ZapraszamySzkoleniaSzkolenia w KatowicachKonferencje wyjazdoweKontaktKarta zgłoszenia
ESAL Business Promotion Office

Bilans 2019
Podatkowe i rachunkowe zamknięcia roku 2019 oraz zmiany w podatkach w 2019/2020 roku

27-30 październik 2019 r.
Zakopane, Grand hotel Stamary Wellness & SPA


prowadzący: Katarzyna Tomala, Tomasz Wojewoda, Michał Kołosowski


TERMIN: 27-30 październik br.
KOD: 3390/2019
MIEJSCE: Zakopane, Grand Hotel Stamary Wellness & SPA **** - strona hotelu
CZAS TRWANIA: przyjazd 27/10/2019, wyjazd 30/10/2019 po obiedzie

CENA SZKOLENIA netto: 2.330 zł /od osoby (brutto: 2865.90 zł) do 16.10.2019r.
po 16.10.2019 cena netto: 2480 zł (brutto: 3050,40 zł)

karta zgłoszenia

TEMATYKA ZAJĘĆ:

DZIEŃ 1:

Podatek dochodowy od osób prawnych – wybrane zagadnienia związane z zamknięciem 2019 r. oraz zmiany na 2020 rok

  1. Podział na źródła przychodów w podatku CIT – w szczególności przychody z praw majątkowych i papierów wartościowych, przyporządkowanie kosztów do źródła, ustalenie podstawy opodatkowania i rozliczenie strat z lat poprzednich z podziałem na źródła przychodów

  2. Potrącenie kosztów pośrednich u podatników prowadzących księgi rachunkowe we właściwym okresie podatkowym – zmiana stanowiska przez organy podatkowe

  3. Koszty wynagrodzeń

  4. Moment ujęcia korekty kosztów lub przychodów

  5. Nieściągalne wierzytelności jako koszty podatkowe w księgach rachunkowych w kontekście rozwiązań ulgi na złe długi od 2020 r.

  6. Koszty finansowania dłużnego w podatku CIT – lista kosztów finansowania dłużnego, metoda obliczenia limitu kosztów podatkowych – kontrowersje na gruncie orzecznictwa i interpretacji organów podatkowych

  7. Podatek CIT u źródła z tytułu dywidendy wypłacanej przez polską spółkę – wdrożenie zmian z 2019 r.

  8. Zmiany w CIT na 2020 rok.

  9. Odpowiedzi na pytania, dyskusja.

prowadzący:
Katarzyna Tomala - prawnik, doradca podatkowy. Od 1998 pracownik spółek audytorskich i spółki doradztwa podatkowego. Specjalizacja: podatki dochodowe, audyty podatkowe, związek rachunkowości i prawa podatkowego, postępowania przed organami podatkowymi oraz sądami, prowadzenie ksiąg podatkowych. Wieloletni wykładowca dla praktyków podatkowych oraz księgowych. Stały współpracownik naszej firmy.


DZIEŃ 2:

Podatek VAT w 2019 roku - kolejne zmiany od 1 września, 1 listopada 2019 r. i od 1 stycznia 2020 r.

