ZapraszamySzkoleniaSzkolenia w KatowicachKonferencje wyjazdoweKontaktKarta zgłoszenia
ESAL Business Promotion Office

Podatki VAT, CIT i PIT w 2020 roku z uwzględnieniem najnowszych zmian - praktyka rozliczeń podatkowych

25-28 sierpień 2020 r.
Kołobrzeg, Centrum Ikar Plaza SPA & WELLNESS

prowadzący: Dariusz Polakowski, Sebastian Twardoch

TERMIN: 25-28 sierpień br.
KOD: 3460/2020
MIEJSCE: Kołobrzeg, Centrum Ikar Plaza SPA & WELLNESS - strona hotelu
CZAS TRWANIA: przyjazd 25/08/2020 (od kolacji), rozpoczęcie zajęć 26/08/2020 - rano; wyjazd 28/08/2020 po obiedzie

CENA SZKOLENIA: 2400 zł /od osoby (+ 23% podatku VAT - razem brutto: 2952 zł)
karta zgłoszenia
Dla naszych klientów mamy specjalne, wakacyjne ceny - zapraszamy do kontaktu.

TEMATYKA ZAJĘĆ:

temat 1:

Podatek VAT w 2020 roku z uwzględnieniem nowelizacji od 1 lipca i 1 października 2020 roku

