ZapraszamySzkoleniaSzkolenia w KatowicachKonferencje wyjazdoweKontaktKarta zgłoszenia
ESAL Business Promotion Office

PODATKI 2018/2019
PODATKI 2018/2019 - rozliczenia roczne, zmiany w przepisach podatkowych - praktyka, interpretacje

9-12 grudzień 2018r.
Zakopane, Grand Hotel Stamary Wellness & SPA ****


prowadzący: Sebastian Twardoch i Michał Sokołowski
TERMIN: 9-12 grudzień
KOD: 3295/2018
MIEJSCE: Zakopane, Grand Hotel Stamary Wellness & SPA **** - strona hotelu
CZAS TRWANIA: przyjazd 9/12/2018, rozpoczęcie zajęć 10/12/2018 - rano; wyjazd 12/12/2018 po obiedzie

KARTA ZGŁOSZENIA


do 24 listopada:
CENA SZKOLENIA netto: 2.250 zł /od osoby (+ 23% VAT - razem brutto: 2767,50 zł); dla 2 osób z jednej firmy cena netto: 2150 zł/os.
po 24 listopada - cena netto wynosi: 2400 zł / od osoby
(+ 23% VAT - razem brutto: 2952 zł)

SZCZEGÓŁOWA TEMATYKA ZAJĘĆ:


///Podatek od towarów i usług VAT – z uwzględnieniem zmian w 2018 r. i projektowanych zmian od 1 stycznia 2019 r.
  • Projektowane zmiany, w zakresie wprowadzenia kas rejestrujących online przesyłających dane do Centralnego Repozytorium Kas, możliwość korzystania ze starych kas fiskalnych, obowiązek wymiany kas fiskalnych, okresy przejściowe dla poszczególnych grup podatników, ulga na nabycie kasy rejestrującej itp.
  • Przegląd projektowanych zmian, od 1 stycznia 2019 r., w zakresie VAT:
    • Zmiana zasad wystawiania faktur do sprzedaży udokumentowanej paragonami (obowiązek wykazania NIP nabywcy na paragonie, sankcje za nieprzestrzeganie przepisu).
    • Zmiany w zakresie tzw. „złych długów”, skrócenie okresu uprawdopodobnienia nieściągalności wierzytelności.
    • Nowa definicja „pierwszego zasiedlenia” budynku lub budowli – realizacja wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE.
    • Zmiana wysokości sankcji VAT, w przypadku dobrowolnej korekty.
    • Nowe przepisy dotyczące opodatkowania bonów, voucherów i kart podarunkowych.
    • Pozostałe zmiany.

  • Zmiany od 1 lipca 2018 r. w zakresie wprowadzenia tzw. podzielonej płatności (split payment) tj. dokonywania przez nabywcę zapłaty kwoty podatku od towarów i usług na wydzielony rachunek VAT sprzedawcy:
    • korzyści dla podatnika,
    • zasady dysponowania środkami finansowymi zgromadzonymi na rachunku VAT,
    • zwroty bezpośrednie,
    • zasady dokonywania płatności z rachunku VAT,
    • obowiązki podatnika,
    • pozostałe zagadnienia.

