ZapraszamySzkoleniaSzkolenia w KatowicachKonferencje wyjazdoweKontaktKarta zgłoszenia
ESAL Business Promotion Office

LETNIA SZKOŁA PODATKÓW - PODATKI 2019 - zmiany w przepisach podatkowych VAT, CIT, PIT, najnowsze interpretacje i orzecznictwo

26-29 sierpień 2019 r.
Karpacz, hotel GOŁĘBIEWSKI kat.****
Park Wodny TROPICANA & SPA


prowadzący: dr Paweł Selera, Sebastian Twardoch

TERMIN: 26-29 sierpień
KOD: 3350/2019
MIEJSCE: Karpacz, Hotel GOŁĘBIEWSKI -
strona hotelu + całodniowa wycieczka do Pragi (Czechy) lub do Saksońskiej Szwajcarii

CENA SZKOLENIA netto (wersja 3 dniowa): 2.250 zł /od osoby (brutto: 2 767.50 zł) do 14.08.2019r.
po 15.08.2019 cena netto: 2450 zł (brutto: 3013,50 zł)

CENA SZKOLENIA netto (wersja 2 dniowa): 1.890 zł /od osoby (brutto: 2324,70 zł) do 14.08.2019r.
po 15.08.2019 cena netto: 1990 zł (brutto: 2447,70 zł)


KARPACZ, nowo wybudowany Hotel GOŁĘBIEWSKI - strona hoteluwidok SPA
Hotel Gołębiewski w Karpaczu to obiekt nowoczesny, urządzony na wysokim poziomie (standard hotelu *****) i pięknie położony, niedaleko historycznej świątyni WANG.
Hotel posiada wszystkie atrakcje znane z innych hoteli GOŁĘBIEWSKI (między innymi Park Wodny Tropicana, klub nocny, kawiarnia z oszklonym  dachem, sala kominkowa).  Położony jest na wysokości około 800 m n.p.m. u podnóża najwyższego szczytu gór Karkonoszy – Śnieżki. Ze względu na swoje położenie i przepiękną panoramę gór jest doskonałym miejscem wypoczynku zarówno w sezonie letnim jak i zimowym. 
Bogata oferta atrakcji hotelowych takich jak: Park Wodny Tropikana (kompleks basenów, saun, jacuzzi i zjeżdżalni), Kręgielnia, Salon Gier, Klub Nocny, Klub dla Dzieci, Scena 
Teatralna pozwoli na fantastyczne spędzenie czasu. Stanowi on doskonałe miejsce relaksu i wypoczynku dla gości indywidualnych z rodzinami, a także konferencyjno - biznesowych. Restauracja Czerwona słynie z obfitości i różnorodności potraw nie tylko kuchni polskiej.widok pokoju
Zapraszamy również do Restauracji Staropolskiej z kominkiem i stylowym wystrojem (180 miejsc) oraz Klubu Nocnego (530 miejsc), Kawiarni Patio, sali kominkowej.
Centrum rekreacyjne SPA TROPICANA proponuje Państwu: basen sportowy z 5 torami (długość 25 m; szerokość 13 m; głębokość: od 90 cm - 2,2 m); basen rekreacyjny z falą (długość 39 m; szerokość 10m; głębokość: 90 cm - 1,6 m); basen z hydromasażem wodno-powietrznym; brodzik dla dzieci z ciepłą wodą i piaskownicą; basen rzeka; basen letnio-zimowy z hydromasażem; w okresie letnim: zewnętrzny basen, kaskada wodna, brodzik z piaskownicą, słoneczny taras z widokiem na góry (z leżakami) oraz jacuzzi, kąpiele solankowe, bicze wodne, grotę solną, tężnie, saunę parową i sauny suche-aromatyczne – bezpłatnie dla uczestników szkolenia.

Uwaga: możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania
Uwaga: istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą.
Dla zainteresowanych - możliwość wykupienia dodatkowo pakietu kosmetycznego SPA (np. w kwocie 150 zł).

