ESAL - profesjonalne szkolenie wZakopanem: Bilans 2019; podatkowe i bilansowe zamknięcie roku, zmiany 2020
ZapraszamySzkoleniaSzkolenia w KatowicachKonferencje wyjazdoweKontaktKarta zgłoszenia
ESAL Business Promotion Office

Bilans 2019
Podatkowe i rachunkowe zamknięcia roku 2019 oraz rewolucyjne zmiany w podatkach 2019/2020 roku

10-13 grudzień 2019 r.
Zakopane, hotel Nosalowy Dwór Wellness & Spa


prowadzący: dr Roman Seredyński, Sebastian Twardoch, Dariusz Polakowski


TERMIN: 10-13 grudzień br.
KOD: 3420/2019
MIEJSCE: Zakopane, hotel Nosalowy Dwór - strona hotelu
CZAS TRWANIA: przyjazd 10/12/2019 (od kolacji), wyjazd 13/12/2019 po obiedzie

CENA SZKOLENIA netto: 2.330 zł /od osoby (brutto: 2865,90 zł) do 12.11.2019r.
po 12.11.2019 cena netto: 2480 zł / od osoby (brutto: 3013,50 zł)

karta zgłoszenia

Zakopane, hotel Nosalowy Dwór Wellness & Spa - strona hoteluhotel Nosalowy Dwór, Zakopane
Poznaj atuty największego resortu pod Tatrami. Nosalowy Dwór to więcej niż kompleks hotelowy położony nieopodal Centrum Narciarskiego Nosal, to przestrzeń wypoczynku. Przestrzeń, gdzie tworzą się emocje, zaś oferty dopasowują się do indywidualnych oczekiwań Gości.
Resort składa się z czterech wyjątkowych obiektów: Rezydencji I Nosalowy Dwór, Rezydencji II Nosalowy Dwór, Hotelu Grand Nosalowy Dwór oraz Hotelu Nosalowy Dwór.
Każdy z nich jest wyjątkowy, unikalny w wystroju ale łączy je architektoniczny styl inspirowany stylem najlepszych alpejskich kurortów o unikatowej wartości marki, które przejawiają się na każdym kroku i w każdym aspekcie pobytu.
Resort Nosalowy Dwór to miejsce, stworzone z myślą o Tobie i Twoim komforcie. Jest tu wszystko czego potrzebujesz by prawdziwie wypocząć. Przekonaj się, że wypoczynek w Hotelach Nosalowy Dwór to doświadczenie niezwykłe, podczas którego zastanawiasz się tylko nad długością pobytu. Gdzie wszystko, nawet wysokie szczyty Tatr są na wyciągnięcie ręki.
W Nosalowym Dworze Goście mają do dyspozycji hotelowy basen. To miejsce stworzone do wypoczynku ihotel Nosalowy Dwór - sala konf. aktywności w pięknych wnętrzach - warto skorzystać z niego o każdej porze dnia.
Bez względu na to, czy jest to wyjazd turystyczny czy biznesowy, strefa basenowa pozwoli zregenerować się i zrelaksować po całym dniu aktywności. Hotel z basenem w Zakopanem świetnie się sprawdzi podczas wyjazdu w pojedynkę, w parze, a także całą rodziną. Goście hotelowi mają nieograniczony dostęp do strefy basenowej, dzięki czemu każdy swobodnie znajdzie odpowiednią porę na pływanie dla siebie.

Uwaga: możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania
Uwaga: istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą oraz rezerwacji pokoju 1-osobowego za dopłatą.

TEMATYKA ZAJĘĆ:

Uwaga: programy mogą ulec modyfikacji w związku ze zmianami prawa podatkowego na 2020 rok.