  1. Ulga na złe długi:
    1. termin w jakim sprzedający uprawdopodabnia nieściągalność wierzytelności,
    2. warunki korzystania z ulgi na złe długi,
    3. obowiązki nabywcy,
    4. różne zasady stosowania ulgi na złe długi dla faktur z terminem płatności przypadającym w 2018 r.
    5. wyrok TSUE w sprawie warunków umożliwiających zastosowanie ulgi,
    6. opinia Rzecznika Generalnego w sprawie warunku dotyczącego statusu nabywcy,
  2. Kasy rejestrujące w 2020 r.:
    1. Centralne Repozytorium Kas,
    2. wybrane zwolnienia przedmiotowe z obowiązku rejestracji na kasie fiskalnej,
    3. kasy fiskalne online – terminy wdrażania,
    4. paragony do 450 pln z NIP nabywcy a obowiązki w JPK,
    5. wystawianie faktur do paragonów, sankcje za ich błędne wystawienie,
    6. ulga z tytułu nabycia kas rejestrujących oraz sankcje za brak serwisu kasy,
  3. Biała lista podatników VAT:
    1. zakres danych przechowywanych w rejestrze podatników,
    2. nowe możliwości w zakresie weryfikowania wiarygodności kontrahenta,
    3. konsekwencje podatkowe dokonania zapłaty należności wynikającej z faktury bez pośrednictwa rachunku płatniczego lub na rachunek nieujęty w wykazie
    4. w podatku VAT oraz CIT i PIT,
    5. terminy i miejsce składania zawiadomienia (3, 7 i 14 dni)
    6. odpowiedzialność solidarna w trybie przepisów ordynacji podatkowej oraz warunki po spełnieniu których instytucja ta nie ma zastosowania,
  4. Obowiązkowy mechanizm płatności podzielonej dla wybranych transakcji:
    1. lista transakcji objętych obowiązkowym systemem split payment,
    2. wprowadzenie obowiązku posiadania rachunku rozliczeniowego na potrzeby obsługi transakcji objętych obowiązkiem dokonywania zapłaty w systemie split payment,
    3. sposób dokonania zapłaty a mechanizm podzielonej płatności,
    4. wartość transakcji a mechanizm podzielonej płatności,
    5. obowiązkowe oznaczenia na fakturach w związku z wprowadzeniem mechanizmu podzielonej płatności,
    6. konsekwencje podatkowe za niezastosowanie mechanizmu podzielonej płatności lub za nieprawidłowe wystawienie faktury dla transakcji objętej obowiązkowym MPP,
    7. obowiązkowy MPP a koszty uzyskania przychodu na gruncie podatku dochodowego,
    8. wprowadzenie możliwości opłacania zaliczki oraz jednym przelewem w systemie split payment więcej niż jednej faktury,
  5. Wiążąca informacja stawkowa (WIS):
    1. wiążąca informacja stawkowa zasady wydawania,
    2. zasady ochrony oraz przypadki w jakich WIS traci moc obowiązującą,
    3. nomenklatura scalona (CN) w zakresie identyfikowania towarów,
  6. JPK i JPK_VDEK od 01.10.2020 r.:
    1. Nowa struktura JPK_VAT (JPK V7M; JPK V7K; część ewidencyjna i deklaracyjna).
    2. Likwidacja deklaracji VAT-7, VAT-7K, załączników VAT-ZZ, VAT-ZD, VAT-ZT.
    3. Ewidencja VAT sprzedaż:
      • podstawa opodatkowania poszczególnych rodzajów transakcji,
      • data dokonania lub zakończenia dostawy towarów/wykonania usługi lub data otrzymania zapłat,
      • dodatkowe kody identyfikujące poszczególne dostawy i usługi (GTU),
      • dodatkowe kody identyfikujące transakcje,
      • oznaczenia dowodów sprzedaży (WEW, FP, RO).
    4. Ewidencja VAT zakup:
      • wartość netto oraz wysokość podatku naliczonego,
      • wykazanie faktur dokumentujących WNT, ZTPN i import usług,
      • dodatkowe kody identyfikujące transakcje zakupu,
      • dodatkowe kody dowodów nabycia (MK, WEW, VAT RR),
    5. JPK_VAT a rozliczenie kwartalne.
    6. Błędy, pomyłki, zmiany danych w ewidencji VAT obowiązek niezwłocznej korekty, sankcja za błąd w ewidencji VAT.
    7. Faktura do paragonu (termin ujęcia w ewidencji VAT),
    8. Raportowanie transakcji objętych obowiązkowym MPP (ujęcie w ewidencji VAT),
    9. Wyjaśnienia Ministerstwa Finansów dotyczące JPK:
      • czy możliwa jest korekta jedynie części deklaracyjnej lub jedynie części ewidencyjnej?
      • w jakiej wersji struktury będą korygowane deklaracje oraz ewidencje za okresy sprzed lipca 2020r.?
      • specyfika wykazywania dokumentów wewnętrznych,
      • zasady i procedura nakładania kar 500 zł za błędy popełnione w JPK_V7M(K).
  7. Najnowsze rozstrzygnięcia TSUE w zakresie podatku VAT
    1. Wyrok w sprawie zasad ustalania daty sprzedaży w przypadku usług dokumentowanych protokołami zdawczo-odbiorczymi.
    2. Wyrok w sprawie zasad rozliczania kart paliwowych.
    3. Wyrok w sprawie możliwości odliczenia (przy spełnieniu określonych warunków) podatku naliczonego z tytułu nabycia usług noclegowych lub gastronomicznych.
    4. Wybrane orzeczenia sądów krajowych.
  8. Zagadnienia wybrane:
    1. Faktury:
      1. faktury, faktury korygujące, noty korygujące,
      2. zasady korygowania podstawy opodatkowania i podatku należnego – korekty in plus a korekty in minus, zasady potwierdzania odbioru faktury korygującej,
      3. zasady korygowania podatku naliczonego,
      4. korekta „do zera” a anulowanie faktury,
      5. zasady wystawiania i rozliczania faktur zaliczkowych oraz faktur końcowych / rozliczeniowych,
      6. faktury elektroniczne – zasady wystawiania, przesyłania oraz przechowywania.
    2. Prawo do odliczenia VAT w 2020r.
      1. zasady i terminy rozliczania podatku naliczonego,
      2. przypadki w jakich nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego,
      3. odliczanie VAT od wydatków związanych z pojazdami,
      4. odliczanie VAT od wydatków związanych ze świadczeniami nieodpłatnymi (dla klientów, kontrahentów, pracowników, współpracowników),
      5. czy należy doliczać odsetki w przypadku nieterminowego rozliczenia podatku naliczonego związanego z importem usług, WNT lub ZTPN
      6. należyta staranność, dobra wiara a rozliczenie podatku naliczonego.
  9. Odpowiedzi na pytania uczestników, dyskusja.
prowadzący:
Dariusz Polakowski
- Absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, podyplomowych studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz Uniwersytecie Warszawskim. Wieloletni pracownik organów podatkowych. W okresie pracy w Izbie Skarbowej we Wrocławiu trener Ministra Finansów z zakresu podatku VAT, integracji europejskiej, komunikacji oraz zarządzania zasobami ludzkimi w administracji. Przeprowadził ponad 2 tysiące szkoleń i wykładów z zakresu podatku od towarów i usług, których uczestnikami byli pracownicy organów podatkowych, doradcy podatkowi, pracownicy pionów ekonomiczno – księgowych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz jednostek samorządu terytorialnego. Autor lub współautor publikacji związanych z problematyką podatku VAT. Jest osobą wysoce komunikatywną o ogromnym doświadczeniu i nie kwestionowanej wiedzy.