TEMATYKA ZAJĘĆ:

dzień 1: (opcja - do wyboru)

Całodniowa wycieczka do Pragi lub do Saksońskiej Szwajcarii


dzień 2:

Podatek VAT w 2019 roku – bieżące problemy, podzielona płatność i kolejne zmiany w 2019 r.

  1. Podzielona płatność  od 1.7.2018 i obowiązkowa podzielona płatność od 1.11.2019
    1. Dobrowolna podzielona płatność od. 1.7.2018 r.  
      1. pojęcie podzielonej płatności i istota mechanizmu
      2. jak ma być realizowany przelew? „Rachunek VAT dostawcy”; przelew tradycyjny a płatność podzielona – skutki dla dostawcy i nabywcy
      3. dobrowolność i zakres zastosowania
      4. Rachunek VAT – kto nim dysponuje i w jakim zakresie?
      5. System zachęt:
        • brak sankcji VAT
        • brak zastosowania solidarnej odpowiedzialności
        • przyspieszony zwrot VAT
        • rezygnacja ze stosowania art. 56b Ordynacji podatkowej, który ustanawia podwyższoną stawkę odsetek za zwłokę w odniesieniu do zaległości w podatku od towarów i usług
        • wyłączenie „zachęt” – kiedy pomimo podzielonej płatności określa się sankcje?
      6. szczegóły techniczne Rachunku VAT – nowelizacja prawa bankowego
      7. zaliczki a podzielona płatność; płatności częściowe – czy będą możliwe?
      8. podzielona płatność a odliczenie VAT i jego kwestionowanie
      9. błędne przelewy a podzielona płatność
      10. zwrot z Rachunku VAT na rachunek podatnika
      11. zwrot na Rachunek VAT w przyspieszonym terminie a tradycyjny zwrot VAT
      12. factoring a podzielona płatność
      13. obowiązki banku w ramach podzielonej płatności a odpowiedzialność podatnika
    2. Częściowo obowiązkowa podzielona płatność od 1.11.2019 r.
      1. zakres planowanych zmian
      2. lista towarów i usług objęta podzieloną płatnością
      3. sankcja VAT za brak adnotacji o podzielonej płatności
      4. płatności w walutach obcych a podzielona płatność
      5. kompensata a podzielona płatność
      6. płatności zbiorcze – nowy mechanizm
      7. nowe możliwości „uwalniania” rachunku VAT  
  2. Moment powstania obowiązku podatkowego a faktura VAT (faktury wadliwe i nierzetelne – zmiany 2017 r. w k.k.s. i k.k.)
    1. Zasada ogólna ustalania momentu powstania obowiązku podatkowego – decyduje obiektywny moment wykonania świadczenia a nie wystawienie faktury VAT
      1. pojęcie „dokonania dostawy” a sprzedaż towarów
        • moment dokonania dostawy przy dostawie transportowej/spedycyjnej
        • moment dokonania dostawy przy dostawie kurierskiej
        • moment dokonania dostawy przy dostawie nieruchomejmoment dokonania dostawy dla towarów wraz z instalacją i montażem
      2. pojęcie „wykonania usługi”wystawienie faktury przed wykonaniem świadczenia.zakres zmian w systemach firmy
    2. Szczególny obowiązek podatkowy – ograniczenie zastosowania reguły ogólnej
      1. wpływ zaliczki, zadatku, przedpłaty, raty oraz 100 % płatności a moment powstania obowiązku podatkowego
      2. moment powstania obowiązku podatkowego a wystawienie faktury – przypadki kiedy wystawienie faktury będzie kreowało obowiązek podatkowy
      3. moment powstania obowiązku podatkowego – otrzymanie należności
      4. obowiązek podatkowy w przypadku świadczeń o charakterze okresowym i ciągłym (definicja świadczenia ciągłego), usługi mediowe a obowiązek podatkowy
      5. szczególny moment powstania obowiązku podatkowego w przypadku usług budowlanych i budowlano - montażowych,
      6. obowiązek podatkowy w przypadku usług finansowych
      7. pozostałe świadczenia dla których obowiązek podatkowy będzie powstawał w sposób szczególny  
      8. eksport i import usług a obowiązek podatkowy – czy zawsze decyduje moment wykonania usługi?
      9. eksport towarów a obowiązek podatkowy
      10. zmiany 2017 w kodeksie karnym skarbowym i kodeksie karnym w zakresie faktur wadliwych i nierzetelnych
  3. Odliczenie podatku naliczonego
    1. prawo do odliczenia – aspekty czasowe
    2. wyłączenia w prawie do odliczenia – wadliwość faktury
