ZapraszamySzkoleniaSzkolenia w KatowicachKonferencje wyjazdoweKontaktKarta zgłoszenia
ESAL Business Promotion Office

Bilans 2021. Zmiany w podatkach 2021/2022, środki trwałe i leasing. Przygotowanie do podatkowego i rachunkowego zamknięcia roku

26-29 wrzesień 2021r.
Wisła, hotel GOŁĘBIEWSKI kat.****  |  Park Wodny TROPICANA & SPA


prowadzący: dr Roman Seredyński, Zdzisław Modzelewski, Tomasz Wojewoda



TERMIN: 26-29 wrzesień 2021r.
KOD: 3610/2021
MIEJSCE: Wisła, Hotel GOŁĘBIEWSKI - strona hotelu
CZAS TRWANIA: przyjazd 26/09/2021, rozpoczęcie zajęć 27/09/2021, wyjazd 29/09/2021 po obiedzie

CENA SZKOLENIA netto: 2540 zł /od osoby
(brutto: 3 124,20 zł)
dla 2 osób i więcej: 2440 zł / od osoby (brutto: 3001,20 zł)

Uwaga:
  • możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania i w pojedynczych dniach.
  • istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
  • pokój jednoosobowy za dopłatą
elektroniczna karta zgłoszenia
karta elektroniczna
elektroniczna karta zgłoszenia
KARTA ZGŁOSZENIA
PDF do DRUKU

TEMATYKA ZAJĘĆ:

