PODATKI W 2023 ROKU - ZMIANY ORAZ BIEŻĄCA PROBLEMATYKA ROZLICZEŃ PODATKOWYCH
Informacje organizacyjne
Kiedy i gdzie
|
|
|
Cenny netto
|
|
|
Więcej info
|
|
|
Dostosowujemy się do Państwa potrzeb:
- możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania i w pojedynczych dniach.
- istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
- pokój jednoosobowy za dopłatą
- masz indywidualną prośbę? Zadzwoń do nas postaramy się spełnić Państwa życzenia

Konferencja będzie się odbywać w kompleksie hotelowo-wypoczynkowym położonym w niewielkiej odległości od morza i piaszczystej plaży (ok.50 m). Wysoki standard i znakomita lokalizacja hotelu z przepięknym widokiem na morze oraz ścieżkami do rekreacji, stwarzają doskonałe warunki do pracy, wypoczynku i rekreacji.
Na terenie kompleksu znajdują się: urokliwa jadalnia, restauracja z kawiarnią, lobby bar, klub nocny, ogród z urzekającą roślinnością, Centrum Spa & Wellness, centrum zdrowia, bilard, fitness, nowoczesny kompleks basenowy obejmujący baseny wewnętrzne i zewnętrzne z jacuzzi, światem sauny i salą fitness.
Basen z podgrzewaną wodą zapewniający śródziemnomorską atmosferę!
Nastrój miejsca oraz nadmorski klimat pozytywnie wpłynie na Państwa samopoczucie i zdrowie.
Dojazd do hotelu autobusem miejskim nr 4 lub 8 z centrum Kołobrzegu lub taksówką. Hotel znajduje się około 4 km od dworca PKP.
BEZPŁATNE KORZYSTANIE Z ATRAKCJI HOTELOWYCH DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA:
- relaks w kompleksie basenów wewnętrzny kryty i zewnętrzny z podgrzewaną wodą,
- jacuzzi, kompleks saun, siłownia,
- sala fitness.
dzień 1: Podatki dochodowe CIT, PIT w 2023r. - zmiany, fundacje rodzinne oraz roczne i bieżące rozliczenia podatkowe
Uwaga: program może być aktualizowany wraz z kolejnymi zmianami przepisów, interpretacji
Program:
- Podatek dochodowy od osób prawnych CIT
- zmiany w zakresie kosztów finansowania dłużnego (zmieniony limit wydatków tzw. kosztów finansowania dłużnego możliwy do zaliczenia w kup),
- zmiana/doprecyzowanie definicji rezydencji podatkowej,
- zmiany regulacji podatkowych odnoszących się do estońskiego CIT (m.in.: rozszerzenie możliwości opodatkowania na innych podatników, zmiany dotyczące tzw. podatku na wejściu do CIT estońskiego, wydatki nie związane z prowadzoną działalnością, ukryte zyski),
- nowość – minimalny podatek przychodowy (kogo ma dotyczyć, podstawa i wysokość opodatkowania),
- preferencje przewidziane dla spółek holdingowych,
- doprecyzowanie przepisów dotyczących terminu składania informacji o wspólnikach spółek jawnych,
- zmiany w katalogu przychodów z zysków kapitałowych,
- nowe i zmienione ulgi podatkowe w podatku CIT,
- zmiany w CIT na 2023 i lata następne m.in. w zakresie podatku minimalnego, ukrytej dywidendy, podatku od przerzucanych dochodów, podatku u źródła, podatku od przychodów z budynków, kosztach finansowania dłużnego, CIT-estońskim oraz inne..
- Podatek dochodowy od osób fizycznych PIT
- zmiana związana z brakiem możliwości odliczenia od podatku składki zdrowotnej,
- zwiększona do 30 tyś zł kwota wolna od podatku dla niektórych grup podatników oraz dalsze konsekwencje dla płatników i podatników,
- zmiana kwoty granicznej skali podatkowej do 120 tyś zł,
- zmiany w zakresie amortyzacji składników wprowadzanych do działalności z majątku prywatnego,
- zmiany w zakresie zwolnień z PIT (nowe zwolnienia podatkowe),
- zmiany w ryczałcie z tytułu używania samochodów służbowych dla celów prywatnych przez pracowników,
- sprzedaż samochodów wykupionych z leasingu operacyjnego a właściwe źródło przychodów podatkowych,
- zmiany w zakresie wspólnego rozliczania małżonków oraz osób samotnie wychowujących dzieci,
- zmiany w ulgach podatkowych w PIT: ulga rehabilitacyjna, ulga na dziecko, ulga mieszkaniowa, ulga na remont i konserwację zabytkowych nieruchomości.
