Podatki VAT-CIT-PIT w 2024 oraz BILANS 2024 - zmiany na 2025 rok, środki trwałe, leasing
Mercure Szczyrk Resort (otwarcie wrzesień 2024)****
Hotel dla podróżnych poszukujących lokalnych i autentycznych doznań
Górując nad miastem, Mercure Szczyrk Resort zaoferuje Gościom 447 pokoi z widokiem na panoramę Beskidu Śląskiego. Nowoczesny, wtapiający się w otaczającą go przyrodę hotel oprócz 2500 m2 powierzchni konferencyjnej zaprosi do 2 restauracji i 3 barów.
Na te renie hotelu znajdzie się też fitness, SPA oraz strefy zabaw dla dzieci. Bezpośrednie połączenie z kompleksem basenów, w tym saunarium i basenem pływackim to największa atrakcja tego miejsca.
"Wyobaż sobie bliskość natury dosłownie na wyciągnięcie ręki. Dziesiątki kilometrów tras zjazdowych, tras rowerowych i wędrówkowych w najbliższym zasięgu. Po wyczerpującym dniu odpoczniesz w naszym SPA, parku wodnym lub jednym z naszych barów." - Maciej KNYREK, Dyrektor hotelu
Hotel posiada Centrum Konferencyjne o powierzchni 740 m2 oraz 9 sal konferencyjnych z pełnym wyposażeniem.
Zainteresowanych zakwaterowaniem prosimy o kontakt z biurem ESAL - tel. 71 3339350, mobile: 531 618 854, 531 618 856
dzień 1:
Bilans 2024
sprawozdania finansowe za 2024 rok oraz zmiany na 2025 rok, środki trwałe i leasing w KR
Program:
- Wprowadzenie
- Zamknięcie roku obrotowego – z uwzględnieniem zmian w ustawie o rachunkowości w latach 2021 - 2025
- Jednostki objęte postanowieniami ustawy w pełnym i niepełnym zakresie,
- Składniki i reguły sporządzania rocznego sprawozdania finansowego,
- Harmonogram prac - kluczowe daty dla rocznego sprawozdania finansowego,
- Elektroniczna forma sprawozdania finansowego – XML oraz XBRL
- Badanie rocznego sprawozdania finansowego,
- Zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego,
- Publikacja rocznego sprawozdania finansowego po zmianach w KRS
- Przechowywanie rocznego sprawozdania finansowego,
- Odpowiedzialność za roczne sprawozdanie finansowe .
- Podpis elektroniczny pod sprawozdaniem finansowym po ostatnich zmianach
- Dodatkowe dane w księgach rachunkowych przekazywanych w ramach JPK_CIT i JPK_KR
- Sprawozdanie finansowe za 2025 rok - struktura oraz elementy sprawozdania finansowego
- Wprowadzenie
- Założenie kontynuacji działalności w obecnych czasach.
- Wpływ wojny w Ukrainie
- Wpływ COVID-19
- Wpływ rosnącej inflacji na sytuację finansową jednostki
- Ujawnianie wydarzeń po dniu bilansowym
- Wartości szacunkowe ujmowane w sprawozdaniu za 2023 rok
- Wpływ niepewności na ujawnienia w sprawozdaniu finansowym
- Założenie kontynuacji działalności w obecnych czasach.
- Bilans
- Struktura bilansu
- Zasady wyceny
- Układ bilansu na tle regulacji MSSF / MSR
- Wpływ pandemii na wycenę aktywów – ryzyko utraty wartości
- Rachunek zysków i strat
- Struktura rachunku zysków i strat
- Wariant porównawczy a kalkulacyjny
- Ujmowanie przychodów a zasada współmierności
- Pozostałe przychody oraz koszty operacyjne
- Przychody oraz koszty finansowe
- Rachunek przepływów pieniężnych
- Struktura
- Obowiązek sporządzania
- Metoda pośrednia oraz bezpośrednia
- Rodzaje przepływów pieniężnych
- Analiza rachunku przepływów pieniężnych jako źródło informacji na temat kondycji finansowej jednostki
- Wykorzystanie cash flow do diagnozy stanu rozwoju przedsiębiorstwa w kontekście macierzy BCG
- Identyfikacja ryzyka zagrożenia kontynuacji działalności
- Zestawienie zmian w kapitale własnym
- Dodatkowe informacje i objaśnienia
- Wprowadzenie
- Inwentaryzacja
- Terminy przeprowadzenia
- Metody inwentaryzacji
- Spis z natury
- Potwierdzenie sald
- Weryfikacja dokumentów
- Rozliczenia inwentaryzacji
- Wycena
- Podatek odroczony w sprawozdaniu finansowym
- Przyczyny wykazywania podatku odroczonego
- Regulacje ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych na tle regulacji bilansowych
- Zasada ostrożnej wyceny
- Różnice trwałe oraz przejściowe w podatku odroczonym
- Metoda wynikowa oraz bilansowa ustalania podatku odroczonego
- Wartość podatkowa aktywów
- Wartość podatkowa zobowiązań
- Case study – przykłady ustalania podatku odroczonego
- Prezentacja podatku odroczonego w sprawozdaniu finansowym