Bilans - zamknięcia roczne 2021 roku, środki trwałe i leasing

  1. Wprowadzenie
  2. Zamknięcie roku obrotowego - podstawowe aspekty
    1. Jednostki objęte postanowieniami ustawy w pełnym i niepełnym zakresie,
    2. Składniki i reguły sporządzania rocznego sprawozdania finansowego,
    3. Harmonogram prac - kluczowe daty dla rocznego sprawozdania finansowego,
    4. Podpisywanie rocznego sprawozdania finansowego,
    5. Badanie rocznego sprawozdania finansowego,
    6. Zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego,
    7. Publikacja rocznego sprawozdania finansowego po zmianach w KRS
    8. Przechowywanie rocznego sprawozdania finansowego,
    9. Odpowiedzialność za roczne sprawozdanie finansowe .
    10. Podpis elektroniczny pod sprawozdaniem finansowym
    11. Zmiany w prawie bilansowym
  3. Sprawozdanie finansowe za 2021 oraz wpływ COVID-19 na zawartość informacyjną ujawnień - struktura oraz elementy sprawozdania finansowego
    1. Wprowadzenie
      1. Założenie kontynuacji działalności w czasach COVID-19
      2. Ujawnianie wydarzeń po dniu bilansowym
      3. Prezentacja dofinansowań z PFR oraz innych środków pomocowych
      4. Wpływ niepewności na ujawnienia w sprawozdaniu finansowym
    2. Bilans
      1. Struktura bilansu
      2. Zasady wyceny
      3. Układ bilansu na tle regulacji MSSF / MSR
      4. Wpływ pandemii na wycenę aktywów – ryzyko utraty wartości
    3. Rachunek zysków i strat
      1. Struktura rachunku zysków i strat
      2. Wariant porównawczy a kalkulacyjny
      3. Ujmowanie przychodów a zasada współmierności
      4. Pozostałe przychody oraz koszty operacyjne
      5. Przychody oraz koszty finansowe
    4. Rachunek przepływów pieniężnych
      1. Struktura
      2. Obowiązek sporządzania
      3. Metoda pośrednia oraz bezpośrednia
      4. Rodzaje przepływów pieniężnych
    5. Zestawienie zmian w kapitale własnym
    6. Dodatkowe informacje i objaśnienia
  4. Inwentaryzacja
    1. Terminy przeprowadzenia
    2. Metody inwentaryzacji
      1. Spis z natury
      2. Potwierdzenie sald
      3. Weryfikacja dokumentów
    3. Rozliczenia inwentaryzacji
    4. Wycena
  5. Środki trwałe w ujęciu rachunkowym oraz podatkowym:
    1. Wycena wartości bilansowej oraz podatkowej środków trwałych:
      1. Cena nabycia oraz koszt wytworzenia
      2. Środki trwałe w budowie
      3. Ewidencja podatkowa oraz bilansowa środków trwałych
      4. Nabycie środków trwałych niskocennych
      5. Przyjęcie środka trwałego do użytkowania
      6. Nakłady ponoszone po dacie przyjęcia środka trwałego
      7. Remonty
      8. Modernizacje oraz ulepszenia w aspekcie prawa podatkowego oraz bilansowego
      9. Ujęcie kosztów finansowania zewnętrznego – odsetki od kredytu inwestycyjnego
      10. Odłączenie części składowej środka trwałego
    2. Amortyzacja środków trwałych
      1. Tabela amortyzacyjna podatkowa oraz bilansowa
      2. Zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych i ich wpływ na optymalizację obciążeń podatkowych
      3. Okres użyteczności ekonomicznej środków trwałych
      4. Metody amortyzacji
      5. Weryfikacja okresu użyteczności
      6. Stawka amortyzacyjna a okres użytkowania
      7. Wpływ przyjętych rozwiązań w zakresie amortyzacji na podatek odroczony
      8. Zakończenie okresu amortyzacji
      9. Likwidacja środka trwałego
  6. Leasing w Polsce na tle regulacji Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (Krajowy Standard Rachunkowości nr 5 na tle MSSF 16 Leasing)
    1. Podstawowe definicje
    2. Leasing finansowy oraz operacyjny – różnice
    3. Aspekty prawa podatkowego
    4. Kierunki zmian regulacji międzynarodowych na przykładzie polskich spółek giełdowych
    5. Podział raty leasingowej na część kapitałową oraz odsetkową
    6. Amortyzacja środków trwałych w leasingu
    7. Prezentacja i ujawnianie informacji w sprawozdaniu finansowym
    8. Case study – przykłady
  7. Dyskusja i zakończenie.
prowadzący:
dr Roman Seredyński - Biegły rewident, partner zarządzający dużej spółki audytorskiej, doktor nauk ekonomicznych. Tytuł naukowy uzyskał w katedrze rachunkowości Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Karierę zawodową rozpoczął w międzynarodowej firmie audytorskiej. Brał udział w licznych projektach między innymi dotyczących badania sprawozdań finansowych, w tym spółek giełdowych, przekształcania sprawozdań finansowych zgodnie z MSR/MSSF oraz HGB, sporządzaniu analiz finansowych typu Due Dilligence oraz wyceny przedsiębiorstw. Posiada bogate doświadczenie z dziedziny Międzynarodowych Standardów Rachunkowości. Obecnie zarządza Grupą ECA S.A.  Autor licznych artykułów z zakresu audytu oraz sprawozdawczości finansowej, ceniony wykładowca z zakresu rachunkowości. Autor i współautor podręczników z zakresu polskich oraz międzynarodowych standardów rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy.


