Szkolenia - konferencje - stacjonarnie - online
 
  • email
  • ESAL@ESALSZKOLENIA.PL
 
  • telefony
  • 71 3339350   531 618854  |  531 618855  | FAX 71 3339822

Wszystkie Szkolenia

harmonogram szkoleń otwartych i konferencji

Podatkowe i bilansowe zamknięcie roku 2023 oraz zmiany na 2024 rok - Akcja Bilans

Kategoria
16-19.01.24 r. / Wisła, hotel Gołębiewski - konferencja
Termin
16 styczeń - 19 styczeń
kod:
4346
prowadzący:
Arkadiusz Lenarcik, Katarzyna Tomala, Grzegorz Tomala

Informacje organizacyjne konferencji


Kiedy i gdzie
  • od: 16 stycznia 2024 (kolacja)
  • do: 19 stycznia (obiad)
  • Wisła, hotel Gołębiewski, Al. Ks. Bp. Bursche 3
Cenny netto
  • 1 osoba: 3180 zł + VAT/od os.
  • 2-4 os.: 3080 zł + VAT/od os.
  • więcej osób - dod. rabat
  • pełne wyżywienie
Więcej info
  • Masz pytania zadzwoń
  • 71 3339350 / 531 618854
  • lub napisz:
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dostosowujemy się do Państwa potrzeb:
  • możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania i w pojedynczych dniach.
  • istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
  • pokój jednoosobowy za dopłatą
  • masz indywidualną prośbę? Zadzwoń do nas postaramy się spełnić Państwa życzenia

Wisła, hotel Gołębiewski Tropicana SPA ****      ... Kliknij by zobaczyć hotel ↓


Wrocław, ul. Boczna 12

Hotel Gołębiewski położony jest na stoku Bukowej (713 m.npm.), na prawym brzegu Wisły, która niedaleko posiada swoje źródła. Wyjątkowy klimat, lokalizacja w górach Beskidu Śląskiego, różnorodność atrakcji (między innymi Park Wodny Tropikana), wspaniała atmosfera hotelu sprawią, iż wypoczynek w naszym hotelu będzie miły i niezapomniany. Naszych Gości zapraszamy do Restauracji Zielonej (330 miejsc w godzinach od 14.00 do 23.00), Restauracji Czerwonej (350 miejsc, śniadania w godzinach 7.00-11.00, obiady w godzinach 13.30-16.00, kolacja 18.30-21.00, wyśmienity bufet szwedzki). Restauracji Staropolskiej ze stylowym wystrojem z kominkiem (180 miejsc) oraz Klubu Nocnego (530 miejsc), Kawiarni Patio, Gabinetu Odnowy Biologicznej. Centrum rekreacyjne SPA TROPICANA: baseny z zimna i ciepłą wodą, z „falą”, hydromasażem, jacuzzi, kąpiele solankowe, bicze wodne, grota solna, tężnie, sauna parowa i sauny suche, aromatyczne, komora śnieżna – bezpłatnie dla uczestników szkolenia.


BEZPŁATNE KORZYSTANIE Z ATRAKCJI HOTELOWYCH DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA:

  • relaks w kompleksie basenów wewnętrzny kryty i zewnętrzny z podgrzewaną wodą,
  • jacuzzi, kompleks saun, siłownia,
  • Klub Nocny.

strona hotelu Gołębiewski

taras lato jaccuzpokoj.jpgPatio
basenpatiotaras lato jaccuz
Widok z gory zimataras zima jaccuzsala_konfer.jpg


dzień 1:

Bilans 2023 - sprawozdania finansowe za 2023 rok i zmiany na 2024

  Program:  

  1. Wprowadzenie
  2. Zamknięcie roku obrotowego – z uwzględnieniem zmian w ustawie o rachunkowości w latach 2021 - 2023.
    1. Jednostki objęte postanowieniami ustawy w pełnym i niepełnym zakresie,
    2. Składniki i reguły sporządzania rocznego sprawozdania finansowego,
    3. Harmonogram prac - kluczowe daty dla rocznego sprawozdania finansowego,
    4. Elektroniczna forma sprawozdania finansowego – XML oraz XBRL
    5. Badanie rocznego sprawozdania finansowego,
    6. Zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego,
    7. Publikacja rocznego sprawozdania finansowego po zmianach w KRS
    8. Przechowywanie rocznego sprawozdania finansowego,
    9. Odpowiedzialność za roczne sprawozdanie finansowe .
    10. Podpis elektroniczny pod sprawozdaniem finansowym po zmianach 2022

