Szkolenia - konferencje - stacjonarnie - online
 
  • email
  • ESAL@ESALSZKOLENIA.PL
 
  • telefony
  • 71 3339350   531 618854  |  531 618855

Tematyka szkoleń i konferencji

wybrane tematy, które odbyły się w poprzednich latach

Podatki VAT-CIT-PIT w 2024 oraz BILANS 2024 - zmiany na 2025 rok, środki trwałe, leasing

widok_hotelu_m
Kategoria
Archiwum szkoleń i konferencji
Termin
16 październik - 18 październik
kod:
4470 (potwierdzona)
prowadzący:
Arkadiusz Lenarcik - Biegły Rewident, Łukasz Chłond

hotel MERCURE SZCZYRK RESORT, ul. Wrzosowa 28A ..... Kliknij aby zobaczyć szczegóły ↓

Wrocław, hotel MERCURE pl.Dominikański 1Mercure Szczyrk Resort (otwarcie wrzesień 2024)****

Hotel dla podróżnych poszukujących lokalnych i autentycznych doznań

Górując nad miastem, Mercure Szczyrk Resort zaoferuje Gościom 447 pokoi z widokiem na panoramę Beskidu Śląskiego. Nowoczesny, wtapiający się w otaczającą go przyrodę hotel oprócz 2500 m2 powierzchni konferencyjnej zaprosi do 2 restauracji i 3 barów.recepcja_m.jpg
Na te renie hotelu znajdzie się też fitness, SPA oraz strefy zabaw dla dzieci. Bezpośrednie połączenie z kompleksem basenów, w tym saunarium i basenem pływackim to największa atrakcja tego miejsca.

"Wyobaż sobie bliskość natury dosłownie na wyciągnięcie ręki. Dziesiątki kilometrów tras zjazdowych, tras rowerowych i wędrówkowych w najbliższym zasięgu. Po wyczerpującym dniu odpoczniesz w naszym SPA, parku wodnym lub jednym z naszych barów."  - Maciej KNYREK, Dyrektor hotelu

Hotel posiada Centrum Konferencyjne o powierzchni 740 moraz 9 sal konferencyjnych z pełnym wyposażeniem.


Zainteresowanych zakwaterowaniem prosimy o kontakt z biurem ESAL - tel. 71 3339350, mobile: 531 618 854, 531 618 856

 


UWAGA: Programy szkolenia będą modyfikowane w związku z projektowanymi zmianami podatkowymi na 2025 r.


dzień 1:

Bilans 2024
sprawozdania finansowe za 2024 rok oraz zmiany na 2025 rok, środki trwałe i leasing w KR
 

  Program:  

  1. Wprowadzenie
  2. Zamknięcie roku obrotowego – z uwzględnieniem zmian w ustawie o rachunkowości w latach 2021 - 2025
    1. Jednostki objęte postanowieniami ustawy w pełnym i niepełnym zakresie,
    2. Składniki i reguły sporządzania rocznego sprawozdania finansowego,
    3. Harmonogram prac - kluczowe daty dla rocznego sprawozdania finansowego,
    4. Elektroniczna forma sprawozdania finansowego – XML oraz XBRL
    5. Badanie rocznego sprawozdania finansowego,
    6. Zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego,
    7. Publikacja rocznego sprawozdania finansowego po zmianach w KRS
    8. Przechowywanie rocznego sprawozdania finansowego,
    9. Odpowiedzialność za roczne sprawozdanie finansowe .
    10. Podpis elektroniczny pod sprawozdaniem finansowym po ostatnich zmianach
    11. Dodatkowe dane w księgach rachunkowych przekazywanych w ramach JPK_CIT i JPK_KR

