ZapraszamySzkoleniaSzkolenia w KatowicachKonferencje wyjazdoweKontaktKarta zgłoszenia
ESAL Business Promotion Office

Podatki VAT, CIT i PIT w 2020 roku z uwzględnieniem najnowszych zmian - praktyka rozliczeń podatkowych

14-17 czerwiec 2020 r.
Kołobrzeg, Centrum Ikar Plaza SPA & WELLNESS

prowadzący: Dariusz Polakowski, Sebastian Twardoch

TERMIN: 14-17 czerwiec br.
KOD: 3470/2020
MIEJSCE: Kołobrzeg, Centrum Ikar Plaza SPA & WELLNESS - strona hotelu
CZAS TRWANIA: przyjazd 14/06/2020 (od kolacji), rozpoczęcie zajęć 15/06/2020 - rano; wyjazd 17/06/2020 po obiedzie

CENA SZKOLENIA netto do 3.06.br.: 2200 zł /od osoby (+ 23% podatku VAT - razem brutto: 2706 zł)
CENA SZKOLENIA netto od 4.06.br.: 2350 zł /od osoby (+ 23% podatku VAT - razem brutto: 2890,50 zł)
karta zgłoszenia


TEMATYKA ZAJĘĆ:

DZIEŃ 1:

Podatek VAT w 2020 roku z uwzględnieniem nowelizacji od 1 stycznia i 1 kwietnia 2020 roku

  1. VAT w 2020 r.
    1. Ulga na złe długi:
      1. termin w jakim sprzedający uprawdopodabnia nieściągalność wierzytelności,
      2. warunki korzystania z ulgi na złe długi,
      3. obowiązki nabywcy,
      4. różne zasady stosowania ulgi na złe długi dla faktur z terminem płatności przypadającym w 2018 r.
      5. wyrok TSUE w sprawie warunków umożliwiających zastosowanie ulgi.
    2. Kasy rejestrujące w 2020 r.:
      1. Centralne Repozytorium Kas,
      2. wybrane zwolnienia przedmiotowe z obowiązku rejestracji na kasie fiskalnej,
      3. kasy fiskalne online – terminy wdrażania, sposób i warunki ich używania,
      4. stosowanie oznaczeń literowych dla stawek VAT,
      5. wystawianie faktur do paragonów, sankcje za ich błędne wystawienie,
      6. ulga z tytułu nabycia kas rejestrujących oraz sankcje za brak serwisu kasy,
    3. Biała lista podatników VAT:
      1. zakres danych przechowywanych w rejestrze podatników,
      2. nowe możliwości w zakresie weryfikowania wiarygodności kontrahenta,
      3. konsekwencje podatkowe dokonania zapłaty należności wynikającej z faktury bez pośrednictwa rachunku płatniczego lub na rachunek nieujęty wwykazie w podatku VAT oraz CIT i PIT,
      4. odpowiedzialność solidarna w trybie przepisów ordynacji podatkowej oraz warunki po spełnieniu których instytucja ta nie ma zastosowania,
    4. Obowiązkowy mechanizm płatności podzielonej dla wybranych transakcji:
      1. lista transakcji objętych obowiązkowym systemem split payment,
      2. wprowadzenie obowiązku posiadania rachunku rozliczeniowego na potrzeby obsługi transakcji objętych obowiązkiem dokonywania zapłaty w systemie split payment,
      3. sposób dokonania zapłaty a mechanizm podzielonej płatności,
      4. wartość transakcji a mechanizm podzielonej płatności,
      5. likwidacja odwrotnego obciążenia w obrocie krajowym,
      6. obowiązkowe oznaczenia na fakturach w związku z wprowadzeniem mechanizmu podzielonej płatności,
      7. konsekwencje podatkowe za niezastosowanie mechanizmu podzielonej płatności lub za nieprawidłowe wystawienie faktury dla transakcji objętej obowiązkowym MPP,
      8. obowiązkowy MPP a koszty uzyskania przychodu na gruncie podatku dochodowego,
