ZapraszamySzkoleniaSzkolenia w KatowicachKonferencje wyjazdoweKontaktKarta zgłoszenia
ESAL Business Promotion Office

Akcja Bilans 2020
Rachunkowe i podatkowe zamknięcie roku 2020 oraz zmiany w podatkach w 2020/2021 roku

13-16 grudzień 2020 r.
Wisła, hotel GOŁĘBIEWSKI kat.****  |  Park Wodny TROPICANA & SPA

prowadzący: Dariusz Polakowski, Arkadiusz Lenarcik, Aleksander Gniłka


TERMIN: 13-16 grudzień br.
KOD: 3510/2020
MIEJSCE:
Wisła, Hotel GOŁĘBIEWSKI - strona hotelu
CZAS TRWANIA: przyjazd 13/12/2020 (od kolacji), wyjazd 16/12/2020 po obiedzie

CENA SZKOLENIA netto: 2390 zł /od osoby (brutto: 2939,70 zł)
dla 2 osób i więcej: 2290 zł / od osoby (brutto: 2816,70 zł)

karta zgłoszenia


TEMATYKA ZAJĘĆ:

*w związku z przewidywanymi zmianami w ustawach podatkowych programy mogą ulec zmianie

Podatek VAT - bilans 2020 i zmiany na 2021 rok

  1. JPK od 01.10.2020 r.:
    1. JPK_VAT (JPK V7M; JPK V7K; część ewidencyjna i deklaracyjna).
    2. Ewidencja VAT sprzedaż:
      • podstawa opodatkowania poszczególnych rodzajów transakcji,
      • zasady wykazywania sprzedaży rejestrowanej przy zastosowaniu kas fiskalnych,
      • data dokonania lub zakończenia dostawy towarów/wykonania usługi lub data otrzymania zapłat,
      • dodatkowe kody identyfikujące poszczególne dostawy i usługi (GTU),
      • dodatkowe kody identyfikujące transakcje,
      • oznaczenia dowodów sprzedaży (WEW, FP, RO),
      • omówienie czynności wykazywanych na podstawie dokumentu z kodem „WEW”.
    3. Ewidencja VAT zakup:
      • wartość netto oraz wysokość podatku naliczonego,
      • wykazanie faktur dokumentujących WNT, ZTPN i import usług,
      • dodatkowe kody identyfikujące transakcje zakupu,
      • dodatkowe kody dowodów nabycia (MK, WEW, VAT RR),
    4. Błędy, pomyłki, zmiany danych w ewidencji VAT obowiązek niezwłocznej korekty, sankcja za błąd w ewidencji VAT.
    5. Raportowanie transakcji objętych obowiązkowym MPP (ujęcie w ewidencji VAT),
    6. Wyjaśnienia Ministerstwa Finansów dotyczące JPK:
      • czy możliwa jest korekta jedynie części deklaracyjnej lub jedynie części ewidencyjnej?
      • w jakiej wersji struktury będą korygowane deklaracje oraz ewidencje za okresy sprzed lipca 2020r.?
      • specyfika wykazywania dokumentów wewnętrznych,
      • zasady i procedura nakładania kar 500 zł za błędy popełnione w JPK_V7M(K),

  2. Biała lista podatników VAT:
    1. zakres danych przechowywanych w rejestrze podatników,
    2. nowe możliwości w zakresie weryfikowania wiarygodności kontrahenta,
    3. konsekwencje podatkowe dokonania zapłaty należności wynikającej z faktury bez pośrednictwa rachunku płatniczego lub na rachunek nieujęty w wykazie w podatku VAT oraz CIT i PIT,
    4. terminy i miejsce składania zawiadomienia (3, 7 i 14 dni)
    5. odpowiedzialność solidarna w trybie przepisów ordynacji podatkowej oraz warunki po spełnieniu których instytucja ta nie ma zastosowania,

  3. Obowiązkowy mechanizm płatności podzielonej dla wybranych transakcji:
    1. lista transakcji objętych obowiązkowym systemem split payment,
    2. obowiązek posiadania rachunku rozliczeniowego na potrzeby obsługi transakcji objętych obowiązkiem dokonywania zapłaty w systemie split payment,
    3. sposób dokonania zapłaty a mechanizm podzielonej płatności,
    4. wartość transakcji a mechanizm podzielonej płatności,
    5. obowiązkowe oznaczenia na fakturach w związku z MPP,
    6. konsekwencje podatkowe za niezastosowanie mechanizmu podzielonej płatności lub za nieprawidłowe wystawienie faktury dla transakcji objętej obowiązkowym MPP,
    7. obowiązkowy MPP a koszty uzyskania przychodu na gruncie podatku dochodowego,
    8. możliwość opłacania zaliczki oraz jednym przelewem w systemie split payment więcej niż jednej faktury,

