ZapraszamySzkoleniaSzkolenia w KatowicachKonferencje wyjazdoweKontaktKarta zgłoszenia
ESAL Business Promotion Office

Prawo pracy i czas pracy – aktualne problemy, zagadnienia praktyczne z uwzględnieniem nowych regulacji wprowadzonych w Tarczy antycovidowej

25-28 sierpień 2020 r.
Kołobrzeg, Centrum Ikar Plaza SPA & WELLNESS

prowadzący: Paweł Ziółkowski
prawnik, trener, publicysta, konsultant. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe w zakresie tematyki prawnej. Autor  publikacji w prasie fachowej i portalach elektronicznych. Zrealizował ponad 1200 szkoleń o tematyce prawnej, także w formie webinariów. Prowadzi zajęcia na Studiach Podyplomowych Kadry i Płace - Prawo i Praktyka Gospodarcza (GWSH w Katowicach) oraz na Studiach Podyplomowych Rachunkowości i Podatków (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu). Ekspert Wolters Kluwer. Ekspert Sage. Ekspert Infor. Specjalizuje się w podatkach, prawie pracy i prawie działalności gospodarczej. Wyróżnia go niestandardowy sposób prowadzenia zajęć, z dużą dawką humoru i praktycznych przykładów. Stały współpracownik naszej firmy.


TERMIN: 25-28 sierpień br.
KOD: 3461/2020
MIEJSCE: Kołobrzeg, Centrum Ikar Plaza SPA & WELLNESS - strona hotelu
CZAS TRWANIA: przyjazd 25/08/2020 (od kolacji), rozpoczęcie zajęć 26/08/2020 - rano; wyjazd 28/08/2020 po obiedzie

CENA SZKOLENIA: 2400 zł /od osoby (+ 23% podatku VAT - razem brutto: 2952 zł)
karta zgłoszenia
Dla naszych klientów mamy specjalne, wakacyjne ceny - zapraszamy do kontaktu.

TEMATYKA ZAJĘĆ:

dzień 1: Tarcza antykryzysowa
  1. Dofinansowanie wynagrodzeń pracowników:
    • dofinansowanie z FGŚP
    • dofinansowanie części wynagrodzeń pracowników od starosty
    • dofinansowanie z PFR
    • wysokość, warunki formalne, okres dofinansowania
    • pracownik na urlopie, pobierający zasiłek (opiekuńczy, chorobowy) a dofinansowanie
  2. Dofinansowanie prowadzenia działalności gospodarczej:
    • świadczenie postojowe
    • dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności
  3. Składki ZUS:
    • zwolnienie – warunki formalne, okres
    • rozliczanie wynagrodzeń w okresie zwolnienia od składek
    • rozłożenie na raty, odroczenie – umowa, opłata prolongacyjna
  4. Mikropożyczka dla przedsiębiorcy:
    • warunki do otrzymania mikropożyczki
    • rozliczenie mikropożyczki
  5. Dodatkowy zasiłek opiekuńczy:
    • warunki formalne
    • czy należy się tylko na dni robocze?
    • zasiłek opiekuńczy na wszystkie dni robocze a prawo do wynagrodzenia
    • dodatkowy zasiłek opiekuńczy po 25 maja 2020 r.
  6. Praca zdalna:
    • możliwość powierzenia innej pracy
    • zapewnienie narzędzi niezbędnych do świadczenia pracy zdalnej
    • możliwość odmowy pracy zdalnej
    • potwierdzanie obecności w pracy
    • kontrola pracownika
    • ochrona danych
    • przestrzeganie wymogów bhp
  7. Epidemia a obecność pracownika w pracy:
    • urlop wypoczynkowy i urlop bezpłatny
    • czy można wysłać pracownika na urlop bez jego wniosku?
    • przestój w pracy
  8. Kwarantanna:
    • dowody usprawiedliwiający nieobecność w pracy (orzeczenie lekarskie, decyzja PIS, oświadczenie)
    • wynagrodzenie i zasiłek w okresie kwarantanny (wysokość, okres zasiłkowy, komu przysługuje)
    • „kwarantanna na wniosek” gdy pracownik podejrzewa u siebie zakażenie COVID-19
  9. Pytania i odpowiedzi.