  3.  Sprawozdanie finansowe za 2023 rok - struktura oraz elementy sprawozdania finansowego
    1. Wprowadzenie
      1. Założenie kontynuacji działalności w obecnych czasach.
        • Wpływ wojny w Ukrainie
        • Wpływ COVID-19
        • Wpływ rosnącej inflacji na sytuację finansową jednostki
      2. Ujawnianie wydarzeń po dniu bilansowym
      3. Wartości szacunkowe ujmowane w sprawozdaniu za 2023 rok
      4. Wpływ niepewności na ujawnienia w sprawozdaniu finansowym
    2. Bilans
      1. Struktura bilansu
      2. Zasady wyceny
      3. Układ bilansu na tle regulacji MSSF / MSR
      4. Wpływ pandemii na wycenę aktywów – ryzyko utraty wartości
    3. Rachunek zysków i strat
      1. Struktura rachunku zysków i strat
      2. Wariant porównawczy a kalkulacyjny
      3. Ujmowanie przychodów a zasada współmierności
      4. Pozostałe przychody oraz koszty operacyjne
      5. Przychody oraz koszty finansowe
    4. Rachunek przepływów pieniężnych
      1. Struktura
      2. Obowiązek sporządzania
      3. Metoda pośrednia oraz bezpośrednia
      4. Rodzaje przepływów pieniężnych
      5. Analiza rachunku przepływów pieniężnych jako źródło informacji na temat kondycji finansowej jednostki
      6. Wykorzystanie cash flow do diagnozy stanu rozwoju przedsiębiorstwa w kontekście macierzy BCG
      7. Identyfikacja ryzyka zagrożenia kontynuacji działalności
    5. Zestawienie zmian w kapitale własnym
    6. Dodatkowe informacje i objaśnienia

  4. Inwentaryzacja
    1. Terminy przeprowadzenia
    2. Metody inwentaryzacji
      1. Spis z natury
      2. Potwierdzenie sald
      3. Weryfikacja dokumentów
    3. Rozliczenia inwentaryzacji
    4. Wycena

  5. Podatek odroczony w sprawozdaniu finansowym
    1. Przyczyny wykazywania podatku odroczonego
    2. Regulacje ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych na tle regulacji bilansowych
    3. Zasada ostrożnej wyceny
    4. Różnice trwałe oraz przejściowe w podatku odroczonym
    5. Metoda wynikowa oraz bilansowa ustalania podatku odroczonego
      1. Wartość podatkowa aktywów
      2. Wartość podatkowa zobowiązań
      3. Case study – przykłady ustalania podatku odroczonego
    6. Prezentacja podatku odroczonego w sprawozdaniu finansowym

  6. Środki trwałe w ujęciu rachunkowym oraz podatkowym:
    1. Wycena wartości bilansowej oraz podatkowej środków trwałych:
      1. Cena nabycia oraz koszt wytworzenia
      2. Środki trwałe w budowie
      3. Ewidencja podatkowa oraz bilansowa środków trwałych
      4. Nabycie środków trwałych niskocennych
      5. Przyjęcie środka trwałego do użytkowania
      6. Nakłady ponoszone po dacie przyjęcia środka trwałego
      7. Remonty
      8. Modernizacje oraz ulepszenia w aspekcie prawa podatkowego oraz bilansowego
      9. Ujęcie kosztów finansowania zewnętrznego – odsetki od kredytu inwestycyjnego
      10. Odłączenie części składowej środka trwałego
    2. Amortyzacja środków trwałych
      1. Tabela amortyzacyjna podatkowa oraz bilansowa
      2. Zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych i ich wpływ na optymalizację obciążeń podatkowych
      3. Okres użyteczności ekonomicznej środków trwałych
      4. Metody amortyzacji
      5. Weryfikacja okresu użyteczności
      6. Stawka amortyzacyjna a okres użytkowania
      7. Wpływ przyjętych rozwiązań w zakresie amortyzacji na podatek odroczony
      8. Zakończenie okresu amortyzacji
      9. Likwidacja środka trwałego.

