Szkolenia - konferencje - stacjonarnie - online
 
  • email
  • ESAL@ESALSZKOLENIA.PL
 
  • telefony
  • 71 3339350   531 618854  |  531 618855  | FAX 71 3339822

Konferencje Wyjazdowe

Wisła, Polanica Zdrój, Zakopane, Kołobrzeg i inne

PODATKI W 2023 ROKU - ZMIANY ORAZ BIEŻĄCA PROBLEMATYKA ROZLICZEŃ PODATKOWYCH

Kategoria
21-24.05.2023 / Kołobrzeg, Ikar Plaza SPA - konferencja
Termin
21 maj - 24 maj
kod:
4134
prowadzący:
Aleksander Gniłka, Henryk Grychtoł


Informacje organizacyjne



Kiedy i gdzie
  • od: 21 maja (kolacja)
  • do: 24 maja (obiad)
  • Kołobrzeg
    Ikar Plaza SPA & WELLNESS, 
    ul. Wschodnia 35
Cenny netto
  • 1 osoba: 2980 zł + VAT/od os.
  • 2-4 os.: 2880 zł + VAT/od os.
  • więcej osób - dod. rabat
  • pełne wyżywienie
Więcej info
  • Masz pytania zadzwoń
  • 71 3339350 / 531 618854
  • lub napisz:
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 


Dostosowujemy się do Państwa potrzeb:
  • możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania i w pojedynczych dniach.
  • istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
  • pokój jednoosobowy za dopłatą
  • masz indywidualną prośbę? Zadzwoń do nas postaramy się spełnić Państwa życzenia

Kołobrzeg, Ikar Plaza SPA & Wellness     ..... szczegóły ∇

Wrocław, ul. Boczna 12

Konferencja będzie się odbywać w kompleksie hotelowo-wypoczynkowym położonym w niewielkiej odległości od morza i piaszczystej plaży (ok.50 m). Wysoki standard i znakomita lokalizacja hotelu z przepięknym widokiem na morze oraz ścieżkami do rekreacji, stwarzają doskonałe warunki do pracy, wypoczynku i rekreacji.
Na terenie kompleksu znajdują się: urokliwa jadalnia, restauracja z kawiarnią, lobby bar, klub nocny, ogród z urzekającą roślinnością, Centrum Spa & Wellness, centrum zdrowia, bilard, fitness, nowoczesny kompleks basenowy obejmujący baseny wewnętrzne i zewnętrzne z jacuzzi, światem sauny i salą fitness.
Basen z podgrzewaną wodą zapewniający śródziemnomorską atmosferę!
Nastrój miejsca oraz nadmorski klimat pozytywnie wpłynie na Państwa samopoczucie i zdrowie.

Dojazd do hotelu autobusem miejskim nr 4 lub 8 z centrum Kołobrzegu lub taksówką. Hotel znajduje się około 4 km od dworca PKP.

BEZPŁATNE KORZYSTANIE Z ATRAKCJI HOTELOWYCH DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA:

  • relaks w kompleksie basenów wewnętrzny kryty i zewnętrzny z podgrzewaną wodą,
  • jacuzzi, kompleks saun, siłownia,
  • sala fitness.

strona Centrum IKAR Plaza



dzień 1: Podatki dochodowe CIT, PIT w 2023r. - zmiany, fundacje rodzinne oraz roczne i bieżące rozliczenia podatkowe

Uwaga: program może być aktualizowany wraz z kolejnymi zmianami przepisów, interpretacji

  Program:  

  1. Podatek dochodowy od osób prawnych CIT
    • zmiany w zakresie kosztów finansowania dłużnego (zmieniony limit wydatków tzw. kosztów finansowania dłużnego możliwy do zaliczenia w kup),
    • zmiana/doprecyzowanie definicji rezydencji podatkowej,
    • zmiany regulacji podatkowych odnoszących się do estońskiego CIT (m.in.: rozszerzenie możliwości opodatkowania na innych podatników, zmiany dotyczące tzw. podatku na wejściu do CIT estońskiego, wydatki nie związane z prowadzoną działalnością, ukryte zyski),
    • nowość – minimalny podatek przychodowy (kogo ma dotyczyć, podstawa i wysokość opodatkowania),
    • preferencje przewidziane dla spółek holdingowych,
    • doprecyzowanie przepisów dotyczących terminu składania informacji o wspólnikach spółek jawnych,
    • zmiany w katalogu przychodów z zysków kapitałowych,
    • nowe i zmienione ulgi podatkowe w podatku CIT,
    • zmiany w CIT na 2023 i lata następne m.in. w zakresie podatku minimalnego, ukrytej dywidendy, podatku od przerzucanych dochodów, podatku u źródła, podatku od przychodów z budynków, kosztach finansowania dłużnego, CIT-estońskim oraz inne..