DZIEŃ 1:

Akcja Bilans 2019 - sprawozdanie finansowe za 2019 rok

  1. Wprowadzenie
  2. Zamknięcie roku obrotowego - podstawowe aspekty
    1. Jednostki objęte postanowieniami ustawy w pełnym i niepełnym zakresie,
    2. Składniki i reguły sporządzania rocznego sprawozdania finansowego,
    3. Harmonogram prac - kluczowe daty dla rocznego sprawozdania finansowego,
    4. Roczne sprawozdanie finansowe większych jednostek,
    5. Roczne sprawozdanie finansowe jednostek mikro,
    6. Roczne sprawozdanie finansowe średnich i małych jednostek,
    7. Podpisywanie rocznego sprawozdania finansowego,
    8. Badanie rocznego sprawozdania finansowego,
    9. Zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego,
    10. Udostępnianie rocznego sprawozdania finansowego po zmianach w KRS
    11. Przechowywanie rocznego sprawozdania finansowego,
    12. Odpowiedzialność za roczne sprawozdanie finansowe .
    13. Podpis elektroniczny pod sprawozdaniem finansowym – doświadczenia z roku ubiegłego
    14. Zmiany w prawie bilansowym

  3. Sprawozdanie finansowe za 2019 rok - struktura oraz jego elementy
    1. Wprowadzenie
    2. Bilans
      1. Struktura bilansu
      2. Zasady wyceny
      3. Układ bilansu na tle regulacji MSSF / MSR
      4. Aktywa trwałe
      5. Zapasy
      6. Należności
    3. Rachunek zysków i strat
      1. Struktura rachunku zysków i strat
      2. Wariant porównawczy a kalkulacyjny
      3. Ujmowanie przychodów a zasada współmierności
      4. Pozostałe przychody oraz koszty operacyjne
      5. Przychody oraz koszty finansowe
    4. Rachunek przepływów pieniężnych
      1. Struktura
      2. Obowiązek sporządzania
      3. Metoda pośrednia oraz bezpośrednia
      4. Rodzaje przepływów pieniężnych
    5. Zestawienie zmian w kapitale własnym
    6. Dodatkowe informacje i objaśnienia

  4. Inwentaryzacja
    1. Terminy przeprowadzenia
    2. Metody inwentaryzacji
      1. Spis z natury
      2. Potwierdzenie sald
      3. Weryfikacja dokumentów
    3. Rozliczenia inwentaryzacji
    4. Wycena

  5. Sporządzanie sprawozdania finansowego – wybrane zagadnienia:
    1. KSR 2 - Podatek odroczony
      1. Regulacje ustawy o rachunkowości oraz KSR 2
      2. Metoda bilansowa jako podstawa ustalania podatku odroczonego
      3. Analiza najczęściej występujących różnic przejściowych
      4. Efektywna stawka podatkowa jako źródło informacji na temat realnych obciążeń podatkowych
      5. Case study - przykłady
    2. KSR 13 – Koszt wytworzenia jako podstawa wyceny produktów
      1. Podstawowe informacje na tle Ustawy o rachunkowości
      2. Ogólne zasady wyceny produktów
      3. Zakres kosztu wytworzenia
      4. Zmienne i stałe koszty pośrednie
      5. Zdolności produkcyjne
      6. Prezentacja i ujawnianie w sprawozdaniu finansowym
      7. Case study - przykład
  6. Dyskusja, pytania uczestników i zakończenie.
prowadzący:
dr Roman Seredyński
- Biegły rewident, partner zarządzający dużej spółki audytorskiej, doktor nauk ekonomicznych. Tytuł naukowy uzyskał w katedrze rachunkowości Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Karierę zawodową rozpoczął w międzynarodowej firmie audytorskiej. Brał udział w licznych projektach między innymi dotyczących badania sprawozdań finansowych, w tym spółek giełdowych, przekształcania sprawozdań finansowych zgodnie z MSR/MSSF oraz HGB, sporządzaniu analiz finansowych typu Due Dilligence oraz wyceny przedsiębiorstw. Posiada bogate doświadczenie z dziedziny Międzynarodowych Standardów Rachunkowości. Obecnie zarządza Grupą ECA S.A.  Autor licznych artykułów z zakresu audytu oraz sprawozdawczości finansowej, ceniony wykładowca z zakresu rachunkowości. Autor i współautor podręczników z zakresu polskich oraz międzynarodowych standardów rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy.