  • Wprowadzenie, od 1 lipca 2018 r., obowiązku składania dodatkowych plików JPK na żądanie organu podatkowego (JPK FA itp.).
  • Objęcie mikroprzedsiębiorców, od 1 stycznia 2018 r., obowiązkiem przekazywania informacji o ewidencji VAT w systemie Jednolitego Pliku Kontrolnego (bez wezwania organu podatkowego) – JPK VAT.
  • Refakturowanie usług – zasady rozliczeń, moment powstania obowiązku podatkowego, refakturowanie mediów przy najmie lokali użytkowych i mieszkalnych, orzecznictwo TSUE.
  • Międzynarodowe transakcje łańcuchowe, Wewnątrzwspólnotowe transakcje trójstronne – zasady opodatkowania VAT, określenie miejsca dostawy itp. (praktyka i orzecznictwo TSUE).
  • Faktury korygujące i noty korygujące – zasady rozliczeń podatkowych, rabaty, reklamacje, niedobory, zwroty towarów, błędy w fakturach, obligatoryjne elementy faktury korygującej i noty korygującej, forma potwierdzenia odbioru faktury korygującej, korekta wielu faktur dla jednego odbiorcy, terminy rozliczeń.
  • Anulowanie faktur.
  • Zasady rozliczania zaliczek w obrocie krajowym, moment powstania obowiązku podatkowego, zaliczki przy dostawie nieruchomości, zasady wystawiania faktur zaliczkowych, nadpłaty, zasady potrącania VAT – u naliczonego przez nabywcę.
  • Opodatkowanie zaliczek przy WDT, WNT, eksporcie towarów oraz imporcie i eksporcie usług.
  • Kursy walut stosowane na gruncie VAT.
  • Potrącanie VAT – u naliczonego z faktur wystawionych przez podmioty nie zarejestrowane jako podatnik VAT.
  • Odliczanie podatku VAT z faktur zawierających tzw. błędy mniejszej wagi (np. błąd w nazwie lub adresie nabywcy bądź sprzedawcy, błąd w NIP-ie, błąd w dacie sprzedaży itp.).
  • Odliczanie podatku VAT z faktur zawierających błędy dotyczące kwoty podatku, stawki itp.
  • Czynności nieodpłatne: użyczenia, prezenty, nagrody, przekazanie i zużycie towarów oraz świadczenie usług na potrzeby reprezentacji i reklamy, prezenty o małej wartości, drukowane materiały reklamowe bądź informacyjne, próbki, świadczenia na rzecz pracowników, świadczenia finansowane z ZFŚS, świadczenia wynikające z przepisów BHP (środki higieny osobistej, odzież robocza i ochronna, napoje: kawa, herbata, soki itp.), darowizny, świadczenie usług bez pobrania należności – zasady rozliczania na gruncie VAT.
  • Przypadki, gdy świadczenia na cel reprezentacji i reklamy oraz na potrzeby osobiste pracowników nie podlegają opodatkowaniu VAT – em.
  • Spotkania i wyjazdy integracyjne, szkolenia pracowników – zasady rozliczania na gruncie VAT.
  • Zasady potrącania podatku VAT naliczonego np.:
    • terminy i warunki do odliczania podatku naliczonego w transakcjach krajowych i międzynarodowych,
    • zasady potrącania podatku naliczonego w przypadku wewnątrzwspólnotowych nabyć towarów, importu usług, odwrotnego obciążenia,
    • potrącanie VAT –u naliczonego w przypadku zakupu usług budowlanych, transportowych, najmu, leasingu, licencji, „media” itp.,
    • zasady potrącania podatku naliczonego w przypadku wpłaty zaliczek,
    • terminy do zmniejszania podatku naliczonego w związku z korektą transakcji.
  • Najczęściej występujące problemy praktyczne związane z potrącaniem podatku naliczonego - zakup usług gastronomicznych i noclegowych, zakup usług cateringowych, premie pieniężne, zakupy inwestycyjne, ubezpieczenie przy leasingu samochodów itp.Wydatki niestanowiące kosztów uzyskania przychodów – możliwość potrącenia VAT naliczonego (np. wydatki na zakup alkoholu, nieodpłatne świadczenia itp.).
  • Zasady rozliczania wydatków związanych z samochodami na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.
  • Zasady ewidencjonowania sprzedaży w kasie rejestrującej, czynności zwolnione z obowiązku ewidencjonowania w kasie, terminy do założenia kas rejestrujących, zaliczki, zwroty towarów, rabaty, pomyłki, czynności nieodpłatne, paragony fiskalne itp.
  • Katalog towarów i usług podlegających bezwzględnemu obowiązkowi rejestracji w kasie w przypadku dostaw dla osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej.
  • Zasady ustalania podstawy opodatkowania VAT – em np.:
    • zasady rozliczania skont,
    • konieczność wliczania, w niektórych przypadkach, kosztów dodatkowych transakcji, takich jak koszty transportu czy ubezpieczenia, do podstawy opodatkowania świadczenia głównego,
    • kwoty wyłączone z podstawy opodatkowania,
    • zasady ustalania podstawy opodatkowania VAT – em przy nieodpłatnym przekazaniu lub zużyciu towarów oraz przy nieodpłatnym świadczeniu usług,
    • podstawa opodatkowania w transakcjach zagranicznych.

