ZapraszamySzkoleniaSzkolenia w KatowicachKonferencje wyjazdoweKontaktKarta zgłoszenia
ESAL Business Promotion Office

Bilans 2021
Rachunkowe i podatkowe zamknięcie roku 2021 oraz zmiany w podatkach w 2021/2022 roku

26-29 październik 2021r.
Zakopane, Grand hotel Stamary Wellness & SPA


prowadzący: Tomasz Wojewoda, Zdzisław Modzelewski, dr Roman Seredyński



TERMIN: 26-29 październik 2021r.
KOD: 3620/2021
MIEJSCE: Zakopane, Grand Hotel Stamary Wellness & SPA **** - strona hotelu
CZAS TRWANIA: przyjazd 26/10/2021, rozpoczęcie zajęć 27/10/2021, wyjazd 29/10/2021 po obiedzie

CENA SZKOLENIA netto: 2540 zł /od osoby
(brutto: 3 124,20 zł)
dla 2 osób i więcej: 2440 zł / od osoby (brutto: 3001,20 zł)

Uwaga:
  • możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania i w pojedynczych dniach.
  • istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
  • pokój jednoosobowy za dopłatą
elektroniczna karta zgłoszenia
karta elektroniczna
elektroniczna karta zgłoszenia
KARTA ZGŁOSZENIA
PDF do DRUKU

TEMATYKA ZAJĘĆ:

Podatek VAT - zmiany w 2021 roku oraz zmiany na rok 2022

  • Nowelizacja SLIM VAT1 – 1 stycznia 2021 r.:
    1. Nowe zasady rozliczania korekt w podatku VAT:
      1. korekty podatku VAT in minus – okres, w którym uwzględnia się korektę;
      2. dokumentacja, która warunkuje uwzględnienie korekt in minus;
      3. potwierdzenie odbioru korekty – czy jeszcze może mieć zastosowanie?
      4. przypadki, w których dokumenty nie wpływają na okres rozliczenia korekty;
      5. korekty in plus – w którym okresie należy rozliczyć,
      6. objaśnienia podatkowe MF
    2. Zmiana zasad stosowania kursu walutowego dla rozliczeń podatku VAT.
    3. Zaliczki otrzymane na poczet eksportu towarów:
      1. opodatkowanie zaliczek na eksport towarów na podstawie przepisów obowiązujących do końca 2020 roku,
      2. nowe zasady opodatkowania zaliczek otrzymanych z tytułu eksportu towarów od 2021 roku,
      3. konsekwencje braku dochowania warunków opodatkowania zaliczki 0% VAT.
    4. Zmienione zasady odliczenia podatku VAT od 2021 r.:
      1. moment otrzymania faktury a okresy rozliczeniowe, w których można odliczyć VAT od 2021 r.,
      2. możliwość odliczenia VAT w związku z nabyciem usług noclegowych – w jakich przypadkach jest to możliwe?
    5. Zmiany dotyczące MPP:
      1. doprecyzowanie limitu 15.000 zł w kontekście stosowania MPP,
      2. określenie zasad przeliczania limitu dla potrzeb MPP w przypadku gdy faktura wystawiona jest w walucie obcej,
      3. kompensaty a MPP – nowe reguły,
      4. nowe możliwości wykorzystywania środków z rachunku VAT.
    6. Zmiana przepisów dotyczących Wiążących Informacji Skarbowych:
      1. ograniczenie możliwości wydawania WIS w sytuacji, gdy dotyczy stanu faktycznego objętego kontrolą lub postępowaniem podatkowym,
      2. ograniczenie zakresu czasowego ochrony WIS.
    7. Pozostałe zmiany przepisów w ramach pakietu SLIM VAT 1, w tym zmiany związane ze stosowaniem procedury TAX FREE (1 stycznia 2022 r.).
  • SLIM VAT 2 – kolejna nowelizacja „naprawiająca” przepisy ustawy o VAT (planowany termin wejścia w życie 1 października 2021 r.):
    1. BREXIT – nowe zasady rozliczania podatku VAT w relacjach z UK i Irlandia Północną.
    2. Doprecyzowanie przepisów dotyczących międzynarodowych transakcji łańcuchowych.
    3. Zasady rozliczania korekt in minus w transakcjach: WNT, import usług oraz dostawy, od których VAT rozlicza nabywca.
    4. Możliwość poprawienia braku wykazania importu towarów w ramach procedury uproszczonej.
    5. Wybór opodatkowania przy dostawie nieruchomości zabudowanych – nowe możliwości.
    6. Powrót do „starych” zasad odliczania VAT naliczonego od WNT, importu usług i dostaw, od których VAT rozlicza nabywca.
    7. Zmienione zasady dokonywania korekty nieodliczonego VAT naliczonego.
    8. Wydłużenie terminu na złożenie informacji VAT-26.
    9. „Ulga na złe długi” – dostosowanie przepisów do wyroku TSUE oraz nowe warunki korzystania z ulgi w przypadku niektórych dłużników.
    10. „Ulga na złe długi” – nowy termin na skorzystanie - 3 lata.
    11. Nowe możliwości „dokonywania przelewów” z rachunku VAT oraz zmiany związane z korzystaniem z rachunku VAT.
  • E-commerce – nowe mechanizmy rozliczeń w VAT – 1 lipca 2021 r.:
    1. Wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość (WSTO):
      1. uchylenie przepisów dot. sprzedaży wysyłkowej,
      2. wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość a sprzedaż wysyłkowa z/na terytorium kraju – podobieństwa i różnice,
      3. kiedy dostawca odpowiada za transport?
      4. kim musi być nabywca?
      5. nowy limit - 10.000 EUR,
      6. miejsce opodatkowania – zasady i wyjątki,
      7. dokumenty jako warunek NP,
    2. Usługi z art. 28k ustawy o VAT – zmiana limitu 10.000 EUR;
    3. Inne usługi niż usługi z art. 28k ustawy o VAT, od których VAT należy się innemu państwu UE.
    4. Podatnik ułatwiający dostawę towarów: krajową i WSTO,
    5. Podatnik ułatwiający świadczenie usług,
    6. Sposoby rozliczenia podatku należnego innemu państwu UE niż Polska,
    7. Procedura unijna – co ona oznacza?
      1. jakie czynności mogą lub muszą być rozliczane?
      2. naliczanie i deklarowanie VAT zagranicznego do polskiego urzędu skarbowego,
      3. fakturowanie towarów i usług objętych procedurą unijną,
      4. ewidencja sprzedaży na kasie fiskalnej,
    8. Szczególna procedura sprzedaży na odległość towarów importowanych (SOTI):
      1. SOTI – co to jest?
      2. miejsce dostawy,
      3. SOTI – procedura importu,
      4. pośrednik – kto to jest i jakie ma obowiązki,
      5. fakturowanie i obowiązek podatkowy,
    9. Podatnik ułatwiający dostawę towarów:
      1. kto może być podatnikiem ułatwiającym?
      2. przy jakich dostawach ma to zastosowanie?
      3. obowiązki podatnika ułatwiającego dostawę,
    10.  Deklarowanie i zapłata podatku z tytułu importu towarów przez nabywcę,
  • Krajowy System e-Faktur (KSeF) – 1 stycznia 2022 r.:
    1. co to jest KSeF i do czego ma służyć?
    2. KSeF obowiązkowy czy dobrowolny?
    3. zawiadomienie do naczelnika urzędu skarbowego o podmiotach uprawionych do dostępu do Krajowego Systemu e-Faktur w celu wystawiania faktur ustrukturyzowanych lub dostępu do nich,
    4. pojęcie faktury ustrukturyzowanej tj. wystawianej w ramach KSeF,
    5. akceptacja odbiorcy faktury ustrukturyzowanej,
    6. wystawienie, otrzymanie i przesłanie faktury ustrukturyzowanej,
    7. uwierzytelnienia faktury ustrukturyzowanej,
    8. przechowywanie faktur ustrukturyzowanych,
    9. „korzyści” związane z wystawianiem faktur ustrukturyzowanych.
  • Zmiany w zakresie JPK z deklaracją – 1 lipca 2021 r.:
    1. Zmiany w oznaczeniach GTU i kodach transakcyjnych, w tym dodanie nowych transakcji,
    2. TP – wyłączenie niektórych powiązań z obowiązku oznaczania,
    3. MPP – brak obowiązku stosowania,
    4. Nowe kody transakcyjne związane ze wprowadzonymi regulacjami dotyczącymi e-commerce,
    5. Zmienione zasady wykazywania wszystkich faktur uproszczonych,
  • Prace nad nową strukturą JPK_v7, która powinna wejść od 1 stycznia 2022 r.
  • Pytania i odpowiedzi.
prowadzący: Zdzisław Modzelewski
licencjonowany doradca podatkowy, partner w spółce doradztwa podatkowego, doświadczony wykładowca i praktyk, od wielu lat specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, autor licznych artykułów o tematyce podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w międzynarodowych spółkach zajmujących się doradztwem podatkowym. Stały współpracownik firmy ESAL Sp.z o.o.