DZIEŃ 2:

Podatek dochodowy od osób prawnych CIT i fizycznych PIT w 2019 roku - rewolucyjne zmiany, praktyka rozliczeń i interpretacje

  1. Zamiany w zakresie podatku CIT
    1. Zmiany w zakresie samochodów osobowych: 
      1. Amortyzacja samochodów osobowych a przepisy przejściowe;
      2. Leasing i najem samochodów osobowych a ograniczenia wynikające z ustawy;
      3. Nowe zasady rozliczania ubezpieczeń w kosztach uzyskania przychodów;
      4. Zasady rozliczania kosztów eksploatacji samochodów osobowych po 01.01.2019 r.;
      5. Znaczenie limitu 150.000,00 PLN oraz limitu 75%;
      6. Zasady ustalania proporcji dla potrzeb liczenia limitu.
    2. Zmiany w zakresie cen transferowych:
      1. Nowa definicja podmiotów powiązanych;
      2. Czy jest znaczący wpływ w zakresie cen transferowych;
      3. Nowe limity dokumentacyjne w zakresie cen transferowych;
      4. Nowe elementy dokumentacji oraz terminy jej sporządzenia;
      5. Obowiązki informacyjne w zakresie cen transferowych.
    3. Zmiany w zakresie podatku u źródła.:
      1. Rola certyfikatu rezydencji podatkowej;
      2. Znaczenie limitu 2.000.000,00 PLN;
      3. Znaczenie niższych stawek oraz zwolnień wynikających z umowy  o unikaniu podwójnego opodatkowania oraz dyrektyw;
      4. Pobór oraz zwrot podatku;
      5. Wniosek o zwrot podatku; 
      6. Opinia o zastosowaniu zwolnienia;
      7. Oświadczenie o spełnieniu warunków.  Znaczenie dla odpowiedzialności.
    4. Nowa preferencyjna stawka CIT - 9%.
    5. Dochody z kwalifikowanej własności intelektualnej - nowa preferencyjna stawka – 5%. 
      1. Definicja dochodów z kwalifikowanej własności intelektualnej;
      2. Przychody oraz koszty uzyskania przychodów z kwalifikowanej własności intelektualnej;
      3. Zasady obliczania podstawy opodatkowania;
      4. Ewidencja przychodów oraz kosztów uzyskania przychodów.
    6. Nowe zasady rozliczania straty podatkowej.
    7. Zysk zatrzymany oraz dopłaty na kapitał - nowa ulga.
    8. Nowe zasady rozliczania podatku od nieruchomości komercyjnych.
    9. Exit Tax – podatek od niezrealizowanych zysków.
    10. Sankcje w CIT.
  2. PIT 
    1. Zerowy PIT dla młodych;
    2. Proponowane zmiany w zakresie obniżenia stawki podatkowej PIT do 17%;
    3. Proponowane zmiany w zakresie wyższych kosztów uzyskania przychodów;
    4. Proponowane zmiany w zakresie wynajmu mieszkań;
    5. Zmiany w zakresie ulgi mieszkaniowej.
  3. Odpowiedzi na pytania uczestników.
prowadzący: Sebastian Twardoch
prawnik i ekonomista, licencjonowany doradca podatkowy. Wieloletni wykładowca z dziedziny podatków z długoletnią praktyką szkoleniową, a także autor wielu publikacji z zakresu podatków dochodowych. Poprzednio współpracownik jednej z wiodących na rynku spółki doradztwa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatków dochodowych. Stały współpracownik naszej firmy.