    3. odliczenie podatku naliczonego przy WNT – zmiany 2017 r.
    4. odliczenie podatku naliczonego przy imporcie usług i odwrotnym obciążeniu – zmiany 2017 – zgodność z prawem UE ?
    5. odliczenie a sankcje VAT
    6. świadczenia złożone i odliczenia VAT a różne stawki na fakturze
    7. najnowsze orzecznictwo w zakresie prawa do odliczenia
  4. Zmiany obowiązujące od 1 stycznia 2019 r.
    1. Opodatkowanie bonów – nowe zasady
      1. definicja bonu, bonu jednego i różnego przeznaczenia
      2. transfer bonu a obowiązek podatkowy
      3. bony – podstawa opodatkowania
  5. Kasy on-line zmiany 2019
    1. pojęcie i rodzaje kas a kasy on-line, terminy wymiany kas
    2. Centralne Repozytorium Kas i jego funkcja
    3. terminy wymiany kas na kasy elektroniczne/terminy przejściowe
    4. paragon i dokumenty z kasy on-line i ich wysyłka
    5. serwis kasy on-line i sankcje
    6. ulga na zakup nowych kas i jej zakres
    7. kasa on-line a problemy z zasięgiem lub brak dostępu
  6. Biała i czarna lista podatników 2019
    1. znaczenie wykazu i jego aktualność
    2. zasady prowadzenia wykazu i należyta staranność
    3. numery rachunków bankowych w wykaziepłatność na rachunek spoza wykazu – konsekwencje
  7. Pozostałe projektowane zmiany 2019/2010
    1. likwidacja deklaracji VAT i nowy JPK
    2. modyfikacja przesłanek stosowania zwolnienia dla dostaw budynków, budowli
    3. dostosowanie niektórych przepisów do wprowadzanego od 1 stycznia 2018 r. obowiązku składania deklaracji podatkowych wyłącznie za pomocą środków komunikacji elektronicznej i braku możliwości składania tą drogą wraz z deklaracją innych dokumentów;
    4. wprowadzenie ułatwień dla komorników oraz organów egzekucyjnych
    5. umożliwienie podatnikowi obliczenia i wykazania kwoty podatku VAT z tytułu importu towarów w rozliczeniu zamknięcia,
    6. modyfikacja systemu korekt w przypadku, gdy podatnicy VAT czynni podejmą decyzję o ponownym skorzystaniu ze zwolnień, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 3 albo art. 113 ust. 1 ustawy o VAT;
    7. zmiana w przepisach dotyczących rejestracji podatników;
    8. uzależnienie możliwości wystawienia dla nabywcy (podatnika podatku VAT) faktury VAT z tytułu sprzedaży zarejestrowanej przy zastosowaniu kasy rejestrującej od wymienienia na paragonie dokumentującym tę sprzedaż numeru za pomocą którego nabywca jest zidentyfikowany na potrzeby podatku lub podatku od wartości dodanej;
    9. obniżenie wysokości dodatkowego zobowiązania podatkowego do 15% w przypadku, gdy podatnik złoży korektę deklaracji podatkowej w trakcie kontroli celno-skarbowej;
    10. wyłączenie możliwości korzystania ze zwolnienia podmiotowego w VAT (do 200 tys. zł rocznego obrotu) przez niektóre grupy podatników;
    11. zmiana warunków odliczenia kwoty zryczałtowanego zwrotu podatku zapłaconego za nabyte od rolnika ryczałtowego produkty rolne i usługi rolnicze;
    12. uproszczenie dla podatników polegające na zmianie zakresu danych umieszczanych na dokumencie wystawianym przy nabyciu produktów rolnych i usług rolniczych od rolników ryczałtowych (fakturze VAT RR) oraz wprowadzeniu możliwości wystawiania i przesyłania tych dokumentów w formie elektronicznej.
  8. Dyskusja, odpowiedzi na pytania, konsultacje.
prowadzący:
dr Paweł Selera - licencjonowany Doradca podatkowy, doktor nauk prawnych w zakresie prawa finansowego  współpracujący z jedną z największych kancelarii doradztwa podatkowego, doświadczony trener i wykładowca, Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Uniwersytetu w Ratyzbonie w Niemczech, gdzie obronił pracę magisterską z zakresu niemieckiego i polskiego podatku VAT. Doświadczenie zawodowe zdobywał w Dyrekcji Generalnej ds. Podatków i Ceł Komisji Europejskiej w Brukseli, a następnie pracując w międzynarodowych firmach doradztwa podatkowego zaliczanych do tzw. wielkiej czwórki zarówno w Niemczech jak i w Polsce. Autor kilkudziesięciu publikacji i komentarzy z zakresu podatku VAT. Stały współpracownik naszej firmy.



