ZapraszamySzkoleniaSzkolenia w KatowicachKonferencje wyjazdoweKontaktKarta zgłoszenia
ESAL Business Promotion Office

PODATKI VAT, CIT, PIT w 2019 roku - rozliczenia roczne, zmiany w przepisach podatkowych - praktyka, interpretacje
Zmiany w rachunkowości, środki trwałe i leasing w 2019 roku

17-20 marzec 2019r.
Wisła, hotel GOŁĘBIEWSKI kat.****
Park Wodny TROPICANA & SPA


prowadzący: Sebastian Twardoch, dr Paweł Selera, dr Roman Seredyński

TERMIN: 17-20 marzec 2019r.
KOD: 3310/2019
MIEJSCE: Wisła, Hotel GOŁĘBIEWSKI - strona hotelu
CZAS TRWANIA: przyjazd 17/03/2019, rozpoczęcie zajęć 18/03/2019 - rano; wyjazd 20/03/2019 po obiedzie

KARTA ZGŁOSZENIA

CENA SZKOLENIA netto: 2.250 zł /od osoby (+ 23% VAT - razem brutto: 2767,50 zł);
dla 2 osób z jednej firmy cena netto: 2150 zł/os.
(+ 23% VAT - razem brutto: 2644,50 zł).

TEMATYKA ZAJĘĆ:

///Podatek VAT w 2019 roku – bieżące problemy, podzielona płatność i kolejne zmiany w 2019 r.

  1. Podzielona płatność - VAT (1.7.2018) i dalsze planowane zmiany w 2019 r. w zakresie "Split payment".
    1. Dobrowolna podzielona płatność od. 1.7.2018 r.  
      1. pojęcie podzielonej płatności i istota mechanizmu
      2. jak ma być realizowany przelew? „Rachunek VAT dostawcy”; przelew tradycyjny a płatność podzielona – skutki dla dostawcy i nabywcy
      3. dobrowolność i zakres zastosowania
      4. Rachunek VAT – kto nim dysponuje i w jakim zakresie?
      5. System zachęt:
        • brak sankcji VAT
        • brak zastosowania solidarnej odpowiedzialności
        • przyspieszony zwrot VAT
        • rezygnacja ze stosowania art. 56b Ordynacji podatkowej, który ustanawia podwyższoną stawkę odsetek za zwłokę w odniesieniu do zaległości w podatku od towarów i usług
        • wyłączenie „zachęt” – kiedy pomimo podzielonej płatności określa się sankcje?
      6. szczegóły techniczne Rachunku VAT – nowelizacja prawa bankowego
      7. zaliczki a podzielona płatność; płatności częściowe – czy będą możliwe?
      8. podzielona płatność a odliczenie VAT i jego kwestionowanie
      9. błędne przelewy a podzielona płatność
      10. zwrot z Rachunku VAT na rachunek podatnika
      11. zwrot na Rachunek VAT w przyspieszonym terminie a tradycyjny zwrot VAT
      12. factoring a podzielona płatność
      13. obowiązki banku w ramach podzielonej płatności a odpowiedzialność podatnika
    2. Częściowo obowiązkowa podzielona płatność w 2019 r.
      1. zakres planowanych zmian
      2. lista towarów objęta podzieloną płatnością
      3. wejście w życie
      4. okresy przejściowe
      5. dalsze plany zmian

  2. Odwrotne obciążenie w budownictwie i pozostałych branżach w 2019 r.
    1. zmiany w zakresie towarów objętych procedurą odwrotnego obciążenia,
    2. nowe towary z branży elektronicznej objęte odwrotnym obciążeniem,
    3. poszerzenie listy towarów objętych odwrotnym obciążeniem o wyroby ze złota oraz srebra,
    4. zmiany w kontekście towarów objętych limitem 20.000 PLN,
    5. usługi budowlane objęte odwrotnym obciążeniem (nowy załącznik nr 14), pojęcie podwykonawcy
    6. opodatkowanie usług dzierżawy oraz sprzętu budowlanego po nowelizacji,
    7. przepisy przejściowe dotyczące usług budowlanych rozpoczętych przed wejściem w życie nowelizacji, a zakończonych po wejściu w życie nowelizacji – okresy przejściowe
    8. świadczenia złożone a odwrotne obciążenie w interpretacjach MF z 2017 r.

