ZapraszamySzkoleniaSzkolenia w KatowicachKonferencje wyjazdoweKontaktKarta zgłoszenia
ESAL Business Promotion Office

Akcja Bilans 2020
Rachunkowe i podatkowe zamknięcie roku 2020 oraz zmiany w podatkach w 2020/2021 roku

24-27 listopad 2020r.
Wisła, hotel GOŁĘBIEWSKI kat.****  |  Park Wodny TROPICANA & SPA


prowadzący: Zdzisław Modzelewski, dr Roman Seredyński, Aleksander Gniłka


TERMIN: 24-27 listopad 2020r.
KOD: 3501/2020
MIEJSCE: Wisła, Hotel GOŁĘBIEWSKI - strona hotelu
CZAS TRWANIA: przyjazd 24/11/2020, rozpoczęcie zajęć 25/11/2020, wyjazd 27/11/2020 po obiedzie

CENA SZKOLENIA netto: 2390 zł /od osoby (brutto: 2939,70 zł)
dla 2 osób i więcej: 2290 zł / od osoby (brutto: 2816,70 zł)  

karta zgłoszenia

WISŁA, hotel GOŁĘBIEWSKI (odnowiony i rozbudowany) - strona hotelu
widok hoteluwidok hotelowej fontannywidok SPAwidok na patiowidok basenuwidok pokoju

Hotel Gołębiewski położony jest na stoku Bukowej (713 m.npm.), na prawym brzegu Wisły, która niedaleko posiada swoje źródła.

Wyjątkowy klimat, lokalizacja w górach Beskidu Śląskiego, różnorodność atrakcji (między innymi Park Wodny Tropikana), wspaniała atmosfera hotelu sprawią, iż wypoczynek w naszym hotelu będzie miły i niezapomniany. Naszych Gości zapraszamy do Restauracji Zielonej (330 miejsc) w godzinach od 14.00 do 23.00, Restauracji Czerwonej (350 miejsc, śniadania w godzinach 7.00-11.00, obiady w godzinach 13.30 - 16.00, wyśmienity bufet szwedzki).
Restauracji Staropolskiej ze stylowym wystrojem z kominkiem (180 miejsc) oraz Klubu Nocnego (530 miejsc), Kawiarni Patio, Gabinetu Odnowy Biologicznej.
Centrum rekreacyjne SPA - TROPICANA: baseny z zimna i ciepłą wodą, z „falą”, hydromasażem, jacuzzi, kąpiele solankowe, bicze wodne, grota solna, tężnie, sauna parowa i sauny suche-aromatyczne, komora śnieżna – bezpłatnie dla uczestników szkolenia.
Uwaga: możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania
Uwaga: istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
Dla zainteresowanych - możliwość wykupienia dodatkowo pakietu kosmetycznego SPA(np. w kwocie 150 zł).
BEZPŁATNE KORZYSTANIE Z ATRAKCJI HOTELOWYCH DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA:
- relaks w kompleksie basenów - wewnętrzny kryty i zewnętrzny z podgrzewaną wodą,
- jacuzzi, kompleks saun, siłownia
- Klub Nocny

TEMATYKA ZAJĘĆ:

*w związku z przewidywanymi zmianami w ustawach podatkowych programy mogą ulec zmianie

Podatek VAT w 2020 roku – zmiany od 1 lipca i 1 października 2020 roku - JPK_VDEK