dzień 3:

Podatek dochodowy od osób prawnych CIT i fizycznych PIT w 2019 roku - rewolucyjne zmiany, praktyka rozliczeń i interpretacje

  1. Zmiany, od 1 stycznia 2019 r., w zakresie CIT i PIT:
    • Podwyższenie limitu wartości samochodu osobowego, od której dokonywane odpisy amortyzacyjne są kup.
    • Wprowadzenie limitu kwotowego w przypadku zaliczania do kosztów uzyskania przychodów rat leasingowych, czynszu najmu itp., jeżeli przedmiotem umowy są samochody osobowe.
    • Ograniczenie możliwości zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków eksploatacyjnych związany z użytkowaniem samochodów osobowych zaliczonych do środków trwałych podatnika lub wykorzystywanych na podstawie umowy leasingu, najmu itp., w przypadku nie prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu.
    • Ograniczenie w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów wydatków związany z użytkowaniem samochodu osobowego będącego własnością podatnika podatku dochodowego od osób fizycznych, nie wprowadzonego do ewidencji środków trwałych.
    • Obniżenie stawki podatku dochodowego od osób prawnych do 9%, dla niektórych podatników.
    • Zmiany w zakresie definicji podmiotów powiązanych i prowadzenia dokumentacji cen transferowych, w przypadku transakcji kontrolowanych z podmiotami powiązanymi.
    • Podwyższenie limitu kwotowego warunkującego możliwość uznania za małego podatnika.
    • Wprowadzenie możliwości zaliczania do kup wynagrodzeń wypłacanych małżonkowi podatnika i jego małoletnim dzieciom.
    • Nowe zasady rozliczania strat podatkowych.
    • Zwolnienie z podatku odszkodowań, w przypadku wystąpienia szkody w środku trwałym.
    • Nowe zasady ustalania kosztów uzyskania przychodów w przypadku, gdy przedmiotem aportu są pożyczki lub inne wierzytelności.
    • Podwyższenie limitu zaliczania do kup składek na rzecz organizacji, do których przynależność podatnika nie jest obowiązkowa.
    • Wprowadzenie możliwości posługiwania się kopią certyfikatu rezydencji, w ustawowo określonych przypadkach.
    • Zmiany w zakresie obowiązków płatnika w przypadku poboru podatku u źródła z tytułu należności wypłacanych podmiotom zagranicznym oraz z tytułu wypłacanych dywidend i innych przychodów z udziału w zyskach osób prawnych.
    • Nowe regulacje w zakresie opodatkowania walut wirtualnych.
    • Zniesienie obowiązku składania niektórych zawiadomień np. o wyborze wpłacania zaliczek kwartalnych lub uproszczonych.
    • Skrócenie terminu składania do US niektórych informacji w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT – 11, PIT – 8C).
    • Ulga termomodernizacyjna.
    • Nowe regulacje w zakresie opodatkowania dochodu z kwalifikowanych praw własności intelektualnej.
    • Zmiany w zakresie ustalania kosztów i przychodów, w przypadku nabywania wierzytelności.
    • Wprowadzenie możliwości zaliczania do kosztów uzyskania przychodów części kapitału zatrzymanego w spółce w postaci dopłat lub zysku przekazanego na kapitał zapasowy lub rezerwowy.
    • Zmiany, od 19 lipca 2018 r. i od 1 stycznia 2019 r., w zakresie tzw. minimalnego podatku dochodowego w odniesieniu do podatników posiadających nieruchomości komercyjne o znacznej wartości (podatek od przychodów z budynków).
    • Pozostałe zmiany.