  7. Leasing w Polsce na tle regulacji Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (Krajowy Standard Rachunkowości nr 5 na tle MSSF 16 Leasing)
    1. Podstawowe definicje
    2. Leasing finansowy oraz operacyjny – różnice
    3. Aspekty prawa podatkowego
    4. Kierunki zmian regulacji międzynarodowych na przykładzie polskich spółek giełdowych
    5. Podział raty leasingowej na część kapitałową oraz odsetkową
    6. Amortyzacja środków trwałych w leasingu
    7. Prezentacja i ujawnianie informacji w sprawozdaniu finansowym
    8. Case study – przykłady

  8. Dyskusja i zakończenie.

prowadzący: Arkadiusz Lenarcik ......... więcej ∇
Dominik BielBiegły rewident, Dyrektor Departamentu Audytu. Karierę zawodową rozpoczął w dziale audytu ogólnopolskiej firmy audytorskiej gdzie był przede wszystkim odpowiedzialny za całość prac związanych z badaniem sprawozdań finansowych. Posiada doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych zgodnie z Ustawą o Rachunkowości jak i Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości (MSR/MSSF), ale także w realizacji zleceń z zakresu wyceny przedsiębiorstw. Brał udział w sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych. Autor artykułów oraz wykładowca zagadnień z zakresu rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy ESAL.


dzień 2:

Podatek VAT, KSeF, e-faktury oraz pozostałe zmiany na 2024 r. 

Najważniesza zmiana w podatkach 2024 roku to obowiązkowe faktury elektroniczne, Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).
Nasze szkolenie pomoże Wam zrozumieć, jak działa KSeF, jakie są różnice między obecną fakturą a e-fakturą z KSeF i jakie korzyści niesie za sobą korzystanie z tego systemu. Rozpoczniemy od omówienia zasad funkcjonowania KSeF, w tym sposobów uwierzytelniania i nadawania uprawnień. Dowiecie się, jak korzystać z systemu, w jaki sposób przekazywać uprawnienia do wystawiania faktur podmiotom trzecim i jakie możliwości daje samofakturowanie w ramach KSeF.

Następnie przeanalizujemy transakcje pozostające poza fakturowaniem w KSeF, terminy uznawania e-faktur za wystawione oraz problemy z ustaleniem obowiązku podatkowego. Będziemy również gotowi na każdą ewentualność, omawiając zasady postępowania w przypadku przerw w dostępie do KSeF, zarówno z powodu awarii systemu, jak i podatnika.

W trakcie szkolenia skupimy się na szczegółowym omówieniu różnych rodzajów faktur wystawianych w KSeF, wybranych pól zawartych we wzorcu e-faktury oraz faktur korygujących. Przyjrzymy się również terminom odliczenia podatku naliczonego i rozliczenia otrzymanych faktur korygujących. Niezwykle ważnym tematem będą także planowane zmiany w zakresie JPK_VAT, zwolnienia z kas fiskalnych w 2024 roku i wiele innych.

Będziemy gotowi na Wasze pytania i dyskusje, aby zapewnić Wam kompleksową wiedzę na temat zmian w przepisach VAT-owskich.

 

  Program:  

  1. Zasady funkcjonowania Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).
  2. Różnice miedzy obecną fakturą elektroniczną, a e-fakturą z KSeF.
  3. Sposoby uwierzytelniania w KSeF
  4. Zasady nadawania uprawnień do korzystania z KSeF
    • rodzaje uprawnień,
    • możliwość przekazania uprawnień do wystawiania faktur podmiotowi trzeciemu,
    • samofakturowanie w ramach KSeF
    • uprawnienia dla oddziału lub innej wyodrębnionej jednostki (identyfikator wewnętrzny).