- możliwość składania PIT-2 u kilku płatników,
- zmniejszenie stawki podatkowej do 12% oraz kwoty wolnej od podatku,
- przywrócenie możliwości rozliczenia wraz z dzieckiem jako rodzic samotnie wychowujący,
- możliwość odliczenia składki zdrowotnej od podstawy opodatkowania, podatku przez przedsiębiorców
- zmiana formy opodatkowania przedsiębiorców,
- rozszerzenie zwolnień podatkowych,
- inne zmiany.
- Inne zmiany w podatkach dochodowych
- zmiany w zakresie amortyzacja nieruchomości,
- zmiany w temacie cen transferowych,
- nielegalne zatrudnianie pracowników skutki podatkowe dla dwóch stron współpracy,
- zmiany dotyczące podatku u źródła (WHT),
- zmiany w ulgach podatkowych: ulga B+R, ulga podatkowa dla przedsiębiorców wspierających sport, edukację i kulturę, ulga na prototyp, ulga na ekspansję, ulga na robotyzację,
- fundacje rodzinne w podatkach dochodowych (fundator, beneficjenci, przychody, stawki podatkowe i zwolnienia podatkowe).
- Inne wybrane zagadnienia oraz pytania uczestników, dyskusja.

dzień 2: Podatek VAT - aktualności w rozliczaniu podatku w 2023 roku
Program:
- Znowelizowany JPK-VAT7M / JPK-VAT7K – od lipca 2021
- struktura i założenia schematu głównego
- przygotowanie i wysyłka JPK-VAT
- zmiany w zasadach oznaczeń operacji w JPK-VAT
- grupowanie, oznaczanie symbolami GTU w JPK -VAT
- oznaczenia dowodów sprzedaży
- faktury uproszczone (paragony z NIP nabywcy), bilety komunikacyjne
- faktury jedno i wielopozycyjne a GTU
- faktura a oznaczenie towaru lub usługi GTU
- symbole procedur szczególnych
- oznaczenie dowodów zakupu
- zmiany w JPK-VAT związane z pakietem e-commerce
- wypełnianie JPK-VAT w świetle wyjaśnień M.F.
- odpowiedzi M.F. na pytania przedsiębiorców.
- odpowiedzi M.F. na pytania przedsiębiorców.
- Pakiet Slim VAT-2 od października 2021
- jednoznaczne przypisanie wysyłki/transportu w przypadku eksportu towarów i WDT
- rezygnacja z warunku skorelowania terminu odliczenia podatku naliczonego z terminem powstania obowiązku podatkowego u dostawcy + 3 miesiące
- umożliwienie rozliczenia korekty z tyt. importu w deklaracji, gdy błędnie naliczono podatek należny z tyt. importu towarów
- ulga na złe długi
- modyfikacja definicji „państwa członkowskiego” i „terytorium Unii Europejskiej”
- wydłużenie terminu na złożenie VAT-26
- rozszerzenie liczby okresów rozliczeniowych na dokonanie korekty podatku naliczonego
- modyfikacja zasad przeksięgowania środków z rachunku VAT na rachunek rozliczeniowych.
- Zmiany VAT od stycznia 2022
- Grupa VAT - nowy rodzaj podatnika od 2023
- rodzaj powiązań – finansowe; ekonomiczne i organizacyjne
- tworzenie grup VAT
- rejestracja
- zasady opodatkowania
- ewidencje
- korzyści tworzenia „grup VAT”
- Obrót bezgotówkowy a preferencje w VAT
- Opcja opodatkowania VAT usług finansowych
- Nowe podmioty, podatnicy z możliwością rozliczania kwartalnego
- Nowa wersja JPK_VAT
- Zwolnienie z obowiązku stosowania kas rejestrujących od stycznia 2022
- zwolnienie podmiotowe (załącznik do rozporządzenia
- wyłączenia przedmiotowe - kasy on-line.
- Grupa VAT - nowy rodzaj podatnika od 2023
- Pakiet SLIM VAT 3 – od kwietnia 2023 r.
- Podwyższenie progu sprzedaży dla małego podatnika
- Wprowadzenie przepisów określających kurs przeliczeniowy w przypadku faktur korygujących
- Zmiana przesłanek do odliczenia VAT przy WNT
- podwyższenie proporcji odliczenia do 100% – nowe warunki
- Podatnik będzie mógł zrezygnować z rocznej korekty odliczenia
- Brak obowiązku wystawiania zarówno faktury zaliczkowej jak i końcowej, jeżeli zdarzenia miały miejsce w tym samym okresie rozliczeniowym
- Brak obowiązku drukowania raportów fiskalnych
- Obniżenie sankcji VAT
- Możliwość odstąpienia przez organ podatkowy od wymierzenia sankcji VAT
- Zwolnienie z VAT dla zarządzania funduszami inwestycyjnymi
- Zmiana w przepisach regulujących WDT
- Zmiany w przepisach o transakcjach łańcuchowych
- Zamiana faktora a podzielona płatność
- Rozszerzenie katalogu należności publicznoprawnych możliwych do opłacenia z rachunku VAT
- Zmiany dotyczące wiążących informacji stawkowych.