  • Terminy i zasady rozliczania podatku VAT należnego np.:
    • zasady powstawania obowiązku podatkowego,
    • usługi i dostawy wykonywane częściowo,
    • obowiązek podatkowy przy usługach i dostawach towarów o charakterze ciągłym lub okresowym,
    • zasady określania momentu dokonania dostawy towaru oraz momentu wykonania usługi i ich znaczenie dla momentu powstania obowiązku podatkowego,
    • szczególne momenty powstania obowiązku podatkowego np.: dostawa „mediów” (dostarczania wody ciepła, odprowadzania ścieków itp.) i usług komunalnych, usługi budowlane, usługi najmu, dzierżawy, leasingu, usługi stałej obsługi prawnej i biurowej, usługi ochrony i dozoru mienia itp.,
    • obowiązek podatkowy w przypadku dostaw gruntów, budynków, budowli i lokali, świadczenia usług transportowych, licencji, praw autorskich, itp.

  • Zasady wystawiania faktur np.:
    • terminy do wystawiania faktur i ich wpływ na moment powstania obowiązku podatkowego,
    • wystawianie faktur w przypadku otrzymania zaliczek,
    • przypadki i zasady wystawiania faktur na żądanie.

  • Zasady wystawiania i rozliczania faktur, obligatoryjne elementy faktury, duplikaty faktur, sprzedaż ciągła, faktury zbiorcze, zasady przesyłania faktur w formie elektronicznej itp.
  • Zasady rozliczania importu usług (moment powstania obowiązku podatkowego, podstawa opodatkowania, rabaty, korekty, kursy walut, zasady dokumentowania, deklaracje itp.).
  • Zasady rozliczania usług wykonywanych poza granicami RP, moment powstania obowiązku podatkowego, podstawa opodatkowania, rabaty, korekty, kursy walut, dokumentowanie, deklaracje.
  • Zasady rozliczania wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, moment powstania obowiązku podatkowego, warunki stosowania stawki 0%, dokumentowanie, podstawa opodatkowania, rabaty, korekty, kursy walut.
  • Zasady rozliczania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów oraz importu towarów (moment powstania obowiązku podatkowego, podstawa opodatkowania, dokumentowanie, rabaty, korekty, kursy walut itp.).
  • Zasady rozliczania eksportu towarów (moment powstania obowiązku podatkowego, podstawa opodatkowania, rabaty, korekty, kursy walut, dokumentowanie, eksport bezpośredni i pośredni, warunki stosowania stawki 0% itp.).
  • Towary i usługi objęte odwrotnym obciążeniem, odwrotne obciążenie w przypadku usług budowlanych i budowlano montażowych, definicja podwykonawcy, dostawa towarów w ramach usług budowlanych, zasady rozliczeń itp.
  • Pozostałe zagadnienia.
  • Dyskusja. Odpowiedzi na pytania uczestników.
prowadzący:
Michał Sokołowski – Doradca podatkowy (nr wpisu 11286). Zdobywał przez wiele lat doświadczenie zawodowe w KPMG w Poznaniu oraz Hamburgu. Świadczy usługi na rzecz polskich i międzynarodowych przedsiębiorstw. Unikalną wiedzę ekspercką w zakresie międzynarodowego prawa podatkowego zdobywał na Europejskim Uniwersytecie Viadrina we Frunkfurcie nad Odrą. Jest uznanym doradcą w zakresie podatku VAT, cen transferowych, restrukturyzacji podatkowych i gospodarczych oraz planowania podatkowego. Jego specjalizacje projektowe obejmują ponadto rachunkowość i sprawozdawczość podatkową, jak również audyty podatkowe oraz badania due diligence. Jest też trenerem podczas seminariów, warsztatów i szkoleń o tematyce podatkowej. Współpracownik naszej firmy.