  2. Zmiany, od 19 lipca 2018 r. w podatku dochodowym od osób fizycznych, w zakresie zaliczania do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych otrzymanych w drodze spadku bądź darowizny.
  3. Objęcie, od 1 lipca 2018 r., mikro, małych i średnich przedsiębiorców obowiązkiem składania dodatkowych plików JPK na żądanie organu podatkowego (JPK KR, WB, MAG, PKPIR, FA itp.).
  4. Nowe regulacje, od 30 czerwca 2018 r., w zakresie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych i fizycznych dochodów z działalności gospodarczej określonej w decyzji o wsparciu, w związku z realizacją nowych inwestycji.
  5. Najważniejsze zmiany od 1 stycznia 2018 r.:
    • Nowe przepisy ograniczające wysokość zaliczanych do kosztów uzyskania przychodów odsetek np. od pożyczek, kredytów itp. (koszty finansowania dłużnego).
    • Wprowadzenie przepisów limitujących wysokość kosztów uzyskania przychodów związanych z umowami o usługi niematerialne (np. umowy licencyjne, usługi doradcze, zarządzania i kontroli), w przypadku transakcji z podmiotami powiązanymi.
    • Podwyższenie limitu wartości środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych umożliwiającego jednorazowe zaliczenie wydatków na nabycie tych składników majątku lub ulepszenie środków trwałych do kosztów uzyskania przychodów.
    • Pozostałe zmiany.

  6. Zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów jednorazowego odpisu amortyzacyjnego od fabrycznie nowych środków trwałych.
  7. Rabaty, skonta, opusty cenowe, zwroty towarów, premie pieniężne – zasady rozliczania u sprzedawcy i nabywcy, zasady dokonywania korekt na bieżąco, przypadki, w których należy dokonać wstecznej korekty przychodów i kosztów, kursy walut stosowane w przypadku korekt itp., zasady rozliczania korekt przychodów i kosztów uzyskania przychodów w przypadku wystawienia (otrzymania) faktur korygujących zwiększających.
  8. Koszty uzyskania przychodów między innymi:
    • Zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reprezentację, reklamę, sponsoring, udział w targach i imprezach reklamowych oraz sprzedaż premiową.
    • Zasady zaliczania podatku VAT należnego i naliczonego do kosztów uzyskania przychodów.
    • Koszty egzekucji i postępowania sądowego, kary umowne, odszkodowania, naprawy gwarancyjne, rękojmia za wady - warunki zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów.
    • Świadczenia na rzecz pracowników, menedżerów, zleceniobiorców, udziałowców, akcjonariuszy, członków zarządu, rad nadzorczych, komisji rewizyjnych itp. – zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów, wydatki nie stanowiące kosztów podatkowych.
    • Spotkania i wyjazdy integracyjne, szkolenia pracowników – warunki zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów, zasady opodatkowania przychodów u pracowników, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych.
    • Wydatki na nabycie programów komputerowych – zasady zaliczania bezpośrednio do kosztów uzyskania przychodów, programy komputerowe nie zaliczane do wartości niematerialnych i prawnych.
    • Zaniechane inwestycje – warunki uznania wydatków za koszt podatkowy.