  5. Transakcje pozostające poza fakturowaniem w ramach KSeF.
  6. Termin, w którym uznaje się e-fakturę za wystawioną.
    • problemy z ustaleniem obowiązku podatkowego w przypadku e-faktur.

  7. Zasady postępowania w przypadku przerwy w dostępie do KSeF.
    • awaria ksef,
    • awaria u podatnika.

  8. Proformy a KSeF
  9. Omówienie wybranych pól zawartych we wzorcu e-faktury.
    • rodzaje faktur wystawianych w KSeF,
    • zasadnicze części e-faktury,
    • podmioty, które mogą wystąpić na e-fakturze obok wystawcy i nabywcy.

  10. Faktury korygujące treść, terminy rozliczeń, zarówno „klasycznych”, jak i e-faktur.
  11. Terminy odliczenia podatku naliczonego z e-faktur.
  12. Terminy rozliczenia otrzymanych faktur korygujących, zarówno „klasycznych”, jak i e-faktur.
  13. Faktury RR
    • zmiany w zakresie faktur RR od 1 lipca 2024 r.,
    • zasady wystawiania faktur RR w KSeF.

  14. Przechowywanie faktur ustrukturyzowanych.
  15. Zasady oznaczania płatności nr faktury w KSef
    • podmioty zobowiązane do podawania nr faktury w KSef przy płatnościach,
    • od kiedy należy przy płatnościach podawać nr faktury  KSef,
    • nr faktury w KSeF a podzielona płatność.

  16. Planowane zmiany w zakresie JPK_VAT
    • doprecyzowanie zasad prowadzenia ewidencji VBAT,
    • zmiany związane z obowiązkowym KSeF.

  17. Zwolnienia z kas fiskalnych w 2024 r.
  18. Pytania Uczestników szkolenia.

prowadzący: Grzegorz Tomala ......... więcej ∇
Gtomala mPrawnik, licencjonowany doradca podatkowy, specjalista z zakresu podatków, konsultant. Jest wykładowcą, szkoleniowcem i trenerem z wieloletnim doświadczeniem dydaktycznym, współpracuje z najlepszymi firmami szkoleniowymi w Polsce. Specjalizujący się w szczególności w problematyce podatku od towarów i usług – VAT.
Jest absolwentem Wydziału Prawa Uniwersytetu Łódzkiego oraz podyplomowych studiów prawa podatkowego w Wyższej Szkole Handlowej w Warszawie.
Od początku swojej kariery zawodowej zajmuje się prawem podatkowym, jest autorem szeregu publikacji z zakresu prawa podatkowego, w tym kilku książek z zakresu podatku VAT wydanych przez Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr. W zakresie publikacji podatkowych współpracuje również z Internetowym Portalem Finansowo – Księgowym i Rzeczpospolitą. Uprawnienia do wykonywania zawodu doradcy podatkowego uzyskał na podstawie egzaminu kwalifikacyjnego złożonego w 2002 roku. Działalność doradcy podatkowego wykonuje od 2003 roku. Jest partnerem w kancelarii doradztwa podatkowego – Nr wpisu: 09819. Stały współpracownik firmy ESAL.


dzień 3:

Podatek dochodowy od osób prawnych CIT - zamknięcie roku 2023 oraz zmiany na 2024 rok

Zamknięcie roku podatkowego to kluczowy moment w życiu każdej firmy, podczas którego należy odpowiednio przygotować do rozliczeń podatkowych oraz upewnić się, że wszystkie wymogi prawne i regulacje prawne zostały spełnione.

W roku podatkowym 2023 pojawiło się wiele zmian w przepisach dotyczących podatku CIT, które mają wpływ na rozliczenia i obowiązki podatników. Dlatego też, nasze szkolenie skupi się na omówieniu tych zmian oraz na praktycznych aspektach związanych z zamknięciem roku podatkowego. Podczas tego szkolenia dowiesz się, jak prawidłowo rozliczyć podatki  za 2023 rok, unikąć błędów podczas rozliczeń, oraz jak wykorzystać dostępne ulgi i odliczenia, aby zoptymalizować podatkowe obciążenia Twojej firmy.