  4. Wiążąca informacja stawkowa (WIS):
    1. wiążąca informacja stawkowa zasady wydawania,
    2. zasady ochrony oraz przypadki w jakich WIS traci moc obowiązującą,
    3. nomenklatura scalona (CN) w zakresie identyfikowania towarów,

  5. Kasy rejestrujące w 2020 r.:
    1. paragony do 450 pln z NIP nabywcy a obowiązki w JPK,
    2. wystawianie faktur do paragonów, sankcje za ich błędne wystawienie,
    3. kasy on-line terminy wprowadzenia,

  6. Transakcje wewnątrzwspólnotowe
    1. zmiana warunków do uznania, iż doszło do przemieszczenia towarów,
    2. wykaz dokumentów potwierdzających przemieszczenie towarów do innego państwa członkowskiego,
    3. nowa rola informacji podsumowującej,
    4. transakcje wielostronne, definicja podmiotu pośredniczącego,
    5. skład konsygnacyjny, warunki i zasady w jakich podatnik może dokonywać rozliczeń w tym trybie,

  7. VAT w imporcie towarów:
    1. rozliczenie na zasadach ogólnych,
    2. warunki umożliwiające rozliczenie podatku z tytułu importu towarów w trybie uproszczonym,

  8. Ulga na złe długi oraz dostawa nieruchomości
    1. termin w jakim sprzedający uprawdopodabnia nieściągalność wierzytelności,
    2. warunki korzystania z ulgi na złe długi,
    3. obowiązki nabywcy,
    4. różne zasady stosowania ulgi na złe długi dla faktur z terminem płatności przypadającym w 2018 r.
    5. wyrok TSUE w sprawie warunków umożliwiających zastosowanie ulgi,
    6. wyrok TSUE w sprawie warunków dotyczących statusu nabywcy,
    7. pierwsze zasiedlenie definicja ustawowa a stanowisko TSUE,

  9. Prawo do odliczenia VAT w 2020 r.
    1. przypadki w jakich nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego,
    2. czy należy doliczać odsetki w przypadku nieterminowego rozliczenia podatku naliczonego związanego z importem usług, WNT lub ZTPN,
    3. warunki dotyczące prawa do odliczenia podatku z tytułu nabycia usług noclegowych i gastronomicznych,
    4. należyta staranność, dobra wiara a rozliczenie podatku naliczonego.

  10. Projektowane zmiany w VAT od 2021 roku.
  11. Odpowiedzi na pytania uczestników, dyskusja.
prowadzący: Dariusz Polakowski
Absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, podyplomowych studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz Uniwersytecie Warszawskim. Wieloletni pracownik organów podatkowych. W okresie pracy w Izbie Skarbowej we Wrocławiu trener Ministra Finansów z zakresu podatku VAT, integracji europejskiej, komunikacji oraz zarządzania zasobami ludzkimi w administracji. Przeprowadził ponad 2 tysiące szkoleń i wykładów z zakresu podatku od towarów i usług, których uczestnikami byli pracownicy organów podatkowych, doradcy podatkowi, pracownicy pionów ekonomiczno – księgowych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz jednostek samorządu terytorialnego. Autor lub współautor publikacji związanych z problematyką podatku VAT. Jest osobą wysoce komunikatywną o ogromnym doświadczeniu i nie kwestionowanej wiedzy. Stały współpracownik naszej firmy.