  3.  Sprawozdanie finansowe za 2025 rok - struktura oraz elementy sprawozdania finansowego
    1. Wprowadzenie
      1. Założenie kontynuacji działalności w obecnych czasach.
        • Wpływ wojny w Ukrainie
        • Wpływ COVID-19
        • Wpływ rosnącej inflacji na sytuację finansową jednostki
      2. Ujawnianie wydarzeń po dniu bilansowym
      3. Wartości szacunkowe ujmowane w sprawozdaniu za 2023 rok
      4. Wpływ niepewności na ujawnienia w sprawozdaniu finansowym
    2. Bilans
      1. Struktura bilansu
      2. Zasady wyceny
      3. Układ bilansu na tle regulacji MSSF / MSR
      4. Wpływ pandemii na wycenę aktywów – ryzyko utraty wartości
    3. Rachunek zysków i strat
      1. Struktura rachunku zysków i strat
      2. Wariant porównawczy a kalkulacyjny
      3. Ujmowanie przychodów a zasada współmierności
      4. Pozostałe przychody oraz koszty operacyjne
      5. Przychody oraz koszty finansowe
    4. Rachunek przepływów pieniężnych
      1. Struktura
      2. Obowiązek sporządzania
      3. Metoda pośrednia oraz bezpośrednia
      4. Rodzaje przepływów pieniężnych
      5. Analiza rachunku przepływów pieniężnych jako źródło informacji na temat kondycji finansowej jednostki
      6. Wykorzystanie cash flow do diagnozy stanu rozwoju przedsiębiorstwa w kontekście macierzy BCG
      7. Identyfikacja ryzyka zagrożenia kontynuacji działalności
    5. Zestawienie zmian w kapitale własnym
    6. Dodatkowe informacje i objaśnienia

  4. Inwentaryzacja
    1. Terminy przeprowadzenia
    2. Metody inwentaryzacji
      1. Spis z natury
      2. Potwierdzenie sald
      3. Weryfikacja dokumentów
    3. Rozliczenia inwentaryzacji
    4. Wycena

  5. Podatek odroczony w sprawozdaniu finansowym
    1. Przyczyny wykazywania podatku odroczonego
    2. Regulacje ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych na tle regulacji bilansowych
    3. Zasada ostrożnej wyceny
    4. Różnice trwałe oraz przejściowe w podatku odroczonym
    5. Metoda wynikowa oraz bilansowa ustalania podatku odroczonego
      1. Wartość podatkowa aktywów
      2. Wartość podatkowa zobowiązań
      3. Case study – przykłady ustalania podatku odroczonego
    6. Prezentacja podatku odroczonego w sprawozdaniu finansowym

  6. Środki trwałe w ujęciu rachunkowym oraz podatkowym:
    1. Wycena wartości bilansowej oraz podatkowej środków trwałych:
      1. Cena nabycia oraz koszt wytworzenia
      2. Środki trwałe w budowie
      3. Ewidencja podatkowa oraz bilansowa środków trwałych
      4. Nabycie środków trwałych niskocennych
      5. Przyjęcie środka trwałego do użytkowania
      6. Nakłady ponoszone po dacie przyjęcia środka trwałego
      7. Remonty
      8. Modernizacje oraz ulepszenia w aspekcie prawa podatkowego oraz bilansowego
      9. Ujęcie kosztów finansowania zewnętrznego – odsetki od kredytu inwestycyjnego
      10. Odłączenie części składowej środka trwałego
    2. Amortyzacja środków trwałych
      1. Tabela amortyzacyjna podatkowa oraz bilansowa
      2. Zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych i ich wpływ na optymalizację obciążeń podatkowych
      3. Okres użyteczności ekonomicznej środków trwałych
      4. Metody amortyzacji
      5. Weryfikacja okresu użyteczności
      6. Stawka amortyzacyjna a okres użytkowania
      7. Wpływ przyjętych rozwiązań w zakresie amortyzacji na podatek odroczony
      8. Zakończenie okresu amortyzacji
      9. Likwidacja środka trwałego.

  7. Leasing w Polsce na tle regulacji Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (Krajowy Standard Rachunkowości nr 5 na tle MSSF 16 Leasing)
    1. Podstawowe definicje
    2. Leasing finansowy oraz operacyjny – różnice
    3. Aspekty prawa podatkowego
    4. Kierunki zmian regulacji międzynarodowych na przykładzie polskich spółek giełdowych
    5. Podział raty leasingowej na część kapitałową oraz odsetkową
    6. Amortyzacja środków trwałych w leasingu
    7. Prezentacja i ujawnianie informacji w sprawozdaniu finansowym
    8. Case study – przykłady