Będziemy omawiać najważniejsze terminy i procedury związane z zamknięciem roku podatkowego 2023 oraz odpowiemy na wszelkie pytania i wątpliwości, które mogą pojawić się w trakcie rozliczeń.
Dziękujemy za zainteresowanie się tym szkoleniu, i jesteśmy przekonani, że zdobyta wiedza pomoże Ci skutecznie i bezproblemowo zamknąć rok podatkowy 2023 w zakresie podatku CIT.

Omówione zostaną również zmiany w podatku CIT  na 2024 rok.

  Program:  

  1. Ustalenie prawa do stawki 9% CIT za 2023 r.:
    • problem prawidłowej identyfikacji przychodów podatkowych, do oceny spełnienia warunków stosowania stawki,
    • uwaga na faktoring wierzytelności,
    • uwaga na wyłączenia z prawa do stawki 9% (przekształcenia, podziały i aporty)
    • pułapki i najczęściej popełniane błędy

  2. Korekta przychodów i kosztów podatkowych
    • moment korekty,
    • szczególne zasady korekty cen transferowych w kontekście zmian przepisów w 2022 r.
    • różnice między podejściem rachunkowym i podatkowym.

  3. Koszty pośrednie i bezpośrednie jako koszty podatkowe:
    • ustalenie charakteru kosztów i moment ich potrącenia,
    • różnice między ujęciem księgowym i podatkowym.

  4. Rozliczenie kosztów podatkowych z tytułu składek ZUS płatnika:
    • skutki zmian wprowadzonych w 2023 r.
    • ujęcie składek od wynagrodzeń należnych jeszcze za 2022 r., czyli kiedy w kosztach podatkowych 2023 r. rozliczymy składki z 14 list płac,
    • korekta kosztów z tytułu składek zapłaconych po terminie.

  5. Koszty finansowania dłużnego – stosowania art. 15c CIT:
    • sposób ustalenia limitu
    • metodyka ustalenia kosztów wyłączonych z kosztów podatkowych
    • praktyczne skutki nowelizacji z 2022 r.

  6. Rozliczenie kosztów usług niematerialnych wyłączonych z kosztów podatkowych w poprzednich latach, czyli przepisy przejściowe w zakresie likwidacji art. 15e CIT.
  7. Nieściągalne wierzytelności jako koszty podatkowe
  8. Ulga na złe długi w zeznaniu rocznym:
    • obowiązki i prawa podatników
    • odwrócenie ulgi z poprzednich lat – praktyczne przykłady,
    • ulga na złe długi czy zaliczanie wierzytelności do kosztów podatkowych – kryteria wyboru danego rozwiązania.

  9. Wypłata dywidendy w kontekście zmian w podatku u źródła wprowadzonych w  2022 r. i 2023 r.:
    • kiedy należy zatrzymać podatek do zwrotu,
    • zasady stosowania możliwych uproszczeń.

  10. Spółka komandytowa jako płatnik podatku od wypłaconego zysku:
    • odliczenie CIT spółki od podatku wspólnika,
    • zwolnienie u komandytariusza,
    • rozliczenie zaliczek pobranych na dywidendę w trakcie roku podatkowego – praktyczne przykłady i problemy.

  11. Opodatkowanie przerzuconych dochodów:
    • zasady ustalenia podatku
    • wyłączenia z obowiązku stosowania przepisów o przerzuconych dochodach.

  12. Obowiązki „dużych” podatników
  13. Zmiany w podatku dochodowym CIT od 1 stycznia 2024 roku
  14. Sesja pytań i odpowiedzi, konsultacje indywidualne

prowadzący: Katarzyna Tomala ......... więcej ∇
Ktomala mPrawnik, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, od 2003 r. posiada licencję doradcy podatkowego (nr wpisu 09887). W latach 2001- 2007 pracownik i wykładowca Instytutu Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy – Audyt Sp. z o.o. Obecnie członek zarządu w spółce doradztwa podatkowego Meritum Doradcy Podatkowi Sp. z o.o. oraz członek władz okręgowych Stowarzyszenia Księgowych w Polsce.
Specjalizacja: podatki dochodowe w szczególności w działalności gospodarczej, audyty podatkowe, związek rachunkowości i prawa podatkowego, postępowania przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi.
Wieloletni wykładowca (od 2002r.) dla praktyków podatkowych oraz księgowych, również na kursach dla Głównych księgowych i Biegłych rewidentów w SKwP; autorka publikacji z dziedziny prawa podatkowego. Stały współpracownik firmy ESAL.