  3. Moment powstania obowiązku podatkowego a faktura VAT (faktury wadliwe i nierzetelne – zmiany 2017 r. w k.k.s. i k.k.)
    1. Zasada ogólna ustalania momentu powstania obowiązku podatkowego – decyduje obiektywny moment wykonania świadczenia a nie wystawienie faktury VAT
      1. pojęcie „dokonania dostawy” a sprzedaż towarów
        • moment dokonania dostawy przy dostawie transportowej/spedycyjnej
        • moment dokonania dostawy przy dostawie kurierskiej
        • moment dokonania dostawy przy dostawie nieruchomej
        • moment dokonania dostawy dla towarów wraz z instalacją i montażem
      2. pojęcie „wykonania usługi”
      3. wystawienie faktury przed wykonaniem świadczenia.
      4. zakres zmian w systemach firmy
    2. Szczególny obowiązek podatkowy – ograniczenie zastosowania reguły ogólnej
      1. wpływ zaliczki, zadatku, przedpłaty, raty oraz 100 % płatności a moment powstania obowiązku podatkowego
      2. moment powstania obowiązku podatkowego a wystawienie faktury – przypadki kiedy wystawienie faktury będzie kreowało obowiązek podatkowy
      3. moment powstania obowiązku podatkowego – otrzymanie należności
      4. obowiązek podatkowy w przypadku świadczeń o charakterze okresowym i ciągłym (definicja świadczenia ciągłego), usługi mediowe a obowiązek podatkowy
      5. szczególny moment powstania obowiązku podatkowego w przypadku usług budowlanych i budowlano - montażowych,
      6. obowiązek podatkowy w przypadku usług finansowych
      7. pozostałe świadczenia dla których obowiązek podatkowy będzie powstawał w sposób szczególny  
      8. eksport i import usług a obowiązek podatkowy – czy zawsze decyduje moment wykonania usługi?
      9. eksport towarów a obowiązek podatkowy
      10. zmiany 2017 w kodeksie karnym skarbowym i kodeksie karnym w zakresie faktur wadliwych i nierzetelnych

  4. Odliczenie podatku naliczonego
    1. prawo do odliczenia – aspekty czasowe
    2. wyłączenia w prawie do odliczenia – wadliwość faktury
    3. odliczenie podatku naliczonego przy WNT – zmiany 2017 r.
    4. odliczenie podatku naliczonego przy imporcie usług i odwrotnym obciążeniu – zmiany 2017 – zgodność z prawem UE ?
    5. odliczenie a sankcje VAT
    6. świadczenia złożone i odliczenia VAT a różne stawki na fakturze
    7. najnowsze orzecznictwo w zakresie prawa do odliczenia

  5. Zmiany obowiązujące od 1 stycznia 2019 r. (ustawa z 22.11.2018 r.)
    1. Opodatkowanie bonów – nowe zasady
      1. definicja bonu, bonu jednego i różnego przeznaczenia
      2. transfer bonu a obowiązek podatkowy
      3. bony – podstawa opodatkowania

  6. Kasy on-line (projekt - etap Sejm I czytanie)
    1. pojęcie i rodzaje kas a kasy on-line
    2. Centralne Repozytorium Kas i jego funkcja
    3. terminy wymiany kas na kasy elektroniczne/terminy przejściowe
    4. paragon i dokumenty z kasy on-line i ich wysyłka
    5. serwis kasy on-line i sankcje
    6. ulga na zakup nowych kas i jej zakres
    7. kasa on-line a problemy z zasięgiem lub brak dostępu

  7. Centralny Rejestr Faktur i JPK_VDEK (projekt - 1.7.2019)
    1. zastąpienie deklaracji podatkowych systemem rozbudowanego JPK
    2. utworzenie Centralnego Rejestru Faktur – funkcja i zakres systemu
    3. sankcje karno-skarbowe
    4. nowa matryca stawek VAT – NS zamiast PKWiU
    5. wprowadzenie wiążącej informacji stawkowej
    6. zmiany w zakresie odwróconego obciążenia i instytucji solidarnej odpowiedzialności - NS zamiast PKWiU