      9. wprowadzenie możliwości opłacania zaliczki oraz jednym przelewem w systemie split payment więcej niż jednej faktury,
    5. Wiążąca informacja stawkowa (WIS):
      1. wiążąca informacja stawkowa zasady wydawania,
      2. zasady ochrony oraz przypadki w jakich WIS traci moc obowiązującą,
      3. nomenklatura scalona (CN) w zakresie identyfikowania towarów,
    6. Brak obowiązku składania deklaracji dla celów VAT od 01.04 lub 01.07 2020r:
      1. zmiana struktury JPK,
      2. sankcje za przesyłanie ewidencji VAT zawierającej błędy i nieprawidłowości,
      3. terminy korygowania JPK zawierającego błędy,
      4. zniesienie obowiązku składania VAT 7, VAT 7K, VAT 27 i VAT ZD,
  2. Najnowsze rozstrzygnięcia TSUE w zakresie podatku VAT
    1. Wyrok w sprawie zasad ustalania daty sprzedaży w przypadku usług dokumentowanych protokołami zdawczo-odbiorczymi.
    2. Wyrok w sprawie zasad rozliczania kart paliwowych.
    3. Wyrok w sprawie stosowania prewspółczynnika dla rozliczenia podatku VAT.
    4. Wyrok w sprawie zasad stosowania ulgi na złe długi.
    5. Wyrok w sprawie możliwości odliczenia (przy spełnieniu określonych warunków) podatku naliczonego z tytułu nabycia usług noclegowych lub gastronomicznych.
    6. Wybrane orzeczenia sądów krajowych.
  3. Zagadnienia wybrane:
    1. Faktury:
      1. faktury, faktury korygujące, noty korygujące,
      2. zasady korygowania podstawy opodatkowania i podatku należnego – korekty in plus a korekty in minus, zasady potwierdzania odbioru faktury korygującej,
      3. zasady korygowania podatku naliczonego,
      4. korekta „do zera” a anulowanie faktury,
      5. zasady wystawiania i rozliczania faktur zaliczkowych oraz faktur końcowych / rozliczeniowych,
      6. faktury elektroniczne – zasady wystawiania, przesyłania oraz przechowywania.
    2. Prawo do odliczenia VAT w 2020 r.
      1. zasady i terminy rozliczania podatku naliczonego,
      2. przypadki w jakich nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego,
      3. odliczanie VAT od wydatków związanych z pojazdami,
      4. odliczanie VAT od wydatków związanych ze świadczeniami nieodpłatnymi (dla klientów, kontrahentów, pracowników, współpracowników),
      5. należyta staranność, dobra wiara a rozliczenie podatku naliczonego.
  4. Odpowiedzi na pytania uczestników, dyskusja.
prowadzący:
Dariusz Polakowski
- Absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, podyplomowych studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz Uniwersytecie Warszawskim. Wieloletni pracownik organów podatkowych. W okresie pracy w Izbie Skarbowej we Wrocławiu trener Ministra Finansów z zakresu podatku VAT, integracji europejskiej, komunikacji oraz zarządzania zasobami ludzkimi w administracji. Przeprowadził ponad 2 tysiące szkoleń i wykładów z zakresu podatku od towarów i usług, których uczestnikami byli pracownicy organów podatkowych, doradcy podatkowi, pracownicy pionów ekonomiczno – księgowych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz jednostek samorządu terytorialnego. Autor lub współautor publikacji związanych z problematyką podatku VAT. Jest osobą wysoce komunikatywną o ogromnym doświadczeniu i nie kwestionowanej wiedzy.