Akcja Bilans 2020 - sprawozdanie finansowe za 2020 rok

  1. Wprowadzenie
  2. Zamknięcie roku obrotowego - podstawowe aspekty
    1. Jednostki objęte postanowieniami ustawy w pełnym i niepełnym zakresie,
    2. Składniki i reguły sporządzania rocznego sprawozdania finansowego,
    3. Harmonogram prac - kluczowe daty dla rocznego sprawozdania finansowego,
    4. Roczne sprawozdanie finansowe większych jednostek,
    5. Roczne sprawozdanie finansowe jednostek mikro,
    6. Roczne sprawozdanie finansowe średnich i małych jednostek,
    7. Podpisywanie rocznego sprawozdania finansowego,
    8. Badanie rocznego sprawozdania finansowego,
    9. Zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego,
    10. Udostępnianie rocznego sprawozdania finansowego po zmianach w KRS
    11. Przechowywanie rocznego sprawozdania finansowego,
    12. Odpowiedzialność za roczne sprawozdanie finansowe .
    13. Podpis elektroniczny pod sprawozdaniem finansowym – doświadczenia z roku ubiegłego
    14. Zmiany w prawie bilansowym
  3. Sprawozdanie finansowe za 2020 rok - struktura oraz jego elementy
    1. Wprowadzenie
    2. Bilans
      1. Struktura bilansu
      2. Zasady wyceny
      3. Układ bilansu na tle regulacji MSSF / MSR
      4. Aktywa trwałe
      5. Zapasy
      6. Należności
    3. Rachunek zysków i strat
      1. Struktura rachunku zysków i strat
      2. Wariant porównawczy a kalkulacyjny
      3. Ujmowanie przychodów a zasada współmierności
      4. Pozostałe przychody oraz koszty operacyjne
      5. Przychody oraz koszty finansowe
    4. Rachunek przepływów pieniężnych
      1. Struktura
      2. Obowiązek sporządzania
      3. Metoda pośrednia oraz bezpośrednia
      4. Rodzaje przepływów pieniężnych
    5. Zestawienie zmian w kapitale własnym
    6. Dodatkowe informacje i objaśnienia
  4. Inwentaryzacja
    1. Terminy przeprowadzenia
    2. Metody inwentaryzacji
      1. Spis z natury
      2. Potwierdzenie sald
      3. Weryfikacja dokumentów
    3. Rozliczenia inwentaryzacji
    4. Wycena
  5. Sporządzanie sprawozdania finansowego – wybrane zagadnienia:
    1. KSR 2 - Podatek odroczony
      1. Regulacje ustawy o rachunkowości oraz KSR 2
      2. Metoda bilansowa jako podstawa ustalania podatku odroczonego
      3. Analiza najczęściej występujących różnic przejściowych
      4. Efektywna stawka podatkowa jako źródło informacji na temat realnych obciążeń podatkowych
      5. Case study - przykłady
    2. KSR 13 – Koszt wytworzenia jako podstawa wyceny produktów
      1. Podstawowe informacje na tle Ustawy o rachunkowości
      2. Ogólne zasady wyceny produktów
      3. Zakres kosztu wytworzenia
      4. Zmienne i stałe koszty pośrednie
      5. Zdolności produkcyjne
      6. Prezentacja i ujawnianie w sprawozdaniu finansowym
      7. Case study - przykład
  6. Dyskusja, pytania uczestników i zakończenie.
prowadzący: Arkadiusz Lenarcik
Dyrektor Departamentu Audytu, Biegły rewident. Karierę zawodową rozpoczął w dziale audytu ogólnopolskiej firmy audytorskiej gdzie był przede wszystkim odpowiedzialny za całość prac związanych z badaniem sprawozdań finansowych. Posiada doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych zgodnie z Ustawą o Rachunkowości jak i Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości (MSR/MSSF), ale także w realizacji zleceń z zakresu wyceny przedsiębiorstw. Brał udział w sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych. Autor artykułów oraz wykładowca zagadnień z zakresu rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy.



Podatek dochodowy od osób prawnych CIT - rozliczenia roczne oraz zmiany w 2020 i na 2021 rok

  1. Zmiany w CIT i PIT wynikające ze specustawy z 31 marca 2020 r. oraz 16 kwietnia 2020r. dotyczące m.in. :
    1. możliwości rozliczenia straty za 2020 w roku poprzednim;
    2. możliwości odliczenia od podstawy opodatkowania darowizn na przeciwdziałanie COVID-19;
    3. przedłużony termin zapłaty podatku od przychodów z budynków;
    4. możliwość rezygnacji z metody uproszczonej wpłacania zaliczek;
    5. jednorazowa amortyzacja środków trwałych związanych z przeciwdziałaniem COVID-19;
    6. czasowe zawieszenie przepisów dotyczących ulgi na złe długi przez dłużników;
    7. przedłużenie terminu na złożenie zawiadomienia ZAW-NR
    8. nowe limity zwolnień przedmiotowych z art. 21 w PIT (zapomogi, świadczenia z zfść) oraz nowe zwolnienia dotyczące świadczeń postojowych oraz świadczeń polegających na zakwaterowaniu i wyżywieniu;
    9. wydłużony termin wpłaty zaliczek na PIT przez płatników, którzy ponieśli negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 (uwaga nie dotyczy to wszystkich rodzajów przychodów)
  2. Inne zmiany związane z COVID-19 w tym wydłużony termin na sporządzenie deklaracji CIT oraz termin zapłaty podatku z niego wynikającego; wydłużony termin na sporządzenie informacji podatkowych IFT-2/2R; wydłużony termin na sporządzenie deklaracji PIT oraz termin zapłaty podatku z niego wynikającego
  3. Finansowanie wewnętrzne podatnika CIT, a koszty podatkowe w 2020r.
  4. Możliwość szybszego rozliczenia starty podatkowej począwszy od 2020r.
  5. Ulga na złe długi w podatkach dochodowych w 2020r. (warunki zastosowania, moment uwzględnienia w rozliczeniu podatkowym, wyłączenia zastosowania)
  6. Wyłączenie z kosztów podatkowych wydatków ponoszonych na rachunek spoza białej listy oraz z pominięciem mechanizmu podzielonej płatności
  7. Wykorzystywanie samochodów osobowych w działalności gospodarczej – konsekwencje podatkowe z uwzględnieniem objaśnień podatkowych z dnia 9 kwietnia 2020r.
  8. Danina solidarnościowa w 2020 r.
  9. Brak PIT dla młodych do 26 roku życia, obniżona stawka PIT do 17 oraz podwyższone koszty uzyskania przychodu w roku 2019 i w roku 2020 r.
  10. Zmiana zasad poboru zaliczek na PIT przez płatnika od 2020r.
  11. Przychody ze stosunku pracy, przychody związane z PPK
  12. Pytania uczestników.
prowadzący:
Aleksander Gniłka -
Doradca podatkowy (nr wpisu 11512), absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach podatków dochodowych od osób prawnych i fizycznych, ubezpieczeń społecznych i problematyce cen transferowych. Wcześniej pracownik międzynarodowej firmy doradczej oraz szef działu podatku dochodowego od osób prawnych w spółce doradztwa podatkowego. Autor kilkudziesięciu publikacji z tematyki prawa podatkowego (Grupa wydawnicza Infor, Wydawnictwo Presscom, Rzeczpospolita) oraz autor i współautor kilku pozycji książkowych. Wykładowca na studiach podyplomowych. „Doradca Podatkowy” w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu oraz „Kadry i Płace” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Wieloletni wykładowca prawa podatkowego w Polsce.