dzień 2: BHP i czas pracy w okresie pandemii 
  1. BHP w czasie pandemii
    • rękawiczki i płyny do dezynfekcji
    • odległość między stanowiskami pracy
    • badania lekarskie i szkolenia BHP
    • napoje dla pracowników
    • okulary dla osób pracujących przy komputerach
  2. Nowe rozwiązania dotyczące czasu pracy:
    • odpoczynek dobowy i tygodniowy
    • możliwość zmiany systemu i rozkładu czasu pracy
    • obniżenie wymiaru czasu pracy
    • pracodawcy z infrastruktury krytycznej
    • zasady potwierdzanie obecności w pracy: lista obecności, karta magnetyczna
    • czy elektroniczny rejestr czasu pracy odnotowuje czas pracy?
  3. Czas pracy a:
    • czas pobytu na terenie zakładu pracy
    • czas podróży służbowej
    • czas wykonywania czynności wynikających z zajmowania funkcji społecznych
    • czas szkoleń
  4. Określenie minimalnego okresu, na który opracowywany jest harmonogram czasu pracy; z jakim wyprzedzeniem tworzony jest harmonogram czasu
    • pracy? zasady opracowywania harmonogramów czasu pracy; czy harmonogram może być zmieniany?
  5. Pojęcie doby pracowniczej.
  6. Ruchomy czasu pracy.
  7. Obowiązek przestrzegania zasady średnio pięciodniowego tygodnia pracy. Wyznaczanie dni wolnych od pracy wynikających z zasady pięciodniowego tygodnia pracy. Stanowisko PIP.
  8. Rozliczanie pracy w godzinach nadliczbowych w przedłużonym okresie rozliczeniowym:
    • dodatkowe wynagrodzenie
    • czas wolny
    • nadgodziny można przenosić poza dany okres rozliczeniowy?
  9. Praca w niedziele, święta, dni wolne z pięciodniowego tygodnia pracy, w porze nocnej i jej rekompensata.
  10. Zadania kierowników komórek organizacyjnych/przełożonych pracowników, w zakresie planowania i rozliczania czasu pracy.
  11. Ewidencja czasu pracy – zasady sporządzania, treść i forma. Kto prowadzi? Czy może być w wersji elektronicznej?
  12. Pytania i odpowiedzi


dzień 3: 
  1. Pomiary biometryczne pracowników
    • pomiar temperatury
    • kontrola trzeźwości
    • linie papilarne
  2. Doświadczenia po 4 letnim stosowaniu nowych przepisów o umowach terminowych:
    • maksymalny czasu trwania lub liczba, umów zawieranych przez pracodawcę z danym pracownikiem
    • odstępstwa od ograniczeń dotyczących czasu trwania lub liczby umów na czas określony
    • możliwość wielokrotnego zawierania umowy, gdy pracodawca ma okresowe zwiększenie zapotrzebowania na pracę – konieczność powiadamiania PIP
    • zrównanie okresów wypowiedzenia umów na czas określony z umowami na czas nieokreślony
    • wypowiadanie umów na zastępstwo
    • zawieranie z danym pracownikiem kolejnej umowy na okres próbny
    • możliwość zwolnienie pracownika, w okresie wypowiedzenie, z obowiązku świadczenia pracy
  3. Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych:
    • zmiany od 4 maja 2019 r.
    • wysokość odpisu od 1 stycznia 2020 r.
    • katalog osób uprawnionych
    • kryteria socjalne w praktyce
  4. Ustawa o minimalnym wynagrodzeniu za pracę:
    • gwarantowana stawka godzinowa dla pracownika, zleceniobiorcy, jednoosobowego podmiotu gospodarczego
    • obowiązek ewidencjonowania godzin pracy
    • co nie „wchodzi” do minimalnego wynagrodzenia
  5. Rozporządzenia MRPiPS z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej:
    • zawartość akt osobowych pracownika po zmianie przepisów
    • dokumentacja związana z czasem pracy
    • czy każda pracownik musi mieć drugą teczkę personalną
    • forma dokumentacji
  6. Pytania i odpowiedzi