  8. Pozostałe zmiany planowane na 2019  
    • wykluczeniu stosowania kaucji gwarancyjnej przez podmioty nowo powstałe;
    • obniżeniu wysokości dodatkowego zobowiązania podatkowego do 15% w przypadku, gdy podatnik złoży korektę deklaracji podatkowej w trakcie kontroli celno-skarbowej;
    • dostosowaniu przepisów dotyczących odpowiedzialności solidarnej do zmian w tzw. pakiecie paliwowym poprzez objęcie tą odpowiedzialnością podmiotów nabywających paliwa ciekłe;
    • wyłączeniu możliwości korzystania ze zwolnienia podmiotowego w VAT (do 200 tys. zł rocznego obrotu) przez niektóre grupy podatników;
    • uzależnieniu możliwości wystawienia dla nabywcy (podatnika podatku VAT) faktury VAT z tytułu sprzedaży zarejestrowanej przy zastosowaniu kasy rejestrującej od wymienienia na paragonie dokumentującym tę sprzedaż numeru NIP nabywcy.
  9. Dyskusja, odpowiedzi na pytania, konsultacje.
prowadzący:
dr Paweł Selera - licencjonowany Doradca podatkowy, doktor nauk prawnych w zakresie prawa finansowego  współpracujący z jedną z największych kancelarii doradztwa podatkowego, doświadczony trener i wykładowca, Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Uniwersytetu w Ratyzbonie w Niemczech, gdzie obronił pracę magisterską z zakresu niemieckiego i polskiego podatku VAT. Doświadczenie zawodowe zdobywał w Dyrekcji Generalnej ds. Podatków i Ceł Komisji Europejskiej w Brukseli, a następnie pracując w międzynarodowych firmach doradztwa podatkowego zaliczanych do tzw. wielkiej czwórki zarówno w Niemczech jak i w Polsce. Autor kilkudziesięciu publikacji i komentarzy z zakresu podatku VAT. Stały współpracownik naszej firmy.





