ZapraszamySzkoleniaSzkolenia w KatowicachKonferencje wyjazdoweKontaktKarta zgłoszenia

ESAL Business Promotion Office

Prawo pracy w 2019 roku - praktyczne stosowanie zmienionych przepisów
Nowe akta osobowe i dokumentacja pracownicza w 2019 roku - ostatnie zmiany i problemy praktyczne, najnowsze orzecznictwo i wykładnia

prowadzący: Paweł Ziółkowski, Monika Frączek

TERMIN: 5-6 czerwiecWrocław, hotel Mercure - Centrum
KOD: 3338/2019
MIEJSCE: Wrocław, hotel w centrum miasta
CZAS TRWANIA: od godz. 9.30 do 15.30
Cena netto wynosi: 890 zł /od osoby (brutto: 1094,70 zł)
Cena netto dla 2 i więcej osób wynosi: 790 zł /od osoby (brutto: 971,70 zł)
 
KARTA ZGŁOSZENIA 

5 czerwiec 2019r.

Pracownicze programy kapitałowe (PPK) - konstrukcja, tworzenie, podleganie, wpłaty, dyspozycje, obsługa, konsekwencje podatkowe oraz przepisy karne

  1. Pracownicze Plany Kapitałowe
    • Charakterystyka i cele wprowadzenia PPK
    • Podstawowe zasady PPK
    • PPK a OFE – czy jest ryzyko przejęcia środków przez Skarb Państwa?
    • Gwarancja własność środków
    • Zasady dziedziczenia

  2. Tworzenie PPK
    • Wejście w życie ustawy a obowiązek tworzenia PPK
    • Wielkość pracodawcy a terminy tworzenia PPK
    • Umowa o zarządzanie
    • Umowa o prowadzenie
    • Współpraca ze związkami zawodowymi
    • Mikroprzedsiębiorcy a obowiązek tworzenia PPK

  3. PPK a PPE
    • PPE jako alternatywa dla PPK
    • Warunki PPE pozwalające uniknąć PPK
    • Porównanie PPK i PPE

  4. Zakres podmiotowy PPK
    • Osoby objęte PPK – pracownicy i kto jeszcze?
    • Student na zleceniu a PPK
    • Wiek osoby zatrudnionej a podleganie pod PPK
    • Dobrowolny charakter PPK
    • Zasady rezygnacji z PPK

  5. Środki PPK
    • Podstawa naliczania PPK
    • Od czego nie płacimy PPK
    • Wpłaty finansowane przez pracownika
    • Wpłaty finansowane przez pracodawcę
    • Wpłaty finansowane przez Skarb Państwa (wpłata powitalna i dopłaty roczne)
    • Pierwszeństwo składek na PPK przed innymi potrąceniami
    • Możliwość dokonywania potrąceń z PPK

  6. Dyspozycje uczestnika
    • Przystąpienie i wystąpienie z PPK
    • Zmiana pracodawcy
    • Rozwód lub unieważnienia małżeństwa
    • Śmierć uczestnika
    • Rozporządzanie środkami
    • Wypłata środków (w tym wypłata transferowa) przed 60
    • Wypłata środków po 60
    • Zwrot środków na wniosek uczestnika
    • Wypłata inwestycyjna i związana z chorobą

  7. Obsługa PPK
    • Zasady inwestowania
    • Koszty zarządzania
    • Nadzór nad funkcjonowaniem
    • Ewidencja Pracowniczych Planów Kapitałowych
    • Portal PPK
    • Fundusze inwestycyjne i fundusze emerytalne
    • Nadzór nad funkcjonowaniem PPK

  8. Konsekwencje podatkowe PPK
    • Wpłaty PPK a przychody i koszty
    • Zwolnienia podatkowe związane z PPK
    • Kiedy od wypłat zapłacimy podatek