Podatek VAT - zmiany w 2021 roku oraz zmiany na rok 2022

  • Nowelizacja SLIM VAT1 – 1 stycznia 2021 r.:
    1. Nowe zasady rozliczania korekt w podatku VAT:
      1. korekty podatku VAT in minus – okres, w którym uwzględnia się korektę;
      2. dokumentacja, która warunkuje uwzględnienie korekt in minus;
      3. potwierdzenie odbioru korekty – czy jeszcze może mieć zastosowanie?
      4. przypadki, w których dokumenty nie wpływają na okres rozliczenia korekty;
      5. korekty in plus – w którym okresie należy rozliczyć,
      6. objaśnienia podatkowe MF
    2. Zmiana zasad stosowania kursu walutowego dla rozliczeń podatku VAT.
    3. Zaliczki otrzymane na poczet eksportu towarów:
      1. opodatkowanie zaliczek na eksport towarów na podstawie przepisów obowiązujących do końca 2020 roku,
      2. nowe zasady opodatkowania zaliczek otrzymanych z tytułu eksportu towarów od 2021 roku,
      3. konsekwencje braku dochowania warunków opodatkowania zaliczki 0% VAT.
    4. Zmienione zasady odliczenia podatku VAT od 2021 r.:
      1. moment otrzymania faktury a okresy rozliczeniowe, w których można odliczyć VAT od 2021 r.,
      2. możliwość odliczenia VAT w związku z nabyciem usług noclegowych – w jakich przypadkach jest to możliwe?
    5. Zmiany dotyczące MPP:
      1. doprecyzowanie limitu 15.000 zł w kontekście stosowania MPP,
      2. określenie zasad przeliczania limitu dla potrzeb MPP w przypadku gdy faktura wystawiona jest w walucie obcej,
      3. kompensaty a MPP – nowe reguły,
      4. nowe możliwości wykorzystywania środków z rachunku VAT.
    6. Zmiana przepisów dotyczących Wiążących Informacji Skarbowych:
      1. ograniczenie możliwości wydawania WIS w sytuacji, gdy dotyczy stanu faktycznego objętego kontrolą lub postępowaniem podatkowym,
      2. ograniczenie zakresu czasowego ochrony WIS.
    7. Pozostałe zmiany przepisów w ramach pakietu SLIM VAT 1, w tym zmiany związane ze stosowaniem procedury TAX FREE (1 stycznia 2022 r.).
  • SLIM VAT 2 – kolejna nowelizacja „naprawiająca” przepisy ustawy o VAT (planowany termin wejścia w życie 1 października 2021 r.):
    1. BREXIT – nowe zasady rozliczania podatku VAT w relacjach z UK i Irlandia Północną.
    2. Doprecyzowanie przepisów dotyczących międzynarodowych transakcji łańcuchowych.
    3. Zasady rozliczania korekt in minus w transakcjach: WNT, import usług oraz dostawy, od których VAT rozlicza nabywca.
    4. Możliwość poprawienia braku wykazania importu towarów w ramach procedury uproszczonej.
    5. Wybór opodatkowania przy dostawie nieruchomości zabudowanych – nowe możliwości.
    6. Powrót do „starych” zasad odliczania VAT naliczonego od WNT, importu usług i dostaw, od których VAT rozlicza nabywca.
    7. Zmienione zasady dokonywania korekty nieodliczonego VAT naliczonego.
    8. Wydłużenie terminu na złożenie informacji VAT-26.
    9. „Ulga na złe długi” – dostosowanie przepisów do wyroku TSUE oraz nowe warunki korzystania z ulgi w przypadku niektórych dłużników.
    10. „Ulga na złe długi” – nowy termin na skorzystanie - 3 lata.
    11. Nowe możliwości „dokonywania przelewów” z rachunku VAT oraz zmiany związane z korzystaniem z rachunku VAT.
  • E-commerce – nowe mechanizmy rozliczeń w VAT – 1 lipca 2021 r.:
    1. Wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość (WSTO):
      1. uchylenie przepisów dot. sprzedaży wysyłkowej,
      2. wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość a sprzedaż wysyłkowa z/na terytorium kraju – podobieństwa i różnice,
      3. kiedy dostawca odpowiada za transport?
      4. kim musi być nabywca?
      5. nowy limit - 10.000 EUR,
      6. miejsce opodatkowania – zasady i wyjątki,
      7. dokumenty jako warunek NP,
    2. Usługi z art. 28k ustawy o VAT – zmiana limitu 10.000 EUR;
    3. Inne usługi niż usługi z art. 28k ustawy o VAT, od których VAT należy się innemu państwu UE.
    4. Podatnik ułatwiający dostawę towarów: krajową i WSTO,
    5. Podatnik ułatwiający świadczenie usług,
    6. Sposoby rozliczenia podatku należnego innemu państwu UE niż Polska,
    7. Procedura unijna – co ona oznacza?
      1. jakie czynności mogą lub muszą być rozliczane?
      2. naliczanie i deklarowanie VAT zagranicznego do polskiego urzędu skarbowego,
      3. fakturowanie towarów i usług objętych procedurą unijną,
      4. ewidencja sprzedaży na kasie fiskalnej,
    8. Szczególna procedura sprzedaży na odległość towarów importowanych (SOTI):
      1. SOTI – co to jest?
      2. miejsce dostawy,
      3. SOTI – procedura importu,
      4. pośrednik – kto to jest i jakie ma obowiązki,
      5. fakturowanie i obowiązek podatkowy,
    9. Podatnik ułatwiający dostawę towarów:
      1. kto może być podatnikiem ułatwiającym?
      2. przy jakich dostawach ma to zastosowanie?
      3. obowiązki podatnika ułatwiającego dostawę,
    10.  Deklarowanie i zapłata podatku z tytułu importu towarów przez nabywcę,
  • Krajowy System e-Faktur (KSeF) – 1 stycznia 2022 r.:
    1. co to jest KSeF i do czego ma służyć?
    2. KSeF obowiązkowy czy dobrowolny?
    3. zawiadomienie do naczelnika urzędu skarbowego o podmiotach uprawionych do dostępu do Krajowego Systemu e-Faktur w celu wystawiania faktur ustrukturyzowanych lub dostępu do nich,
    4. pojęcie faktury ustrukturyzowanej tj. wystawianej w ramach KSeF,
    5. akceptacja odbiorcy faktury ustrukturyzowanej,
    6. wystawienie, otrzymanie i przesłanie faktury ustrukturyzowanej,
    7. uwierzytelnienia faktury ustrukturyzowanej,
    8. przechowywanie faktur ustrukturyzowanych,
    9. „korzyści” związane z wystawianiem faktur ustrukturyzowanych.
  • Zmiany w zakresie JPK z deklaracją – 1 lipca 2021 r.:
    1. Zmiany w oznaczeniach GTU i kodach transakcyjnych, w tym dodanie nowych transakcji,
    2. TP – wyłączenie niektórych powiązań z obowiązku oznaczania,
    3. MPP – brak obowiązku stosowania,
    4. Nowe kody transakcyjne związane ze wprowadzonymi regulacjami dotyczącymi e-commerce,
    5. Zmienione zasady wykazywania wszystkich faktur uproszczonych,
  • Prace nad nową strukturą JPK_v7, która powinna wejść od 1 stycznia 2022 r.
  • Pytania i odpowiedzi.
prowadzący: Zdzisław Modzelewski
licencjonowany doradca podatkowy, partner w spółce doradztwa podatkowego, doświadczony wykładowca i praktyk, od wielu lat specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, autor licznych artykułów o tematyce podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w międzynarodowych spółkach zajmujących się doradztwem podatkowym. Stały współpracownik firmy ESAL Sp.z o.o.