///Podatek dochodowy od osób prawnych CIT - zmiany w podatkach dochodowych na 2019 rok
  1. Zmiany w zakresie podatków dochodowych
    1. Uchwalone i planowane zmiany w CIT i PIT w 2019 r.:
      1. nowe zasady rozpoznawania kosztów w zakresie zakupu usług niematerialnych oraz cienkiej kapitalizacji,
      2. ulga na ,,złe długi” – prawa wierzyciela i obowiązki dłużnika,
      3. zmiany w definicji małego podatnika – konsekwencje praktyczne,
      4. mniejsze obowiązki informacyjne w zakresie różnic kursowych i zaliczek uproszczonych,
      5. zwolnienie z opodatkowania przychodów uzyskanych od ubezpieczyciela,
      6. możliwość jednorazowego rozliczenia straty do wysokości 5 mln PLN,
      7. płatność na rachunek wskazany w wykazie podatników VAT czynnych,
      8. nowe zasady ulgi na działalność badawczo – rozwojową,
      9. obniżka stawki CIT,
      10. nowy limit dla odliczania odpisów amortyzacyjnych od pojazdów samochodowych,
      11. pojazd specjalny, ciężarowy, wykorzystywany w trybie ,,mieszanym”/ ,,jednolitym” a koszty uzyskania przychodów – nowe ograniczenia w zakresie zakupów pojazdów samochodowych, wydatków eksploatacyjnych i zakupu paliwa służącego do ich napędu,
      12. zakaz obniżania stawek amortyzacyjnych przez finansującego w trakcie trwania leasingu samochodu osobowego,
      13. ,,exit tax” – podatek od przeniesienia biznes – kogo obejmie nowe obciążenie dochodów z niezrealizowanych zysków w przypadku przeniesienia składników majątku lub rezydencji podatkowej poza terytorium RP?,
      14. obniżenie przychodu o tzw. hipotetyczne koszty odsetkowe – finansowanie spółki poprzez dopłaty lub zysk zatrzymany,
      15. wartość zadłużenia w KUP a aport do spółki,
      16. szczególne zasady opodatkowania obrotu walutami wirtualnymi,
      17. nowe zasady opodatkowania obrotu wierzytelnościami oraz obrotu pakietami wierzytelności,
      18. ulgi dla banków spółdzielczych dokonujących wpłat na System Ochrony Instytucjonalnej,
      19. zwolnienie z opodatkowania odsetek lub dyskonta od obligacji uzyskanych przez nierezydentów podatkowych,
      20. instytucja Innovation Box w polskim systemie podatkowym – nowe preferencyjne zasady opodatkowania kwalifikowanego dochodu z niektórych praw własności intelektualnej,
      21. nowe zasady opodatkowania pożyczonych papierów wartościowych,
      22. zmiana systemu poboru WHT od dochodów osiąganych przez nierezydentów z tytułu m.in. odsetek, należności licencyjnych, usług niematerialnych i dywidend,
      23. kopia certyfikatu rezydencji w systemie podatku u źródła,
      24. zmiany w zakresie opodatkowania nieruchomości komercyjnych – nowe zasady wyliczenia tzw. minimalnego podatku dochodowego,
    2. Pozostałe planowane zmiany.
  2. Praktyczne wnioski i konsekwencje zmian podatkowych zrealizowanych w 2018 r.
    1. Upublicznianie danych największych podatników.
    2. Wyodrębnienie w ustawie o CIT źródła przychodów w postaci zysków kapitałowych.
    3. Wprowadzenie nowych zasad zaliczania odsetek do kosztów podatkowych.
    4. Wprowadzenie przepisów limitujących wysokość KUP związanych z umowami o usługi niematerialne oraz związanych z korzystaniem z wartości niematerialnych i prawnych w odniesieniu do podmiotów powiązanych.
    5. Wprowadzenie tzw. podatku od nieruchomości komercyjnych – zakres i przedmiot opodatkowania.
    6. Brak możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych tzw. nagród z zysku.
    7. Zmiana zasad w zakresie świadczeń nieodpłatnych i częściowo odpłatnych.
