ZapraszamySzkoleniaSzkolenia w KatowicachKonferencje wyjazdoweKontaktKarta zgłoszenia
ESAL Business Promotion Office

Bilans 2019
Podatkowe i rachunkowe zamknięcia roku 2019 oraz rewolucyjne zmiany w podatkach 2019/2020 roku

26-29 listopad 2019 r.
Wisła, hotel GOŁĘBIEWSKI kat.****
Park Wodny TROPICANA & SPA


prowadzący: dr Roman Seredyński, Zdzisław Modzelewski, Aleksander Gniłka


TERMIN: 26-29 listopad br.
KOD: 3410/2019
MIEJSCE: Wisła, Hotel GOŁĘBIEWSKI - strona hotelu
CZAS TRWANIA: przyjazd 26/11/2019, wyjazd 29/11/2019 po obiedzie

CENA SZKOLENIA netto: 2.330 zł /od osoby (brutto: 2865,90 zł) do 12.11.2019r.
po 12.11.2019 cena netto: 2480 zł (brutto: 3013,50 zł)

karta zgłoszenia

WISŁA, hotel GOŁĘBIEWSKI (odnowiony i rozbudowany) - strona hotelu

widok hoteluwidok hotelowej fontannywidok SPAwidok na patiowidok basenuwidok pokoju

Hotel Gołębiewski położony jest na stoku Bukowej (713 m.npm.), na prawym brzegu Wisły, która niedaleko posiada swoje źródła.

Wyjątkowy klimat, lokalizacja w górach Beskidu Śląskiego, różnorodność atrakcji (między innymi Park Wodny Tropikana), wspaniała atmosfera hotelu sprawią, iż wypoczynek w naszym hotelu będzie miły i niezapomniany. Naszych Gości zapraszamy do Restauracji Zielonej (330 miejsc) w godzinach od 14.00 do 23.00, Restauracji Czerwonej (350 miejsc, śniadania w godzinach 7.00-11.00, obiady w godzinach 13.30 - 16.00, wyśmienity bufet szwedzki).
Restauracji Staropolskiej ze stylowym wystrojem z kominkiem (180 miejsc) oraz Klubu Nocnego (530 miejsc), Kawiarni Patio, Gabinetu Odnowy Biologicznej.
Centrum rekreacyjne SPA - TROPICANA: baseny z zimna i ciepłą wodą, z „falą”, hydromasażem, jacuzzi, kąpiele solankowe, bicze wodne, grota solna, tężnie, sauna parowa i sauny suche-aromatyczne, komora śnieżna – bezpłatnie dla uczestników szkolenia.
Uwaga: możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania
Uwaga: istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
Dla zainteresowanych - możliwość wykupienia dodatkowo pakietu kosmetycznego SPA(np. w kwocie 150 zł).
BEZPŁATNE KORZYSTANIE Z ATRAKCJI HOTELOWYCH DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA:
- relaks w kompleksie basenów - wewnętrzny kryty i zewnętrzny z podgrzewaną wodą,
- jacuzzi, kompleks saun, siłownia
- Klub Nocny

TEMATYKA ZAJĘĆ:

DZIEŃ 1:

Akcja Bilans 2019 - sprawozdanie finansowe za 2019 rok

  1. Wprowadzenie
  2. Zamknięcie roku obrotowego - podstawowe aspekty
    1. Jednostki objęte postanowieniami ustawy w pełnym i niepełnym zakresie,
    2. Składniki i reguły sporządzania rocznego sprawozdania finansowego,
    3. Harmonogram prac - kluczowe daty dla rocznego sprawozdania finansowego,
    4. Roczne sprawozdanie finansowe większych jednostek,
    5. Roczne sprawozdanie finansowe jednostek mikro,
    6. Roczne sprawozdanie finansowe średnich i małych jednostek,
    7. Podpisywanie rocznego sprawozdania finansowego,
    8. Badanie rocznego sprawozdania finansowego,
    9. Zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego,
    10. Udostępnianie rocznego sprawozdania finansowego po zmianach w KRS
    11. Przechowywanie rocznego sprawozdania finansowego,
    12. Odpowiedzialność za roczne sprawozdanie finansowe .
    13. Podpis elektroniczny pod sprawozdaniem finansowym – doświadczenia z roku ubiegłego
    14. Zmiany w prawie bilansowym

