ZapraszamySzkoleniaSzkolenia w KatowicachKonferencje wyjazdoweKontaktKarta zgłoszenia

ESAL Business Promotion Office

PODATEK VAT, CIT, PIT w 2018/2019 roku
- praktyczne problemy oraz kolejne planowane zmiany na 2019 rok

prowadzący: Tomasz Wojewoda, Zdzisław Modzelewski

TERMIN: 25-26 październikmapa dojazdu podczas remontu ul.Hubskiej
KOD: 3259/2018
MIEJSCE: Wrocław, ul. Boczna 12, sala konferencyjna 119, I piętro                                              (Mapa dojazdu podczas remontu ul. Hubskiej  >>>>>>)
CZAS TRWANIA: od godz. 9.30 do 15.00
Cena netto wynosi: 860 zł /od osoby (brutto: 1057,80 zł)
Cena netto dla 2 i więcej osób wynosi: 780 zł /od osoby (brutto: 959,40 zł)

KARTA ZGŁOSZENIA   

25 październik 2018r.

Podatek dochodowy od osób prawnych CIT oraz podatek PIT z uwzględnieniem zmian w 2018 roku i od 1 stycznia 2019r.

  1. Zmiany od 1 stycznia 2019 r.:
    • Zmiany, od 19 lipca 2018 r. i od 1 stycznia 2019 r., w zakresie tzw. minimalnego podatku dochodowego w odniesieniu do podatników posiadających nieruchomości komercyjne o znacznej wartości (podatek od przychodów z budynków).
    • Przegląd projektowanych zmiany, od 1 stycznia 2019 r., w zakresie CIT i PIT.

  2. Zmiany, od 19 lipca 2018 r. w podatku dochodowym od osób fizycznych, w zakresie zaliczania do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych otrzymanych w drodze spadku bądź darowizny.
  3. Zmiany, od 19 lipca 2018 r. w podatku dochodowym od osób fizycznych, w zakresie katalogu zawodów objętych 50% kosztami uzyskania przychodów dla twórców.
  4. Objęcie, od 1 lipca 2018 r., mikro, małych i średnich przedsiębiorców obowiązkiem składania dodatkowych plików JPK na żądanie organu podatkowego (JPK KR, WB, MAG, PKPIR, FA itp.).
  5. Nowe regulacje, od 30 czerwca 2018 r., w zakresie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych i fizycznych dochodów z działalności gospodarczej określonej w decyzji o wsparciu, w związku z realizacją nowych inwestycji.
  6. Zmiany od 1 stycznia 2018 r.:
    • Wyodrębnienie w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych źródła przychodów w postaci zysków kapitałowych oraz rozdzielenie dochodów uzyskiwanych z tego źródła od pozostałych dochodów podatnika.
    • Nowe przepisy ograniczające wysokość zaliczanych do kosztów uzyskania przychodów odsetek np. od pożyczek, kredytów itp. (koszty finansowania dłużnego).
    • Wprowadzenie przepisów limitujących wysokość kosztów uzyskania przychodów związanych z umowami o usługi niematerialne (np. umowy licencyjne, usługi doradcze, zarządzania i kontroli), w przypadku transakcji z podmiotami powiązanymi.
    • Podwyższenie limitu wartości środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych umożliwiającego jednorazowe zaliczenie wydatków na nabycie tych składników majątku do kosztów uzyskania przychodów.
    • Nowe regulacje dotyczące wyłączenia z kosztów uzyskania przychodów kwot wypłacanych tytułem podziału (rozliczenia) wyniku finansowego jednostki (zysku netto).
    • Zmiany w zakresie ustalania kosztów uzyskania przychodów w przypadku zbycia lub umorzenia wierzytelności.
    • Wprowadzenie, w podatku dochodowym od osób fizycznych, ograniczenia w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych otrzymanych nieodpłatnie.
    • Wprowadzenie szczególnej regulacji przeciwdziałającej schematom optymalizacyjnym wykorzystującym nieodpłatny transfer aktywów do podmiotów powiązanych.
    • Zwolnienie z obowiązku wpłaty zaliczki na podatek dochodowy, gdy należna zaliczka nie przekroczy ustawowego limitu kwotowego.
    • Wprowadzenie tzw. minimalnego podatku dochodowego w odniesieniu do podatników, posiadających nieruchomości komercyjne o znacznej wartości.
    • Podwyższenie wysokości niektórych zwolnień z podatku dochodowego od osób fizycznych np. w przypadku: sprzedaży premiowej, świadczeń dla pracowników, emerytów, rencistów itp.
    • Zmiany w zakresie odliczania kwoty zmniejszającej podatek dochodowy od osób fizycznych.
    • Podwyższenie limitu kwotowego w przypadku stosowania 50% kosztów uzyskania przychodów dla twórców.
    • Wprowadzenie rocznego limitu kwotowego warunkującego możliwość stosowania ryczałtu od przychodów z najmu, do którego stosuje się stawkę ryczałtu 8,5% i wprowadzenie stawki ryczałtu 12,5% powyżej tej kwoty przychodu.
    • Zmiany w zakresie odliczania od podstawy opodatkowania wydatków poniesionych przez podatnika na działalność badawczo rozwojową.
    • Pozostałe zmiany.