- Środki trwałe w ujęciu rachunkowym oraz podatkowym:
- Wycena wartości bilansowej oraz podatkowej środków trwałych:
- Cena nabycia oraz koszt wytworzenia
- Środki trwałe w budowie
- Ewidencja podatkowa oraz bilansowa środków trwałych
- Nabycie środków trwałych niskocennych
- Przyjęcie środka trwałego do użytkowania
- Nakłady ponoszone po dacie przyjęcia środka trwałego
- Remonty
- Modernizacje oraz ulepszenia w aspekcie prawa podatkowego oraz bilansowego
- Ujęcie kosztów finansowania zewnętrznego – odsetki od kredytu inwestycyjnego
- Odłączenie części składowej środka trwałego
- Amortyzacja środków trwałych
- Tabela amortyzacyjna podatkowa oraz bilansowa
- Zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych i ich wpływ na optymalizację obciążeń podatkowych
- Okres użyteczności ekonomicznej środków trwałych
- Metody amortyzacji
- Weryfikacja okresu użyteczności
- Stawka amortyzacyjna a okres użytkowania
- Wpływ przyjętych rozwiązań w zakresie amortyzacji na podatek odroczony
- Zakończenie okresu amortyzacji
- Likwidacja środka trwałego.
- Wycena wartości bilansowej oraz podatkowej środków trwałych:
- Leasing w Polsce na tle regulacji Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (Krajowy Standard Rachunkowości nr 5 na tle MSSF 16 Leasing)
- Podstawowe definicje
- Leasing finansowy oraz operacyjny – różnice
- Aspekty prawa podatkowego
- Kierunki zmian regulacji międzynarodowych na przykładzie polskich spółek giełdowych
- Podział raty leasingowej na część kapitałową oraz odsetkową
- Amortyzacja środków trwałych w leasingu
- Prezentacja i ujawnianie informacji w sprawozdaniu finansowym
- Case study – przykłady
- Dyskusja i zakończenie.
Biegły rewident, Dyrektor Departamentu Audytu. Karierę zawodową rozpoczął w dziale audytu ogólnopolskiej firmy audytorskiej gdzie był przede wszystkim odpowiedzialny za całość prac związanych z badaniem sprawozdań finansowych. Posiada doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych zgodnie z Ustawą o Rachunkowości jak i Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości (MSR/MSSF), ale także w realizacji zleceń z zakresu wyceny przedsiębiorstw. Brał udział w sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych. Autor artykułów oraz wykładowca zagadnień z zakresu rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy ESAL.dzień 2:
Podatkowe rozliczenia roczne 2024 oraz zmiany na 2025 rok
Program:
- Zmiany w VAT w 2025 r.
- wprowadzenie możliwości korzystania ze zwolnienia ze względu na obrót (do 200 tys. zł) w Polsce przez podatników z innych krajów UE oraz analogicznie możliwości korzystania ze zwolnienia ze względu na obrót w innych krajach UE przez polskich podatników
- zmiany w zakresie sposobu ustalenia miejsca opodatkowania usług w zakresie imprez zdalnych (np. targów, wystaw, imprez edukacyjnych, sportowych, artystycznych itp.)
- zmiany w zakresie stawek VAT
- zmiany dotyczące utrzymania mechanizmu odwrotnego obciążenia w zakresie sprzedaży gazu w systemie gazowym, energii elektrycznej w systemie elektroenergetycznym i usług w zakresie przenoszenia uprawnień do emisji gazów cieplarnianych
- uchylenie wymogu integracji kas fiskalnych z terminalami płatniczymi oraz zmiany w zakresie zwolnień z obowiązku ewidencji przy użyciu kas fiskalnych.
- Obowiązkowy KSeF od 2026 r.
- kalendarz wejścia w życie obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych dla poszczególnych grup podatników
- sposób przesłania faktury ustrukturyzowanej do KSeF,
- przekazywanie załączników do faktur – załącznik ustrukturyzowany i jego treść, a także obowiązek zgłoszenia do Szefa KAS chęci wysyłki załączników ustrukturyzowanych, sposób przekazania innych załączników poza KSeF
- tryb offline24 – przekazywanie faktur klientom poza KSeF. Kody QR, certyfikaty wystawcy i inne wymagania techniczne
- walidacja paczek faktur w systemie księgowym – dlaczego jest niezbędna?
- otrzymywanie faktur za pośrednictwem KSeF – kiedy sprzedawca wysyła fakturę do nabywcy poza KSeF, a kiedy nabywca powinien sam ją pobrać z KSeF? Jak unikać podwójnego rozliczenia tych samych faktur? Jak pobierać faktury z KSeF?