  3. Sprawozdanie finansowe za 2019 rok - struktura oraz jego elementy
    1. Wprowadzenie
    2. Bilans
      1. Struktura bilansu
      2. Zasady wyceny
      3. Układ bilansu na tle regulacji MSSF / MSR
      4. Aktywa trwałe
      5. Zapasy
      6. Należności
    3. Rachunek zysków i strat
      1. Struktura rachunku zysków i strat
      2. Wariant porównawczy a kalkulacyjny
      3. Ujmowanie przychodów a zasada współmierności
      4. Pozostałe przychody oraz koszty operacyjne
      5. Przychody oraz koszty finansowe
    4. Rachunek przepływów pieniężnych
      1. Struktura
      2. Obowiązek sporządzania
      3. Metoda pośrednia oraz bezpośrednia
      4. Rodzaje przepływów pieniężnych
    5. Zestawienie zmian w kapitale własnym
    6. Dodatkowe informacje i objaśnienia

  4. Inwentaryzacja
    1. Terminy przeprowadzenia
    2. Metody inwentaryzacji
      1. Spis z natury
      2. Potwierdzenie sald
      3. Weryfikacja dokumentów
    3. Rozliczenia inwentaryzacji
    4. Wycena

  5. Sporządzanie sprawozdania finansowego – wybrane zagadnienia:
    1. KSR 2 - Podatek odroczony
      1. Regulacje ustawy o rachunkowości oraz KSR 2
      2. Metoda bilansowa jako podstawa ustalania podatku odroczonego
      3. Analiza najczęściej występujących różnic przejściowych
      4. Efektywna stawka podatkowa jako źródło informacji na temat realnych obciążeń podatkowych
      5. Case study - przykłady
    2. KSR 13 – Koszt wytworzenia jako podstawa wyceny produktów
      1. Podstawowe informacje na tle Ustawy o rachunkowości
      2. Ogólne zasady wyceny produktów
      3. Zakres kosztu wytworzenia
      4. Zmienne i stałe koszty pośrednie
      5. Zdolności produkcyjne
      6. Prezentacja i ujawnianie w sprawozdaniu finansowym
      7. Case study - przykład
  6. Dyskusja, pytania uczestników i zakończenie.
prowadzący:
dr Roman Seredyński - Biegły rewident, partner zarządzający dużej spółki audytorskiej, doktor nauk ekonomicznych. Tytuł naukowy uzyskał w katedrze rachunkowości Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Karierę zawodową rozpoczął w międzynarodowej firmie audytorskiej. Brał udział w licznych projektach między innymi dotyczących badania sprawozdań finansowych, w tym spółek giełdowych, przekształcania sprawozdań finansowych zgodnie z MSR/MSSF oraz HGB, sporządzaniu analiz finansowych typu Due Dilligence oraz wyceny przedsiębiorstw. Posiada bogate doświadczenie z dziedziny Międzynarodowych Standardów Rachunkowości. Obecnie zarządza Grupą ECA S.A.  Autor licznych artykułów z zakresu audytu oraz sprawozdawczości finansowej, ceniony wykładowca z zakresu rachunkowości. Autor i współautor podręczników z zakresu polskich oraz międzynarodowych standardów rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy.


DZIEŃ 2:

Podatek VAT w 2019 roku - kolejne zmiany od 1 września, listopada 2019 r. i od 2020 r.

  1. „Biała lista podatników VAT” – nowy wykaz (wrzesień 2019 r.):  
    1. zakres danych zawartych w rejestrze,
    2. obowiązek dokonywania płatności tylko na zgłoszone do US rachunki bankowe,
    3. kary związane z naruszeniem obowiązkowych płatności:
      • obowiązek wykazania dodatkowego przychodu w wysokości dokonanego przelewu (PIT/CIT),
      • brak możliwości zaliczenia wydatków do kosztów (PIT/CIT),
      • solidarna odpowiedzialność w VAT dla nabywcy.