  7.  Najważniejsze zmiany w 2017 r.:
    • Nowe regulacje, od 12 sierpnia 2017 r., w zakresie jednorazowej amortyzacji fabrycznie nowych środków trwałych.
    • Rozszerzenie, od 1 stycznia 2017 r., w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz wprowadzenie w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych katalogu przypadków, w których dochód podatnika podlegającego ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu uznaje się za uzyskany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – skutki w zakresie poboru podatku u źródła dla polskich płatników np. w przypadku zakupu usług: najmu, reklamy, marketingu, licencji, programów komputerowych, biletów lotniczych itp. od podmiotów zagranicznych.
    • Zmiany, od 1 stycznia 2017 r., w zakresie wyłączenia wydatków z kosztów uzyskania przychodów, w przypadku dokonywania płatności bez pośrednictwa rachunku płatniczego po przekroczeniu ustawowego limitu kwotowego.
    • Pozostałe zmiany.

  8. Rabaty, skonta, opusty cenowe, zwroty towarów, premie pieniężne – zasady rozliczania u sprzedawcy i nabywcy, zasady dokonywania korekt na bieżąco, przypadki, w których należy dokonać wstecznej korekty przychodów i kosztów, kursy walut stosowane w przypadku korekt itp., zasady rozliczania korekt przychodów i kosztów uzyskania przychodów w przypadku wystawienia (otrzymania) faktur korygujących zwiększających.
  9. Koszty uzyskania przychodów między innymi:
    • Zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reprezentację, reklamę, sponsoring, udział w targach i imprezach reklamowych oraz sprzedaż premiową.
    • Zasady zaliczania podatku VAT należnego i naliczonego do kosztów uzyskania przychodów.
    • Koszty egzekucji i postępowania sądowego, kary umowne, odszkodowania, naprawy gwarancyjne, rękojmia za wady - warunki zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów.
    • Świadczenia na rzecz pracowników, menedżerów, zleceniobiorców, udziałowców, akcjonariuszy, członków zarządu, rad nadzorczych, komisji rewizyjnych itp. – zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów, wydatki nie stanowiące kosztów podatkowych.
    • Spotkania i wyjazdy integracyjne, szkolenia pracowników – warunki zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów, zasady opodatkowania przychodów u pracowników, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych.
    • Wydatki na nabycie programów komputerowych – zasady zaliczania bezpośrednio do kosztów uzyskania przychodów, programy komputerowe nie zaliczane do wartości niematerialnych i prawnych.
    • Zaniechane inwestycje – warunki uznania wydatków za koszt podatkowy.