temat 2:

Podatek VAT w 2020 roku – transakcje międzynarodowe i wewnątrzwspólnotowe (WDT, WNT), zmiany od 1 lipca 2020 roku

  1. Wewnątrzwspólnotowa dostawa i nabycie towarów (WDT/WNT)
    • warunki jakie należy spełnić aby przemieszczenie towarów mogło być uznane za WDT/WNT,
    • dokumentacja potwierdzająca przemieszczenie towarów w ramach WDT,
    • terminy i warunki stosowania stawki 0% przy WDT,
    • termin rozliczenia korekt WDT/WNT,
    • podstawa opodatkowania przy WDT/WNT,
    • kursy jakie należy stosować do transakcji wyrażonych w walucie obcej,
    • zasady i terminy rozliczenia podatku naliczonego z tytułu WNT,
    • składy konsygnacyjne dla WDT/WNT
  2. Zmiany dotyczące rozliczania WDT obowiązujące od 01.01.2020 r.
    • nowe zasady dokumentowania przemieszczenia towarów,
    • zmiana definicji „podmiotu pośredniczącego”
    • nowe regulacje dotyczące składów konsygnacyjnych,
    • zasady funkcjonowania systemu docelowego przy rozliczaniu transakcji międzynarodowych,
  3. Eksport i import towarów
    • definicja eksportu pośredniego i bezpośredniego,
    • moment powstania obowiązku podatkowego,
    • rozliczenie zaliczki w eksporcie towarów,
    • warunki i terminy w jakich podatnik stosuje stawkę 0%,
    • definicja importu towarów,
    • rozliczenie importu towarów w ramach procedur uproszczonych,
    • podstawa opodatkowania,
  4. Kontrakty wielostronne
    • definicja kontraktu wielostronnego,
    • ustalenie miejsca dostawy i zasad opodatkowania poszczególnych dostaw w ramach kontraktu wielostronnego
    • uproszczenie w zakresie rozliczania wewnątrzwspólnotowych transakcji trójstronnych,
    • sposób wykazania w deklaracji dla celów VAT oraz w informacji podsumowującej,
  5. Dostawa towarów i świadczenie usług poza terytorium Polski
    • zasady ustalania miejsca dostawy i świadczenia usług dla celów VAT,
    • dostawa towarów wraz z montażem,
    • sposób dokumentowania oraz zasady ustalania obowiązku podatkowego,
    • sposób wykazania w deklaracji,
  6. Import usług oraz zakup towarów dla którego podatnikiem jest nabywca
    • miejsce świadczenia usług i dostawy towarów,
    • jakie podmioty są zobowiązane do rozliczenia podatku należnego z tego tytułu,
    • usługi magazynowania, wynajem powierzchni na targach, wynajem pojazdów,
    • refakturowanie usług,
    • zasady odliczania podatku naliczonego,
    • usługi elektroniczne realizowane na rzecz osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej,
    • data powstania obowiązku i podstawa opodatkowania,
    • sposób dokumentowania i rozliczenia przedmiotowych transakcji,
  7. Transport międzynarodowy i spedycja
    • zasady ustalania miejsca świadczenia,
    • dokumentacja potwierdzająca wykonanie świadczenia,
    • zasady stosowania stawki 0%,
  8. Zasady i terminy rozliczania podatku należnego jako naliczonego
  9. Odpowiedzi na pytania uczestników, dyskusja.
prowadzący:
Dariusz Polakowski
- Absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, podyplomowych studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz Uniwersytecie Warszawskim. Wieloletni pracownik organów podatkowych. W okresie pracy w Izbie Skarbowej we Wrocławiu trener Ministra Finansów z zakresu podatku VAT, integracji europejskiej, komunikacji oraz zarządzania zasobami ludzkimi w administracji. Przeprowadził ponad 2 tysiące szkoleń i wykładów z zakresu podatku od towarów i usług, których uczestnikami byli pracownicy organów podatkowych, doradcy podatkowi, pracownicy pionów ekonomiczno – księgowych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz jednostek samorządu terytorialnego. Autor lub współautor publikacji związanych z problematyką podatku VAT. Jest osobą wysoce komunikatywną o ogromnym doświadczeniu i nie kwestionowanej wiedzy.