  1. Zmiany, od 1 listopada 2019 r., w zakresie likwidacji odwrotnego obciążenia w transakcjach krajowych i wprowadzenia obowiązkowego split payment dla branż dotychczas objętych odwrotnym obciążeniem, po przekroczeniu ustawowego limitu kwotowego.
  2. Zmiany, od 1 listopada 2019 r., w zakresie stosowania mechanizmu podzielonej płatności (split payment), wprowadzenie możliwości regulowania z rachunku VAT innych podatków, niż VAT, dokonywania zapłaty za więcej niż jedną fakturę w ustawowo określonych przypadkach itp.
  3. Zmiany, od 1 listopada 2019 r., w zakresie odpowiedzialności solidarnej nabywcy za zaległości podatkowe sprzedawcy.
  4. Zmiany, od 1 listopada 2019 r., w zakresie stawki VAT na książki, gazety, czasopisma itp.
  5. Zmiany, od 1 stycznia 2020 r., w zakresie wystawiania faktur do sprzedaży zaewidencjonowanej przy zastosowaniu kasy rejestrującej pod warunkiem, że paragon potwierdzający dokonanie tej sprzedaży zawiera NIP nabywcy. Sankcje za nieprzestrzeganie przepisu.
  6. Zmiany, od 1 stycznia 2020 r. w zakresie opodatkowania wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów (dokumentowanie, warunki stosowania stawki 0%).
  7. Zmiany, od 1 stycznia 2020 r. w zakresie rozliczania międzynarodowych transakcji łańcuchowych (zasady opodatkowania VAT, określenie miejsca dostawy itp., praktyka i orzecznictwo TSUE).
  8. Utworzenie od 1 września 2019 r., wykazu podmiotów zarejestrowanych jako podatnicy VAT prowadzonego prze Szefa Krajowej Administracji Skarbowej (tzw. biała lista) – konsekwencje dla podatników.
  9. Zmiana, od 1 września 2019 r., definicji pierwszego zasiedlenia i skutki dla podatników w zakresie stosowania zwolnienia z VAT w przypadku sprzedaży nieruchomości.
  10. Zmiany, od 1 września 2019 r., w zakresie stosowania tzw. sankcji VAT – owskiej (dodatkowe zobowiązanie podatkowe).
  11. Zmiany, od 1 września 2019 r., w zakresie rozszerzenia katalogu czynności wykluczających możliwość stosowania zwolnienia podmiotowego z VAT.
  12. Zmiany, od 1 kwietnia 2020 r., w zakresie zastąpienia deklaracji VAT-7 i VAT-7K przez przesyłanie nowej deklaracji łącznie z ewidencją w formie pliku JPK. Szczególe przepisy przejściowe dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców.
  13. Wprowadzenie, od 1 kwietnia 2020 r., uproszczeń w przypadku rozliczania VAT-u należnego z tytułu importu towarów w deklaracji podatkowej.
    Zmiany, od 1 kwietnia 2020 r., w zakresie ustanowienia nowej matrycy stawek VAT, wprowadzenia instytucji wiążącej informacji stawkowej oraz zastąpienia obecnego PKWiU klasyfikacją CN (dla towarów) lub PKWiU 2015 (dla usług).
  14. Zmiany, od 1 maja 2019 r., w zakresie wprowadzenia kas rejestrujących online przesyłających dane do Centralnego Repozytorium Kas, możliwość korzystania ze starych kas fiskalnych, obowiązek wymiany kas fiskalnych, okresy przejściowe dla poszczególnych grup podatników, ulga na nabycie kasy rejestrującej itp.
  15. Zmiany, od 1 stycznia 2019 r., w zakresie VAT:
    • Zmiany w zakresie tzw. „złych długów”, skrócenie okresu uprawdopodobnienia nieściągalności wierzytelności.
    • Nowe przepisy dotyczące opodatkowania bonów, voucherów i kart podarunkowych.
  16. Pozostałe zmiany.
  17. Refakturowanie usług – zasady rozliczeń, moment powstania obowiązku podatkowego, refakturowanie mediów przy najmie lokali użytkowych i mieszkalnych, orzecznictwo TSUE.