  10. Zasady rozliczania kosztów w czasie (moment zaliczania wydatku do kosztów, koszty bezpośrednie i pośrednie różnice w rozliczeniach podatkowych, rozliczanie kosztów na przełomie lat podatkowych, koszty zapłacone i poniesione, prenumeraty, ubezpieczenia, czynsz inicjalny w umowach leasingowych, remonty, usługi wykonane w następnych okresach sprawozdawczych, zaliczki itp.).
  11. Straty w środkach trwałych i obrotowych – warunki zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów, dokumentowanie itp.
  12. Inwestycje w obcych środkach trwałych - zasady amortyzacji, warunki zaliczania strat do kosztów uzyskania przychodów.
  13. Definicja samochodu osobowego na gruncie podatków dochodowych oraz jej skutki w zakresie rozliczeń podatkowych np. używanie samochodów osobowych nie będących składnikiem majątku podatnika (samochody zastępcze, najem samochodów w ramach podróży służbowej krajowej lub zagranicznej, prywatne samochody pracowników używane do celów służbowych itp.) - zasady zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów i stosowania zwolnień z podatku dochodowego od osób fizycznych.
  14. Umorzenie, przedawnienie i sprzedaż wierzytelności – zasady rozliczeń podatkowych.
  15. Zasady rozliczania przychodów w podatku dochodowym od osób prawnych i fizycznych, moment powstania przychodu należnego, kursy walut, zaliczki, rabaty itp.,
  16. Różnice kursowe - zasady rozliczeń podatkowych (np. kursy walut przy rozliczaniu zagranicznych podróży służbowych, zaliczek itp.).
  17. Pożyczki, kredyty, odsetki od pożyczek i zobowiązań – zasady rozliczeń, moment zaliczenia do kosztów podatkowych (np. kapitalizacja odsetek, umorzenie odsetek itp.).
  18. Użyczenia, darowizny, dotacje i nieodpłatne świadczenia - zasady rozliczeń podatkowych.
  19. Obowiązki firmy jako płatnika:
    • Obowiązek składania PIT – 8C oraz przypadki, w których firmy nie muszą składać tych informacji,
    • Świadczenia na rzecz pracowników, członków zarządu, rad nadzorczych, kontrakty menedżerskie, umowy zlecenia i o dzieło – zasady poboru podatku dochodowego od osób fizycznych, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych,
    • Wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 8 lipca 2014 r. i jego korzystne skutki w zakresie opodatkowania przychodów pracowników z tytułu nieodpłatnych świadczeń otrzymanych od pracodawcy.
  20. Pozostałe zagadnienia.
  21. Odpowiedzi na pytania uczestników, konsultacje, dyskusja.
prowadzący: Tomasz Wojewoda – wysokiej klasy ekspert z zakresu prawa podatkowego, Doradca podatkowy, konsultant podatkowy w renomowanych firmach; wieloletni pracownik aparatu skarbowego i Ministerstwa Finansów, autor ponad 200 artykułów z zakresu prawa podatkowego i wielu pozycji książkowych, wieloletni trener podatkowy i stały współpracownik naszej firmy.



26 październik 2018r.

Podatek VAT w 2018/2019 roku - praktyczne problemy przy stosowaniu Split-payment, sankcje, JPK oraz kolejne planowane zmiany na 2019 rok

  1. Split-payment – nowe rozwiązanie, które już za parę miesięcy będzie dotyczyło praktycznie każdego podatnika VAT:
    1. Co to jest split-payment (podzielona płatność)?
    2. Cel wprowadzenia split-payment.
    3. Jakich płatności dotyczy ten mechanizm? Jak będzie wyglądał sposób dokonywania przelewu? Płatności częściowe. Faktury w walutach? Potrącenia wzajemne.
    4. Obowiązek posiadania specjalnego RACHUNKU VAT przez każdego podatnika.
    5. Otwarcie i prowadzenie rachunku VAT. Czy potrzebne będą umowy/aneksy? Prowizja i opłata za otwarcie/prowadzenie rachunku? Oprocentowanie środków na rachunku?
    6. Kilka rachunków rozliczeniowych w jednym banku – ile rachunków VAT?
    7. Kilka rachunków rozliczeniowych w różnych bankach – ile rachunków VAT?
    8. Czy numer rachunku VAT trzeba będzie podać klientom na fakturze?
    9. Obowiązek czy prawo skorzystania z tego mechanizmu – czy sprzedawca może zablokować split-payment?
    10. Kiedy split-payment nie będzie mógł wystąpić?
    11. Korzyści ze stosowania split-payment - przed czym chroni, a na co nie wpływa?
    12. Dysponowanie środkami zgromadzonymi na rachunku VAT. Kiedy i na jakich zasadach?
    13. Odzyskiwanie środków z rachunku VAT.
    14. Zwrot VAT przez US na rachunek VAT. Skrócenie terminu, w którym US powinien zwrócić VAT.