DZIEŃ 3:

Podatek VAT – zmiany w podatku VAT w 2019 roku z uwzględnieniem zmian od 1 września i 1 listopada 2019r. oraz 1 stycznia 2020r.

  1. Zmiany w VAT w 2019 r.
    1. Ulga na złe długi:
      1. skrócenie ustawowego terminu korzystania z ulgi na złe długi ze 150 do 90 dni,
      2. warunki korzystania z ulgi na złe długi,
      3. obowiązki nabywcy,
      4. różne zasady stosowania ulgi na złe długi dla faktur z terminem płatności przypadającym w 2018 r.
      5. najnowsze orzecznictwo w tym zakresie.

    2. Nowe regulacje dotyczące zasad opodatkowania bonów obowiązujące od 1 stycznia 2019 r.:
      1. bony jednego przeznaczenia a bony różnego przeznaczenia, – zasady rozliczania na gruncie VAT,
      2. świadczenia nieodpłatne na rzecz kontrahentów których przedmiotem są bony,
      3. obowiązek podatkowy, podstawa opodatkowania oraz dokumentowanie obrotu bonami.

    3. Zmiany dotyczące kas rejestrujących w 2019 r.:
      1. Centralne Repozytorium Kas,
      2. terminy obowiązywania potwierdzeń o spełnieniu warunków technicznych dla poszczególnych typów kas,
      3. zmiany dot. zwolnień z kas fiskalnych, m.in. przy sprzedaży na rzecz pracowników,
      4. obowiązek przeszkolenia pracowników obsługujących kasy fiskalne,
      5. kasy fiskalne online – terminy wdrażania, sposób i warunki ich używania,
      6. zmiany dotyczące stosowania oznaczeń literowych dla stawek VAT,
      7. sposób prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas z elektronicznym lub papierowym zapisem kopii.
      8. odliczanie lub zwrotu kwot wydatkowanych na zakup kas rejestrujących oraz zwrot tych kwot przez podatnika.

    4. Zmiany dot. wykazu podatników VAT – tzw. biała lista podatników VAT obowiązująca od 1 września 2019 r.:
      1. zakres danych przechowywanych w rejestrze podatników,
      2. nowe możliwości w zakresie weryfikowania wiarygodności kontrahenta,
      3. konsekwencje podatkowe dokonania zapłaty należności wynikającej z faktury bez pośrednictwa rachunku płatniczego lub na rachunek nieujęty w wykazie.

    5. Obowiązkowy mechanizm płatności podzielonej dla wybranych transakcji obowiązujący od 1 listopada 2019r.:
      1. lista transakcji objętych obowiązkowym systemem split payment,
      2. wprowadzenie obowiązku posiadania rachunku rozliczeniowego na potrzeby obsługi transakcji objętych obowiązkiem dokonywania zapłaty w systemie split payment,
      3. sposób dokonania zapłaty a mechanizm podzielonej płatności,
      4. wartość transakcji a mechanizm podzielonej płatności,
      5. likwidacja odwrotnego obciążenia w obrocie krajowym,
      6. obowiązkowe oznaczenia na fakturach w związku z wprowadzeniem mechanizmu podzielonej płatności,
      7. konsekwencje podatkowe za niezastosowanie mechanizmu podzielonej płatności lub za nieprawidłowe wystawienie faktury dla transakcji objętej obowiązkowym MPP,
      8. obowiązkowy MPP a koszty uzyskania przychodu na gruncie podatku dochodowego,
      9. wprowadzenie możliwości opłacania jednym przelewem w systemie split payment więcej niż jednej faktury,
      10. Wiążąca informacja stawkowa,
      11. nowa matryca stawek

    6. Projekt ustawy znoszący obowiązek składania deklaracji dla celów VAT:
      1. zmiana struktury JPK,
      2. wprowadzenie nowej sankcji za przesyłanie ewidencji VAT zawierającej błędy i nieprawidłowości,