  18. Faktury korygujące i noty korygujące – zasady rozliczeń podatkowych, rabaty, reklamacje, niedobory, zwroty towarów, błędy w fakturach, obligatoryjne elementy faktury korygującej i noty korygującej, forma potwierdzenia odbioru faktury korygującej, korekta wielu faktur dla jednego odbiorcy, terminy rozliczeń.
  19. Anulowanie faktur.
  20. Zasady rozliczania zaliczek w obrocie krajowym, moment powstania obowiązku podatkowego, zaliczki przy dostawie nieruchomości, zasady wystawiania faktur zaliczkowych, nadpłaty, zasady potrącania VAT – u naliczonego przez nabywcę.
  21. Opodatkowanie zaliczek przy WDT, WNT, eksporcie towarów oraz imporcie i eksporcie usług.
  22. Kursy walut stosowane na gruncie VAT.
  23. Potrącanie VAT – u naliczonego z faktur wystawionych przez podmioty nie zarejestrowane jako podatnik VAT.
  24. Odliczanie podatku VAT z faktur zawierających tzw. błędy mniejszej wagi (np. błąd w nazwie lub adresie nabywcy bądź sprzedawcy, błąd w NIP-ie, błąd w dacie sprzedaży itp.).
  25. Odliczanie podatku VAT z faktur zawierających błędy dotyczące kwoty podatku, stawki itp.
  26. Czynności nieodpłatne: użyczenia, prezenty, nagrody, przekazanie i zużycie towarów oraz świadczenie usług na potrzeby reprezentacji i reklamy, prezenty o małej wartości, drukowane materiały reklamowe bądź informacyjne, próbki, świadczenia na rzecz pracowników, świadczenia finansowane z ZFŚS, świadczenia wynikające z przepisów BHP (środki higieny osobistej, odzież robocza i ochronna, napoje: kawa, herbata, soki itp.), darowizny, świadczenie usług bez pobrania należności – zasady rozliczania na gruncie VAT.
  27. Przypadki, gdy świadczenia na cel reprezentacji i reklamy oraz na potrzeby osobiste pracowników nie podlegają opodatkowaniu VAT – em.
  28. Spotkania i wyjazdy integracyjne, szkolenia pracowników – zasady rozliczania na gruncie VAT.
  29. Zasady potrącania podatku VAT naliczonego np.:
    • terminy i warunki do odliczania podatku naliczonego w transakcjach krajowych i międzynarodowych,
    • zasady potrącania podatku naliczonego w przypadku wewnątrzwspólnotowych nabyć towarów, importu usług, odwrotnego obciążenia,
    • potrącanie VAT –u naliczonego w przypadku zakupu usług budowlanych, transportowych, najmu, leasingu, licencji, „media” itp.,
    • zasady potrącania podatku naliczonego w przypadku wpłaty zaliczek,
    • terminy do zmniejszania podatku naliczonego w związku z korektą transakcji.
  30. Najczęściej występujące problemy praktyczne związane z potrącaniem podatku naliczonego - zakup usług gastronomicznych i noclegowych, zakup usług cateringowych, premie pieniężne, zakupy inwestycyjne, ubezpieczenie przy leasingu samochodów itp.Wydatki niestanowiące kosztów uzyskania przychodów – możliwość potrącenia VAT naliczonego (np. wydatki na zakup alkoholu, nieodpłatne świadczenia itp.).
  31. Zasady rozliczania wydatków związanych z samochodami na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.
  32. Zasady ewidencjonowania sprzedaży w kasie rejestrującej, czynności zwolnione z obowiązku ewidencjonowania w kasie, terminy do założenia kas rejestrujących, zaliczki, zwroty towarów, rabaty, pomyłki, czynności nieodpłatne, paragony fiskalne itp.
  33. Katalog towarów i usług podlegających bezwzględnemu obowiązkowi rejestracji w kasie w przypadku dostaw dla osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej.
  34. Zasady ustalania podstawy opodatkowania VAT – em np.:
    • zasady rozliczania skont,
    • konieczność wliczania, w niektórych przypadkach, kosztów dodatkowych transakcji, takich jak koszty transportu czy ubezpieczenia, do podstawy opodatkowania świadczenia głównego,
    • kwoty wyłączone z podstawy opodatkowania,
    • zasady ustalania podstawy opodatkowania VAT – em przy nieodpłatnym przekazaniu lub zużyciu towarów oraz przy nieodpłatnym świadczeniu usług,
    • podstawa opodatkowania w transakcjach zagranicznych.
  35. Terminy i zasady rozliczania podatku VAT należnego np.:
    • zasady powstawania obowiązku podatkowego,
    • usługi i dostawy wykonywane częściowo,
    • obowiązek podatkowy przy usługach i dostawach towarów o charakterze ciągłym lub okresowym,
    • zasady określania momentu dokonania dostawy towaru oraz momentu wykonania usługi i ich znaczenie dla momentu powstania obowiązku podatkowego,
    • szczególne momenty powstania obowiązku podatkowego np.: dostawa „mediów” (dostarczania wody ciepła, odprowadzania ścieków itp.) i usług komunalnych, usługi budowlane, usługi najmu, dzierżawy, leasingu, usługi stałej obsługi prawnej i biurowej, usługi ochrony i dozoru mienia itp.,
    • obowiązek podatkowy w przypadku dostaw gruntów, budynków, budowli i lokali, świadczenia usług transportowych, licencji, praw autorskich, itp.
  36. Zasady wystawiania faktur np.:
    • terminy do wystawiania faktur i ich wpływ na moment powstania obowiązku podatkowego,
    • wystawianie faktur w przypadku otrzymania zaliczek,
    • przypadki i zasady wystawiania faktur na żądanie.
  37. Zasady wystawiania i rozliczania faktur, obligatoryjne elementy faktury, duplikaty faktur, sprzedaż ciągła, faktury zbiorcze, zasady przesyłania faktur w formie elektronicznej itp.
  38. Zasady rozliczania importu usług (moment powstania obowiązku podatkowego, podstawa opodatkowania, rabaty, korekty, kursy walut, zasady dokumentowania, deklaracje itp.).
  39. Zasady rozliczania usług wykonywanych poza granicami RP, moment powstania obowiązku podatkowego, podstawa opodatkowania, rabaty, korekty, kursy walut, dokumentowanie, deklaracje.
  40. Zasady rozliczania wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, moment powstania obowiązku podatkowego, warunki stosowania stawki 0%, dokumentowanie, podstawa opodatkowania, rabaty, korekty, kursy walut.
  41. Zasady rozliczania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów oraz importu towarów (moment powstania obowiązku podatkowego, podstawa opodatkowania, dokumentowanie, rabaty, korekty, kursy walut itp.).
  42. Zasady rozliczania eksportu towarów (moment powstania obowiązku podatkowego, podstawa opodatkowania, rabaty, korekty, kursy walut, dokumentowanie, eksport bezpośredni i pośredni, warunki stosowania stawki 0% itp.).
  43. Towary i usługi objęte odwrotnym obciążeniem, odwrotne obciążenie w przypadku usług budowlanych i budowlano montażowych, definicja podwykonawcy, dostawa towarów w ramach usług budowlanych, zasady rozliczeń itp.
  44. Pozostałe zagadnienia.
  45. Dyskusja – pytania słuchaczy.
prowadzący:
Tomasz Wojewoda
- wysokiej klasy ekspert z zakresu prawa podatkowego, Doradca podatkowy, konsultant podatkowy w renomowanych firmach; wieloletni pracownik aparatu skarbowego i Ministerstwa Finansów, autor ponad 200 artykułów z zakresu prawa podatkowego i wielu pozycji książkowych, stały współpracownik naszej firmy.