///Podatek dochodowy od osób prawnych CIT i PIT w 2018/2019 roku

  1. Zmiany w zakresie podatków dochodowych
    1. Uchwalone i planowane zmiany w CIT i PIT w 2019 r.:
      1. nowe zasady rozpoznawania kosztów w zakresie zakupu usług niematerialnych oraz cienkiej kapitalizacji,
      2. ulga na ,,złe długi” – prawa wierzyciela i obowiązki dłużnika,
      3. zmiany w definicji małego podatnika – konsekwencje praktyczne,
      4. mniejsze obowiązki informacyjne w zakresie różnic kursowych i zaliczek uproszczonych,
      5. zwolnienie z opodatkowania przychodów uzyskanych od ubezpieczyciela,
      6. możliwość jednorazowego rozliczenia straty do wysokości 5 mln PLN,
      7. płatność na rachunek wskazany w wykazie podatników VAT czynnych,
      8. nowe zasady ulgi na działalność badawczo – rozwojową,
      9. obniżka stawki CIT,
      10. nowy limit dla odliczania odpisów amortyzacyjnych od pojazdów samochodowych,
      11. pojazd specjalny, ciężarowy, wykorzystywany w trybie ,,mieszanym”/ ,,jednolitym” a koszty uzyskania przychodów – nowe ograniczenia w zakresie zakupów pojazdów samochodowych, wydatków eksploatacyjnych i zakupu paliwa służącego do ich napędu,
      12. zakaz obniżania stawek amortyzacyjnych przez finansującego w trakcie trwania leasingu samochodu osobowego,
      13. ,,exit tax” – podatek od przeniesienia biznes – kogo obejmie nowe obciążenie dochodów z niezrealizowanych zysków w przypadku przeniesienia składników majątku lub rezydencji podatkowej poza terytorium RP?,
      14. obniżenie przychodu o tzw. hipotetyczne koszty odsetkowe – finansowanie spółki poprzez dopłaty lub zysk zatrzymany,
      15. wartość zadłużenia w KUP a aport do spółki,
      16. szczególne zasady opodatkowania obrotu walutami wirtualnymi,
      17. nowe zasady opodatkowania obrotu wierzytelnościami oraz obrotu pakietami wierzytelności,
      18. ulgi dla banków spółdzielczych dokonujących wpłat na System Ochrony Instytucjonalnej,
      19. zwolnienie z opodatkowania odsetek lub dyskonta od obligacji uzyskanych przez nierezydentów podatkowych,
      20. instytucja Innovation Box w polskim systemie podatkowym – nowe preferencyjne zasady opodatkowania kwalifikowanego dochodu z niektórych praw własności intelektualnej,
      21. nowe zasady opodatkowania pożyczonych papierów wartościowych,
      22. zmiana systemu poboru WHT od dochodów osiąganych przez nierezydentów z tytułu m.in. odsetek, należności licencyjnych, usług niematerialnych i dywidend,
      23. kopia certyfikatu rezydencji w systemie podatku u źródła,
      24. zmiany w zakresie opodatkowania nieruchomości komercyjnych – nowe zasady wyliczenia tzw. minimalnego podatku dochodowego,
    2. Pozostałe planowane zmiany.
  2. Praktyczne wnioski i konsekwencje zmian podatkowych zrealizowanych w 2018 r.
    1. Upublicznianie danych największych podatników.
    2. Wyodrębnienie w ustawie o CIT źródła przychodów w postaci zysków kapitałowych.
    3. Wprowadzenie nowych zasad zaliczania odsetek do kosztów podatkowych.
    4. Wprowadzenie przepisów limitujących wysokość KUP związanych z umowami o usługi niematerialne oraz związanych z korzystaniem z wartości niematerialnych i prawnych w odniesieniu do podmiotów powiązanych.
    5. Wprowadzenie tzw. podatku od nieruchomości komercyjnych – zakres i przedmiot opodatkowania.
    6. Brak możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych tzw. nagród z zysku.
    7. Zmiana zasad w zakresie świadczeń nieodpłatnych i częściowo odpłatnych.
    8. Wyłączenie ze stosowania przepisów o cenach transferowych dla spółek Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego, jak również wyłączenie ze stosowania przepisów o cenach transferowych w przypadku posiadania APA.
    9. Zmiana przepisów umożliwiającego zaliczenie do KUP start z tytuły odpłatnego zbycia wierzytelności.
    10. Podwyższenie do 10.000 PLN tzw. jednorazowej amortyzacji.
    11. Modyfikacja przepisów dotyczących kontrolowanych spółek zagranicznych (CFC) – nowe przesłanki opodatkowania.
    12. Modyfikacja przepisów regulujących funkcjonowanie PGK – nowe zasady funkcjonowania.
  3. Podsumowanie praktyki Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie zmian w CIT zrealizowanych z 1 stycznia i 12 sierpnia 2017 r.
  4. Wybrane zagadnienia z zakresu podatku dochodowego od osób prawnych w świetle interpretacji Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej i stanowisk sądów administracyjnych
    1. Przychody podatkowe – kompleksowa analiza regulacji prawnych: moment rozpoznania przychodu, przedpłaty – zaliczki, zadatki – rozpoznanie przychodu podatkowego, świadczenia częściowo i całkowicie nieodpłatne, odsetki, zasądzone koszty sądowe, odszkodowania, kary umowne – zasady rozpoznawania przychodu kasowo, refakturowanie – kompleksowa analiza rozliczenia przychodu podatkowego,
    2. Koszty pośrednio i bezpośrednio związane z przychodami – kompleksowa analiza przepisów: kwalifikacja kosztu, ponoszenie kosztu na przełomie roku podatkowego – moment ujęcia, refakturowanie – problematyka rozpoznania kosztów uzyskania przychodów, zasady dokumentacji kosztowej – dowody i wymogi dokumentacyjne, korygowanie kosztów uzyskania przychodów, kary umowne, odszkodowania, płatności stanowiące wpływ do budżetu Państwa i JST, wierzytelności, straty ze zbycia wierzytelności – możliwości rozpoznania kosztu podatkowego.
  5. Problematyka świadczeń na rzecz pracowników i współpracowników – kompleksowa analiza kosztów i przychodów w podatkach dochodowych.
  6. Akcje marketingowe – regulacje przychodowe i kosztowe w podatkach dochodowych.
  7. Samochód w firmie – konsekwencje podatkowe zakupu, wynajmu, leasingu, dzierżawy, problematyka przekazania pracownikowi bądź współpracownikowi.
  8. Środki trwałe i wartości niematerialne i prawne – ustalenie wartości początkowej, problematyka wynikająca ze szczególnych form nabycia (zakup, komis, zamiana, wytworzenie, aport) metody i stawki amortyzacji, ustalenie wartości rezydualnej, remont/konserwacja a ulepszenie/modernizacja (praktyka bieżących stanowisk KAS), wątpliwości związane z częściami składowymi i peryferyjnymi (zasady wydzielania części składowych i peryferyjnych, wydzielenie środka trwałego w wyniku odłączenia części składowej lub peryferyjnej, dołączenie środka trwałego do wartości początkowej składnika majątku jako części składowej lub peryferyjnej), straty (możliwość rozpoznania KUP), środki trwałe w budowie, likwidacja, dotacje, inwestycje w obcym środku trwałym, zaniechanie inwestycji.
  9. Podatek u źródła z uwzględnieniem stanowisk fiskusa – przedmiot opodatkowania, obowiązki płatnika, umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, certyfikat rezydencji, najem/leasing maszyn i urządzeń.
  10. Odpowiedzi na pytania uczestników.
prowadzący:
Sebastian Twardoch
- prawnik i ekonomista, licencjonowany doradca podatkowy. Wieloletni wykładowca z dziedziny podatków z długoletnią praktyką szkoleniową, a także autor wielu publikacji z zakresu podatków dochodowych. Poprzednio współpracownik jednej z wiodących na rynku spółki doradztwa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatków dochodowych. Stały współpracownik naszej firmy.