  2. Podatek dochodowy od osób fizycznych PIT
    • zmiana związana z brakiem możliwości odliczenia od podatku składki zdrowotnej,
    • zwiększona do 30 tyś zł kwota wolna od podatku dla niektórych grup podatników oraz dalsze konsekwencje dla płatników i podatników,
    • zmiana kwoty granicznej skali podatkowej do 120 tyś zł,
    • zmiany w zakresie amortyzacji składników wprowadzanych do działalności z majątku prywatnego,
    • zmiany w zakresie zwolnień z PIT (nowe zwolnienia podatkowe),
    • zmiany w ryczałcie z tytułu używania samochodów służbowych dla celów prywatnych przez pracowników,
    • sprzedaż samochodów wykupionych z leasingu operacyjnego a właściwe źródło przychodów podatkowych,
    • zmiany w zakresie wspólnego rozliczania małżonków oraz osób samotnie wychowujących dzieci,
    • zmiany w ulgach podatkowych w PIT: ulga rehabilitacyjna, ulga na dziecko, ulga mieszkaniowa, ulga na remont i konserwację zabytkowych nieruchomości.
    • możliwość składania PIT-2 u kilku płatników,
    • zmniejszenie stawki podatkowej do 12% oraz kwoty wolnej od podatku,
    • przywrócenie możliwości rozliczenia wraz z dzieckiem jako rodzic samotnie wychowujący,
    • możliwość odliczenia składki zdrowotnej od podstawy opodatkowania, podatku przez przedsiębiorców
    • zmiana formy opodatkowania przedsiębiorców,
    • rozszerzenie zwolnień podatkowych,
    • inne zmiany.

  3. Inne zmiany w podatkach dochodowych
    • zmiany w zakresie amortyzacja nieruchomości,
    • zmiany w temacie cen transferowych,
    • nielegalne zatrudnianie pracowników skutki podatkowe dla dwóch stron współpracy,
    • zmiany dotyczące podatku u źródła (WHT),
    • zmiany w ulgach podatkowych: ulga B+R, ulga podatkowa dla przedsiębiorców wspierających sport, edukację i kulturę, ulga na prototyp, ulga na ekspansję, ulga na robotyzację,
    • fundacje rodzinne w podatkach dochodowych (fundator, beneficjenci, przychody, stawki podatkowe i zwolnienia podatkowe).

  4. Inne wybrane zagadnienia oraz pytania uczestników, dyskusja.

prowadzący: Aleksander Gniłka ......... więcej ∇
Awatar mLicencjonowany Doradca podatkowy (nr wpisu 11512), absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach podatków dochodowych od osób prawnych i fizycznych, ubezpieczeń społecznych i problematyce cen transferowych. Wcześniej pracownik międzynarodowej firmy doradczej oraz szef działu podatku dochodowego od osób prawnych w spółce doradztwa podatkowego. Autor kilkudziesięciu publikacji z tematyki prawa podatkowego (Grupa wydawnicza Infor, Wydawnictwo Presscom, Rzeczpospolita) oraz autor i współautor kilku pozycji książkowych. Wykładowca na studiach podyplomowych. „Doradca Podatkowy” w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu oraz „Kadry i Płace” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Wieloletni wykładowca prawa podatkowego w Polsce. Stały współpracownik naszej firmy.


dzień 2: Podatek VAT - aktualności w rozliczaniu podatku w 2023 roku

 

  Program: 

  1. Znowelizowany JPK-VAT7M / JPK-VAT7K – od lipca 2021
    • struktura i założenia schematu głównego
    • przygotowanie i wysyłka JPK-VAT
    • zmiany w zasadach oznaczeń operacji w JPK-VAT
    • grupowanie, oznaczanie symbolami GTU w JPK -VAT
    • oznaczenia dowodów sprzedaży
      • faktury uproszczone (paragony z NIP nabywcy), bilety komunikacyjne
    • faktury jedno i wielopozycyjne a GTU
    • faktura a oznaczenie towaru lub usługi GTU
    • symbole procedur szczególnych
    • oznaczenie dowodów zakupu
    • zmiany w JPK-VAT związane z pakietem e-commerce
    • wypełnianie JPK-VAT w świetle wyjaśnień M.F.
      • odpowiedzi M.F. na pytania przedsiębiorców.