DZIEŃ 3:

Akcja Bilans 2019 - sprawozdanie finansowe za 2019 rok

  1. Wprowadzenie
  2. Zamknięcie roku obrotowego - podstawowe aspekty
    1. Jednostki objęte postanowieniami ustawy w pełnym i niepełnym zakresie,
    2. Składniki i reguły sporządzania rocznego sprawozdania finansowego,
    3. Harmonogram prac - kluczowe daty dla rocznego sprawozdania finansowego,
    4. Roczne sprawozdanie finansowe większych jednostek,
    5. Roczne sprawozdanie finansowe jednostek mikro,
    6. Roczne sprawozdanie finansowe średnich i małych jednostek,
    7. Podpisywanie rocznego sprawozdania finansowego,
    8. Badanie rocznego sprawozdania finansowego,
    9. Zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego,
    10. Udostępnianie rocznego sprawozdania finansowego po zmianach w KRS
    11. Przechowywanie rocznego sprawozdania finansowego,
    12. Odpowiedzialność za roczne sprawozdanie finansowe .
    13. Podpis elektroniczny pod sprawozdaniem finansowym – doświadczenia z roku ubiegłego
    14. Zmiany w prawie bilansowym

  3. Sprawozdanie finansowe za 2019 rok - struktura oraz jego elementy
    1. Wprowadzenie
    2. Bilans
      1. Struktura bilansu
      2. Zasady wyceny
      3. Układ bilansu na tle regulacji MSSF / MSR
      4. Aktywa trwałe
      5. Zapasy
      6. Należności
    3. Rachunek zysków i strat
      1. Struktura rachunku zysków i strat
      2. Wariant porównawczy a kalkulacyjny
      3. Ujmowanie przychodów a zasada współmierności
      4. Pozostałe przychody oraz koszty operacyjne
      5. Przychody oraz koszty finansowe
    4. Rachunek przepływów pieniężnych
      1. Struktura
      2. Obowiązek sporządzania
      3. Metoda pośrednia oraz bezpośrednia
      4. Rodzaje przepływów pieniężnych
    5. Zestawienie zmian w kapitale własnym
    6. Dodatkowe informacje i objaśnienia

  4. Inwentaryzacja
    1. Terminy przeprowadzenia
    2. Metody inwentaryzacji
      1. Spis z natury
      2. Potwierdzenie sald
      3. Weryfikacja dokumentów
    3. Rozliczenia inwentaryzacji
    4. Wycena

  5. Sporządzanie sprawozdania finansowego – wybrane zagadnienia:
    1. KSR 2 - Podatek odroczony
      1. Regulacje ustawy o rachunkowości oraz KSR 2
      2. Metoda bilansowa jako podstawa ustalania podatku odroczonego
      3. Analiza najczęściej występujących różnic przejściowych
      4. Efektywna stawka podatkowa jako źródło informacji na temat realnych obciążeń podatkowych
      5. Case study - przykłady
    2. KSR 13 – Koszt wytworzenia jako podstawa wyceny produktów
      1. Podstawowe informacje na tle Ustawy o rachunkowości
      2. Ogólne zasady wyceny produktów
      3. Zakres kosztu wytworzenia
      4. Zmienne i stałe koszty pośrednie
      5. Zdolności produkcyjne
      6. Prezentacja i ujawnianie w sprawozdaniu finansowym
      7. Case study - przykład
  6. Dyskusja, pytania uczestników i zakończenie.
prowadzący:
Michał Kołosowski
- Biegły rewident, Wiceprezes zarządu dużej spółki audytorskiej w Warszawie. Karierę zawodową rozpoczął w międzynarodowej firmie audytorskiej, gdzie pracował przez kilka lat, a następnie zdobywał doświadczenie w jednej z czołowych firm z tzw. „Wielkiej Czwórki”. Posiadacz certyfikatu Diploma in International Financial Reporting wydawanego przez ACCA. Posiada bogate doświadczenie w badaniu sprawozdań finansowych, sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych, sporządzaniu analiz finansowych typu Due Diligence, przekształcaniu sprawozdań finansowych na zgodne z MSR/MSSF oraz US GAAP. Autor artykułów oraz wykładowca zagadnień z zakresu rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy.