///Zmiany w rachunkowości, środki trwałe i leasing w 2019 roku
  1. Wprowadzenie
  2. Podstawy prawne w zakresie aktywów trwałych
    1. Ustawa o rachunkowości
    2. Prawo podatkowe
    3. Międzynarodowe Standardy Rachunkowości
  3. Zmiany w prawie podatkowym oraz bilansowym
    1. Nowelizacja ustaw o podatku dochodowym w latach 2018 - 2019
    2. Nowe podejście do leasingu w MSR - MSSF 16 Leasing od 01.01.2019
  4. Krajowy Standard Rachunkowości nr 7 - nowe podejście
    1. Okres użyteczności środków trwałych
    2. Wartości szacunkowe a środki trwałe
    3. Obowiązek corocznej weryfikacji okresów użyteczności
    4. Ujęcie prospektywne zmian wartości szacunkowych
  5. Wycena wartości początkowej środków trwałych:
    1. Wytworzonych we własnym zakresie
    2. Nabytych (nowe i używane)
    3. Zwiększenia oraz zmniejszenia wartości brutto środków trwałych – remonty, modernizacje.
    4. Ujęcie kosztów finansowania zewnętrznego
    5. Odłączenie części składowej środka trwałego
    6. Inne przypadki
  6. Amortyzacja środków trwałych
    1. Tabela amortyzacyjna podatkowa oraz bilansowa
    2. Zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych i ich wpływ na optymalizację obciążeń podatkowych
    3. Wpływ przyjętych rozwiązań w zakresie amortyzacji na podatek odroczony
  7. Inwentaryzacja środków trwałych
    1. Terminy i częstotliwość przeprowadzania inwentaryzacji
    2. Inwentaryzacja środków niskocennych
  8. Międzynarodowe Standardy Rachunkowości w zakresie środków trwałych
    1. Definicje zawarte w MSR 16 „Rzeczowe aktywa trwałe”
    2. Ujęcie początkowe – cena nabycia oraz koszt wytworzenia
    3. Ujęcie w kolejnych okresach sprawozdawczych – dwa modele wyceny
    4. Amortyzacja środków trwałych oraz weryfikacja okresów użyteczności ekonomicznej.
    5. Komponenty środków trwałych – praktyczne zagadnienia
  9. Leasing środków trwałych:
    1. Krajowy Standard Rachunkowości nr 5
    2. Leasing finansowy oraz operacyjny w polskim systemie prawnym
    3. Opłata wstępna a koszty uzyskania przychodu – wątpliwości interpretacyjne.
    4. Ujęcie księgowe oraz podatkowe umowy leasingu – na praktycznym przykładzie
  10. MSSF 16 nowe podejście do leasingu po 01.01.2019
    1. Nowa definicja leasingu
    2. Leasing operacyjny a finansowy w świetle regulacji MSSF 16
    3. Aktywowanie nakładów związanych z umową leasingu
    4. Ewidencja umowy leasingu przez leasingobiorcę w świetle MSSF 16
    5. Ewidencja z punktu widzenia leasingodawcy
  11. Dyskusja.
  12. Pytania i odpowiedzi, zakończenie.
prowadzący: dr Roman Seredyński - Biegły rewident, partner zarządzający dużej spółki audytorskiej, doktor nauk ekonomicznych. Tytuł naukowy uzyskał w katedrze rachunkowości Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Karierę zawodową rozpoczął w międzynarodowej firmie audytorskiej. Brał udział w licznych projektach między innymi dotyczących badania sprawozdań finansowych, w tym spółek giełdowych, przekształcania sprawozdań finansowych zgodnie z MSR/MSSF oraz HGB, sporządzaniu analiz finansowych typu Due Dilligence oraz wyceny przedsiębiorstw. Posiada bogate doświadczenie z dziedziny Międzynarodowych Standardów Rachunkowości. Obecnie zarządza Grupą ECA S.A.  Autor licznych artykułów z zakresu audytu oraz sprawozdawczości finansowej, ceniony wykładowca z zakresu rachunkowości. Autor i współautor podręczników z zakresu polskich oraz międzynarodowych standardów rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy.