DZIEŃ 2:

Podatek VAT w 2020 roku – transakcje międzynarodowe i wewnątrzwspółnotowe (WDT, WNT), zmiany od 1 stycznia i od 1 kwietnia 2020 roku


  1. Wewnątrzwspólnotowa dostawa i nabycie towarów (WDT/WNT)
    • warunki jakie należy spełnić aby przemieszczenie towarów mogło być uznane za WDT/WNT,
    • dokumentacja potwierdzająca przemieszczenie towarów w ramach WDT,
    • terminy i warunki stosowania stawki 0% przy WDT,
    • termin rozliczenia korekt WDT/WNT,
    • podstawa opodatkowania przy WDT/WNT,
    • kursy jakie należy stosować do transakcji wyrażonych w walucie obcej,
    • zasady i terminy rozliczenia podatku naliczonego z tytułu WNT,
    • składy konsygnacyjne dla WDT/WNT
  2. Zmiany dotyczące rozliczania WDT obowiązujące od 01.01.2020 r.
    • nowe zasady dokumentowania przemieszczenia towarów,
    • zmiana definicji „podmiotu pośredniczącego”
    • nowe regulacje dotyczące składów konsygnacyjnych,
    • zasady funkcjonowania systemu docelowego przy rozliczaniu transakcji międzynarodowych,
  3. Eksport i import towarów
    • definicja eksportu pośredniego i bezpośredniego,
    • moment powstania obowiązku podatkowego,
    • rozliczenie zaliczki w eksporcie towarów,
    • warunki i terminy w jakich podatnik stosuje stawkę 0%,
    • definicja importu towarów,
    • rozliczenie importu towarów w ramach procedur uproszczonych,
    • podstawa opodatkowania,
  4. Kontrakty wielostronne
    • definicja kontraktu wielostronnego,
    • ustalenie miejsca dostawy i zasad opodatkowania poszczególnych dostaw w ramach kontraktu wielostronnego
    • uproszczenie w zakresie rozliczania wewnątrzwspólnotowych transakcji trójstronnych,
    • sposób wykazania w deklaracji dla celów VAT oraz w informacji podsumowującej,
  5. Dostawa towarów i świadczenie usług poza terytorium Polski
    • zasady ustalania miejsca dostawy i świadczenia usług dla celów VAT,
    • dostawa towarów wraz z montażem,
    • sposób dokumentowania oraz zasady ustalania obowiązku podatkowego,
    • sposób wykazania w deklaracji,
  6. Import usług oraz zakup towarów dla którego podatnikiem jest nabywca
    • miejsce świadczenia usług i dostawy towarów,
    • jakie podmioty są zobowiązane do rozliczenia podatku należnego z tego tytułu,
    • usługi magazynowania, wynajem powierzchni na targach, wynajem pojazdów,
    • refakturowanie usług,
    • zasady odliczania podatku naliczonego,
    • usługi elektroniczne realizowane na rzecz osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej,
    • data powstania obowiązku i podstawa opodatkowania,
    • sposób dokumentowania i rozliczenia przedmiotowych transakcji,
  7. Transport międzynarodowy i spedycja
    • zasady ustalania miejsca świadczenia,
    • dokumentacja potwierdzająca wykonanie świadczenia,
    • zasady stosowania stawki 0%,
  8. Zasady i terminy rozliczania podatku należnego jako naliczonego
  9. Odpowiedzi na pytania uczestników, dyskusja.
prowadzący:
Dariusz Polakowski
- Absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, podyplomowych studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz Uniwersytecie Warszawskim. Wieloletni pracownik organów podatkowych. W okresie pracy w Izbie Skarbowej we Wrocławiu trener Ministra Finansów z zakresu podatku VAT, integracji europejskiej, komunikacji oraz zarządzania zasobami ludzkimi w administracji. Przeprowadził ponad 2 tysiące szkoleń i wykładów z zakresu podatku od towarów i usług, których uczestnikami byli pracownicy organów podatkowych, doradcy podatkowi, pracownicy pionów ekonomiczno – księgowych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz jednostek samorządu terytorialnego. Autor lub współautor publikacji związanych z problematyką podatku VAT. Jest osobą wysoce komunikatywną o ogromnym doświadczeniu i nie kwestionowanej wiedzy.



DZIEŃ 3:

Podatek dochodowy od osób prawnych CIT i fizycznych PIT w 2020 roku - zmiany, praktyka rozliczeń i interpretacje