Podatek CIT i PIT w 2021 roku, przygotowanie do rozliczenia rocznego, bieżące problemy

  1. Wybrane zmiany od 1 stycznia 2021 r.
    1. Objęcie, od 1 stycznia 2021 r., podatkiem dochodowym od osób prawnych spółek komandytowych mających siedzibę lub zarząd na terytorium RP, zasady opodatkowania, obowiązki podatnika, zwolnienie u komandytariusza części przychodów uzyskanych z udziału w spółce - warunki stosowania zwolnienia, przepisy przejściowe, możliwość stosowania dotychczasowych zasad do dnia 30 kwietnia 2021 r., kontynuacja wartości początkowej środków trwałych i metody amortyzacji, odliczanie strat itp.
    2. Ograniczenie możliwości podwyższania i obniżania stawek amortyzacyjnych przez podmioty korzystające ze zwolnienia podatkowego, przepisy przejściowe.
    3. Zmiana definicji używanych środków trwałych w przypadku stosowania indywidualnych stawek amortyzacyjnych, przepisy przejściowe itp.
    4. Zmiany w zakresie stosowania obniżonej stawki CIT 9% - podwyższenie limitu przychodów, przepisy przejściowe.
    5. Wprowadzenie, od 1 stycznia 2021 r., ograniczeń w odliczaniu strat podatkowych od dochodu, w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych.