  2. Pakiet Slim VAT-2 od października 2021
    • jednoznaczne przypisanie wysyłki/transportu w przypadku eksportu towarów i WDT
    • rezygnacja z warunku skorelowania terminu odliczenia podatku naliczonego z terminem powstania obowiązku podatkowego u dostawcy + 3 miesiące
    • umożliwienie rozliczenia korekty z tyt. importu w deklaracji, gdy błędnie naliczono podatek należny z tyt. importu towarów
    • ulga na złe długi
    • modyfikacja definicji „państwa członkowskiego” i „terytorium Unii Europejskiej”
    • wydłużenie terminu na złożenie VAT-26
    • rozszerzenie liczby okresów rozliczeniowych na dokonanie korekty podatku naliczonego
    • modyfikacja zasad przeksięgowania środków z rachunku VAT na rachunek rozliczeniowych.

  3. Zmiany VAT od stycznia 2022
    • Grupa VAT - nowy rodzaj podatnika od 2023
      • rodzaj powiązań – finansowe; ekonomiczne i organizacyjne
      • tworzenie grup VAT
      • rejestracja
      • zasady opodatkowania
      • ewidencje
      • korzyści tworzenia „grup VAT”
    • Obrót bezgotówkowy a preferencje w VAT
    • Opcja opodatkowania VAT usług finansowych
    • Nowe podmioty, podatnicy z możliwością rozliczania kwartalnego
    • Nowa wersja JPK_VAT
    • Zwolnienie z obowiązku stosowania kas rejestrujących od stycznia 2022
      • zwolnienie podmiotowe (załącznik do rozporządzenia
      • wyłączenia przedmiotowe - kasy on-line.

  4. Pakiet SLIM VAT 3 – od kwietnia 2023 r.
    • Podwyższenie progu sprzedaży dla małego podatnika
    • Wprowadzenie przepisów określających kurs przeliczeniowy w przypadku faktur korygujących
    • Zmiana przesłanek do odliczenia VAT przy WNT
    • podwyższenie proporcji odliczenia do 100% – nowe warunki
    • Podatnik będzie mógł zrezygnować z rocznej korekty odliczenia
    • Brak obowiązku wystawiania zarówno faktury zaliczkowej jak i końcowej, jeżeli zdarzenia miały miejsce w tym samym okresie rozliczeniowym
    • Brak obowiązku drukowania raportów fiskalnych
    • Obniżenie sankcji VAT
    • Możliwość odstąpienia przez organ podatkowy od wymierzenia sankcji VAT
    • Zwolnienie z VAT dla zarządzania funduszami inwestycyjnymi
    • Zmiana w przepisach regulujących WDT
    • Zmiany w przepisach o transakcjach łańcuchowych
    • Zamiana faktora a podzielona płatność
    • Rozszerzenie katalogu należności publicznoprawnych możliwych do opłacenia z rachunku VAT
    • Zmiany dotyczące wiążących informacji stawkowych.

  5. Pakiet e-commerce – rozliczanie VAT w handlu elektronicznym
    • podstawy prawne i podstawowe zmiany
    • nowe pojęcia i procedury związane z pakietem e-commerce
    • wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość – WSTO
    • miejsce opodatkowania WSTO na rzecz konsumentów
    • wybór sposobu opodatkowania
    • wybór miejsca opodatkowania dostawy WSTO i usług TBE
    • obowiązki dostawcy realizującego WSTO
      • prowadzenie ewidencji
      • zgłoszenie rejestracyjne
    • sprzedaż na odległość towarów importowanych – SOTI
    • dostawy towarów realizowane za pomocą (pośrednictwem) interfejsów elektronicznych
      • podstawowe pojęcia
      • sposób opodatkowania dostawy
      • obowiązki ewidencyjne
    • punkt kompleksowej obsługo (OSS) – procedura unijna i nieunijna
    • IOSS – importowy punkt kompleksowej obsługi
      • rozliczanie SOTI w procedurze importu
      • obowiązki formalne
      • rozliczanie VAT w procedurze IOSS
    • szczególna procedura deklarowania i zapłaty podatku – USZ.

  6. Odpowiedzi na pytania uczestników, dyskusja.
 
dzień 3: Zasady fakturowania 2023 oraz zmiany wynikające z wprowadzenia obowiązkowego KSeF

 

  Program: 

  1. Podstawy prawne dotyczące faktur
    • transakcje podlegające dokumentowaniu fakturą
    • zakres opodatkowania podatkiem od towarów i usług,
    • które podmioty są zobligowane do wystawianie faktury
    • faktury na żądanie
    • na podstawie paragonu fiskalnego z nr NIP - sankcje za wadliwe wystawienie faktury do paragonu bez NIP.