Podatek CIT i PIT w 2021 roku, rozliczenie roczne, zmiany na 2022 rok

  1. Zmiany od 1 stycznia 2021 r.
    1. Objęcie, od 1 stycznia 2021 r., podatkiem dochodowym od osób prawnych spółek komandytowych mających siedzibę lub zarząd na terytorium RP, zasady opodatkowania, obowiązki podatnika, zwolnienie u komandytariusza części przychodów uzyskanych z udziału w spółce - warunki stosowania zwolnienia, przepisy przejściowe, możliwość stosowania dotychczasowych zasad do dnia 30 kwietnia 2021 r., kontynuacja wartości początkowej środków trwałych i metody amortyzacji, odliczanie strat itp.
    2. Objęcie, od 1 stycznia 2021 r., podatkiem dochodowym od osób prawnych niektórych spółek jawnych mających siedzibę lub zarząd na terytorium RP, spółki jawne opodatkowane na dotychczasowych zasadach - warunki stosowania starych przepisów, nowe obowiązki informacyjne spółek jawnych, obowiązki spółki jawnej jako podatnika CIT, zasady opodatkowania, przepisy przejściowe itp.
    3. Estoński CIT, nowe przepisy od 1 stycznia 2021 r. w zakresie stosowania ryczałtu od dochodów spółek kapitałowych, podmioty uprawnione do opodatkowania ryczałtem – ustawowe warunki stosowania ryczałtu, przedmiot i podstawa opodatkowania, odroczenie momentu powstania obowiązku podatkowego, stawki podatku, warunki obniżenia stawek, domiar zobowiązania podatkowego, obowiązki informacyjne, terminy płatności ryczałtu, alternatywna forma opodatkowania tzw. niemiecki fundusz inwestycyjny - zaliczanie do kosztów uzyskania przychodów odpisów na wyodrębniony w kapitale rezerwowym fundusz utworzony na cele inwestycyjne, pozostałe zagadnienia, przepisy przejściowe.
    4. Ograniczenie możliwości podwyższania i obniżania stawek amortyzacyjnych przez podmioty korzystające ze zwolnienia podatkowego, przepisy przejściowe.
    5. Zmiana definicji używanych środków trwałych w przypadku stosowania indywidualnych stawek amortyzacyjnych, przepisy przejściowe itp.
    6. Zmiany w zakresie stosowania obniżonej stawki CIT 9% - podwyższenie limitu przychodów, przepisy przejściowe.
    7. Wprowadzenie, od 1 stycznia 2021 r., ograniczeń w odliczaniu strat podatkowych od dochodu, w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych.
    8. Pozostałe zmiany.
  2. Zmiany, od 1 lipca 2021 r., w zakresie obowiązków płatnika w przypadku poboru podatku u źródła z tytułu należności wypłacanych podmiotom zagranicznym oraz z tytułu wypłacanych dywidend i innych przychodów z udziału w zyskach osób prawnych.
  3. Zmiany, od 1 stycznia 2020 r., w zakresie wprowadzenia obowiązku zwiększania podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym o zaliczaną do kosztów uzyskania przychodów wartość wierzytelności, która nie została uregulowana w ustawowo określonym terminie („złe długi”). Zniesienie, od 31 marca 2020 r., obowiązku zwiększania dochodu stanowiącego podstawę obliczenia zaliczki za poszczególne okresy rozliczeniowe lub rok podatkowy w przypadku spełnienia ustawowych warunków, pozostałe zmiany wprowadzone w trakcie 2020 r. w związku z przeciwdziałaniem COVID – 19, zmiany od 1 grudnia 2020 r.
  4. Zmiany, od 1 stycznia 2020 r., w zakresie wprowadzenia możliwości zmniejszenia podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym o zaliczaną do przychodów należnych wartość wierzytelności, która nie została uregulowana lub zbyta w ustawowo określonym terminie („złe długi”). Zmiany od 24 czerwca 2020 r. i pozostałe zmiany wprowadzone w trakcie 2020 r. w związku z przeciwdziałaniem COVID – 19, skrócenie okresu korekty, wprowadzenie możliwości dokonywania korekt przy zaliczkach uproszczonych itp., zmiany od 1 grudnia 2020 r.
  5. Nowe zasady odliczania od dochodu darowizn przekazanych na przeciwdziałanie COVID-19, zmiany wprowadzone w trakcie 2020 r. w związku z przeciwdziałaniem COVID – 19, zasady zaliczania wydatków do kup, wyłączenie darowizn z przychodów itp., zmiany od 1 grudnia 2020 r.
  6. Zmiany wprowadzone od 24 czerwca 2020 r., w związku z przeciwdziałaniem COVID – 19, w zakresie rozszerzenia możliwości zaliczania do kosztów uzyskania przychodów kar umownych i odszkodowań w ustawowo określonych przypadkach.
  7. Zmiany wprowadzone od 24 czerwca 2020 r., w związku z przeciwdziałaniem COVID – 19, w zakresie certyfikatów rezydencji, przedłużenie terminu ważności certyfikatów rezydencji, rozszerzenie możliwości posługiwania się kopiami certyfikatów itp.
  8. Podwyższenie, w ustawowo określonym okresie, limitów niektórych zwolnień przedmiotowych z podatku dochodowego od osób fizycznych - np. z tytułu zapomóg, świadczeń rzeczowych i pieniężnych finansowanych z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych oraz dopłat do wypoczynku dzieci i młodzieży do lat 18.
  9. Wydłużenie, od 24 czerwca 2020 r., terminów do składania informacji i oświadczeń w zakresie cen transferowych, rozszerzenie katalogu osób mogących podpisać oświadczenie o sporządzeniu dokumentacji lokalnej, pozostałe zmiany w zakresie cen transferowych wprowadzone w trakcie 2020 r. w związku z przeciwdziałaniem COVID – 19.
  10. Nowe zasady rozliczania strat podatkowych od 1 stycznia 2020 r., szczególne regulacje dotyczące rozliczania straty podatkowej za 2020 r., w przypadku obniżenia przychodów z powodu COVID – 19.
  11. Wydłużenie terminu wpłaty przez płatnika zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych z tytułu umów o pracę oraz umów zlecenia i o dzieło w przypadku ponoszenia negatywnych konsekwencji ekonomicznych z powodu COVID – 19.
  12. Wprowadzenie możliwości dokonywania jednorazowo odpisów amortyzacyjnych od wartości początkowej środków trwałych, nabytych w celu produkcji towarów związanych z przeciwdziałaniem COVID-19.
  13. Odpowiedzi na pytania uczestników.
prowadzący: Tomasz Wojewoda
doradca podatkowy, ekspert z zakresu prawa podatkowego, wieloletni pracownik aparatu skarbowego, Ministerstwa Finansów; konsultant podatkowy w renomowanych firmach; autor ponad 300 publikacji i artykułów z zakresu prawa podatkowego. W swojej dotychczasowej karierze przeprowadził ponad 3000 wykładów z zakresu podatku dochodowego oraz podatku od towarów i usług. Stały współpracownik naszej firmy.