  1. Zmiany wynikające z Tarczy Antykryzysowej w zakresie podatku VAT.
  2. Omówienie zmian w zakresie ewidencji JPK_VAT – zmiany od października 2020
    • zmiany w ewidencji VAT,
    • zmiany w deklaracjach, koniec składania deklaracji VAT-7/VAT-7K
    • rozporządzenie w zakresie zawartości nowej ewidencji i JPK
    • wiele nowych informacji przekazywanych w ramach ewidencji VAT – po stronie sprzedaży – konieczność szczegółowej identyfikacji sprzedawanych towarów i usług, po stronie sprzedaży i zakupów nowy system oznaczania dokumentów w ewidencji VAT
    • specjalne kody dot. faktur sprzedażowych
    • kiedy w JPK_VAT muszą pojawić się informacje o MPP
    • nowe zasady ujmowania faktur wystawionych do paragonów
    • zmiany w sankcjach za błędy w JPK_VAT
    • nowe terminy na poprawienie błędnych danych zawartych w JPK_VAT
    • przewinienia i sankcje – czyli kto i za co odpowiada w przypadku błędów w JPK_VAT
    • korygowanie „starych” JPK
  3. Nowe zasady dokumentowania dostaw w ramach WDT – na podstawie rozporządzenia unijnego i wyjaśnień Ministerstwa Finansów
  4. Nowa definicja miejsca dostawy w ramach transakcji łańcuchowej
  5. Nowe definicje i zasady działania magazynu typu call off stock
  6. Uchwalone zmiany w zakresie wiążącej informacji stawkowej i nowej matrycy stawek VAT – wejście w życie 01.11.2019/01.07.2020
    • wiążąca informacja stawkowa WIS – w jakim zakresie działa i chroni podatnika,
    • nowa matryca stawek VAT – czyli jak się przygotować do wielu zmienionych stawek, jak czytać nową matryce
  7. BIAŁA LISTA – problemy praktyczne i konsekwencje w podatku VAT i podatkach dochodowych:
    • objaśnienia podatkowe, problem z rachunkami wirtualnymi i rachunkami własnymi banków.
    • kolejne zmiany w zakresie zasad rejestracji podatników VAT, zasad wykreślania podatników z rejestru, informacji ujawnianych w rejestrze prowadzonym przez KAS, sankcje za regulowanie zobowiązań na inny niż zgłoszony rachunek bankowy (wejście w życie 01.09.2019 i 01.01.2020)
  8. MPP – zmiany od 01.11.2019, sankcje od 01.01.2020
    • zmiany w zakresie obowiązkowej procedury MPP – wejście w życie 01.11.2019
    • nowy wykaz towarów i usług „wrażliwych” – załącznik numer 15
    • zmiany w zakresie deklaracji kwartalnych
    • zmiany w zakresie fakturowania
    • obowiązek prowadzenia rachunku firmowego dla niektórych podatników
    • sankcje dla sprzedawcy i kupującego za nie stosowanie obowiązkowego MPP
    • zbiorcze przelewy w MPP
  9. FAKTURA DO PARAGONU Z NIP! Zmiany ustawy o  VAT w zakresie fakturowania sprzedaży zaewidencjonowanej przy użyciu kasy fiskalnej oraz nowe sankcje z tym związane – 01.01.2020
    • zmiany w przepisach o fakturowaniu
    • dla kogo sankcje
    • kogo nie dotyka zmiana
    • jak zaewidencjonować sprzedaż na kasie, która nie ma możliwości wprowadzania numeru NIP podatnika
    • faktura do paragonu dla osoby fizycznej, nie prowadzącej działalności gospodarczej
    • paragon z numerem NIP do 450 PLN brutto a definicja faktury – ułatwienie czy jednak utrudnienie?
  10. Pytania i odpowiedzi.
prowadzący:
Zdzisław Modzelewski
- licencjonowany Doradca podatkowy, partner w spółce doradztwa podatkowego, doświadczony wykładowca i praktyk, od wielu lat specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, autor licznych artykułów o tematyce podatkowej, ekspert podatkowy. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w międzynarodowych spółkach zajmujących się doradztwem podatkowym. Stały współpracownik naszej firmy.