WISŁA, hotel GOŁĘBIEWSKI (odnowiony i rozbudowany) - strona hotelu
widok hoteluwidok hotelowej fontannywidok SPAwidok na patiowidok basenuwidok pokoju

Hotel Gołębiewski położony jest na stoku Bukowej (713 m.npm.), na prawym brzegu Wisły, która niedaleko posiada swoje źródła.

Wyjątkowy klimat, lokalizacja w górach Beskidu Śląskiego, różnorodność atrakcji (między innymi Park Wodny Tropikana), wspaniała atmosfera hotelu sprawią, iż wypoczynek w naszym hotelu będzie miły i niezapomniany. Naszych Gości zapraszamy do Restauracji Zielonej (330 miejsc) w godzinach od 14.00 do 23.00, Restauracji Czerwonej (350 miejsc, śniadania w godzinach 7.00-11.00, obiady w godzinach 13.30 - 16.00, wyśmienity bufet szwedzki).
Restauracji Staropolskiej ze stylowym wystrojem z kominkiem (180 miejsc) oraz Klubu Nocnego (530 miejsc), Kawiarni Patio, Gabinetu Odnowy Biologicznej.
Centrum rekreacyjne SPA - TROPICANA: baseny z zimna i ciepłą wodą, z „falą”, hydromasażem, jacuzzi, kąpiele solankowe, bicze wodne, grota solna, tężnie, sauna parowa i sauny suche-aromatyczne, komora śnieżna – bezpłatnie dla uczestników szkolenia.

Uwaga: możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania
Uwaga: istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
Dla zainteresowanych - możliwość wykupienia dodatkowo pakietu kosmetycznego SPA(np. w kwocie 150 zł).

BEZPŁATNE KORZYSTANIE Z ATRAKCJI HOTELOWYCH DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA:
- relaks w kompleksie basenów - wewnętrzny kryty i zewnętrzny z podgrzewaną wodą,
- jacuzzi, kompleks saun, siłownia
- Klub Nocny


Cena szkolenia 3-dniowego obejmuje:
  • 3 wykłady + konsultacje
  • materiały szkoleniowe,
  • 3 noclegi w pokojach 2-osobowych z łazienkam,
  • pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu odjazdu,
  • teczka konferencyjna z materiałami szkoleniowymi, długopisem i notatnikiem,
  • imienne zaświadczenie uczestnictwa
oraz
  • korzystanie z centrum SPA Tropicana w hotelu (sauny, baseny, siłownia, inne atrakcje - szczegóły na stronie hotelu).
Pokój jednoosobowy: dopłata do zakwaterowania w pokoju 1-osobowego.
Istnieje możliwość zakwaterowanie osoby towarzyszącej za dopłatą, uczestnictwa w dowolnym dniu szkoleniowym lub udział w konferencji bez pobytu.
Informacje dotyczące hotelu oraz szczegółowy program szkolenia i plan zajęć prześlemy po otrzymaniu zgłoszenia na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkoleni.

DLA STAŁYCH KLIENTÓW I WIĘKSZEJ ILOŚCI OSÓB RABATY !!!

ESAL Business Promotion Office Wrocław tel.: 71 3339350  |  mobile(PLAY): 531 618 854  |  fax: 71 3339822
KARTA ZGŁOSZENIA                                                                                              e-mail: biuro@esal.com.pl_esal@esalszkolenia.pl