prowadzący: Paweł Ziółkowski
prawnik, trener, publicysta, konsultant. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe w zakresie tematyki prawnej. Autor  publikacji w prasie fachowej i portalach elektronicznych. Zrealizował ponad 1200 szkoleń o tematyce prawnej, także w formie webinariów. Prowadzi zajęcia na Studiach Podyplomowych Kadry i Płace - Prawo i Praktyka Gospodarcza (GWSH w Katowicach) oraz na Studiach Podyplomowych Rachunkowości i Podatków (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu). Ekspert Wolters Kluwer. Ekspert Sage. Ekspert Infor. Specjalizuje się w podatkach, prawie pracy i prawie działalności gospodarczej. Wyróżnia go niestandardowy sposób prowadzenia zajęć z dużą dawką humoru i praktycznych przykładów. Stały współpracownik naszej firmy.

Zapraszamy Państwa do wzięcia udziału w wyjątkowym szkoleniu, w najpiękniejszym uzdrowisku nad Bałtykiem. 

Kołobrzeg, Ikar Plaza SPA & Wellness -
strona hotelu
Konferencja będzie się odbywać w kompleksie hotelowo-wypoczynkowym położonym w niewielkiej odległości od morza i piaszczystej plaży (ok.50 m). Wysoki standard i znakomita lokalizacja hotelu z przepięknym widokiem na morze oraz ścieżkami do rekreacji, stwarzają doskonałe warunki do pracy, wypoczynku i rekreacji.
Na terenie kompleksu znajdują się: urokliwa jadalnia, restauracja z kawiarnią, lobby bar, klub nocny, ogród  z urzekającą roślinnością, Centrum Spa & Wellness
, centrum zdrowia, bilard, fitness, nowoczesny kompleks basenowy obejmujący baseny wewnętrzne i zewnętrzne z jacuzzi, światem sauny i salą fitness.
Basen z podgrzewaną wodą  zapewniający śródziemnomorską atmosferę!
Nastrój miejsca oraz nadmorski klimat pozytywnie wpłynie na Państwa samopoczucie i zdrowie.

Dojazd do hotelu autobusem miejskim nr 4 lub 8 z centrum Kołobrzegu lub taksówką. Hotel znajduje się około 4 km od dworca PKP.

Uwaga: możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania
Uwaga: istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
Dla zainteresowanych - możliwość wykupienia dodatkowo pakietu kosmetycznego SPA z 15% rabatem dla uczestników (np. w kwocie 150 zł).
BEZPŁATNE KORZYSTANIE Z ATRAKCJI HOTELOWYCH DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA  - basen, jacuzzi, kompleks saun, sala fitness.


Cena szkolenia 3-dniowego obejmuje:
  • 3 wykłady
  • materiały szkoleniowe,
  • 3 noclegi w pokojach 2-osobowych z łazienkami,
  • pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu odjazdu,
  • teczka konferencyjna z materiałami szkoleniowymi, długopisem i notatnikiem,
oraz
  • korzystanie z centrum Spa & Wellness, centrum zdrowia, fitness w hotelu.
Pokój jednoosobowy: dopłata do zakwaterowania w pokoju 1-osobowego.
Informacje dotyczące hotelu oraz szczegółowy program szkolenia i plan zajęć prześlemy po otrzymaniu zgłoszenia na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkoleni.

DLA STAŁYCH KLIENTÓW I WIĘKSZEJ ILOśCI OSÓB RABATY !!!

ESAL Business Promotion Office Wrocław tel.: 71 3339350  |  mobile(PLAY): 531 618 854  |  fax: 71 3339822
KARTA ZGłOSZENIA                                                                                              e-mail: biuro@esal.com.pl_esal@esalszkolenia.pl