  8. Dyskusja i zakończenie.

prowadzący: Arkadiusz Lenarcik - Biegły Rewident ......... więcej ∇
Dominik BielBiegły rewident, Dyrektor Departamentu Audytu. Karierę zawodową rozpoczął w dziale audytu ogólnopolskiej firmy audytorskiej gdzie był przede wszystkim odpowiedzialny za całość prac związanych z badaniem sprawozdań finansowych. Posiada doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych zgodnie z Ustawą o Rachunkowości jak i Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości (MSR/MSSF), ale także w realizacji zleceń z zakresu wyceny przedsiębiorstw. Brał udział w sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych. Autor artykułów oraz wykładowca zagadnień z zakresu rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy ESAL.


dzień 2:
Podatkowe rozliczenia roczne 2024 oraz zmiany na 2025 rok
 

  Program:  

  1. Zmiany w VAT w 2025 r.
    • wprowadzenie możliwości korzystania ze zwolnienia ze względu na obrót (do 200 tys. zł) w Polsce przez podatników z innych krajów UE oraz analogicznie możliwości korzystania ze zwolnienia ze względu na obrót w innych krajach UE przez polskich podatników
    • zmiany w zakresie sposobu ustalenia miejsca opodatkowania usług w zakresie imprez zdalnych (np. targów, wystaw, imprez edukacyjnych, sportowych, artystycznych itp.)
    • zmiany w zakresie stawek VAT
    • zmiany dotyczące utrzymania mechanizmu odwrotnego obciążenia w zakresie sprzedaży gazu w systemie gazowym, energii elektrycznej w systemie elektroenergetycznym i usług w zakresie przenoszenia uprawnień do emisji gazów cieplarnianych
    • uchylenie wymogu integracji kas fiskalnych z terminalami płatniczymi oraz zmiany w zakresie zwolnień z obowiązku ewidencji przy użyciu kas fiskalnych.

  2. Obowiązkowy KSeF od 2026 r.
    • kalendarz wejścia w życie obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych dla poszczególnych grup podatników
    • sposób przesłania faktury ustrukturyzowanej do KSeF,
    • przekazywanie załączników do faktur – załącznik ustrukturyzowany i jego treść, a także obowiązek zgłoszenia do Szefa KAS chęci wysyłki załączników ustrukturyzowanych, sposób przekazania innych załączników poza KSeF
    • tryb offline24 – przekazywanie faktur klientom poza KSeF. Kody QR, certyfikaty wystawcy i inne wymagania techniczne
    • walidacja paczek faktur w systemie księgowym – dlaczego jest niezbędna?
    • otrzymywanie faktur za pośrednictwem KSeF – kiedy sprzedawca wysyła fakturę do nabywcy poza KSeF, a kiedy nabywca powinien sam ją pobrać z KSeF? Jak unikać podwójnego rozliczenia tych samych faktur? Jak pobierać faktury z KSeF?
    • procedury zakupowe wymagające szczególnej uwagi – rozliczenie delegacji, „szybkich” zakupów dokonywanych przez pracowników itp.
    • odliczenie podatku naliczonego z e-faktury – terminy, wątpliwości
    • faktury korygujące w KSeF – sposób wystawienia i cechy szczególne, moment ujęcia po stronie sprzedawcy i nabywcy
    • uprawnienia do korzystania z KSeF – jak nadawać, odbierać, zarządzać dostępami?
    • wpływ fakturowania ustrukturyzowanego na różne procesy w firmach (np. obieg dokumentów, zatwierdzenie wydatków, płatności) – omówienie praktycznych problemów i rozwiązań, obowiązek wskazywania numeru KSeF w zleceniach przelewu od 1.01.2027 r.
    • sprzedaż zagraniczna a obowiązek wystawienia faktury ustrukturyzowanej
    • archiwizacja e-faktur w KSeF
    • skrócenie podstawowego terminu zwrotu nadwyżki VAT naliczonego nad należnym z 60 do 40 dni
    • kary za nieprzesłanie lub nieterminowe przesłanie faktury do KSeF – od 1.01.2027 r.