WISŁA, hotel GOŁĘBIEWSKI (odnowiony i rozbudowany) - strona hotelu
widok hoteluwidok hotelowej fontannywidok SPAwidok na patiowidok basenuwidok pokoju

Hotel Gołębiewski położony jest na stoku Bukowej (713 m.npm.), na prawym brzegu Wisły, która niedaleko posiada swoje źródła.

Wyjątkowy klimat, lokalizacja w górach Beskidu Śląskiego, różnorodność atrakcji (między innymi Park Wodny Tropikana), wspaniała atmosfera hotelu sprawią, iż wypoczynek w naszym hotelu będzie miły i niezapomniany. Naszych Gości zapraszamy do Restauracji Zielonej (330 miejsc) w godzinach od 14.00 do 23.00, Restauracji Czerwonej (350 miejsc, śniadania w godzinach 7.00-11.00, obiady w godzinach 13.30 - 16.00, wyśmienity bufet szwedzki).
Restauracji Staropolskiej ze stylowym wystrojem z kominkiem (180 miejsc) oraz Klubu Nocnego (530 miejsc), Kawiarni Patio, Gabinetu Odnowy Biologicznej.
Centrum rekreacyjne SPA - TROPICANA: baseny z zimna i ciepłą wodą, z „falą”, hydromasażem, jacuzzi, kąpiele solankowe, bicze wodne, grota solna, tężnie, sauna parowa i sauny suche-aromatyczne, komora śnieżna – bezpłatnie dla uczestników szkolenia.
Uwaga: możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania
Uwaga: istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
Dla zainteresowanych - możliwość wykupienia dodatkowo pakietu kosmetycznego SPA(np. w kwocie 150 zł).
BEZPŁATNE KORZYSTANIE Z ATRAKCJI HOTELOWYCH DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA:
- relaks w kompleksie basenów - wewnętrzny kryty i zewnętrzny z podgrzewaną wodą,
- jacuzzi, kompleks saun, siłownia
- Klub Nocny



Cena szkolenia 3-dniowego obejmuje:
  • 3 wykłady
  • materiały szkoleniowe,
  • 3 noclegi w pokojach 2-osobowych z łazienkami,
  • pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu odjazdu,
  • teczka konferencyjna z materiałami szkoleniowymi, długopisem i notatnikiem,
oraz
  • korzystanie z centrum SPA Tropicana w hotelu.
Pokój jednoosobowy: dopłata do zakwaterowania w pokoju 1-osobowego.
Informacje dotyczące hotelu oraz szczegółowy program szkolenia i plan zajęć prześlemy po otrzymaniu zgłoszenia na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkoleni.

DLA STAŁYCH KLIENTÓW I WIĘKSZEJ ILOŚCI OSÓB RABATY !!!

ESAL Business Promotion Office Wrocław tel.: 71 3339350  |  mobile(PLAY): 531 618 854  |  fax: 71 3339822

KARTA ZGŁOSZENIA                                                                                              e-mail: biuro@esal.com.pl_esal@esalszkolenia.pl