- Pakiet e-commerce – rozliczanie VAT w handlu elektronicznym
- podstawy prawne i podstawowe zmiany
- nowe pojęcia i procedury związane z pakietem e-commerce
- wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość – WSTO
- miejsce opodatkowania WSTO na rzecz konsumentów
- wybór sposobu opodatkowania
- wybór miejsca opodatkowania dostawy WSTO i usług TBE
- obowiązki dostawcy realizującego WSTO
- prowadzenie ewidencji
- zgłoszenie rejestracyjne
- sprzedaż na odległość towarów importowanych – SOTI
- dostawy towarów realizowane za pomocą (pośrednictwem) interfejsów elektronicznych
- podstawowe pojęcia
- sposób opodatkowania dostawy
- obowiązki ewidencyjne
- punkt kompleksowej obsługo (OSS) – procedura unijna i nieunijna
- IOSS – importowy punkt kompleksowej obsługi
- rozliczanie SOTI w procedurze importu
- obowiązki formalne
- rozliczanie VAT w procedurze IOSS
- szczególna procedura deklarowania i zapłaty podatku – USZ.
- Odpowiedzi na pytania uczestników, dyskusja.
dzień 3: Zasady fakturowania 2023 oraz zmiany wynikające z wprowadzenia obowiązkowego KSeF
Program:
- Podstawy prawne dotyczące faktur
- transakcje podlegające dokumentowaniu fakturą
- zakres opodatkowania podatkiem od towarów i usług,
- które podmioty są zobligowane do wystawianie faktury
- faktury na żądanie
- na podstawie paragonu fiskalnego z nr NIP - sankcje za wadliwe wystawienie faktury do paragonu bez NIP.
- Rodzaje faktur oraz nowe zasady ich wystawiania:
- faktury „klasyczne”
- faktury - procedura marży
- faktury wystawiane przez „małych podatników” (faktury – metoda kasowa),
- faktury wystawiane na rzecz rolników ryczałtowych (faktury VAT-RR),
- dokumentowanie transakcji rozliczanych na zasadzie MPP
- duplikaty faktur
- faktury wystawiane na rzecz podmiotów nie prowadzących działalności gospodarczej,
- faktury „pro-forma”,
- otrzymane zaliczki a wystawienie faktury,
- nowe terminy wystawiania faktur, wystawienie faktury a obowiązek podatkowy
- dokumentowanie usług budowlano - montażowych
- dokumentowanie sprzedaży o charakterze ciągłym.
- Jak korygować błędy w fakturach:
- faktury korygujące, korekta faktury korygującej
- noty korygujące
- anulowanie faktury
- sankcje za naruszenie obowiązków w zakresie fakturowania.
- nowe zasady korekty podatku należnego i naliczonego od 2021.
- Faktury elektroniczne:
- faktury elektroniczne zamiast papierowych
- krąg podmiotów uprawnionych do wystawiania e-faktur
- rodzaje faktur elektronicznych,
- zapewnienia autentyczności pochodzenia, integralności treści i czytelności faktury.
- dane, jakie zawiera e-faktura i termin jej wystawienia
- zaliczka a e-faktura
- zakres informacyjny e-faktury
- czy odbiorca musi wyrazić zgodę na otrzymywanie e-faktur?
- faktury korygujące w formie elektronicznej – potwierdzenie odbioru przez kontrahenta,
- notą korygującą w formie elektronicznej,
- przechowywanie /archiwizacja/ e-faktur.
- krajowy System e-Faktur - od 2024 roku
- krajowy System e-Faktur (faktury ustrukturyzowane)
- istota Krajowego Systemu e-Faktur
- dobrowolność stosowania od stycznia 2022 (obok faktur elektronicznych i papierowych)
- korzyści dla podatnika
- obligatoryjna zasada od stycznia 2024
- nowy system kar z tytułu błędów w KSeF
- e-Faktury również dla podatników zwolnionych z VAT.
- Najczęstsze praktyczne problemy związane z fakturowaniem:
- faktura a różne stawki VAT,
- rabat / premia na fakturze,
- zasady przeliczania należności w walutach obcych przy fakturach i korektach – dwie metody – nowe zasady wynikające ze Slim VAT-3.
- Faktury VAT a prawo do odliczenia podatku naliczonego
- Faktury/ faktury elektroniczne dokumentujące wewnątrz wspólnotowe dostawy towarów oraz eksport:
- prawo do stosowania stawki zerowej – niezbędna dokumentacja,
- zaliczki w WDT i eksporcie,
- korekta faktur eksportowych i WDT.