  3. Podwyższenie limitu zwolnienia podmiotowego VAT do 240 tys. zł od 2026 r.
  4. Ulga na złe długi w VAT – jak działa w praktyce, na co zwrócić szczególną uwagę?
  5. Obciążenia z tytułu kar umownych, odszkodowań, rozliczeń związanych z rozwiązaniem umowy – czy zawsze poza VAT?
    Analiza aktualnych orzeczeń TSUE, NSA oraz interpretacji indywidualnych.
  6. Dyskusja, odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
 

prowadzący: Łukasz Chłond     ..... więcej ↓

Polakowski mLicencjonowany doradca podatkowy, doświadczenie zdobywał w czołowych spółkach świadczących usługi doradztwa podatkowego (również z tzw. Wielkiej Czwórki), przechodząc całą ścieżkę kariery począwszy od konsultanta aż po partnera w spółce doradztwa podatkowego, a w ostatnim czasie zarządzał europejskim działem podatków pośrednich w dużej firmie z branży FMCG; doradzał średnim i dużym przedsiębiorstwom w rozwiązywaniu problemów z zakresu podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób prawnych, międzynarodowych aspektach opodatkowania (zarządzanie podatkami w łańcuchach dostaw, podatek u źródła); doświadczony trener, współpracuje z liderami polskiego rynku szkoleń podatkowych, prowadził szkolenia zamknięte dla największych międzynarodowych i polskich firm; autor licznych publikacji w prasie codziennej („Rzeczpospolita”) oraz stały współpracownik miesięcznika "Rachunkowość".


hotel MERCURE SZCZYRK RESORT, ul. Wrzosowa 28A ..... Kliknij aby zobaczyć szczegóły ↓

Wrocław, hotel MERCURE pl.Dominikański 1Mercure Szczyrk Resort (otwarcie wrzesień 2024)****

Hotel dla podróżnych poszukujących lokalnych i autentycznych doznań

Górując nad miastem, Mercure Szczyrk Resort zaoferuje Gościom 447 pokoi z widokiem na panoramę Beskidu Śląskiego. Nowoczesny, wtapiający się w otaczającą go przyrodę hotel oprócz 2500 m2 powierzchni konferencyjnej zaprosi do 2 restauracji i 3 barów.recepcja_m.jpg
Na te renie hotelu znajdzie się też fitness, SPA oraz strefy zabaw dla dzieci. Bezpośrednie połączenie z kompleksem basenów, w tym saunarium i basenem pływackim to największa atrakcja tego miejsca.

"Wyobaż sobie bliskość natury dosłownie na wyciągnięcie ręki. Dziesiątki kilometrów tras zjazdowych, tras rowerowych i wędrówkowych w najbliższym zasięgu. Po wyczerpującym dniu odpoczniesz w naszym SPA, parku wodnym lub jednym z naszych barów."  - Maciej KNYREK, Dyrektor hotelu

Hotel posiada Centrum Konferencyjne o powierzchni 740 moraz 9 sal konferencyjnych z pełnym wyposażeniem.


Zainteresowanych zakwaterowaniem prosimy o kontakt z biurem ESAL - tel. 71 3339350, mobile: 531 618 854, 531 618 856

cena 2-dniowego szkolenia w hotelu zawiera: ... kliknij po więcej informacji ↓

    • 2 wykłady
    • materiały szkoleniowe,
    • 2 noclegi w pokojach 2-osobowych z łazienkami,
    • pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu odjazdu,
    • teczka konferencyjna z materiałami szkoleniowymi, długopisem i notatnikiem,

    oraz

    • korzystanie z centrum SPA w hotelu.

    Pokój jednoosobowy: dopłata do zakwaterowania w pokoju 1osobowego.
    Informacje dotyczące hotelu oraz szczegółowy program szkolenia i plan zajęć prześlemy po otrzymaniu zgłoszenia na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkoleni.

    DLA STAŁYCH KLIENTÓW I WIĘKSZEJ ILOŚCI OSÓB RABATY !!!


 
 

Terminy

Okres: Od 16 październik do 18 październik

O nas

Pierwsze szkolenia, pod szyldem ESAL przeprowadziliśmy w 1993 r.

Już od ponad 31 lat, wytrwale i z pasją organizujemy wysokiej jakości szkolenia. Nasza oferta obejmuje szkolenia stacjonarne, hybrydowe, online, konferencje tematyczne, małe, średnie i duże oraz szkolenia wewnętrzne.

Tu jesteśmy

50-502 Wrocław, ul. Boczna 12

+48 71 333 93 50
+48 531 61 88 54
+48 531 61 88 55

esal@esalszkolenia.pl
pon.-piąt. g.: 7.30-15.30