Akcja Bilans 2020 - sprawozdanie finansowe za 2020 rok

  1. Wprowadzenie
  2. Zamknięcie roku obrotowego - podstawowe aspekty
    1. Jednostki objęte postanowieniami ustawy w pełnym i niepełnym zakresie,
    2. Składniki i reguły sporządzania rocznego sprawozdania finansowego,
    3. Harmonogram prac - kluczowe daty dla rocznego sprawozdania finansowego,
    4. Roczne sprawozdanie finansowe większych jednostek,
    5. Roczne sprawozdanie finansowe jednostek mikro,
    6. Roczne sprawozdanie finansowe średnich i małych jednostek,
    7. Podpisywanie rocznego sprawozdania finansowego,
    8. Badanie rocznego sprawozdania finansowego,
    9. Zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego,
    10. Udostępnianie rocznego sprawozdania finansowego po zmianach w KRS
    11. Przechowywanie rocznego sprawozdania finansowego,
    12. Odpowiedzialność za roczne sprawozdanie finansowe .
    13. Podpis elektroniczny pod sprawozdaniem finansowym – doświadczenia z roku ubiegłego
    14. Zmiany w prawie bilansowym
  3. Sprawozdanie finansowe za 2020 rok - struktura oraz jego elementy
    1. Wprowadzenie
    2. Bilans
      1. Struktura bilansu
      2. Zasady wyceny
      3. Układ bilansu na tle regulacji MSSF / MSR
      4. Aktywa trwałe
      5. Zapasy
      6. Należności
    3. Rachunek zysków i strat
      1. Struktura rachunku zysków i strat
      2. Wariant porównawczy a kalkulacyjny
      3. Ujmowanie przychodów a zasada współmierności
      4. Pozostałe przychody oraz koszty operacyjne
      5. Przychody oraz koszty finansowe
    4. Rachunek przepływów pieniężnych
      1. Struktura
      2. Obowiązek sporządzania
      3. Metoda pośrednia oraz bezpośrednia
      4. Rodzaje przepływów pieniężnych
    5. Zestawienie zmian w kapitale własnym
    6. Dodatkowe informacje i objaśnienia
  4. Inwentaryzacja
    1. Terminy przeprowadzenia
    2. Metody inwentaryzacji
      1. Spis z natury
      2. Potwierdzenie sald
      3. Weryfikacja dokumentów
    3. Rozliczenia inwentaryzacji
    4. Wycena
  5. Sporządzanie sprawozdania finansowego – wybrane zagadnienia:
    1. KSR 2 - Podatek odroczony
      1. Regulacje ustawy o rachunkowości oraz KSR 2
      2. Metoda bilansowa jako podstawa ustalania podatku odroczonego
      3. Analiza najczęściej występujących różnic przejściowych
      4. Efektywna stawka podatkowa jako źródło informacji na temat realnych obciążeń podatkowych
      5. Case study - przykłady
    2. KSR 13 – Koszt wytworzenia jako podstawa wyceny produktów
      1. Podstawowe informacje na tle Ustawy o rachunkowości
      2. Ogólne zasady wyceny produktów
      3. Zakres kosztu wytworzenia
      4. Zmienne i stałe koszty pośrednie
      5. Zdolności produkcyjne
      6. Prezentacja i ujawnianie w sprawozdaniu finansowym
      7. Case study - przykład
  6. Dyskusja, pytania uczestników i zakończenie.
prowadzący:
dr Roman Seredyński - Biegły rewident, partner zarządzający dużej spółki audytorskiej, doktor nauk ekonomicznych. Tytuł naukowy uzyskał w katedrze rachunkowości Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Karierę zawodową rozpoczął w międzynarodowej firmie audytorskiej. Brał udział w licznych projektach między innymi dotyczących badania sprawozdań finansowych, w tym spółek giełdowych, przekształcania sprawozdań finansowych zgodnie z MSR/MSSF oraz HGB, sporządzaniu analiz finansowych typu Due Dilligence oraz wyceny przedsiębiorstw. Posiada bogate doświadczenie z dziedziny Międzynarodowych Standardów Rachunkowości. Obecnie zarządza Grupą ECA S.A.  Autor licznych artykułów z zakresu audytu oraz sprawozdawczości finansowej, ceniony wykładowca z zakresu rachunkowości. Autor i współautor podręczników z zakresu polskich oraz międzynarodowych standardów rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy.