  9. Zasady rozliczania kosztów w czasie (moment zaliczania wydatku do kosztów, koszty bezpośrednie i pośrednie różnice w rozliczeniach podatkowych, rozliczanie kosztów na przełomie lat podatkowych, koszty zapłacone i poniesione, prenumeraty, ubezpieczenia, czynsz inicjalny w umowach leasingowych, remonty, usługi wykonane w następnych okresach sprawozdawczych, zaliczki itp.).
  10. Straty w środkach trwałych i obrotowych – warunki zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów, dokumentowanie itp.
  11. Inwestycje w obcych środkach trwałych - zasady amortyzacji, warunki zaliczania strat do kosztów uzyskania przychodów.
  12. Umorzenie, przedawnienie i sprzedaż wierzytelności – zasady rozliczeń podatkowych.
  13. Zasady rozliczania przychodów w podatku dochodowym od osób prawnych i fizycznych, moment powstania przychodu należnego, kursy walut, zaliczki, rabaty itp.,
  14. Różnice kursowe - zasady rozliczeń podatkowych (np. kursy walut przy rozliczaniu zagranicznych podróży służbowych, zaliczek itp.).
  15. Pożyczki, kredyty, odsetki od pożyczek i zobowiązań – zasady rozliczeń, moment zaliczenia do kosztów podatkowych (np. kapitalizacja odsetek, umorzenie odsetek itp.).
  16. Użyczenia, darowizny, dotacje i nieodpłatne świadczenia - zasady rozliczeń podatkowych.
  17. Obowiązki firmy jako płatnika:
    • Obowiązek składania PIT – 8C oraz przypadki, w których firmy nie muszą składać tych informacji,
    • Świadczenia na rzecz pracowników, członków zarządu, rad nadzorczych, kontrakty menedżerskie, umowy zlecenia i o dzieło – zasady poboru podatku dochodowego od osób fizycznych, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych,
    • Wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 8 lipca 2014 r. i jego korzystne skutki w zakresie opodatkowania przychodów pracowników z tytułu nieodpłatnych świadczeń otrzymanych od pracodawcy.
  18. Pozostałe zagadnienia.
  19. Odpowiedzi na pytania uczestników.
prowadzący:
Sebastian Twardoch
- prawnik i ekonomista, licencjonowany doradca podatkowy. Wieloletni wykładowca z dziedziny podatków z długoletnią praktyką szkoleniową, a także autor wielu publikacji z zakresu podatków dochodowych. Poprzednio współpracownik jednej z wiodących na rynku spółki doradztwa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatków dochodowych. Stały współpracownik naszej firmy.



Cena szkolenia obejmuje:
  • 2 wykłady,
  • materiały szkoleniowe,
  • 3 lub 2 noclegi w pokojach 2-osobowych z łazienkami (w zależności od wersji cenowej),
  • pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu odjazdu,
  • teczka konferencyjna z materiałami szkoleniowymi, długopisem i notatnikiem,
oraz
  • korzystanie z centrum SPA Tropicana w hotelu.
Pokój jednoosobowy: dopłata do zakwaterowania w pokoju 1-osobowego.
Informacje dotyczące hotelu oraz szczegółowy program szkolenia i plan zajęć prześlemy po otrzymaniu zgłoszenia na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkoleni.

DLA STAŁYCH KLIENTÓW I WIĘKSZEJ ILOŚCI OSÓB RABATY !!!

ESAL Business Promotion Office Wrocław tel.: 71 3339350  |  mobile(PLAY): 531 618 854  |  fax: 71 3339822
KARTA ZGŁOSZENIA                                                                                              e-mail: biuro@esal.com.pl_esal@esalszkolenia.pl