temat 3:

Podatek dochodowy od osób prawnych CIT i fizycznych PIT w 2020 roku - zmiany, praktyka rozliczeń i interpretacje

  1. Zamiany w zakresie podatku CIT
    1. Zmiany w zakresie samochodów osobowych: 
      1. Amortyzacja samochodów osobowych a przepisy przejściowe;
      2. Leasing i najem samochodów osobowych a ograniczenia wynikające z ustawy;
      3. Nowe zasady rozliczania ubezpieczeń w kosztach uzyskania przychodów;
      4. Zasady rozliczania kosztów eksploatacji samochodów osobowych po 01.01.2019 r.;
      5. Znaczenie limitu 150.000,00 PLN oraz limitu 75%;
      6. Zasady ustalania proporcji dla potrzeb liczenia limitu.
    2. Zmiany w zakresie cen transferowych:
      1. Nowa definicja podmiotów powiązanych;
      2. Czy jest znaczący wpływ w zakresie cen transferowych;
      3. Nowe limity dokumentacyjne w zakresie cen transferowych;
      4. Nowe elementy dokumentacji oraz terminy jej sporządzenia;
      5. Obowiązki informacyjne w zakresie cen transferowych.
    3. Zmiany w zakresie podatku u źródła.:
      1. Rola certyfikatu rezydencji podatkowej;
      2. Znaczenie limitu 2.000.000,00 PLN;
      3. Znaczenie niższych stawek oraz zwolnień wynikających z umowy  o unikaniu podwójnego opodatkowania oraz dyrektyw;
      4. Pobór oraz zwrot podatku;
      5. Wniosek o zwrot podatku; 
      6. Opinia o zastosowaniu zwolnienia;
      7. Oświadczenie o spełnieniu warunków.  Znaczenie dla odpowiedzialności.
    4. Nowa preferencyjna stawka CIT - 9%.
    5. Dochody z kwalifikowanej własności intelektualnej - nowa preferencyjna stawka – 5%. 
      1. Definicja dochodów z kwalifikowanej własności intelektualnej;
      2. Przychody oraz koszty uzyskania przychodów z kwalifikowanej własności intelektualnej;
      3. Zasady obliczania podstawy opodatkowania;
      4. Ewidencja przychodów oraz kosztów uzyskania przychodów.
    6. Nowe zasady rozliczania straty podatkowej.
    7. Zysk zatrzymany oraz dopłaty na kapitał - nowa ulga.
    8. Nowe zasady rozliczania podatku od nieruchomości komercyjnych.
    9. Exit Tax – podatek od niezrealizowanych zysków.
    10. Sankcje w CIT.
  2. PIT 
    1. Zerowy PIT dla młodych;
    2. Proponowane zmiany w zakresie obniżenia stawki podatkowej PIT do 17%;
    3. Proponowane zmiany w zakresie wyższych kosztów uzyskania przychodów;
    4. Proponowane zmiany w zakresie wynajmu mieszkań;
    5. Zmiany w zakresie ulgi mieszkaniowej.
  3. Odpowiedzi na pytania uczestników.
prowadzący:
Sebastian Twardoch -
prawnik i ekonomista, licencjonowany doradca podatkowy. Wieloletni wykładowca z dziedziny podatków z długoletnią praktyką szkoleniową, a także autor wielu publikacji z zakresu podatków dochodowych. Poprzednio współpracownik jednej z wiodących na rynku spółki doradztwa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatków dochodowych. Stały współpracownik naszej firmy.