  2. Obowiązkowy Mechanizm Podzielonej Płatności (listopad 2019 r.):
    1. Likwidacja „odwrotnego obciążenia”,
    2. Rozszerzenie przedmiotowego zakresu solidarnej odpowiedzialności (ponad 150 pozycji),
    3. Dla określonych transakcji (ponad 150 pozycji) będzie OBOWIĄZKOWA płatność w ramach Podzielonej Płatności (na rachunek VAT),
    4. Wprowadzenie nowej informacji na fakturze: Mechanizm Podzielonej Płatności,
    5. Nowe kary związane z naruszeniem nowych regulacji, w tym:
      • Sankcja 100% dla podatnika, który wystawi fakturę bez informacji „Mechanizm Podzielonej Płatności”,
      • Sankcja 100% dla podatnika, który dokona zapłaty za fakturę z informacją „Mechanizm Podzielonej Płatności”, w inny sposób niż w ramach Podzielonej Płatności,
      • Dodatkowo brak kosztu (PIT/CIT), jeśli nabywca naruszy obowiązek zapłaty w ramach Podzielonej Płatności,
    6. Możliwość dokonywania płatności z rachunku VAT z tytułu: PIT/CIT/ZUS/akcyza/cło
    7. Dodatkowe opłaty związane z korzystaniem z rachunku VAT.

  3. JPK_VDEK - projekt łączący JPK_VAT z deklaracjami VAT-7 i VAT-7K (styczeń 2020 r.):
    1. nowe zasady składania i przesyłania deklaracji i JPK_VAT,
    2. zmiany w zakresie prowadzonej ewidencji VAT (rejestr sprzedaży),
    3. bardzo duże zmiany w strukturze JPK_VAT, w tym podatnik będzie zobowiązany przesyłać dane dotyczące:
      • rodzaju dokumentów sprzedażowych i zakupowych,
      • rodzaju dokonywanej sprzedaży,
    4. wprowadzenie kar/sankcji za przesyłanie JPK_VDEK zawierającej błędy i nieprawidłowości (500 zł za każdy błąd),
    5. nowe kary z kodeksu karnego skarbowego,
    6. wprowadzenie indywidualnego rachunku podatkowego.

  4. Faktury wystawiane do sprzedaży zarejestrowanej w kasie rejestrującej tylko do paragonów z NIP nabywcy (listopad 2019):
    1. Jeśli brak NIP nabywcy na paragonie, sankcja 100% dla wystawcy faktury,
    2. Jeśli brak NIP nabywcy na paragonie, sankcja 100% także dla nabywcy faktury, o ile odlicza on VAT z faktury.

  5. Sztuczne opodatkowanie transakcji (licytacji) dokonywanych przez komorników sądowych oraz organy egzekucyjne,
  6. Zmiany w zakresie opodatkowania dostawy nieruchomości zabudowanych
  7. Sankcja w VAT – 15% za błędny poprawione przez podatnika,
  8. Zwolnienie do 200.000 zł – sprzedaż określonych towarów będzie wykluczała zwolnienie.
  9. Faktura VAT RR w wersji elektronicznej,
  10. Kasy fiskalne on-line (maj 2019 r.):
    1. kto i kiedy może a kto musi zainstalować kasę on-line – system zachęt oraz obowiązków dla branż „wrażliwych”,
    2. ulga z tytułu zakupu kas – tylko dla kas online,
    3. nowe rodzaje kas,
    4. kary za sprzedaż kas niespełniających warunków technicznych oraz brak serwisu kasy.
  11. Dyskusja – pytania słuchaczy.
prowadzący:
Zdzisław Modzelewski
- licencjonowany Doradca podatkowy, partner w spółce doradztwa podatkowego, doświadczony wykładowca i praktyk, od wielu lat specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, autor licznych artykułów o tematyce podatkowej, ekspert podatkowy. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w międzynarodowych spółkach zajmujących się doradztwem podatkowym. Stały współpracownik naszej firmy.