Bilans - zamknięcia roczne 2021 roku, środki trwałe i leasing

  1. Wprowadzenie
  2. Zamknięcie roku obrotowego - podstawowe aspekty
    1. Jednostki objęte postanowieniami ustawy w pełnym i niepełnym zakresie,
    2. Składniki i reguły sporządzania rocznego sprawozdania finansowego,
    3. Harmonogram prac - kluczowe daty dla rocznego sprawozdania finansowego,
    4. Podpisywanie rocznego sprawozdania finansowego,
    5. Badanie rocznego sprawozdania finansowego,
    6. Zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego,
    7. Publikacja rocznego sprawozdania finansowego po zmianach w KRS
    8. Przechowywanie rocznego sprawozdania finansowego,
    9. Odpowiedzialność za roczne sprawozdanie finansowe .
    10. Podpis elektroniczny pod sprawozdaniem finansowym
    11. Zmiany w prawie bilansowym
  3. Sprawozdanie finansowe za 2021 oraz wpływ COVID-19 na zawartość informacyjną ujawnień - struktura oraz elementy sprawozdania finansowego
    1. Wprowadzenie
      1. Założenie kontynuacji działalności w czasach COVID-19
      2. Ujawnianie wydarzeń po dniu bilansowym
      3. Prezentacja dofinansowań z PFR oraz innych środków pomocowych
      4. Wpływ niepewności na ujawnienia w sprawozdaniu finansowym
    2. Bilans
      1. Struktura bilansu
      2. Zasady wyceny
      3. Układ bilansu na tle regulacji MSSF / MSR
      4. Wpływ pandemii na wycenę aktywów – ryzyko utraty wartości
    3. Rachunek zysków i strat
      1. Struktura rachunku zysków i strat
      2. Wariant porównawczy a kalkulacyjny
      3. Ujmowanie przychodów a zasada współmierności
      4. Pozostałe przychody oraz koszty operacyjne
      5. Przychody oraz koszty finansowe
    4. Rachunek przepływów pieniężnych
      1. Struktura
      2. Obowiązek sporządzania
      3. Metoda pośrednia oraz bezpośrednia
      4. Rodzaje przepływów pieniężnych
    5. Zestawienie zmian w kapitale własnym
    6. Dodatkowe informacje i objaśnienia
  4. Inwentaryzacja
    1. Terminy przeprowadzenia
    2. Metody inwentaryzacji
      1. Spis z natury
      2. Potwierdzenie sald
      3. Weryfikacja dokumentów
    3. Rozliczenia inwentaryzacji
    4. Wycena
  5. Środki trwałe w ujęciu rachunkowym oraz podatkowym:
    1. Wycena wartości bilansowej oraz podatkowej środków trwałych:
      1. Cena nabycia oraz koszt wytworzenia
      2. Środki trwałe w budowie
      3. Ewidencja podatkowa oraz bilansowa środków trwałych
      4. Nabycie środków trwałych niskocennych
      5. Przyjęcie środka trwałego do użytkowania
      6. Nakłady ponoszone po dacie przyjęcia środka trwałego
      7. Remonty
      8. Modernizacje oraz ulepszenia w aspekcie prawa podatkowego oraz bilansowego
      9. Ujęcie kosztów finansowania zewnętrznego – odsetki od kredytu inwestycyjnego
      10. Odłączenie części składowej środka trwałego
    2. Amortyzacja środków trwałych
      1. Tabela amortyzacyjna podatkowa oraz bilansowa
      2. Zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych i ich wpływ na optymalizację obciążeń podatkowych
      3. Okres użyteczności ekonomicznej środków trwałych
      4. Metody amortyzacji
      5. Weryfikacja okresu użyteczności
      6. Stawka amortyzacyjna a okres użytkowania
      7. Wpływ przyjętych rozwiązań w zakresie amortyzacji na podatek odroczony
      8. Zakończenie okresu amortyzacji
      9. Likwidacja środka trwałego
  6. Leasing w Polsce na tle regulacji Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (Krajowy Standard Rachunkowości nr 5 na tle MSSF 16 Leasing)
    1. Podstawowe definicje
    2. Leasing finansowy oraz operacyjny – różnice
    3. Aspekty prawa podatkowego
    4. Kierunki zmian regulacji międzynarodowych na przykładzie polskich spółek giełdowych
    5. Podział raty leasingowej na część kapitałową oraz odsetkową
    6. Amortyzacja środków trwałych w leasingu
    7. Prezentacja i ujawnianie informacji w sprawozdaniu finansowym
    8. Case study – przykłady
  7. Dyskusja i zakończenie.
prowadzący:
dr Roman Seredyński - Biegły rewident, partner zarządzający dużej spółki audytorskiej, doktor nauk ekonomicznych. Tytuł naukowy uzyskał w katedrze rachunkowości Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Karierę zawodową rozpoczął w międzynarodowej firmie audytorskiej. Brał udział w licznych projektach między innymi dotyczących badania sprawozdań finansowych, w tym spółek giełdowych, przekształcania sprawozdań finansowych zgodnie z MSR/MSSF oraz HGB, sporządzaniu analiz finansowych typu Due Dilligence oraz wyceny przedsiębiorstw. Posiada bogate doświadczenie z dziedziny Międzynarodowych Standardów Rachunkowości. Obecnie zarządza Grupą ECA S.A.  Autor licznych artykułów z zakresu audytu oraz sprawozdawczości finansowej, ceniony wykładowca z zakresu rachunkowości. Autor i współautor podręczników z zakresu polskich oraz międzynarodowych standardów rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy.