- Duplikaty faktur / faktur elektronicznych.
- zasady wystawiania,
- podatek naliczony z duplikatu faktury – zmieniony termin prawa do odliczenia.
- Zaostrzone sankcje dotyczące „wystawiania oraz posługiwania się” fakturami pustymi” oraz fakturami wystawionymi przez podmiot nieistniejący (art. 62 & 2 KKS)
- co to jest faktura „pusta” lub faktura wystawiona przez „podmiot nieistniejący”
- weryfikacja faktur otrzymanych od kontrahentów
- sankcje wynikające bezpośrednio z ustawy VAT a sankcje z KKS-u
- zarzuty z art. 271. KK - fałszerstwo intelektualne
- fałszowanie (podrabianie, przerabianie) faktur a art 271a KK
- kto w przedsiębiorstwie odpowiada z w/w czyny
- jakie czynności zabezpieczające podjąć w firmie by zabezpieczyć się przed w/w sankcjami.
- Biała lista i MPP
- rachunek bankowy ujęty w wykazie czynnych podatników VAT, tzw. białej listy.
- zawartość informacyjna „Białej Listy”
- wyszukiwanie kontrahenta na „białej liście”.
- Konsekwencje płatności na rachunek niezamieszczony na białej liście w CIT i VAT?
- skutki w podatkach dochodowych (PIT i CIT)
- skutki w podatku od towarów i usług
- sankcje za niestosowanie białej listy
- druk ZAW-NR – zawiadomienie naczelnika US o wadliwej płatności.
- Odpowiedzi na pytania uczestników, dyskusja.
trener, doradca podatkowy, doświadczony i wieloletni wykładowca, od 2004 roku regularnie prowadzi zajęcia z zakresu prawa podatkowego i księgowości, cen transferowych i dokumentacji podatkowej. Posiada rozległą wiedzę z zakresu sprawozdawczości finansowej, ustawy o rachunkowości oraz kodeksu spółek handlowych. W trakcie postępowania na biegłego rewidenta. Posiada również certyfikat M.F. uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz uprawnienia M.F. do zasiadania w Radach Nadzorczych Spółek Skarbu Państwa. Właściciel Kancelarii Podatkowej – Biura Rachunkowego, doktorant w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończył studia podyplomowe z zakresu rachunkowości i prawa podatkowego.
Stały współpracownik ESALszkolenia.pl (ESAL sp.z o.o.).

Konferencja będzie się odbywać w kompleksie hotelowo-wypoczynkowym położonym w niewielkiej odległości od morza i piaszczystej plaży (ok.50 m). Wysoki standard i znakomita lokalizacja hotelu z przepięknym widokiem na morze oraz ścieżkami do rekreacji, stwarzają doskonałe warunki do pracy, wypoczynku i rekreacji.
Na terenie kompleksu znajdują się: urokliwa jadalnia, restauracja z kawiarnią, lobby bar, klub nocny, ogród z urzekającą roślinnością, Centrum Spa & Wellness, centrum zdrowia, bilard, fitness, nowoczesny kompleks basenowy obejmujący baseny wewnętrzne i zewnętrzne z jacuzzi, światem sauny i salą fitness.
Basen z podgrzewaną wodą zapewniający śródziemnomorską atmosferę!
Nastrój miejsca oraz nadmorski klimat pozytywnie wpłynie na Państwa samopoczucie i zdrowie.
Dojazd do hotelu autobusem miejskim nr 4 lub 8 z centrum Kołobrzegu lub taksówką. Hotel znajduje się około 4 km od dworca PKP.
BEZPŁATNE KORZYSTANIE Z ATRAKCJI HOTELOWYCH DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA:
- relaks w kompleksie basenów wewnętrzny kryty i zewnętrzny z podgrzewaną wodą,
- jacuzzi, kompleks saun, siłownia,
- sala fitness.
- możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania
- istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
- dla zainteresowanych - możliwość wykupienia dodatkowo pakietu kosmetycznego SPA z 15% rabatem dla uczestników (np. w kwocie 150 zł).
- 3 wykłady
- materiały szkoleniowe,
- 3 noclegi w pokojach 2osobowych z łazienkami,
- pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu odjazdu,
- teczka konferencyjna z materiałami szkoleniowymi, długopisem i notatnikiem,
oraz
- korzystanie z centrum SPA w hotelu.
Pokój jednoosobowy: dopłata do zakwaterowania w pokoju 1osobowego.
Informacje dotyczące hotelu oraz szczegółowy program szkolenia i plan zajęć prześlemy po otrzymaniu zgłoszenia na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkoleni.
DLA STAŁYCH KLIENTÓW I WIĘKSZEJ ILOŚCI OSÓB RABATY !!!