  9. Przepisy karne
  10. Odpowiedzi na pytania uczestników.
prowadzący: Paweł Ziółkowski
Prawnik, trener, publicysta, konsultant. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe w zakresie tematyki prawnej. Autor ponad 12.000 publikacji w prasie fachowej i portalach elektronicznych. Zrealizował ponad 1200 szkoleń o tematyce prawnej, także w formie webinariów. Prowadzi zajęcia na Studiach Podyplomowych Kadry i Płace - Prawo i Praktyka Gospodarcza (GWSH w Katowicach) oraz na Studiach Podyplomowych Rachunkowości i Podatków (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu).
Ekspert Wolters Kluwer. Ekspert Sage. Ekspert Infor. Specjalizuje się w podatkach, prawie pracy i prawie działalności gospodarczej. Wyróżnia go niestandardowy sposób prowadzenia zajęć, z dużą dawką humoru i praktycznych przykładów. Współpracownik naszej firmy.
 


6 czerwiec 2019r.

Prawo pracy, nowe akta osobowe i dokumentacja pracownicza w 2019 roku - ostatnie zmiany i problemy praktyczne, najnowsze orzecznictwo i wykładnia

  1. Nowe kwestionariusze osobowe – kolejna zmiana treści kwestionariuszy w związku z kolejną nowelizacją Kodeksu pracy w pierwszym kwartale 2019 r.

  2. Dalsze nadchodzące zmiany w zakresie pozyskiwania i przetwarzania danych i dokumentów od kandydatów do pracy i nowych pracowników, które wprowadzi nowelizacja Kodeksu pracy zawarta w druku sejmowym nr 3050,

  3. Zasady prowadzenia oraz przechowywania akt osobowych pracownika i pozostałej dokumentacji pracowniczej obowiązujące od 1 stycznia 2019 r., zgodnie z nowymi przepisami i nową wykładnią, w tym:
    • wyjaśnienie, którzy pracownicy mają 10 – letni okres przechowywania dokumentacji pracowniczej i powinni mieć albo będą mieć nowe akta osobowe (i nową dokumentację pracowniczą),

  4. Obowiązek poinformowania pracowników o okresie przechowywania ich dokumentacji pracowniczej, terminie na odebranie tej dokumentacji oraz terminie na jej zniszczenie, (w którym dokumentacja pracownicza może być odebrana warunkowo) – informacja wydawana razem ze świadectwem pracy, w tym:
    • zasady poprawnego sporządzenia informacji o prawie odbioru dokumentacji,
    • zasady poprawnego doręczenia informacji o prawie odbioru dokumentacji,

  5. Zasady postępowania z dokumentacją pracowniczą w sytuacji, gdy pracownik powróci do pracy u tego samego pracodawcy w okresie przechowywania tej dokumentacji,

  6. Przypadki, w których pracodawca będzie obowiązany przechowywać dokumentację pracowniczą dłużej niż wymagane 10 – lat,

  7. Przypadki, w których pracodawca będzie musiał oddać dokumentację na przechowanie profesjonalnym przechowawcom,

  8. Zasady postępowania z aktami osobowymi i pozostałą dokumentacją pracowniczą w przypadku stosunków pracy nawiązanych przed 1 stycznia 2019 r. – w jakim terminie należy zniszczyć przechowywane dokumenty,

  9. Warunki, w oparciu o które możliwe jest skrócenie 50 – letniego okresu przechowywania dokumentacji pracowniczej (konieczność złożenia do ZUS-u dokumentów: ZUS OSW i ZUS RIA),

  10. Zasady poprawnego postępowania z dokumentacją pracowniczą, gdy pracodawca zdecydował się prowadzić ją (w całości lub
    w części) w postaci elektronicznej, w tym:
    • zasady poinformowania pracownika albo byłego pracownika o prawie odbioru poprzedniej postaci dokumentacji pracowniczej,
    • obowiązek zwrócenia pracownikowi, byłem pracownikowi (ewentualnie innej uprawnionej osobie) poprzedniej postaci dokumentacji
      w terminie 30 dni od dnia poinformowania o zmianie postaci dokumentacji,
    • zasady, na jakich będzie odbywał się zwrot poprzedniej postaci akt i dokumentacji,
    • konieczność zachowania odpowiedniej postaci wydawanej dokumentacji,
  11. Zasady prowadzenia dokumentacji elektronicznej na bieżąco – problemy praktyczne,