  2. Zmiany, od 1 stycznia 2020 r., w zakresie wprowadzenia obowiązku zwiększania podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym o zaliczaną do kosztów uzyskania przychodów wartość wierzytelności, które nie zostały uregulowane w ustawowo określonym terminie („złe długi”). Zniesienie, od 31 marca 2020 r., obowiązku zwiększania dochodu stanowiącego podstawę obliczenia zaliczki za poszczególne okresy rozliczeniowe lub rok podatkowy w przypadku spełnienia ustawowych warunków, pozostałe zmiany wprowadzone w trakcie 2020 r. w związku z przeciwdziałaniem COVID – 19, zmiany od 1 grudnia 2020 r.
  3. Zmiany, od 1 stycznia 2020 r., w zakresie wprowadzenia możliwości zmniejszenia podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym o zaliczaną do przychodów należnych wartość wierzytelności, które nie zostały uregulowane lub zbyte w ustawowo określonym terminie („złe długi”). Zmiany od 24 czerwca 2020 r. i pozostałe zmiany wprowadzone w trakcie 2020 r. w związku z przeciwdziałaniem COVID – 19, zmiany od 1 grudnia 2020 r.
  4. Zmiany wprowadzone od 24 czerwca 2020 r., w związku z przeciwdziałaniem COVID – 19, w zakresie certyfikatów rezydencji, przedłużenie terminu ważności certyfikatów rezydencji, rozszerzenie możliwości posługiwania się kopiami certyfikatów itp.
  5. Podwyższenie, w ustawowo określonym okresie, limitów niektórych zwolnień przedmiotowych z podatku dochodowego od osób fizycznych - np. z tytułu zapomóg, świadczeń rzeczowych i pieniężnych finansowanych z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych oraz dopłat do wypoczynku dzieci i młodzieży do lat 18.
  6. Nowe zasady rozliczania strat podatkowych od 1 stycznia 2020 r., szczególne regulacje dotyczące rozliczania straty podatkowej za 2020 r., w przypadku obniżenia przychodów z powodu COVID – 19.
  7. Nowe regulacje, od 1 stycznia 2020 r., w zakresie wyłączenia wydatków z kosztów uzyskania przychodów, w przypadku dokonywania zapłaty za faktury na rachunek kontrahenta inny, niż podany w wykazie prowadzonym przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej (tzw. biała lista), po przekroczeniu ustawowego limitu kwotowego. Wydłużenie, od 31 marca 2020 r., terminu do złożenia zawiadomienia w przypadku wpłaty na rachunek spoza wykazu, zmiany od 1 lipca 2020 r.
  8. Wprowadzenie w podatku dochodowym od osób prawnych, od 1 stycznia 2020 r., możliwości zaliczania do kosztów uzyskania przychodów części kapitału zatrzymanego w spółce w postaci dopłat lub zysku przekazanego na kapitał zapasowy lub rezerwowy.
  9. Zmiany, od 1 stycznia 2019 r., w zakresie amortyzacji, najmu i leasingu samochodów osobowych oraz w zakresie zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z ubezpieczeniem, eksploatacją i używaniem samochodów osobowych.
  10. Warunki zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów np.: kary umowne, odszkodowania, naprawy gwarancyjne, rękojmia za wady, koszty egzekucji i postępowania sądowego - zasady rozliczeń podatkowych.
  11. Zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reprezentację, reklamę, sponsoring, udział w targach i imprezach reklamowych, sprzedaż premiową itp.
  12. Obowiązek składania PIT – 11 w przypadku nieodpłatnych świadczeń dla kontrahentów oraz sytuacje, w których firmy nie muszą składać tych informacji.
  13. Zasady rozliczania kosztów w czasie (moment zaliczania wydatku do kosztów, koszty bezpośrednie i pośrednie różnice w rozliczeniach podatkowych, rozliczanie kosztów na przełomie lat podatkowych, koszty zapłacone i poniesione, prenumeraty, ubezpieczenia, czynsz inicjalny w umowach leasingowych, remonty, usługi wykonane w następnych okresach sprawozdawczych, zaliczki itp.).
  14. Straty w środkach trwałych i obrotowych – zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów, dokumentowanie, rozliczanie na gruncie VAT itp.
  15. Wydatki na nabycie programów komputerowych – przypadki, gdy stanowią bezpośrednio koszty uzyskania przychodów, programy komputerowe nie zaliczane do wartości niematerialnych i prawnych, rozliczanie na gruncie VAT.
  16. Świadczenia na rzecz pracowników, menedżerów, udziałowców, akcjonariuszy, członków zarządu, rad nadzorczych, komisji rewizyjnych i zleceniobiorców – zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów, wydatki nie stanowiące kosztów podatkowych, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, rozliczanie na gruncie VAT.
  17. Spotkania i wyjazdy integracyjne, szkolenia pracowników i osób nie będących pracownikami – warunki zaliczenia wydatków do kosztów uzyskania przychodów, zasady opodatkowania przychodów u pracowników i innych osób, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, rozliczanie na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.
  18. Zasady zaliczania podatku VAT należnego i naliczonego do kosztów uzyskania przychodów.
  19. Pozostałe zagadnienia.
  20. Odpowiedzi na pytania uczestników.
prowadzący: Tomasz Wojewoda
doradca podatkowy, ekspert z zakresu prawa podatkowego, wieloletni pracownik aparatu skarbowego, Ministerstwa Finansów; konsultant podatkowy w renomowanych firmach; autor ponad 300 publikacji i artykułów z zakresu prawa podatkowego. W swojej dotychczasowej karierze przeprowadził ponad 3000 wykładów z zakresu podatku dochodowego oraz podatku od towarów i usług. Stały współpracownik naszej firmy.