  2. Split-payment – praktyczne problemy:
    1. metoda podzielonej płatności a ulga na złe długi,
    2. split-payment u podatników rozliczających się metodą kasową,
    3. split-payment a odliczenie VAT z faktury oznaczonej “metoda kasowa”,
    4. przelewy zbiorcze a split-payment,
    5. faktury w walucie obcej a możliwość zapłaty w split-payment,
    6. kompensata i potrącenia trójstronne a podzielona płatność,
    7. podwójna zapłata, błędne wskazania kwoty VAT, korekty faktur - zasady postępowania po wprowadzeniu mechanizmu podzielonej płatności.

  3. Należyta staranność wg. Ministerstwa Finansów, w tym:
    1. co to jest należyta staranność i jakie skutki dla podatników może mieć jej niezachowanie,
    2. należyta staranność – kiedy nie pomoże podatnikowi?czy konieczne jest tworzenie wewnętrznych procedur,
    3. w jaki sposób dochować należytej staranności w przypadku transakcji z nowymi i dotychczasowymi kontrahentami,kontrahent wykreślony z rejestru VAT czynnych podatników: odliczać czy nie odliczać?

  4. Nowe możliwości sprawdzania kontrahentów (dostawców) – od 13 stycznia 2018 r.:
    1. 2 nowe rejestry podatników VAT: „czarna lista” i „szara lista” podatników VAT,
    2. dostępne elektronicznie dla każdego podatnika,zakres danych gromadzonych w rejestrze, w tym data rejestracji na VAT oraz data wykreślenia z rejestru.

  5. Inne zmiany w VAT na 2018:
    1. Centralny Rejestr Faktur – co to oznacza i jak powstanie?
    2. Pomyłka w stawce VAT – brak możliwości odzyskania nadpłaconego VAT?
    3. Sprzedaż za pośrednictwem kasy fiskalnej i wystawienie faktury – nowe zasady i kolejna sankcja podatkowa 100%;
    4. Odliczenie VAT z prawidłowej faktury może wiązać się z karą w postaci sankcji 100%;
    5. Faktury VAT RR w wersji elektronicznej;
    6. nowa definicja pierwszego zasiedlenia - zmiana zasad opodatkowania nieruchomości,
    7. zmiana przepisów dotyczących transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi w podatku VAT,
    8. wyłączenie możliwości korzystania ze zwolnienia z VAT do 200 tys. zł przez niektóre podmioty.

  6. Kasy fiskalne on-line już od 2019 r. – projektowane nowe przepisy:
    1. kasy fiskalne on-line – co to jest i co to oznacza?
    2. kto i kiedy może a kto musi zainstalować kasę on-line – system zachęt oraz obowiązków dla branż „wrażliwych”. Niektórzy podatnicy już 1 stycznia 2019 r. będą musieli mieć kasę on-line.
    3. potwierdzenia/homologacja kas – sukcesywne wygasanie i brak możliwości używania „starych” kas,
    4. nowa struktura JPK – JPK_PARAGON – czym jest i kto musi ją wdrożyć?

  7. JPK w 2018:
    1. Niektóre zagadnienia związane ze sporządzeniem i składaniem JPK_VAT,
    2. Jakie kary grożą za brak JPK_VAT lub jego korekty?
    3. Planowana likwidacja deklaracji VAT i „zastąpienie” jej JPK,
    4. Od 1.07.2108 r. obowiązek stosowania pozostałych struktur JPK przez wszystkich podatników.
  8. Dyskusja. Odpowiedzi na pytania uczestników.
prowadzący:
Zdzisław Modzelewski - licencjonowany Doradca podatkowy, partner w spółce doradztwa podatkowego, doświadczony wykładowca i praktyk, od wielu lat specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, autor licznych artykułów o tematyce podatkowej, ekspert podatkowy. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w międzynarodowych spółkach zajmujących się doradztwem podatkowym. Stały współpracownik naszej firmy.

DLA STAŁYCH KLIENTÓW I WIĘKSZEJ ILOŚCI OSÓB RABATY !!!

ESAL Business Promotion Office Wrocław tel.: 71 3339350  |  mobile (PLAY): 531 618 854  |  fax: 71 3339822
KARTA ZGŁOSZENIA                                                                                              e-mail: biuro@esal.com.pl_esal@esalszkolenia.pl