    8. Wyłączenie ze stosowania przepisów o cenach transferowych dla spółek Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego, jak również wyłączenie ze stosowania przepisów o cenach transferowych w przypadku posiadania APA.
    9. Zmiana przepisów umożliwiającego zaliczenie do KUP start z tytuły odpłatnego zbycia wierzytelności.
    10. Podwyższenie do 10.000 PLN tzw. jednorazowej amortyzacji.
    11. Modyfikacja przepisów dotyczących kontrolowanych spółek zagranicznych (CFC) – nowe przesłanki opodatkowania.
    12. Modyfikacja przepisów regulujących funkcjonowanie PGK – nowe zasady funkcjonowania.
  3. Podsumowanie praktyki Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie zmian w CIT zrealizowanych z 1 stycznia i 12 sierpnia 2017 r.
  4. Wybrane zagadnienia z zakresu podatku dochodowego od osób prawnych w świetle interpretacji Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej i stanowisk sądów administracyjnych
    1. Przychody podatkowe – kompleksowa analiza regulacji prawnych: moment rozpoznania przychodu, przedpłaty – zaliczki, zadatki – rozpoznanie przychodu podatkowego, świadczenia częściowo i całkowicie nieodpłatne, odsetki, zasądzone koszty sądowe, odszkodowania, kary umowne – zasady rozpoznawania przychodu kasowo, refakturowanie – kompleksowa analiza rozliczenia przychodu podatkowego,
    2. Koszty pośrednio i bezpośrednio związane z przychodami – kompleksowa analiza przepisów: kwalifikacja kosztu, ponoszenie kosztu na przełomie roku podatkowego – moment ujęcia, refakturowanie – problematyka rozpoznania kosztów uzyskania przychodów, zasady dokumentacji kosztowej – dowody i wymogi dokumentacyjne, korygowanie kosztów uzyskania przychodów, kary umowne, odszkodowania, płatności stanowiące wpływ do budżetu Państwa i JST, wierzytelności, straty ze zbycia wierzytelności – możliwości rozpoznania kosztu podatkowego.
  5. Problematyka świadczeń na rzecz pracowników i współpracowników – kompleksowa analiza kosztów i przychodów w podatkach dochodowych.
  6. Akcje marketingowe – regulacje przychodowe i kosztowe w podatkach dochodowych.
  7. Samochód w firmie – konsekwencje podatkowe zakupu, wynajmu, leasingu, dzierżawy, problematyka przekazania pracownikowi bądź współpracownikowi.
  8. Środki trwałe i wartości niematerialne i prawne – ustalenie wartości początkowej, problematyka wynikająca ze szczególnych form nabycia (zakup, komis, zamiana, wytworzenie, aport) metody i stawki amortyzacji, ustalenie wartości rezydualnej, remont/konserwacja a ulepszenie/modernizacja (praktyka bieżących stanowisk KAS), wątpliwości związane z częściami składowymi i peryferyjnymi (zasady wydzielania części składowych i peryferyjnych, wydzielenie środka trwałego w wyniku odłączenia części składowej lub peryferyjnej, dołączenie środka trwałego do wartości początkowej składnika majątku jako części składowej lub peryferyjnej), straty (możliwość rozpoznania KUP), środki trwałe w budowie, likwidacja, dotacje, inwestycje w obcym środku trwałym, zaniechanie inwestycji.
  9. Podatek u źródła z uwzględnieniem stanowisk fiskusa – przedmiot opodatkowania, obowiązki płatnika, umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, certyfikat rezydencji, najem/leasing maszyn i urządzeń.
  10. Odpowiedzi na pytania uczestników.
prowadzący:
Sebastian Twardoch
- prawnik i ekonomista, licencjonowany doradca podatkowy. Wieloletni wykładowca z dziedziny podatków z długoletnią praktyką szkoleniową, a także autor wielu publikacji z zakresu podatków dochodowych. Poprzednio współpracownik jednej z wiodących na rynku spółki doradztwa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatków dochodowych. Stały współpracownik naszej firmy.




