ZapraszamySzkoleniaSzkolenia w KatowicachKonferencje wyjazdoweKontaktKarta zgłoszenia

ESAL Business Promotion Office

CZAS PRACY 2019 - nowe zasady dotyczące ewidencjonowania czasu pracy oraz praktyczne aspekty rozliczania czasu pracy

prowadzący: Monika Frączek

TERMIN 1: 29 październik br.
KOD: 3386/1/2019

MIEJSCE: Wrocław, ul. Boczna 12, sala konferencyjna 118, I piętro                
CZAS TRWANIA: od godz. 9.30 do 15.00
Cena netto wynosi: 430 zł /od osoby   (brutto: 528,90 zł)
Cena netto dla 2 i więcej osób wynosi: 390 zł /od osoby   (brutto: 497,70 zł)

TERMIN 2: 27 listopad br.
KOD: 3386/2/2019

Celem warsztatu jest zdobycie przez jego uczestników wiedzy min. na temat:
  • zasad prawidłowego planowania czasu pracy,
  • możliwych do zastosowania okresów rozliczeniowych,
  • zasad poprawnego opracowywania rozkładów (harmonogramów) czasu pracy poszczególnych pracowników,
  • zasad wyjść prywatnych i ich odpracowania,
  • zasad polecania pracy w godzinach nadliczbowych oraz konieczność przechowywania dokumentów z tym związanych,
  • zasad rekompensowania pracownikom pracy w godzinach nadliczbowych dobowych,
  • pracy w niedziele, święta i inne dni wolne,
  • skutków nieoddania pracownikowi dnia wolnego w zamian za pracę w dniu pierwotnie wolnym,
  • czasu pracy kadry kierowniczej,
  • podróży służbowej, podnoszenia kwalifikacji zawodowych oraz dyżuru,
  • prawidłowego gromadzenia i przechowywania dokumentów dotyczących ewidencji czasu pracy pracownika,
  • okresu przechowywania dokumentów dotyczących czasu pracy pracowników w zależności od daty nawiązania stosunku pracy,
  • warunków prowadzenia i przechowywania dokumentów z zakresu czasu pracy w postaci papierowej lub elektronicznej.

Program:
  1. Zasady prawidłowego planowania czasu pracy, w tym:

    • obowiązek zaplanowania pracownikowi odpowiedniej liczby dni pracy i dni wolnych w okresie rozliczeniowym,

    • ograniczenia planowania czasu pracy ze względu na pojęcie doby pracowniczej (wyjątek ruchomy czas pracy),

  2. Możliwe do zastosowania okresy rozliczeniowe, w tym dopuszczalność i zasady przedłużenia okresu rozliczeniowego,

  3. Zasady poprawnego opracowywania rozkładów (harmonogramów) czasu pracy poszczególnych pracowników, w tym problematyka ewentualnego nanoszenia poprawek na harmonogramy (wykładnia MRPiPS oraz PIP),

  4. Zasady wyjść prywatnych i ich odpracowania, w szczególności możliwość odpracowania wyjść prywatnych pracowników objętych zakazem pracy w godzinach nadliczbowych (stosowana wykładnia),

  5. Zasady polecania pracy w godzinach nadliczbowych oraz konieczność przechowywania dokumentów z tym związanych (przykład przydatnych postanowień w Regulaminie pracy),

  6. Zasady rekompensowania pracownikom pracy w godzinach nadliczbowych dobowych, w szczególności:

    • uprawnienie pracodawcy do wyboru formy rekompensaty (dodatek do wynagrodzenia czy czas wolny),

    • poprawne rekompensowanie pracy nadliczbowej dobowej czasem wolnym, w tym zasady przyjmowania od pracowników wniosków o czas wolny,

    • zasady przechowywania wniosków pracowników o czas wolny,

  7. Praca w niedziele, święta i inne dni wolne, w szczególności:

    • zasady oddawania pracownikowi dnia wolnego w zamian za pracę w dniu pierwotnie wolnym,

    • termin na oddanie dnia wolnego,

  8. Skutki nieoddania pracownikowi dnia wolnego w zamian za pracę w dniu pierwotnie wolnym, w tym:

    • obowiązek finansowej rekompensaty takiej pracy,

    • ryzyko mandatu ze strony Państwowej Inspekcji Pracy w razie nieoddania dnia wolnego w zamian za pracę w dniu, który był zaplanowany jako wolny z tytułu pracy w przeciętnie 5 dniowym tygodniu pracy,

    • przechowywanie dokumentów związanych z uzgodnieniem z pracownikiem terminu udzielenia innego dnia wolnego od pracy w zamian za wykonywanie pracy w dniu wolnym od pracy z tytułu przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy,

  9. Czas pracy kadry kierowniczej – odrębności w porównaniu z innymi pracownikami, bogate orzecznictwo Sądu Najwyższego w tej kwestii,

  10. Podróż służbowa, podnoszenie kwalifikacji zawodowych oraz dyżur – wpływ tych okresów niewykonywania pracy na czas pracy pracownika,

  11. Prawidłowe gromadzenie i przechowywanie dokumentów dotyczących ewidencji czasu pracy pracownika – zasady obowiązujące od początku 2019 r. z uwzględnieniem najnowszej wykładni:

    • rodzaje dokumentów gromadzonych w dokumentacji czasu pracy pracownika,

    • informacje wskazywane w ewidencji czasu pracy pracownika,

    • zasady wydawania kopii dokumentów dotyczących czasu pracy,

  12. Okres przechowywania dokumentów dotyczących czasu pracy pracowników w zależności od daty nawiązania stosunku pracy, zgodnie z najnowszą wykładnią,

  13. Warunki prowadzenia i przechowywania dokumentów z zakresu czasu pracy w postaci papierowej lub elektronicznej, z uwzględnieniem najnowszej wykładni.

  14. Odpowiedzi na pytania uczestników.


prowadzący:
Monika Frączek
- specjalista prawa pracy z 16 letnim doświadczeniem. Prawnik, wieloletni główny specjalista w Departamencie Prawa Pracy w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej. Uczestnik prac legislacyjnych w MPiPS, Trójstronnej Komisji ds. Społeczno - Gospodarczych oraz w Parlamencie. Od wielu lat specjalizuje się w praktycznych zagadnieniach prawa pracy. Autorka opracowań z zakresu prawa pracy kierowanych do pracowników kadr i działów personalnych, a także pracodawców i osób zarządzających w imieniu pracodawcy przedsiębiorstwem lub instytucją. Stały współpracownik naszej firmy.

DLA STAŁYCH KLIENTÓW I WIĘKSZEJ ILOŚCI OSÓB RABATY !!!

ESAL Business Promotion Office Wrocław tel.: 71 3339350  |  mobile (PLAY): 531 618 854  |  fax: 71 3339822
KARTA ZGŁOSZENIA                                                                                              e-mail: biuro@esal.com.pl_esal@esalszkolenia.pl