Zakopane, Grand Hotel Stamary Wellness & SPA **** - strona hotelu

widok hoteluwidok pokojuwidok basenupanorama basenurestauracja









Mieści się w pochodzącym z 1905 roku budynku, wzniesionym według projektu 
Eugeniusza Wesołowskiego, przy głównej ulicy Zakopanego, wiodącej do centrum miasta.
Stamary
- to pseudonim popularnej wówczas artystki estradowej Marii Budziszewskiej, pierwszej właścicielki, której nakładem środków hotel został wzniesiony.
Obecnie, wizerunek Grand Hotelu Stamary to połączenie pięknej formy architektonicznej, stylowych wnętrz oraz nowoczesnych rozwiązań zapewniających komfort i bezpieczeństwo Gości.
W grudniu 2006 oddane zostało do użytku Gości nowoczesne Centrum Wellness & SPA, w którym szczególne wrażenie robi okazała pływalnia z systemem hydroterapii w formie gejzerów, wodospadów, kaskad i masaży podwodnych oraz duże, funkcjonalne jacuzzi. Przed wejściem na pływalnię można skorzystać z dużej atrakcji, jaką jest „prysznic wrażeń”, zaskakujący ilością programów oddziałujących na zmysły poprzez koloroterapię, z możliwością regulacji intensywności i kierunków wody.
Integralną częścią SPA jest zespół saun, w tym sauna fińska i turecka oraz kabina na podczerwień, połączone z pokojem relaxu, który wprowadza Gości w nastrój wyciszenia.
Hotelowe centrum SPA oferuje szeroką gamę specjalistycznych zabiegów, uwzględniających najwyższe wymagania gości oraz światowe trendy Wellness. Proponujemy - między innymi - zabiegi modelowania ciała przy użyciu urządzeń BHS, zabiegi pojędrniające i modelujące sylwetkę z użyciem nowoczesnej aparatury oraz naturalnych preparatów i ekstraktów roślinnych, takich jak: wyciągi z nasion, płatków kwiatów, owoców, alg i soli morskich. Nie zabrakło także hitów kosmetyki, jak preparaty na bazie kawioru, kawy, winogron, czekolady i złotej perły. W specjalistycznej części przeznaczonej do hydroterapii, proponujemy kąpiele w wannie połączonej z aromaterapią i specjalnym programem kąpieli balneologicznych. Do najbardziej ekskluzywnych form poprawiających wygląd i kondycję skóry należy Kąpiel Mleczna Kleopatry.
Bogata oferta masaży relaksacyjnych i prozdrowotnych stanowi dopełnienie stanu całkowitego relaksu, harmonii ciała i ducha.
Restauracja Stamary
Elegancka, utrzymana w klasycznym stylu, dysponująca miejscami dla 130 osób, jest doskonałym miejscem nie tylko na spotkania z przyjaciółmi i obiady w gronie rodzinnym, lecz także dla organizacji bankietów oraz kameralnych przyjęć.
Bogaty wybór dań, począwszy od staropolskich, poprzez regionalne, wegetariańskie, aż do międzynarodowych, który oferuje Gościom Szef Kuchni, z pewnością zadowoli każdego, a profesjonalna obsługa zadba,
by posiłek odbywał się w miłej i przyjaznej atmosferze.


Uwaga: możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania
Uwaga: istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
Dla zainteresowanych - możliwość wykupienia dodatkowo pakietu kosmetycznego SPA (np. w kwocie 150 zł).
BEZPŁATNE KORZYSTANIE Z ATRAKCJI HOTELOWYCH DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA  - basen, jacuzzi, kompleks saun, siłownia



Cena szkolenia obejmuje:
  • 3 wykłady
  • materiały szkoleniowe,
  • 3 noclegi w pokojach 2-osobowych z łazienkami,
  • pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu odjazdu,
  • teczka konferencyjna z materiałami szkoleniowymi, długopisem i notatnikiem,
oraz
  • korzystanie z centrum Wellness & SPA w hotelu.
Pokój jednoosobowy: dopłata do zakwaterowania w pokojuPokój jednoosobowy: dopłata do zakwaterowania w pokoju 1-osobowego.
Informacje dotyczące hotelu oraz szczegółowy program szkolenia i plan zajęć prześlemy po otrzymaniu zgłoszenia na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkoleni.

DLA STAŁYCH KLIENTÓW I WIĘKSZEJ ILOŚCI OSÓB RABATY !!!

ESAL Business Promotion Office Wrocław tel.: 71 3339350  |  mobile(PLAY): 531 618 854  |  fax: 71 3339822
KARTA ZGŁOSZENIA                                                                                              e-mail: biuro@esal.com.pl_esal@esalszkolenia.pl