- procedury zakupowe wymagające szczególnej uwagi – rozliczenie delegacji, „szybkich” zakupów dokonywanych przez pracowników itp.
- odliczenie podatku naliczonego z e-faktury – terminy, wątpliwości
- faktury korygujące w KSeF – sposób wystawienia i cechy szczególne, moment ujęcia po stronie sprzedawcy i nabywcy
- uprawnienia do korzystania z KSeF – jak nadawać, odbierać, zarządzać dostępami?
- wpływ fakturowania ustrukturyzowanego na różne procesy w firmach (np. obieg dokumentów, zatwierdzenie wydatków, płatności) – omówienie praktycznych problemów i rozwiązań, obowiązek wskazywania numeru KSeF w zleceniach przelewu od 1.01.2027 r.
- sprzedaż zagraniczna a obowiązek wystawienia faktury ustrukturyzowanej
- archiwizacja e-faktur w KSeF
- skrócenie podstawowego terminu zwrotu nadwyżki VAT naliczonego nad należnym z 60 do 40 dni
- kary za nieprzesłanie lub nieterminowe przesłanie faktury do KSeF – od 1.01.2027 r.
- Podwyższenie limitu zwolnienia podmiotowego VAT do 240 tys. zł od 2026 r.
- Ulga na złe długi w VAT – jak działa w praktyce, na co zwrócić szczególną uwagę?
- Obciążenia z tytułu kar umownych, odszkodowań, rozliczeń związanych z rozwiązaniem umowy – czy zawsze poza VAT?
Analiza aktualnych orzeczeń TSUE, NSA oraz interpretacji indywidualnych. - Dyskusja, odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
Licencjonowany doradca podatkowy, doświadczenie zdobywał w czołowych spółkach świadczących usługi doradztwa podatkowego (również z tzw. Wielkiej Czwórki), przechodząc całą ścieżkę kariery począwszy od konsultanta aż po partnera w spółce doradztwa podatkowego, a w ostatnim czasie zarządzał europejskim działem podatków pośrednich w dużej firmie z branży FMCG; doradzał średnim i dużym przedsiębiorstwom w rozwiązywaniu problemów z zakresu podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób prawnych, międzynarodowych aspektach opodatkowania (zarządzanie podatkami w łańcuchach dostaw, podatek u źródła); doświadczony trener, współpracuje z liderami polskiego rynku szkoleń podatkowych, prowadził szkolenia zamknięte dla największych międzynarodowych i polskich firm; autor licznych publikacji w prasie codziennej („Rzeczpospolita”) oraz stały współpracownik miesięcznika "Rachunkowość".
Mercure Szczyrk Resort (otwarcie wrzesień 2024)****
Hotel dla podróżnych poszukujących lokalnych i autentycznych doznań
Górując nad miastem, Mercure Szczyrk Resort zaoferuje Gościom 447 pokoi z widokiem na panoramę Beskidu Śląskiego. Nowoczesny, wtapiający się w otaczającą go przyrodę hotel oprócz 2500 m2 powierzchni konferencyjnej zaprosi do 2 restauracji i 3 barów.
Na te renie hotelu znajdzie się też fitness, SPA oraz strefy zabaw dla dzieci. Bezpośrednie połączenie z kompleksem basenów, w tym saunarium i basenem pływackim to największa atrakcja tego miejsca.
"Wyobaż sobie bliskość natury dosłownie na wyciągnięcie ręki. Dziesiątki kilometrów tras zjazdowych, tras rowerowych i wędrówkowych w najbliższym zasięgu. Po wyczerpującym dniu odpoczniesz w naszym SPA, parku wodnym lub jednym z naszych barów." - Maciej KNYREK, Dyrektor hotelu
Hotel posiada Centrum Konferencyjne o powierzchni 740 m2 oraz 9 sal konferencyjnych z pełnym wyposażeniem.
Zainteresowanych zakwaterowaniem prosimy o kontakt z biurem ESAL - tel. 71 3339350, mobile: 531 618 854, 531 618 856
-
- 2 wykłady
- materiały szkoleniowe,
- 2 noclegi w pokojach 2-osobowych z łazienkami,
- pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu odjazdu,
- teczka konferencyjna z materiałami szkoleniowymi, długopisem i notatnikiem,
oraz
- korzystanie z centrum SPA w hotelu.
Pokój jednoosobowy: dopłata do zakwaterowania w pokoju 1osobowego.
Informacje dotyczące hotelu oraz szczegółowy program szkolenia i plan zajęć prześlemy po otrzymaniu zgłoszenia na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkoleni.
DLA STAŁYCH KLIENTÓW I WIĘKSZEJ ILOŚCI OSÓB RABATY !!!