DZIEŃ 3:

Podatek dochodowy od osób prawnych CIT - rozliczenia roczne oraz zmiany w 2019 i na 2020 rok

  1. Rewolucyjne zmiany CIT 2019r. oraz pierwsze doświadczenia dotyczące m.in.:.
    1. Rewolucyjnych zasady rozliczania samochodów osobowych w działalności gospodarczej
    2. Rewolucyjnych zmian w podatkowym rozliczaniu leasingu – istotność przepisu przejściowego
    3. Nowej stawki CIT w wysokości 9% - dla kogo?
    4. Zmian na gruncie cen transferowych (uproszczenia i wyłączenia)
    5. Podatku u źródła - kluczowe nowe regulacje od 2019 r. (m.in. nowa rola płatnika, odpowiedzialność płatnika, kopie certyfikatów rezydencji podatkowych)
    6. Finansowania wewnętrznego podatnika CIT, a koszty podatkowe
    7. Wierzytelności w przychodach i kosztach podatkowych - nabywanie i obrót od 2019 r.
    8. Konwersji wierzytelności na kapitał zakładowy - opodatkowanie
    9. Możliwości szybszego rozliczenia starty podatkowej Podatku od nieruchomości komercyjnych na nowych zasadach
    10. Objaśnienia MF oraz zapowiedz oficjalnych objaśnień dotyczących zmienionych przepisów CIT.
  2. Inne wybrane zagadnienia dotyczące podatku CIT
    1. Dwa źródła przychodów w podatków CIT
    2. Ograniczanie kosztów finansowania dłużnego
    3. Ograniczenie kosztów poniesionych na nabycie usług i wartości niematerialnych
    4. Straty z tytułu zbycia wierzytelności. Odpisy aktualizujące i umorzenie wierzytelności.
    5. Zmiany związane z opodatkowaniem aportów
    6. Przychody i koszty uzyskania przychodu (koszty uzyskania przychodów i koszty nie będące kosztem uzyskania przychodów (na przykładach dotyczących poszczególnych wydatków)
    7. Działania marketingowe w podatku CIT – koszty reprezentacji i reklamy (spotkania z kontrahentami, prezenty dla kontrahentów, imprezy integracyjne dla kontrahentów)
    8. Inne zagadnienia związane z podatkiem CIT dotyczące zamknięcia roku.
    9. Najnowsze interpretacje i orzeczenia sądów administracyjnych dotyczące podatku dochodowego od osób prawnych
    10. Zmiany w CIT na 2020 min. wyłączenie z kosztów podatkowych płatności na niezgłoszone rachunki bankowe oraz inne planowane zmiany.
  3. Pytania uczestników.
prowadzący:
Aleksander Gniłka -
Doradca podatkowy (nr wpisu 11512), absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach podatków dochodowych od osób prawnych i fizycznych, ubezpieczeń społecznych i problematyce cen transferowych. Wcześniej pracownik międzynarodowej firmy doradczej oraz szef działu podatku dochodowego od osób prawnych w spółce doradztwa podatkowego. Autor kilkudziesięciu publikacji z tematyki prawa podatkowego (Grupa wydawnicza Infor, Wydawnictwo Presscom, Rzeczpospolita) oraz autor i współautor kilku pozycji książkowych. Wykładowca na studiach podyplomowych. „Doradca Podatkowy” w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu oraz „Kadry i Płace” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Wieloletni wykładowca prawa podatkowego w Polsce.


Cena szkolenia 3-dniowego obejmuje:
  • 3 wykłady
  • materiały szkoleniowe,
  • 3 noclegi w pokojach 2-osobowych z łazienkami,
  • pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu odjazdu,
  • teczka konferencyjna z materiałami szkoleniowymi, długopisem i notatnikiem,
oraz
  • korzystanie z centrum SPA Tropicana w hotelu.
Pokój jednoosobowy: dopłata do zakwaterowania w pokoju 1-osobowego.
Informacje dotyczące hotelu oraz szczegółowy program szkolenia i plan zajęć prześlemy po otrzymaniu zgłoszenia na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkoleni.

DLA STAŁYCH KLIENTÓW I WIĘKSZEJ ILOŚCI OSÓB RABATY !!!

ESAL Business Promotion Office Wrocław tel.: 71 3339350  |  mobile(PLAY): 531 618 854  |  fax: 71 3339822
KARTA ZGŁOSZENIA                                                                                              e-mail: biuro@esal.com.pl_esal@esalszkolenia.pl