///Podatek dochodowy PIT - świadczenia na rzecz pracowników
  1. Rewolucyjny wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 8 lipca 2014 r. w sprawie nieodpłatnych świadczeń dla pracowników i jego stosowanie przez sądy i organy podatkowe w latach 2014-2018.
  2. Trudne do spełnienia warunki konieczne dla powstania przychodu z tytułu otrzymania nieodpłatnych świadczeń.
  3. Szeroki katalog świadczeń pozapłacowych dla pracowników – ogólne skutki na gruncie przepisów ustaw o podatkach dochodowych oraz przepisów ZUS.
  4. Wykorzystywanie samochodów służbowych do prywatnych celów pracowników w świetle zmian obowiązujących od 1 stycznia 2015 roku; wątpliwości, zagadnienia praktyczne, kwestie rozliczania paliwa.
  5. Istota wewnętrznych uregulowań dotyczących wynagradzania pracowników, przyznawania im dodatkowych świadczeń oraz rozliczania podróży służbowych – jak stworzyć wewnętrzny regulamin skierowany do pracowników i wspomagający pracę działu księgowości i kadr?
  6. Wydatki pracodawcy w kosztach uzyskania przychodów – płynna granica pomiędzy kwalifikacją KUP i NKUP.
  7. Nieodpłatne i częściowo odpłatne świadczenia na rzecz pracowników – kwestia przychodu po stronie pracowników oraz składek ZUS, moment rozpoznania przychodu po stronie pracowników.
  8. Świadczenia pozapłacowe wolne od opodatkowania podatkiem PIT.
  9. Napoje, artykuły spożywcze (herbata, kawa, napoje, ciastka) zużywane podczas imprez integracyjnych, konferencji, szkoleń, spotkań, targów i eventów – praktyczne studium przypadków.
  10. Świadczenia BHP na rzecz pracowników – szeroki katalog.
  11. Posiłki profilaktyczne obligatoryjne i fakultatywne, wpływ posiłków profilaktycznych na zmniejszenie diety w podróży służbowej.
  12. Bony obiadowe, catering dla pracowników.
  13. Karnety na basen, siłownię, do kina, teatru, bony Sodexo, karty Multisport.
  14. Pakiety medyczne i ubezpieczeniowe dla pracowników – najnowsze orzecznictwo.
  15. Ubezpieczenie OC dla członków zarządu.
  16. Sprzęt sportowy dla pracowników, dla drużyny zakładowej, wynajęcie sali gimnastycznej.
  17. Odzież pracownicza, strój służbowy – studium przypadków.
  18. Podnoszenie kwalifikacji pracowników za zgodą pracodawcy – ważne uregulowania w Prawie Pracy.
  19. Szkolenia językowe, kursy, studia, studia podyplomowe, doskonalenie zawodowe oraz związane z tym świadczenia w postaci sfinansowania podręczników i noclegów.
  20. Zorganizowany dowóz pracowników do pracy po zmianach od 1 stycznia 2015 r..
  21. Pożyczki udzielane pracownikom oraz zapomogi.
  22. Upusty udzielane na zakup produktów bądź usług firmowych.
  23. Zakwaterowanie pracowników, wynajęcie mieszkań pracowniczych.
  24. Telefony i komputery służbowe przekazane pracownikom.
  25. Wydatki pracownicze określone w Układzie Zbiorowym Pracy.
  26. Świadczenia pracownicze sfinansowane z ZFŚS:
    • szeroki katalog świadczeń z ZFŚS
    • kryterium socjalne i jego znaczenie – ważne wyroki sądów
    • uchybienie celowi ZFŚS – skutki podatkowe.
  27. Nagrody rzeczowe dla pracowników, nagrody za poprzedni rok, nagrody kwartalne, wewnętrzne konkursy firmowe dla pracowników.
  28. Świadczenia z tytułu podróży służbowych pracowników i używanie przez pracowników samochodów prywatnych w jazdach miejscowych i podróżach służbowych np.:
    • kwestie przychodu/ZUS oraz kwalifikacji kosztowej przedmiotowych wydatków
    • świadczenia dla handlowców, którzy nie znajdują się w podróży służbowej
    • zmniejszenie diety w przypadku zapewnienia posiłków w podróży krajowej (praktyczne studium przypadków), „dieta podwójna” i jej negatywne skutki na gruncie przepisów CIT i PIT
    • ubezpieczenie, polisy oraz wizy dla pracowników
    • szczepionki dla pracowników wyjeżdżających za granicę
    • kwoty zaliczane do kosztów uzyskania przychodów (zasady dokumentowania, rodzaje wydatków itp.)
    • zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych
    • ryczałty w jazdach miejscowych
    • zmiany w przepisach o podróżach służbowych obowiązujące od marca 2013 r. mające wpływ na świadczenia wypłacane pracownikom
    • zwrot z tytułu wydatków na napiwki podczas podróży służbowych
    • zwrot wydatków na świadczenia medyczne nabyte za granicą.
  29. Odpowiedzi na pytania uczestników.
prowadzący:
Sebastian Twardoch
- prawnik i ekonomista, licencjonowany doradca podatkowy. Wieloletni wykładowca z dziedziny podatków z długoletnią praktyką szkoleniową, a także autor wielu publikacji z zakresu podatków dochodowych. Poprzednio współpracownik jednej z wiodących na rynku spółki doradztwa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatków dochodowych. Stały współpracownik naszej firmy.