Wisła, hotel Gołębiewski Tropicana SPA ****      ... Kliknij by zobaczyć hotel ↓

Wrocław, ul. Boczna 12

Hotel Gołębiewski położony jest na stoku Bukowej (713 m.npm.), na prawym brzegu Wisły, która niedaleko posiada swoje źródła. Wyjątkowy klimat, lokalizacja w górach Beskidu Śląskiego, różnorodność atrakcji (między innymi Park Wodny Tropikana), wspaniała atmosfera hotelu sprawią, iż wypoczynek w naszym hotelu będzie miły i niezapomniany. Naszych Gości zapraszamy do Restauracji Zielonej (330 miejsc w godzinach od 14.00 do 23.00), Restauracji Czerwonej (350 miejsc, śniadania w godzinach 7.00-11.00, obiady w godzinach 13.30-16.00, kolacja 18.30-21.00, wyśmienity bufet szwedzki). Restauracji Staropolskiej ze stylowym wystrojem z kominkiem (180 miejsc) oraz Klubu Nocnego (530 miejsc), Kawiarni Patio, Gabinetu Odnowy Biologicznej. Centrum rekreacyjne SPA TROPICANA: baseny z zimna i ciepłą wodą, z „falą”, hydromasażem, jacuzzi, kąpiele solankowe, bicze wodne, grota solna, tężnie, sauna parowa i sauny suche, aromatyczne, komora śnieżna – bezpłatnie dla uczestników szkolenia.

BEZPŁATNE KORZYSTANIE Z ATRAKCJI HOTELOWYCH DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA:

  • relaks w kompleksie basenów wewnętrzny kryty i zewnętrzny z podgrzewaną wodą,
  • jacuzzi, kompleks saun, siłownia,
  • Klub Nocny.
  • Uwaga: możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania
  • Uwaga: istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
  • Dla zainteresowanych możliwość wykupienia dodatkowo pakietu kosmetycznego SPA (np. w kwocie 150 zł).

strona hotelu Gołębiewski

taras lato jaccuzpokoj.jpgPatio
basenpatiotaras lato jaccuz
Widok z gory zimataras zima jaccuzsala_konfer.jpg

cena 3-dniowego szkolenia zawiera: ..... szczegóły ∇

  • 3 wykłady
  • materiały szkoleniowe,
  • 3 noclegi w pokojach 2osobowych z łazienkami,
  • pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu odjazdu,
  • teczka konferencyjna z materiałami szkoleniowymi, długopisem i notatnikiem,

oraz

  • korzystanie z centrum SPA w hotelu.

Pokój jednoosobowy: dopłata do zakwaterowania w pokoju 1osobowego.
Informacje dotyczące hotelu oraz szczegółowy program szkolenia i plan zajęć prześlemy po otrzymaniu zgłoszenia na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkoleni.

DLA STAŁYCH KLIENTÓW I WIĘKSZEJ ILOŚCI OSÓB RABATY !!!

 
 

Terminy

Okres: Od 16 styczeń do 19 styczeń

O nas

Pierwsze szkolenia, pod szyldem ESAL przeprowadziliśmy w 1993 r.

Już od ponad 28 lat, wytrwale i z pasją organizujemy wysokiej jakości szkolenia. Nasza oferta obejmuje szkolenia stacjonarne, hybrydowe, online, konferencje tematyczne, małe, średnie i duże oraz szkolenia wewnętrzne.

Tu jesteśmy

50-502 Wrocław, ul. Boczna 12

+48 71 333 93 50
+48 531 61 88 54
+48 531 61 88 55

esal@esalszkolenia.pl
pon.-piąt. g.:7.30-15.30