  1. Zamiany w zakresie podatku CIT
    1. Zmiany w zakresie samochodów osobowych: 
      1. Amortyzacja samochodów osobowych a przepisy przejściowe;
      2. Leasing i najem samochodów osobowych a ograniczenia wynikające z ustawy;
      3. Nowe zasady rozliczania ubezpieczeń w kosztach uzyskania przychodów;
      4. Zasady rozliczania kosztów eksploatacji samochodów osobowych po 01.01.2019 r.;
      5. Znaczenie limitu 150.000,00 PLN oraz limitu 75%;
      6. Zasady ustalania proporcji dla potrzeb liczenia limitu.
    2. Zmiany w zakresie cen transferowych:
      1. Nowa definicja podmiotów powiązanych;
      2. Czy jest znaczący wpływ w zakresie cen transferowych;
      3. Nowe limity dokumentacyjne w zakresie cen transferowych;
      4. Nowe elementy dokumentacji oraz terminy jej sporządzenia;
      5. Obowiązki informacyjne w zakresie cen transferowych.
    3. Zmiany w zakresie podatku u źródła.:
      1. Rola certyfikatu rezydencji podatkowej;
      2. Znaczenie limitu 2.000.000,00 PLN;
      3. Znaczenie niższych stawek oraz zwolnień wynikających z umowy  o unikaniu podwójnego opodatkowania oraz dyrektyw;
      4. Pobór oraz zwrot podatku;
      5. Wniosek o zwrot podatku; 
      6. Opinia o zastosowaniu zwolnienia;
      7. Oświadczenie o spełnieniu warunków.  Znaczenie dla odpowiedzialności.
    4. Nowa preferencyjna stawka CIT - 9%.
    5. Dochody z kwalifikowanej własności intelektualnej - nowa preferencyjna stawka – 5%. 
      1. Definicja dochodów z kwalifikowanej własności intelektualnej;
      2. Przychody oraz koszty uzyskania przychodów z kwalifikowanej własności intelektualnej;
      3. Zasady obliczania podstawy opodatkowania;
      4. Ewidencja przychodów oraz kosztów uzyskania przychodów.
    6. Nowe zasady rozliczania straty podatkowej.
    7. Zysk zatrzymany oraz dopłaty na kapitał - nowa ulga.
    8. Nowe zasady rozliczania podatku od nieruchomości komercyjnych.
    9. Exit Tax – podatek od niezrealizowanych zysków.
    10. Sankcje w CIT.
  2. PIT 
    1. Zerowy PIT dla młodych;
    2. Proponowane zmiany w zakresie obniżenia stawki podatkowej PIT do 17%;
    3. Proponowane zmiany w zakresie wyższych kosztów uzyskania przychodów;
    4. Proponowane zmiany w zakresie wynajmu mieszkań;
    5. Zmiany w zakresie ulgi mieszkaniowej.
  3. Odpowiedzi na pytania uczestników.
prowadzący:
Sebastian Twardoch -
prawnik i ekonomista, licencjonowany doradca podatkowy. Wieloletni wykładowca z dziedziny podatków z długoletnią praktyką szkoleniową, a także autor wielu publikacji z zakresu podatków dochodowych. Poprzednio współpracownik jednej z wiodących na rynku spółki doradztwa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatków dochodowych. Stały współpracownik naszej firmy.



Zapraszamy Państwa do wzięcia udziału w wyjątkowym szkoleniu, w najpiękniejszym uzdrowisku nad Bałtykiem. 

Kołobrzeg, Ikar Plaza SPA & Wellness -
strona hotelu
Konferencja będzie się odbywać w kompleksie hotelowo-wypoczynkowym położonym w niewielkiej odległości od morza i piaszczystej plaży (ok.50 m). Wysoki standard i znakomita lokalizacja hotelu z przepięknym widokiem na morze oraz ścieżkami do rekreacji, stwarzają doskonałe warunki do pracy, wypoczynku i rekreacji.
Na terenie kompleksu znajdują się: urokliwa jadalnia, restauracja z kawiarnią, lobby bar, klub nocny, ogród  z urzekającą roślinnością, Centrum Spa & Wellness
, centrum zdrowia, bilard, fitness, nowoczesny kompleks basenowy obejmujący baseny wewnętrzne i zewnętrzne z jacuzzi, światem sauny i salą fitness.
Basen z podgrzewaną wodą  zapewniający śródziemnomorską atmosferę!
Nastrój miejsca oraz nadmorski klimat pozytywnie wpłynie na Państwa samopoczucie i zdrowie.

Dojazd do hotelu autobusem miejskim nr 4 lub 8 z centrum Kołobrzegu lub taksówką. Hotel znajduje się około 4 km od dworca PKP.

Uwaga: możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania
Uwaga: istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
Dla zainteresowanych - możliwość wykupienia dodatkowo pakietu kosmetycznego SPA z 15% rabatem dla uczestników (np. w kwocie 150 zł).
BEZPŁATNE KORZYSTANIE Z ATRAKCJI HOTELOWYCH DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA  - basen, jacuzzi, kompleks saun, sala fitness.


Cena szkolenia 3-dniowego obejmuje:
  • 3 wykłady
  • materiały szkoleniowe,
  • 3 noclegi w pokojach 2-osobowych z łazienkami,
  • pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu odjazdu,
  • teczka konferencyjna z materiałami szkoleniowymi, długopisem i notatnikiem,
oraz
  • korzystanie z centrum Spa & Wellness, centrum zdrowia, fitness w hotelu.
Pokój jednoosobowy: dopłata do zakwaterowania w pokoju 1-osobowego.
Informacje dotyczące hotelu oraz szczegółowy program szkolenia i plan zajęć prześlemy po otrzymaniu zgłoszenia na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkoleni.

DLA STAŁYCH KLIENTÓW I WIĘKSZEJ ILOŚCI OSÓB RABATY !!!

ESAL Business Promotion Office Wrocław tel.: 71 3339350  |  mobile(PLAY): 531 618 854  |  fax: 71 3339822
KARTA ZGŁOSZENIA                                                                                              e-mail: biuro@esal.com.pl_esal@esalszkolenia.pl