  2. Rodzaje faktur oraz nowe zasady ich wystawiania:
    • faktury „klasyczne”
    • faktury - procedura marży
    • faktury wystawiane przez „małych podatników” (faktury – metoda kasowa),
    • faktury wystawiane na rzecz rolników ryczałtowych (faktury VAT-RR),
    • dokumentowanie transakcji rozliczanych na zasadzie MPP
    • duplikaty faktur
    • faktury wystawiane na rzecz podmiotów nie prowadzących działalności gospodarczej,
    • faktury „pro-forma”,
    • otrzymane zaliczki a wystawienie faktury,
    • nowe terminy wystawiania faktur, wystawienie faktury a obowiązek podatkowy
    • dokumentowanie usług budowlano - montażowych
    • dokumentowanie sprzedaży o charakterze ciągłym.

  3. Jak korygować błędy w fakturach:
    • faktury korygujące, korekta faktury korygującej
    • noty korygujące
    • anulowanie faktury
    • sankcje za naruszenie obowiązków w zakresie fakturowania.
    • nowe zasady korekty podatku należnego i naliczonego od 2021.

  4. Faktury elektroniczne:
    • faktury elektroniczne zamiast papierowych
    • krąg podmiotów uprawnionych do wystawiania e-faktur
    • rodzaje faktur elektronicznych,
    • zapewnienia autentyczności pochodzenia, integralności treści i czytelności faktury.
    • dane, jakie zawiera e-faktura i termin jej wystawienia
    • zaliczka a e-faktura
    • zakres informacyjny e-faktury
    • czy odbiorca musi wyrazić zgodę na otrzymywanie e-faktur?
    • faktury korygujące w formie elektronicznej – potwierdzenie odbioru przez kontrahenta,
    • notą korygującą w formie elektronicznej,
    • przechowywanie /archiwizacja/ e-faktur.
    • krajowy System e-Faktur - od 2024 roku
      • krajowy System e-Faktur (faktury ustrukturyzowane)
      • istota Krajowego Systemu e-Faktur
      • dobrowolność stosowania od stycznia 2022 (obok faktur elektronicznych i papierowych)
      • korzyści dla podatnika
      • obligatoryjna zasada od stycznia 2024
      • nowy system kar z tytułu błędów w KSeF
      • e-Faktury również dla podatników zwolnionych z VAT.

  5. Najczęstsze praktyczne problemy związane z fakturowaniem:
    • faktura a różne stawki VAT,
    • rabat / premia na fakturze,
    • zasady przeliczania należności w walutach obcych przy fakturach i korektach – dwie metody – nowe zasady wynikające ze Slim VAT-3.

  6. Faktury VAT a prawo do odliczenia podatku naliczonego
  7. Faktury/ faktury elektroniczne dokumentujące wewnątrz wspólnotowe dostawy towarów oraz eksport:
    • prawo do stosowania stawki zerowej – niezbędna dokumentacja,
    • zaliczki w WDT i eksporcie,
    • korekta faktur eksportowych i WDT.

  8. Duplikaty faktur / faktur elektronicznych.
    • zasady wystawiania,
    • podatek naliczony z duplikatu faktury – zmieniony termin prawa do odliczenia.

  9. Zaostrzone sankcje dotyczące „wystawiania oraz posługiwania się” fakturami pustymi” oraz fakturami wystawionymi przez podmiot nieistniejący (art. 62 & 2 KKS)
    • co to jest faktura „pusta” lub faktura wystawiona przez „podmiot nieistniejący”
    • weryfikacja faktur otrzymanych od kontrahentów
    • sankcje wynikające bezpośrednio z ustawy VAT a sankcje z KKS-u
    • zarzuty z art. 271. KK - fałszerstwo intelektualne
    • fałszowanie (podrabianie, przerabianie) faktur a art 271a KK
    • kto w przedsiębiorstwie odpowiada z w/w czyny
    • jakie czynności zabezpieczające podjąć w firmie by zabezpieczyć się przed w/w sankcjami.

  10. Biała lista i MPP
    • rachunek bankowy ujęty w wykazie czynnych podatników VAT, tzw. białej listy.
    • zawartość informacyjna „Białej Listy”
    • wyszukiwanie kontrahenta na „białej liście”.