  2. Najnowsze rozstrzygnięcia TSUE w zakresie podatku VAT
    1. Wyrok w sprawie zasad ustalania daty sprzedaży w przypadku usług dokumentowanych protokołami zdawczo-odbiorczymi.
    2. Wyrok w sprawie zasad rozliczania kart paliwowych.
    3. Wyrok w sprawie stosowania prewspółczynnika dla rozliczenia podatku VAT.
    4. Wyrok w sprawie zasad stosowania ulgi na złe długi.
    5. Wyrok w sprawie możliwości odliczenia (przy spełnieniu określonych warunków) podatku naliczonego z tytułu nabycia usług noclegowych lub gastronomicznych.
    6. Wybrane orzeczenia sądów krajowych.

  3. Zagadnienia wybrane dot. rozliczania VAT w 2019 r.
    1. Faktury w 2019 r.:
      1. faktury, faktury korygujące, noty korygujące,
      2. zasady korygowania podstawy opodatkowania i podatku należnego – korekty in plus a korekty in minus, zasady potwierdzania odbioru faktury korygującej,
      3. zasady korygowania podatku naliczonego,
      4. korekta „do zera” a anulowanie faktury,
      5. zasady wystawiania i rozliczania faktur zaliczkowych oraz faktur końcowych / rozliczeniowych,
      6. faktury elektroniczne – zasady wystawiania, przesyłania oraz przechowywania.

    2. Prawo do odliczenia VAT w 2019 r.
      1. zasady i terminy rozliczania podatku naliczonego,
      2. przypadki w jakich nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego,
      3. odliczanie VAT od wydatków związanych z pojazdami,
      4. odliczanie VAT od wydatków związanych ze świadczeniami nieodpłatnymi (dla klientów, kontrahentów, pracowników, współpracowników),
      5. należyta staranność, dobra wiara a rozliczenie podatku naliczonego.
  4. Odpowiedzi na pytania uczestników, dyskusja.
prowadzący: Dariusz Polakowski
Absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, podyplomowych studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz Uniwersytecie Warszawskim. Wieloletni pracownik organów podatkowych. W okresie pracy w Izbie Skarbowej we Wrocławiu trener Ministra Finansów z zakresu podatku VAT, integracji europejskiej, komunikacji oraz zarządzania zasobami ludzkimi w administracji. Przeprowadził ponad 2 tysiące szkoleń i wykładów z zakresu podatku od towarów i usług, których uczestnikami byli pracownicy organów podatkowych, doradcy podatkowi, pracownicy pionów ekonomiczno – księgowych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz jednostek samorządu terytorialnego. Autor lub współautor publikacji związanych z problematyką podatku VAT. Jest osobą wysoce komunikatywną o ogromnym doświadczeniu i nie kwestionowanej wiedzy.


Cena szkolenia 3-dniowego obejmuje:
  • 3 wykłady
  • materiały szkoleniowe,
  • 3 noclegi w pokojach 2-osobowych z łazienkami,
  • pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu odjazdu,
  • teczka konferencyjna z materiałami szkoleniowymi, długopisem i notatnikiem,
oraz
  • korzystanie z centrum SPA Tropicana w hotelu.
Pokój jednoosobowy: dopłata do zakwaterowania w pokoju 1-osobowego.
Informacje dotyczące hotelu oraz szczegółowy program szkolenia i plan zajęć prześlemy po otrzymaniu zgłoszenia na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkoleni.

DLA STAŁYCH KLIENTÓW I WIĘKSZEJ ILOŚCI OSÓB RABATY !!!

ESAL Business Promotion Office Wrocław tel.: 71 3339350  |  mobile(PLAY): 531 618 854  |  fax: 71 3339822
KARTA ZGŁOSZENIA                                                                                              e-mail: biuro@esal.com.pl_esal@esalszkolenia.pl