Cena szkolenia 3-dniowego obejmuje:
  • 3 wykłady
  • materiały szkoleniowe,
  • 3 noclegi w pokojach 2-osobowych z łazienkami,
  • pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu odjazdu,
  • teczka konferencyjna z materiałami szkoleniowymi, długopisem i notatnikiem,
oraz
  • korzystanie z centrum SPA Tropicana w hotelu.
Pokój jednoosobowy: dopłata do zakwaterowania w pokoju 1-osobowego.
Informacje dotyczące hotelu oraz szczegółowy program szkolenia i plan zajęć prześlemy po otrzymaniu zgłoszenia na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkoleni.

DLA STAŁYCH KLIENTÓW I WIĘKSZEJ ILOŚCI OSÓB RABATY !!!



Zakopane, Grand Hotel Stamary Wellness & SPA **** - strona hotelu

widok hoteluwidok pokojuwidok basenupanorama basenurestauracja









Mieści się w pochodzącym z 1905 roku budynku, wzniesionym według projektu 
Eugeniusza Wesołowskiego, przy głównej ulicy Zakopanego, wiodącej do centrum miasta.
Stamary
- to pseudonim popularnej wówczas artystki estradowej Marii Budziszewskiej, pierwszej właścicielki, której nakładem środków hotel został wzniesiony.
Obecnie, wizerunek Grand Hotelu Stamary to połączenie pięknej formy architektonicznej, stylowych wnętrz oraz nowoczesnych rozwiązań zapewniających komfort i bezpieczeństwo Gości.
W grudniu 2006 oddane zostało do użytku Gości nowoczesne Centrum Wellness & SPA, w którym szczególne wrażenie robi okazała pływalnia z systemem hydroterapii w formie gejzerów, wodospadów, kaskad i masaży podwodnych oraz duże, funkcjonalne jacuzzi. Przed wejściem na pływalnię można skorzystać z dużej atrakcji, jaką jest „prysznic wrażeń”, zaskakujący ilością programów oddziałujących na zmysły poprzez koloroterapię, z możliwością regulacji intensywności i kierunków wody.
Integralną częścią SPA jest zespół saun, w tym sauna fińska i turecka oraz kabina na podczerwień, połączone z pokojem relaxu, który wprowadza Gości w nastrój wyciszenia.
Hotelowe centrum SPA oferuje szeroką gamę specjalistycznych zabiegów, uwzględniających najwyższe wymagania gości oraz światowe trendy Wellness. Proponujemy - między innymi - zabiegi modelowania ciała przy użyciu urządzeń BHS, zabiegi pojędrniające i modelujące sylwetkę z użyciem nowoczesnej aparatury oraz naturalnych preparatów i ekstraktów roślinnych, takich jak: wyciągi z nasion, płatków kwiatów, owoców, alg i soli morskich. Nie zabrakło także hitów kosmetyki, jak preparaty na bazie kawioru, kawy, winogron, czekolady i złotej perły. W specjalistycznej części przeznaczonej do hydroterapii, proponujemy kąpiele w wannie połączonej z aromaterapią i specjalnym programem kąpieli balneologicznych. Do najbardziej ekskluzywnych form poprawiających wygląd i kondycję skóry należy Kąpiel Mleczna Kleopatry.
Bogata oferta masaży relaksacyjnych i prozdrowotnych stanowi dopełnienie stanu całkowitego relaksu, harmonii ciała i ducha.
Restauracja Stamary
Elegancka, utrzymana w klasycznym stylu, dysponująca miejscami dla 130 osób, jest doskonałym miejscem nie tylko na spotkania z przyjaciółmi i obiady w gronie rodzinnym, lecz także dla organizacji bankietów oraz kameralnych przyjęć.
Bogaty wybór dań, począwszy od staropolskich, poprzez regionalne, wegetariańskie, aż do międzynarodowych, który oferuje Gościom Szef Kuchni, z pewnością zadowoli każdego, a profesjonalna obsługa zadba,
by posiłek odbywał się w miłej i przyjaznej atmosferze.


Uwaga: możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania
Uwaga: istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
Dla zainteresowanych - możliwość wykupienia dodatkowo pakietu kosmetycznego SPA (np. w kwocie 150 zł).
BEZPŁATNE KORZYSTANIE Z ATRAKCJI HOTELOWYCH DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA  - basen, jacuzzi, kompleks saun, siłownia

ESAL Business Promotion Office Wrocław tel.: 71 3339350  |  mobile(PLAY): 531 618 854  |  fax: 71 3339822
KARTA ZGŁOSZENIA                                                                                              e-mail: biuro@esal.com.pl_esal@esalszkolenia.pl