  11. Konsekwencje płatności na rachunek niezamieszczony na białej liście w CIT i VAT?
    • skutki w podatkach dochodowych (PIT i CIT)
    • skutki w podatku od towarów i usług
    • sankcje za niestosowanie białej listy
    • druk ZAW-NR – zawiadomienie naczelnika US o wadliwej płatności.

  12. Odpowiedzi na pytania uczestników, dyskusja.

prowadzący: Henryk Grychtoł      ..... więcej ∇

trener, doradca podatkowy, doświadczony i wieloletni wykładowca, od 2004 roku regularnie prowadzi zajęcia z zakresu prawa podatkowego i księgowości, cen transferowych i dokumentacji podatkowej. Posiada rozległą wiedzę z zakresu sprawozdawczości finansowej, ustawy o rachunkowości oraz kodeksu spółek handlowych. W trakcie postępowania na biegłego rewidenta. Posiada również certyfikat M.F. uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz  uprawnienia M.F.  do zasiadania w Radach Nadzorczych Spółek Skarbu Państwa. Właściciel Kancelarii Podatkowej – Biura Rachunkowego,  doktorant w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończył studia podyplomowe z zakresu rachunkowości i prawa podatkowego.
Stały współpracownik ESALszkolenia.pl (ESAL sp.z o.o.).


Kołobrzeg, Ikar Plaza SPA & Wellness     ..... szczegóły ∇

Wrocław, ul. Boczna 12

Konferencja będzie się odbywać w kompleksie hotelowo-wypoczynkowym położonym w niewielkiej odległości od morza i piaszczystej plaży (ok.50 m). Wysoki standard i znakomita lokalizacja hotelu z przepięknym widokiem na morze oraz ścieżkami do rekreacji, stwarzają doskonałe warunki do pracy, wypoczynku i rekreacji.
Na terenie kompleksu znajdują się: urokliwa jadalnia, restauracja z kawiarnią, lobby bar, klub nocny, ogród z urzekającą roślinnością, Centrum Spa & Wellness, centrum zdrowia, bilard, fitness, nowoczesny kompleks basenowy obejmujący baseny wewnętrzne i zewnętrzne z jacuzzi, światem sauny i salą fitness.
Basen z podgrzewaną wodą zapewniający śródziemnomorską atmosferę!
Nastrój miejsca oraz nadmorski klimat pozytywnie wpłynie na Państwa samopoczucie i zdrowie.

Dojazd do hotelu autobusem miejskim nr 4 lub 8 z centrum Kołobrzegu lub taksówką. Hotel znajduje się około 4 km od dworca PKP.

BEZPŁATNE KORZYSTANIE Z ATRAKCJI HOTELOWYCH DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA:

  • relaks w kompleksie basenów wewnętrzny kryty i zewnętrzny z podgrzewaną wodą,
  • jacuzzi, kompleks saun, siłownia,
  • sala fitness.
  • możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania
  • istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
  • dla zainteresowanych - możliwość wykupienia dodatkowo pakietu kosmetycznego SPA z 15% rabatem dla uczestników (np. w kwocie 150 zł).

strona Centrum IKAR Plaza

cena 3-dniowego szkolenia zawiera: ..... szczegóły ∇

  • 3 wykłady
  • materiały szkoleniowe,
  • 3 noclegi w pokojach 2osobowych z łazienkami,
  • pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu odjazdu,
  • teczka konferencyjna z materiałami szkoleniowymi, długopisem i notatnikiem,

oraz

  • korzystanie z centrum SPA w hotelu.

Pokój jednoosobowy: dopłata do zakwaterowania w pokoju 1osobowego.
Informacje dotyczące hotelu oraz szczegółowy program szkolenia i plan zajęć prześlemy po otrzymaniu zgłoszenia na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkoleni.

DLA STAŁYCH KLIENTÓW I WIĘKSZEJ ILOŚCI OSÓB RABATY !!!

 
 

Terminy

Okres: Od 21 maj do 24 maj

O nas

Pierwsze szkolenia, pod szyldem ESAL przeprowadziliśmy w 1993 r.

Już od ponad 28 lat, wytrwale i z pasją organizujemy wysokiej jakości szkolenia. Nasza oferta obejmuje szkolenia stacjonarne, hybrydowe, online, konferencje tematyczne, małe, średnie i duże oraz szkolenia wewnętrzne.

Tu jesteśmy

50-502 Wrocław, ul. Boczna 12

+48 71 333 93 50
+48 531 61 88 54
+48 531 61 88 55

esal@esalszkolenia.pl
pon.-piąt. g.:7.30-15.30