Podatek dochodowy od osób prawnych CIT - rozliczenia roczne oraz zmiany w 2020 i na 2021 rok

  1. Zmiany w CIT i PIT wynikające ze specustawy z 31 marca 2020 r. oraz 16 kwietnia 2020r. dotyczące m.in. :
    1. możliwości rozliczenia straty za 2020 w roku poprzednim;
    2. możliwości odliczenia od podstawy opodatkowania darowizn na przeciwdziałanie COVID-19;
    3. przedłużony termin zapłaty podatku od przychodów z budynków;
    4. możliwość rezygnacji z metody uproszczonej wpłacania zaliczek;
    5. jednorazowa amortyzacja środków trwałych związanych z przeciwdziałaniem COVID-19;
    6. czasowe zawieszenie przepisów dotyczących ulgi na złe długi przez dłużników;
    7. przedłużenie terminu na złożenie zawiadomienia ZAW-NR
    8. nowe limity zwolnień przedmiotowych z art. 21 w PIT (zapomogi, świadczenia z zfść) oraz nowe zwolnienia dotyczące świadczeń postojowych oraz świadczeń polegających na zakwaterowaniu i wyżywieniu;
    9. wydłużony termin wpłaty zaliczek na PIT przez płatników, którzy ponieśli negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 (uwaga nie dotyczy to wszystkich rodzajów przychodów)
  2. Inne zmiany związane z COVID-19 w tym wydłużony termin na sporządzenie deklaracji CIT oraz termin zapłaty podatku z niego wynikającego; wydłużony termin na sporządzenie informacji podatkowych IFT-2/2R; wydłużony termin na sporządzenie deklaracji PIT oraz termin zapłaty podatku z niego wynikającego
  3. Finansowanie wewnętrzne podatnika CIT, a koszty podatkowe w 2020r.
  4. Możliwość szybszego rozliczenia starty podatkowej począwszy od 2020r.
  5. Ulga na złe długi w podatkach dochodowych w 2020r. (warunki zastosowania, moment uwzględnienia w rozliczeniu podatkowym, wyłączenia zastosowania)
  6. Wyłączenie z kosztów podatkowych wydatków ponoszonych na rachunek spoza białej listy oraz z pominięciem mechanizmu podzielonej płatności
  7. Wykorzystywanie samochodów osobowych w działalności gospodarczej – konsekwencje podatkowe z uwzględnieniem objaśnień podatkowych z dnia 9 kwietnia 2020r.
  8. Danina solidarnościowa w 2020 r.
  9. Brak PIT dla młodych do 26 roku życia, obniżona stawka PIT do 17 oraz podwyższone koszty uzyskania przychodu w roku 2019 i w roku 2020 r.
  10. Zmiana zasad poboru zaliczek na PIT przez płatnika od 2020r.
  11. Przychody ze stosunku pracy, przychody związane z PPK
  12. Pytania uczestników.
prowadzący:
Aleksander Gniłka -
Doradca podatkowy (nr wpisu 11512), absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach podatków dochodowych od osób prawnych i fizycznych, ubezpieczeń społecznych i problematyce cen transferowych. Wcześniej pracownik międzynarodowej firmy doradczej oraz szef działu podatku dochodowego od osób prawnych w spółce doradztwa podatkowego. Autor kilkudziesięciu publikacji z tematyki prawa podatkowego (Grupa wydawnicza Infor, Wydawnictwo Presscom, Rzeczpospolita) oraz autor i współautor kilku pozycji książkowych. Wykładowca na studiach podyplomowych. „Doradca Podatkowy” w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu oraz „Kadry i Płace” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Wieloletni wykładowca prawa podatkowego w Polsce.

Cena szkolenia 3-dniowego obejmuje:
  • 3 wykłady
  • materiały szkoleniowe,
  • 3 noclegi w pokojach 2-osobowych z łazienkami,
  • pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu odjazdu,
  • teczka konferencyjna z materiałami szkoleniowymi, długopisem i notatnikiem,
oraz
  • korzystanie z centrum SPA Tropicana w hotelu.
Pokój jednoosobowy: dopłata do zakwaterowania w pokoju 1-osobowego.
Informacje dotyczące hotelu oraz szczegółowy program szkolenia i plan zajęć prześlemy po otrzymaniu zgłoszenia na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkoleni.

DLA STAŁYCH KLIENTÓW I WIĘKSZEJ ILOŚCI OSÓB RABATY !!!

ESAL Business Promotion Office Wrocław tel.: 71 3339350  |  mobile(PLAY): 531 618 854  |  fax: 71 3339822
KARTA ZGŁOSZENIA                                                                                              e-mail: biuro@esal.com.pl_esal@esalszkolenia.pl