Zakopane, Grand Hotel Stamary Wellness & SPA **** - strona hotelu

widok hoteluwidok pokojuwidok basenupanorama basenurestauracja









Mieści się w pochodzącym z 1905 roku budynku, wzniesionym według projektu 
Eugeniusza Wesołowskiego, przy głównej ulicy Zakopanego, wiodącej do centrum miasta.
Stamary
- to pseudonim popularnej wówczas artystki estradowej Marii Budziszewskiej, pierwszej właścicielki, której nakładem środków hotel został wzniesiony.
Obecnie, wizerunek Grand Hotelu Stamary to połączenie pięknej formy architektonicznej, stylowych wnętrz oraz nowoczesnych rozwiązań zapewniających komfort i bezpieczeństwo Gości.
W grudniu 2006 oddane zostało do użytku Gości nowoczesne Centrum Wellness & SPA, w którym szczególne wrażenie robi okazała pływalnia z systemem hydroterapii w formie gejzerów, wodospadów, kaskad i masaży podwodnych oraz duże, funkcjonalne jacuzzi. Przed wejściem na pływalnię można skorzystać z dużej atrakcji, jaką jest „prysznic wrażeń”, zaskakujący ilością programów oddziałujących na zmysły poprzez koloroterapię, z możliwością regulacji intensywności i kierunków wody.
Integralną częścią SPA jest zespół saun, w tym sauna fińska i turecka oraz kabina na podczerwień, połączone z pokojem relaxu, który wprowadza Gości w nastrój wyciszenia.
Hotelowe centrum SPA oferuje szeroką gamę specjalistycznych zabiegów, uwzględniających najwyższe wymagania gości oraz światowe trendy Wellness. Proponujemy - między innymi - zabiegi modelowania ciała przy użyciu urządzeń BHS, zabiegi pojędrniające i modelujące sylwetkę z użyciem nowoczesnej aparatury oraz naturalnych preparatów i ekstraktów roślinnych, takich jak: wyciągi z nasion, płatków kwiatów, owoców, alg i soli morskich. Nie zabrakło także hitów kosmetyki, jak preparaty na bazie kawioru, kawy, winogron, czekolady i złotej perły. W specjalistycznej części przeznaczonej do hydroterapii, proponujemy kąpiele w wannie połączonej z aromaterapią i specjalnym programem kąpieli balneologicznych. Do najbardziej ekskluzywnych form poprawiających wygląd i kondycję skóry należy Kąpiel Mleczna Kleopatry.
Bogata oferta masaży relaksacyjnych i prozdrowotnych stanowi dopełnienie stanu całkowitego relaksu, harmonii ciała i ducha.
Restauracja Stamary
Elegancka, utrzymana w klasycznym stylu, dysponująca miejscami dla 130 osób, jest doskonałym miejscem nie tylko na spotkania z przyjaciółmi i obiady w gronie rodzinnym, lecz także dla organizacji bankietów oraz kameralnych przyjęć.
Bogaty wybór dań, począwszy od staropolskich, poprzez regionalne, wegetariańskie, aż do międzynarodowych, który oferuje Gościom Szef Kuchni, z pewnością zadowoli każdego, a profesjonalna obsługa zadba,
by posiłek odbywał się w miłej i przyjaznej atmosferze.


Uwaga: możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania
Uwaga: istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
Dla zainteresowanych - możliwość wykupienia dodatkowo pakietu kosmetycznego SPA (np. w kwocie 150 zł).
BEZPŁATNE KORZYSTANIE Z ATRAKCJI HOTELOWYCH DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA  - basen, jacuzzi, kompleks saun, siłownia



Cena szkolenia obejmuje:
  • 3 wykłady,
  • materiały szkoleniowe,
  • 3 noclegi w pokojach 2-osobowych z łazienkami,
  • pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu odjazdu,
  • teczka konferencyjna z materiałami szkoleniowymi, długopisem i notatnikiem,
oraz
  • korzystanie z centrum Wellness & SPA w hotelu.
Pokój jednoosobowy: dopłata do zakwaterowania w pokoju 1-osobowego.
Informacje dotyczące hotelu oraz szczegółowy program szkolenia i plan zajęć prześlemy po otrzymaniu zgłoszenia na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkoleni.

DLA STAŁYCH KLIENTÓW I WIĘKSZEJ ILOŚCI OSÓB RABATY !!!

ESAL Business Promotion Office Wrocław tel.: 71 3339350  |  mobile(PLAY): 531 618 854  |  fax: 71 3339822
KARTA ZGŁOSZENIA                                                                                             
e-mail: biuro@esal.com.pl_esal@esalszkolenia.pl