu oraz szczegółowy program szkolenia i plan zajęć prześlemy po otrzymaniu zgłoszenia na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkoleni.

    DLA STAŁYCH KLIENTÓW I WIĘKSZEJ ILOŚCI OSÓB RABATY !!!


 
 

Terminy

Okres: Od 26 listopad do 28 listopad

O nas

Pierwsze szkolenia, pod szyldem ESAL przeprowadziliśmy w 1993 r.

Już od ponad 30 lat, wytrwale i z pasją organizujemy wysokiej jakości szkolenia. Nasza oferta obejmuje szkolenia stacjonarne, hybrydowe, online, konferencje tematyczne, małe, średnie i duże oraz szkolenia wewnętrzne.

Tu jesteśmy

50-502 Wrocław, ul. Boczna 12

+48 71 333 93 50
+48 531 61 88 54
+48 531 61 88 55

esal@esalszkolenia.pl
pon.-piąt. g.:7.30-15.30