Cena szkolenia 3-dniowego obejmuje:
  • 3 wykłady
  • materiały szkoleniowe,
  • 3 noclegi w pokojach 2-osobowych z łazienkami,
  • pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu odjazdu,
  • teczka konferencyjna z materiałami szkoleniowymi, długopisem i notatnikiem,
oraz
  • korzystanie z centrum SPA Tropicana w hotelu.
Pokój jednoosobowy: dopłata do zakwaterowania w pokoju 1-osobowego.
Informacje dotyczące hotelu oraz szczegółowy program szkolenia i plan zajęć prześlemy po otrzymaniu zgłoszenia na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkoleni.

DLA STAŁYCH KLIENTÓW I WIĘKSZEJ ILOŚCI OSÓB RABATY !!!




WISŁA, hotel GOŁĘBIEWSKI (odnowiony i rozbudowany) - strona hotelu
widok hoteluwidok hotelowej fontannywidok SPAwidok na patiowidok basenuwidok pokoju

Hotel Gołębiewski położony jest na stoku Bukowej (713 m.npm.), na prawym brzegu Wisły, która niedaleko posiada swoje źródła.

Wyjątkowy klimat, lokalizacja w górach Beskidu Śląskiego, różnorodność atrakcji (między innymi Park Wodny Tropikana), wspaniała atmosfera hotelu sprawią, iż wypoczynek w naszym hotelu będzie miły i niezapomniany. Naszych Gości zapraszamy do Restauracji Zielonej (330 miejsw godzinach od 14.00 do 23.00, Restauracji Czerwonej (350 miejsc, śniadania w godzinach 7.00-11.00, obiady w godzinach 13.30 - 16.00, wyśmienity bufet szwedzki).
Restauracji Staropolskiej ze stylowym wystrojem z kominkiem (180 miejsoraz Klubu Nocnego (530 miejsc), Kawiarni Patio, Gabinetu Odnowy Biologicznej.
Centrum rekreacyjne SPA - TROPICANA: baseny z zimna i ciepłą wodą, z „falą”, hydromasażem, jacuzzi, kąpiele solankowe, bicze wodne, grota solna, tężnie, sauna parowa i sauny suche-aromatyczne, komora śnieżna – bezpłatnie dla uczestników szkolenia.
Uwaga: możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania
Uwaga: istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
Dla zainteresowanych - możliwość wykupienia dodatkowo pakietu kosmetycznego SPA(np. w kwocie 150 zł).
BEZPŁATNE KORZYSTANIE Z ATRAKCJI HOTELOWYCH DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA:
- relaks w kompleksie basenów - wewnętrzny kryty i zewnętrzny z podgrzewaną wodą,
- jacuzzi, kompleks saun, siłownia
- Klub Nocny


ESAL Business Promotion Office Wrocław tel.: 71 3339350  |  mobile(PLAY): 531 618 854  |  fax: 71 3339822
KARTA ZGŁOSZENIA                                                                                              e-mail: biuro@esal.com.pl_esal@esalszkolenia.pl