  12. Obowiązek wydawania kopii przechowywanej dokumentacji na wniosek pracownika, byłego pracownika (albo uprawnionej osoby), w tym:
    • zasady sporządzania takich kopii,
    • termin na ich sporządzenie,
    • możliwość wydawania kopii na nośniku danych,
    • możliwość pobierania opłat za kolejną kopię – zgodnie z najnowszą wykładnią,
    • zasady postępowania z wnioskiem o wydanie kopii dokumentacji,

  13. Omówienie przepisów nowego rozporządzenia w sprawie dokumentacji pracowniczej:
    • nowy podział akt osobowych,
    • nowy wykaz dokumentów umieszczanych w poszczególnych częściach akt, w tym nowe zasady przechowywania dokumentów dotyczących kar porządkowych,
    • nowe dokumenty umieszczane w aktach oraz dokumenty do tej pory nie przechowywane w aktach osobowych,
    • konieczność posiadania nowej pieczątki przez osoby przyjmujące dokumenty od pracowników,

  14. Zasady prowadzenia nowych zbiorów dokumentów składających się na dokumentację w sprawach związanych ze stosunkiem pracy, w szczególności dokumentów dotyczących ewidencjonowania czasu pracy – problemy praktyczne,

  15. Warunki, jakie muszą być zapewnione:
    • dokumentacji pracowniczej prowadzonej w postaci papierowej,
    • dokumentacji pracowniczej prowadzonej w wersji elektronicznej,

  16. Konieczność wprowadzenia dodatkowych procedur w razie podjęcia decyzji o przetwarzaniu dokumentacji pracowniczej
    w postaci elektronicznej (m.in. procedury tworzenia kopii zapasowych, nanoszenia metadanych, przenoszenia z nośnika na nośnik w celu zapobiegnięcia utracie),

  17. Pozostałe zagadnienia wynikające ze zmiany przepisów dotyczących dokumentacji pracowniczej w tym:
    • problematyka prowadzenia i przechowywania innych dokumentacji niż dokumentacja pracownicza, np. dokumentacji wypadkowej i chorób zawodowych, terminy przechowywania dokumentacji dotyczącej bhp,
    • zasady wydania przepustek i identyfikatorów,

  18. Wykładnia UODO w zakresie przetwarzania danych osobowych kandydatów do pracy i pracowników.
  19. Odpowiedzi na pytania uczestników.

prowadzący:
Monika Frączek
- specjalista prawa pracy z 16 letnim doświadczeniem. Prawnik, wieloletni główny specjalista w Departamencie Prawa Pracy w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej. Uczestnik prac legislacyjnych w MPiPS, Trójstronnej Komisji ds. Społeczno - Gospodarczych oraz w Parlamencie. Od wielu lat specjalizuje się w praktycznych zagadnieniach prawa pracy. Autorka opracowań z zakresu prawa pracy kierowanych do pracowników kadr i działów personalnych, a także pracodawców i osób zarządzających w imieniu pracodawcy przedsiębiorstwem lub instytucją. Stały współpracownik naszej firmy.

DLA STAŁYCH KLIENTÓW I WIĘKSZEJ ILOŚCI OSÓB RABATY !!!

ESAL Business Promotion Office Wrocław tel.: 71 3339350  |  mobile (PLAY): 531 618 854  |  fax: 71 3339822
KARTA ZGŁOSZENIA                                                                                              e-mail: biuro@esal.com.pl_esal@esalszkolenia.pl