Zapraszamy Państwa do wzięcia udziału w wyjątkowym szkoleniu, w najpiękniejszym uzdrowisku nad Bałtykiem. 

Kołobrzeg, Ikar Plaza SPA & Wellness -
strona hotelu
Konferencja będzie się odbywać w kompleksie hotelowo-wypoczynkowym położonym w niewielkiej odległości od morza i piaszczystej plaży (ok.50 m). Wysoki standard i znakomita lokalizacja hotelu z przepięknym widokiem na morze oraz ścieżkami do rekreacji, stwarzają doskonałe warunki do pracy, wypoczynku i rekreacji.
Na terenie kompleksu znajdują się: urokliwa jadalnia, restauracja z kawiarnią, lobby bar, klub nocny, ogród  z urzekającą roślinnością, Centrum Spa & Wellness
, centrum zdrowia, bilard, fitness, nowoczesny kompleks basenowy obejmujący baseny wewnętrzne i zewnętrzne z jacuzzi, światem sauny i salą fitness.
Basen z podgrzewaną wodą  zapewniający śródziemnomorską atmosferę!
Nastrój miejsca oraz nadmorski klimat pozytywnie wpłynie na Państwa samopoczucie i zdrowie.

Dojazd do hotelu autobusem miejskim nr 4 lub 8 z centrum Kołobrzegu lub taksówką. Hotel znajduje się około 4 km od dworca PKP.

Uwaga: możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania
Uwaga: istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
Dla zainteresowanych - możliwość wykupienia dodatkowo pakietu kosmetycznego SPA z 15% rabatem dla uczestników (np. w kwocie 150 zł).
BEZPŁATNE KORZYSTANIE Z ATRAKCJI HOTELOWYCH DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA  - basen, jacuzzi, kompleks saun, sala fitness.


Cena szkolenia 3-dniowego obejmuje:
  • 3 wykłady
  • materiały szkoleniowe,
  • 3 noclegi w pokojach 2-osobowych z łazienkami,
  • pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu odjazdu,
  • teczka konferencyjna z materiałami szkoleniowymi, długopisem i notatnikiem,
oraz
  • korzystanie z centrum Spa & Wellness, centrum zdrowia, fitness w hotelu.
Pokój jednoosobowy: dopłata do zakwaterowania w pokoju 1-osobowego.
Informacje dotyczące hotelu oraz szczegółowy program szkolenia i plan zajęć prześlemy po otrzymaniu zgłoszenia na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkoleni.

DLA STAŁYCH KLIENTÓW I WIĘKSZEJ ILOśCI OSÓB RABATY !!!

ESAL Business Promotion Office Wrocław tel.: 71 3339350  |  mobile(PLAY): 531 618 854  |  fax: 71 3339822
KARTA ZGłOSZENIA                                                                                              e-mail: biuro@esal.com.pl_esal@esalszkolenia.pl